Na D10 (Praha-MB) i D1 jdou po zhruba 40 letech od zprovoznění všechny mosty dolů a stavějí se nové.Aram96 píše:Při správné údržbě je po 40 letech most na výměnu ? To snad ne.
PPP na D4 - výstavba
Re: PPP na D4
Re: PPP na D4
No proto jsem právě psal "při správné údržbě". Popravdě docela žasnu, že na D1 je nemálo mostů, které prostě musí dolů po 40 letech, kvůli stavu.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
Asi tak - správa TSK a "správná údržba" to jsou snad jasná antonyma:o) A most na MUK3 Radonice se úplně nestrhává a nestaví nový... i když, "jen facelift" to také úplně není...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
jen průběžný dotaz. Porada u Karla myslím proběhla, pochlubil se, a začalo tím tedy to meziresortní koleso? díky.martini píše:Jj, pořád se tím bavíme, byrokracie na entou, abychom mohli splnit vše, co chce §123 ZZVZ. Zítra 10.11. jde Koncesionářská smlouva na poradu ministra, pak by měl být bezodkladně zahájeno meziresortní připomínkové řízení. Dle vývoje a počtu připomínek bychom rádi, aby jsme stihli na vládu v týdnu od 14.12.2020. Zároveň plánujeme představení "semifinálního produktu" na Podvýboru pro dopravu cca ve shodný čas, abychom měli "předkousáno" před oficiálním projednáním v PSP. Pokud se vše podaří, tak cílíme na schůzi PSP, která začíná 18.1.2021, harmonogram je teď de facto na dny...
Re: PPP na D4
Návrhová životnost u betonových mostů je 100 let (neplatí pro mostní římsy, tam je to 50 let). Samozřejmě to ale neznamená, že se jedná o "bezúdržbových" 100 let.
Re: PPP na D4
Jedna věc je životnost, druhá parametry. Co před 50 lety s přehledem stačilo, dnes je úzkým hrdlem...
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: PPP na D4
Na D10 Praha - MB se mosty bourají a stavějí nové jednoznačně z důvodu životnosti. Některé už byly udělány nedávno nově a na zbytku je omezení na hmotnost vozidel. Možná tam je nějaký v pořádku, ale to je vyjímka.JAnD píše:Jedna věc je životnost, druhá parametry. Co před 50 lety s přehledem stačilo, dnes je úzkým hrdlem...
Re: PPP na D4
podvýbor pro dopravu bude materiál projednávat na schůzi konané dne 9.12.2020.
mimo jiné se bude zabývat PPP na D35
mimo jiné se bude zabývat PPP na D35
Re: PPP na D4
Díky za info. Jsem zvědav, vzhledem k očekávatelnému vývoji příjmů státního rozpočtu v nadcházejících letech bude určitě touha PPP na D35 použít.
Re: PPP na D4
Už by se mělo PPP konečně vyzkoušet. Trasa není příliš dlouhá, tudíž ani finanční stránka nebude katastrofická. Za zkoušku to určitě stojí, alespoň budeme znát plusy i mínusy...
Re: PPP na D4
Dnešní citace Kremlíka v MF Dnes (asi jen Premium) pouze poukazuje na to, že nedošlo k dobrému pochopení celého principu PPP, ještě že nás na tom alespoň nechal pracovat a v době svého působení coby ministr dopravy nás podporoval... Teď ať si přihřívá polívčičku za SIRDO a smutní, že se nestal předsedou ÚOHS...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: PPP na D4
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p223563
Nebudeme ho chytat za slovo; i lidé 60+ budou "splácet". Valorizace důchodů bude o setinku menší. Nebo na MD pracují jenom lidé nad hrobem?Atos píše:Více soukromých dálnic, další na řadě je D35 (MF DNES 24.11.2020)
Díky záchrannému balíčku EU má totiž Česko stejně jako další unijní státy najednou přebytek peněz, které z velké části plánuje investovat právě do výstavby komunikací. Projekty založené na partnerství soukromého kapitálu a státu jsou přitom nejúčinnější ve chvíli, kdy je připravených staveb dost, ale stát na jejich výstavbu nemá peníze. ...
„Jedinou pofidérní ‚výhodou‘ PPP je fakt, že splácení projektu se přesouvá do budoucna, na budoucí generaci, a že ti, kteří tento projekt v současnosti navrhli či realizovali, nejsou a nebudou těmi, kteří ho budou splácet,“ argumentuje Kremlík. ...
Re: PPP na D4
No, nezbývá mu než vydělávat peníze bez "státních" funkcí, jako většina republiky. Se SIRDem ať jde do háje...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: PPP na D4
Bártu na vás! Ten by se nezakecal...martini píše:...ještě že nás na tom alespoň nechal pracovat a v době svého působení coby ministr dopravy nás podporoval...
Re: PPP na D4
Ale fuj, abys to Theodore tím posledním příspěvkem nepřivolal hned do budoucí vlády.
Já to osobně vidím tedy trochu jinak - že naopak nebude dostatek peněz na dálnice, protože nepočítám s tím, že by ty peníze z EU šly do nich - nicméně co Kremlík řekl špatně ?
Že z něj mluví uražené ego a celkově se teď téměř pomátl (nic s Mátlem) s tím svým SIRDem je více než jasné, nicméně v čem konkrétně nemá pravdu ?martini píše:Dnešní citace Kremlíka v MF Dnes (asi jen Premium) pouze poukazuje na to, že nedošlo k dobrému pochopení celého principu PPP, ještě že nás na tom alespoň nechal pracovat a v době svého působení coby ministr dopravy nás podporoval... Teď ať si přihřívá polívčičku za SIRDO a smutní, že se nestal předsedou ÚOHS...
Já to osobně vidím tedy trochu jinak - že naopak nebude dostatek peněz na dálnice, protože nepočítám s tím, že by ty peníze z EU šly do nich - nicméně co Kremlík řekl špatně ?
Re: PPP na D4
Výhody PPP jsou přeci primárně v tom, že platím za službu a ne za beton. Platit začnu až ve chvíli, kdy je dálnice dokončena a většina stavebních a provozních rizik, které jsou obvykle důvodem navyšování cen v běžném přístupu je tím PPP eliminována, takže chybu má Kremlík v tom slově "jedinou" neboť těch výhod je bezesporu více. Samozřejmě tam budou i nevýhody, to nezastírám, ale prostě mi přijde logické mít měřítko pro výkon ŘSD i v prostředí ČR, když ho mají i jinde ve světě. Samozřejmě optimalizace cash-flow je zásadní politickou motivací, to asi nelze než uznat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
Tak jsme dnes v podvečer úspěšně odeslali Oznámení o výběru dodavatele (§123 ZZVZ).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
...super, krok sun krok, ale snad se hýbeme... platí ten podvýbor pro dopravu, že bude materiál projednávat na schůzi konané dne 9.12.2020?
Re: PPP na D4
Super zpráva od Martiniho! Ještě více by mne potěšil, kdyby mohl kývnout na to, že tzv. aglomerační či regionální dálniční okruh bude moci nyní přejít ze stádia úvah k realizaci -- tedy nejdřív ta jižní část Plzeň - Tábor - Humpolec... Jelikož by protínal D4 někde v okolí Čimelic, bylo by zajímavé, kdyby se trefil do jedné z MUK čtyřky a ušetřila se tak práce i peníze. Pokud o tom někdo něco ví a mohl by to uspíšit, je to určitě Martini!
Re: PPP na D4
Na ten Kremlikuv okruh se teprve dokončuje výběr zhotovitele, pokud nějaký návrh bude, tak určitě bude směřovat do MUK Lety nebo MUK Nová Hospoda, případně severněji, ale trefovat se do existujících MUK určitě bude snaha...
9.12. Podvýbor pro dopravu platí...
9.12. Podvýbor pro dopravu platí...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
To martini:
Bohužel jsem měl pravdu, když jsem v září psal, že do termínu vám hodí vidle covid... Ale tak či onak, tuším kolik za tím bylo úsilí, tak budu držet toho 9/12 palce. Dobrá práce, martini, díky!
Bohužel jsem měl pravdu, když jsem v září psal, že do termínu vám hodí vidle covid... Ale tak či onak, tuším kolik za tím bylo úsilí, tak budu držet toho 9/12 palce. Dobrá práce, martini, díky!
Re: PPP na D4
Část dálnice D4 by mělo formou PPP projektu postavit a následně provozovat konsorcium DIVia, které tvoří zahraniční firmy Vinci a Meridiam. Stavebně a projekčně bude za projektem stát česká firma Eurovia. V soutěži uspělo s nabídkou 16,55 miliardy Kč.
Zdroj: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cast- ... ia/1968665
Zdroj: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cast- ... ia/1968665
Re: PPP na D4
Zde další článek na toto téma:
D4 dostaví a bude provozovat konsorcium DIVia, uspělo s 16miliardovou nabídkou
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... omaci_indr
D4 dostaví a bude provozovat konsorcium DIVia, uspělo s 16miliardovou nabídkou
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... omaci_indr
Re: PPP na D4
Kdy to má být zprovozněno?
Re: PPP na D4
Záleží od data uzavření smlouvy a především od faktického data finančního uzavření. Úvodní harmonogram hovoří o 10/2024 předčasné užívání.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!