Právě je 26.9.2021 13:29:18




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Asie všeobecně + seznam států 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Asie všeobecně + seznam států
Zde se budou nacházet všeobecné informace týkající se Asie, jako jsou silniční tahy přes kontinent anebo globální mapy, různé dopravní programy atd.

Seznam států v podsekci Asie:

Afghánistán
Arménie
Ázerbajdžán
Bahrajn
Bangladéš
Bhútán
Brunej
Čína
Filipíny
Gruzie
Indie
Indonésie
Irák
Irán
Izrael
Japonsko
Jemen
Jordánsko
Kambodža
Katar
Kazachstán
Korea (Severní - KLDR)
Korejská republika
Kuvajt
Kyrgyzstán
Laos
Libanon
Malajsie
Maledivy
Mongolsko
Myanmar
Nepál
Omán
Pákistán
Palestina (autonomní území)
Saudská Arábie
Singapur
Spojené arabské emiráty
Srí Lanka
Sýrie
Tádžikistán
Thajsko
Tchaj-wan (Čína)
Turecko
Turkmenistán
Uzbekistán
Vietnam
Východní Timor

Aktuální počet států: 48 ... 100%

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


2.5.2009 20:20:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
Mapa Asie (státy) :arrow:
Příloha:
asia-political-map.jpg
asia-political-map.jpg [ 108.11 KiB | Zobrazeno 28062 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


15.5.2009 21:36:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3791
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
Zajímavý odkaz:

http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_Highway_Network


19.5.2009 10:00:21
Profil
 

Příspěvky: 342
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
Tak znamy pojede asi za 14 dni do Afganistanu kamcakem.
Pojede pres Turecko ,Gruzii,Azerbajdan,Turmenistan.
Tak tak za 2 mes. napisi jake tam jsou dalnice.


3.4.2011 13:39:34
Profil
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
"kamcakem" _ co pak to je?

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


1.5.2011 22:02:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 753
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
kamcakem = kamčákem = kamionem :)


2.5.2011 0:01:14
Profil
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
Kambodža a Vietnam připravují mezistátní dálniční spojení mezi městami Phnom Penh a Ho Chi Minh City. Tak zní dohoda mezi zeměmi 04/2017. Financování projektu by mohlo být z Japonska.

Zdroje: http://www.globalconstructionreview.com ... moto7rway/ , http://realestate.com.kh/news/new-highw ... announced/

Fakticky: Vietnam dálnice staví, i když s obtížemi naplňuje své velké vize, ale staví. Kambodža dálnice nemá, ale výstavba 1. se připravuje a zájem o její výstavbu má Čína, která zlepšuje dostupnost okolních zemí. Ale je to již mezistátní spojení, proto o něm informují nejdříve zde.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


16.5.2017 11:54:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
V období od 9.11. do 4.12. jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v této sekci. :arrow:

*aktualizoval jsem základní údaje
*opravil/doplnil jsem nefunkční odkazy na oficiální instituce
*opravil aneb odstranil jsem jiné nefunkční odkazy, s dohledáním obsahu tak, aby byl zachován smysl příspěvku
*nevyhnutné množství příspěvků jsem smazal: cca. 20 (převážně) vlastních příspěvků
*ke všem státům jsem se snažil aktualizovat data silniční infrastruktury včetně map z hlediska logistického významu z mezinárodního pohledu + stav prostředí a dle rozsahu samotného obsahu to pak šlo do náležité hloubky
*aktualizace nových staveb, připravovaných staveb aneb přehled výstavby dálniční, rychlostní sítě aneb významnějsích silnic atd.
*vícero států má vícero příspěvků za sebou vzhledem k rozsahu prací a chybějících informací

Stalo se tak po 4,5-5 letech, kdy jsem to dělal naposled v tomto rozsahu. Shrnutí jsou za období cca. 10 let a je to přibližně ve stejném duchu stát od státu. A bohužel, poslední 2 roky jsem ve fóru celkově málo, takže nyní je těch informací někde opravdu hodně.

Zásadní novinky v rámci mnoha států:

*největší přírodní katastrofa, která se odehrála hlavně v Japonsku (následně ve spojení se selháním jadrové elektrárny) se odehrála začátkem dekády; následky na infrastruktuře jsou prakticky dané do původního stavu, což nebýt toho, že se to stalo zrovna tam, tak to nebude opraveno ani další století ... trosky se odstranili v horizontě 2 let (1. rok shrnutí a třízení, 2. rok likvidace a recyklace); Japonsko bylo zasaženo dalšími katastrofami poslední dobou ...
*masivní dualizace silniční sítě ve vícero státech (jen Turecko až 26 tisíc km) včetně formování dálniční sítě paralelně s tím; dálnice poskytuje vyšší cestovní komfort, snižuje rozsah nekontrolovatelné intenzity provozu pro omezené napojení a případné zpoplatnění a umožňuje vyšší MPR i plynulost provozu
*zrychlení výstavby dálniční sítě Číny (již více než 150 tisíc km), zahájení větší dálniční výstavby v Indii, zesilnění v Indonésii atd.
*Kábul v Aghánistánu formuje 4- pruhové průtahy a připravuje (restart) obchvat, dá li se to tak říct
*Ázerbajdžán dobyl část území ve válce s Arménii a staví tam 100 km nové napojovací dálnice
*v JV Asii přibývají státy s 1. dálnicí ve výstavbě/provozu
*Asijská silniční síť a silnice Aseanu, což jsou vytyčené trasy se z velké části formují do koridorů logistiky pro krizovou/nouzovou infrastrukturu a proměňují se na min. 4- pruhové tahy; kromě Asijské rozvojové banky jsou významným finančním nástrojem ve státech Zálivu rozpočty států a v dalších částech kontinentu pak i samotná Čína, která staví koridory k přístavním městům a dál napříč Asii směrem do EU; financuje i nechává posílat stavební kapacity do příslušných států, čímž se zrychluje realizace nadřazené silniční sítě; v Asii žije 4,6 miliardy obyvatel planety (bezmála 60% planety Zem)
*v samotné Asii je nejvíce států, kde se na silniční infrastrukturu vzhlíží i "vojensky"; Indie tunely (v rámci hranic s Čínou a Pákistánem zrychlí transport armády i evakuaci obyvatelstva), Sýrie (nutnost studovat význam, proč se tato infrastruktura přes válku zcela nezničila ani z jedné strany), Izrael vs. Palestina (bariéry, checkpointy, zdi uprostřed jakožto hraniční pásma osadníků v Záp. Břehu)
*a dále je zde již velký podíl velkých měst v rámci států, které silničně-dálniční výstavbu budují tak, aby byla vyvýšená, zpevněná hrázema atd., aby chránila města před zvedající se hladinou oceánů a přibývajícími tajfuny atp; Japonsko, Filipíny, Indonésie, Korea, Indie atd. (plní se prognozy a plány z konce 90. let 20. století a tyto projekty již prakticky všechny stojí); coz znamená že ať už z důvodů obrany aneb přírodních katastrof, tak ta nová výstavba se tady provází i s dalšími prvkami aneb se kombinuje v segmentech, které se v rámci třeba EU/USA staví minimálně; o Africe nemluvě, protože tam se prozatím staví základní dopravní struktura a lze si vybírat co nejlepší formy tras

Navzdory všem válečným konfliktům od západu Asie po střed a velké přírodní katastrofy na východě a jihu, JV Asie se stav silniční infrastruktury zásadně zlepšil. Zvyšuje se konektivita států, přibývají mezistátní spojení, i když existují i uzavřené hranice a blokády (S. Arábie, Katar .... Arménie, Ázerbajdžán atd.), zlepšuje se mobilita, snižují logistické ztráty a výhled do roku 2030 značí mírný nárast projektů i výdajů ve spojení se zesílením realizace koridorů pro zásobování a nouzové stavy, zajištěním potřeb pro průmysl a energetiku, pro mezinárodní obchod a mobilitu lidí ve městech. Již s cíly odlehčit silniční dopravu díky realizacím metra, železnic, BRT (bus rapid transport) linek atp. Čína zpomalí rozvoj dálniční infrastruktury o 50%; tento výpadek ale bude nahrazen v rámci Asie mnoha dalšími státy, kde je opačná situace a rozsah výstavby teprva stoupá a začíná prakticky od 0. Vozidlem se dá dostat po 4- pruhu z Evropy již do Íránu, snad s minimálními omezeními, co se pruhů týče. Koncem dekády to bude možná pohodlně o stát-dva dál na východ. Cílovým rokem základního parametru mít min. 2 JP v každém směru jízdy do "základních států" Asie plynule z EU je rok 2040. Asie je k Evropě nejblíž, proto se i rozvoji Asie věnuje značná pozornost a proto to taky rozepisuju ze zvyšných částí světa jen zde pro co nejlepší pochopení souvislostí a porozumění stavu věci. Omezení budou politicko-občanská, válečné stavy atd. a některé státy bude možná nutno obcházet. To, co se jevilo v 90. letech jako pouhý sen a nehorázná představa se díky posledním 12 letem zásadně posunulo dopředu. Umožňuje to růst hospodářství a zlepšení životní úrovně pro sta miliony lidí. Zvýšení potravinové soběstačnosti (sklizeň a logistika dostat jídlo čerstvé na stůl díky novým vesnickým silnicím) a umožní poslat z jednoho státu do druhého jakoukoliv materiální pomoc. Aneb díky letištím zajistit tuto pomoc z kterékoliv části planety. Proto se realizují v Asii nejvíc i tzv. spojovací silnice v rámci mnoha států; spojnice letiště- , přístavy- , dopravní uzly a vznikají 3-5 patrová MÚK s co nejvyšší propustností toku dopravy s parametry i pro nadrozměrný náklad. Po silnicích se v Asii přepravují 2/3 náklady a 90% lidí. Je tlak na zvýšení výdajů do železnic a tato čísla mají % klesnout; ale jen v %. Lidí přibývá a tovaru taky. Podíl recyklovaných materiálů a materiálů určených pro recyklaci (částečně třízený odpad a produkty) stoupají; za 15 let na 0,6%. Vzhledem k plánům stěhovat bezmála 1 miliardu lidí (do roku 2050) v rámci ohrožených oblastí Asie, silně přetížených oblastí a v rámci přirozeného růstu populace stoupne potřeba recyklovat materiály i produkty až 12x do 15 let. Tento materiál se musí "rozebrat a převézt" k zajištění další výstavby dřív, než bude pozdě.

Navzdory veškeré snaze, která se do rozvoje silničního segmentu v Asii vkládá se u poloviny členů časově nenaplňuje. U 1/3 pak ani finančně a to vinou vnitřní politiky mnoha států, zhoršující stabilita politických systémů atp. Na druhou stranu; právě uplynulé desetiletí maximálně stoul prodej stavební a transportní techniky včetně dovozů. Maximální výstavba nových závodů na tyto stroje. Vícero stavebních kapacit a průmysl stavebních hmot jsou vytížené na 100%, takže zásadnější zrychlení není již možné; u většiny států. Pečlivé podrobné plánování se musí zdigitalizovat a více umožnit simulaci vývoje namísto dosavadních statistik a propočtů, což dělá skutečné opoždění za realitou až 4 roky proti dalšímu plánu a při zajištění příprav a výstavby v případě úpravy konkrétního cíle tak pak zcela mění situaci i na dekádu dopředu. Takové plánování je prozatím jen v omezeném počtu států; cca. 1/4 Asie, částečně v Zálivu, Číně a tech- vyspělých státech. Infrastruktura tudíž i zde zaostává za potřebami lidí, států, ekonomik. V Asii za uplynulých 10 let žije navíc prakticky 1/10 stávající populace; 450 mil. lidí. Asie měla sehrát i pro Evropu klíčový význam odbřeměnění ekonomik (z hlediska znečištění ŽP), ale dnes se jeví již jako vážná konkurence pro samotnou EU. Ovšem z hlediska majetku a počtu lidí Asie bude zřejmě zaostávat ještě velmi dlouho. Jde jen o to nakolik ustoupí sociální model v Evropě a nakolik rychle se (bude muset) zavede v Asii, což srovná investice (i) do infrastruktury v poměru k výkonu, populaci atd. Ale to sem již nepatří; nanejvýš okrajově co se týče financování projektů, kolik je z EU v Asii a opačně. Investičně firmy a skupiny EU nakupují podíly v dopravních firmách v Asii. Čína v rámci Asie taky. O nákup se ale lokálně snaží taky Korea, Japonsko a část států Zálivu investuje v státech, kde sehrává význam islám. Do EU do segmentu dopravy do konkrétních firem prozatím se ve větším rozsahu prozatím asijský kapitál nedostává; i dálniční společnosti i když jako firmy jsou i nadále převážně ze 100% v rukou samotných států; což právě v Asii se část dálničních státních společností prodává za účelem získávání jak dalšího kapitálu pro investice, tak i hotovost pro rozpočty. EU kapitál kupuje ale i podíly na letištích atd. Ovšem Čína zase nakupuje podíly v přístavech v rámci Evropy a intenzivně se prosazuje ve vícero státech Balkánu po stavební straně, což je krok od nákupů konkrétních objektů a firem. V Evropě staví vícero firem z Turecka, z Číny minimum a jen velké společnosti. V Asii staví běžně i velké evropské společnosti, ovšem z podílu celého segmentu nové výstavby to není nic extra. Je to i z důvodů odlišných postupů výstavby, odlišností jiných nástrojů technické podpory, dokumentace, projektování a následné kontroly. Tato bariéra je ovšem vzájemná, a proto je to tak jak to je. (mnohem více se potkávají firmy ze západu včetně EU společně s těmi z Asie třeba v Africe)

Tak tolik přibližné shrnutí stavu z mojí strany tady pro vás. Co se lze dočíst aneb vyslechnout v rámci kongresů pro silniční, nouzovou, potravinovou atd. výstavbu a rozvoj.

Poslední takáto velká aktualizace informací v této sekci proběhla v roce 2016.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


5.12.2020 20:38:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Asie všeobecně + seznam států
Formuje se nový dopravní koridor a sice Lapis Lazuli transport corridor, jehož součástí jsou 3 státy: Turkménistán, Azerbajdžán a Afghánistán. Koridor zajistí mezinárodní spojení z Turecka do Afghánistánu, přičemž z toho získá i Gruzie. Koridor se formuje od roku 2018 a získává stále větší prostor pro národní diskuze i podporu světového společenství. Zásadním způsobem vytváří alternativu pro širší pás států a zesílení obchodních vazeb, transportu a národních ekonomik. Již v roce 2012 se objevila možnost nové trasy vzhledem na bezpečnostní poměry v centrální části Asie. Asijská Rozvojová banka stanovila rozpočet pro koridor ve výši 2 mld. USD. Většina států buduje na trase zkapacitněné silnice a formuje lodní linky.

Bez ohledu na výše uvedené aneb situaci v Íránu tak i nadále bude problémem spojení z Afghánistánu dál na východ. Ovšem díky masivní realizace dopravních koridorů na Balkáně se je dnes možno dostat po zkapacitněných silnicích ze západní Evropy až k východním hranicím Turecka. Dál do Íránu, kde ale pro problém sankcí se normálně cestovat nedá se proto dekádu hledá alternativa. Tato alternativa je alternativou respektivě zesílením obchodních vazeb odkázaných na budovanou trasu z Číny přes Kazachstán a Rusko a dokáže posilnit trasu přes střední Asii. Než se ale celý koridor dokončí, tak se doufá v zlepšení bezpečnostní situace v Aghánistánu s pokračováním do zpřáteleného Pákistánu a bude jen na Indii, co bude dál. Indie má problémy s vnímáním jak Pákistánu tak i Číny, což odpovídá i možnostem přepravy a obchodu na mezinárodní úrovni a brzdí samotnou Indii ve větším rozvoji a to i pro nedostatek dopravních tras v Indii samotné, což se tam ale taky začíná razantně řešit.

To, o čem se dávno snilo a sice propojit východ Asie se západem Evropy stabilní kapacitní trasou se stále více stává realitou. Naplňuje to dávnou vizi Alexandra Velikého o propojení Evropy a Asie. (nutno brát s rezervou)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.2.2021 21:12:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz