I/46 Opava, jižní obchvat, vč. napojení na I/11

Olomouc (D35) – Šternberk – Moravský Beroun (I/45) – Opava (I/57) – Polsko
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Lenny »

A co v tom bahně chceš dělat?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od kot »

Nenechat bager utopitˇ... :lol:
Vorel
Příspěvky: 15
Registrován: 10.12.2019 1:12:45

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Vorel »

Myslím, že se stavba o něco protáhne
IMG_9126.jpg
IMG_9126.jpg (127.04 KiB) Zobrazeno 11538 x
Obrázek jsem otočil a zmenšil. Jirka L.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od kot »

Překlad je prosím česky jak ?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od mapman »

Na obrázku je místo pole jezero vody s bahnem...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Standa »

Takže místo normálního bagru by to tam chtělo sací bagr :) . Mimochodem, nedalo by se to využít pro kanál D-O-L :twisted: ?
Vorel
Příspěvky: 15
Registrován: 10.12.2019 1:12:45

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Vorel »

Nový leták informuje o uvedení do provozu v r. 2021 (místo 2020), což asi není překvapení..
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od paja »

dlouho tu nikdo nic nenapsal, tak napíšu já - stavba rondelu se nějak zastavila, tzn. snad týden tam nebyl ani 1 člověk, technika je pryč, prostě pusto prázdno ... že by málo dezinfikovali (i vnitřně)? A teplo je, takže práce mohla krásně pokračovat

ví někdo více?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Lenny »

Ale jsou Vánoce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Vorel
Příspěvky: 15
Registrován: 10.12.2019 1:12:45

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Vorel »

Směr Opava-Ostrava je veden přes pravou polovinu nové OK. Na silnici II/461 (I/46) ovšem odbočit nelze, původní odbočení je zachováno.
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od paja »

dneska jsem jel z Opavy a všimnul jsem si SUPER data zprovoznění na billboardu ŘSD = 6/2021 ... ach jo, hlavně, že se to mělo postavět podle plánu snad za měsíc či 2 v roce 2020
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Lenny »

V říjnu a listopadu bylo špatné počasí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od theodor less »

V říjnu a listopadu bylo špatné počasí. Do toho ty Vánoce. A co čert nechtěl: v lednu napadl sníh. To nám ještě chyběl mráz v únoru...
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od paja »

theodor less píše:V říjnu a listopadu bylo špatné počasí. Do toho ty Vánoce. A co čert nechtěl: v lednu napadl sníh. To nám ještě chyběl mráz v únoru...
a ještě dorazila další vlna Číňanů ... bohužel, výmluva, výmluva a nic jiného

ale teď máme aspoň past na řidiče a možnost měřit omezení rychlosti na staveništi (ve směru z Komárova ke Globusu), stejný problém je i s nekončícím omezením na Prodloužené Rudné
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Lenny »

Pro někoho z kanceláře výmluvy, pro toho, kdo je každý den venku realita.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Lynx »

Lenny píše:Pro někoho z kanceláře výmluvy, pro toho, kdo je každý den venku realita.
Vymlouvat se na to, že je v zimě zima a na podzim prší jako na důvod nesplnění termínu, to přece nemůžete myslet vážně ....
Normální stavař má plánovat tak, aby termín stihnul i za předpokladu nepřiznivého počasí, které je v dané roční době navíc obvyklé. To co se děje tady a i na jiných stavbách je důsledek toho, že se velké množství práce nechává na poslední chvíli. Tohle ovšem jde za stavebníkem. Je to jeho vina. A ne vina "zlého" počasí.
Brzda
Příspěvky: 216
Registrován: 21.1.2015 19:43:20

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Brzda »

Lynx píše:
Lenny píše:Pro někoho z kanceláře výmluvy, pro toho, kdo je každý den venku realita.
Vymlouvat se na to, že je v zimě zima a na podzim prší jako na důvod nesplnění termínu, to přece nemůžete myslet vážně ....
Normální stavař má plánovat tak, aby termín stihnul i za předpokladu nepřiznivého počasí, které je v dané roční době navíc obvyklé. To co se děje tady a i na jiných stavbách je důsledek toho, že se velké množství práce nechává na poslední chvíli. Tohle ovšem jde za stavebníkem. Je to jeho vina. A ne vina "zlého" počasí.
Obecně máte samozřejmě pravdu a je fakt, že na mnoha stavbách se celkem nic neděje a pak se to rychle dohání. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že se firmy hlásí do zakázek, na které nemají kapacity s tím, že to nějak dopadne, na druhou stranu je potřeba férově přiznat, že rok 2020 byl srážkově nadprůměrný - citace ze stránek ČHMÚ: "Celkově byly srážky na podzim 2020 dominantně ovlivněny říjnem, kdy napršelo více než dvojnásobek obvyklých hodnot a dominantní byly na Moravě. V republice tedy spadlo 129 % srážek oproti dlouhodobému průměru 1961-2000. Jenže na západě se pohybujeme pod 70 % na severovýchodě Moravy nad 180 %. Krásně je to vidět na poměru mezi okresy Tachov (63 %) a Nový Jičín (212 %). "
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od paja »

Lenny, fakt jsem si myslel, že to napsal někdo jiný, takže jsem si musel podívat znovu, kdo je pod tímto vyjádřením podepsán a byl jsem v šoku...

Ohánět se tím, že je takové a makové počasí je normální pouze a jen v našich končinách, jinde na západě by toto nehrozilo. V zimě sněží či mrzne (každý rok jsou překvapení silničáři, že nasněží), na jaře může sněžit či být horko, v létě je horko a na podzim může více pršet ... Kdyby se na klasických silničních stavbách dělalo např. v době 7 - 18 hod. a nejlépe i v sobotu třeba do 12 hod, tak silnice či nějaká s tím související stavba bude postavena výrazně rychleji, ale tady u nás se hledají výmluvy, proč se to nemůže stihnout či proč se to nemůže udělat rychleji

jediné a pro mě pochopitelné zdržení stavby rondelu je ta záplava v říjnu, kdy se snad 2 týdny nemohlo nic dělat ... ale 2 týdny před Vánoci či snad 3 již na stavbě nikdo nebyl a od té doby taky ne, tzn. lehce skluz cca 1,5 měsíce (ano, jsou občas mrazy = ale to je divné v zimě, že), ale dají se dělat i jiné zemní práce na stavbě, které nemají vliv na teplotu (a to není mráz např. -20 st.)
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od evilcleaner »

No je rozdíl co si dovolis v zimě na zahradě a co ti povoli TDI na stavbě rsd. Podle toho co píšeš, tak tu druhou zkušenost určitě nemáš. Mmch v období od listopadu/prosince do března nefungují ani obalovny ani misici centra, takže žádná balena, žádné mzk.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Lenny »

Zažil jsem pár staveb, kdy kvůli klimatickým podmínkám nešlo pokračovat, nebyly dodrženy teploty stanovené výrobcem pro užití materiálu, byla velká vhlkost, déšť anebo vítr. To vše ovlivňuje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od paja »

Lenny píše:Zažil jsem pár staveb, kdy kvůli klimatickým podmínkám nešlo pokračovat, nebyly dodrženy teploty stanovené výrobcem pro užití materiálu, byla velká vhlkost, déšť anebo vítr. To vše ovlivňuje.
evilcleaner píše:No je rozdíl co si dovolis v zimě na zahradě a co ti povoli TDI na stavbě rsd. Podle toho co píšeš, tak tu druhou zkušenost určitě nemáš. Mmch v období od listopadu/prosince do března nefungují ani obalovny ani misici centra, takže žádná balena, žádné mzk.
dobře chlapi, takže pokud to tak je, ok, ale napojení začali myslím stavět v září ..., ale moje námitka byla myšlena obecně, ne jen na to napojení ... prostě jak je možné, že Prodlouženou Rudnou (těch zbývajících cca 400 m) stavěli v době 6 - 20 hod/6 dnů v týdnu a i v mrazu? Holt pokud se chce(čti firma dostane další finance), tak se dá stavět rychlostí málem 1 km/měsíc (obrazně myšleno) bez ohledu na počasí a s odpovídající kvalitou, ale u nás se NECHCE a raději řidiči TRP - už jsi trpěl desítky let, tak těch dalších 5 let vydržíš na ten obchvat o délce 5 km ...

po roce 2000 jsem viděl ve Vídni desítky chlapů na stavbě 4 pruhové dálnice (v každém směru) v čase 23.00 či ještě později, už si to moc nepamatuju kolik bylo přesně hodin (přece jen je to 20 let zpět)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od theodor less »

evilcleaner píše: Podle toho co píšeš, tak tu druhou zkušenost určitě nemáš.
Asi zkušenosti nemá, ale od toho jsme tady, abychom se podělili:
1) Technický Dozor Investora práce povoluje či nepovoluje po prokázání kvality předchozích technologických kroků (zcela zásadní u zakrývaných konstrukcí). Dostává s předstihem Plán prací, ale nepředjímá jaké bude počasí. Rozhodnutí, zda stavět (betonovat, izolovat, asfaltovat) je na stavbyvedoucím. Někdy TDI má zájem na pokračování a "dívá se jinam". Možnost konzultace hraničních situací s TDI je zásadně omezena pro chybějící erudici či strach ze supervize.
2) Tento týden jsem v radiu slyšel, že firma (v Praze ?) provádí frézování, bude provádět spojovací postřik a pokládat asfalt. V lednu! Před pár lety jsem v Polsku viděl finišer s uzavřenou kabinou, který za mrazu jel z pokládky! A bomba nebo fáma na konec. V Sovětském svazu betonovali systémem ledová konzerva. Za mrazu beton namíchali a uložili do bednění, počkali na jaro a beton začal hydratovat. Jak měli zařízený trvalý přechod do kladných stupňů Celsia vysvětlit neumím. Ale když si vybavím přesun celých továren na Sibiř během ústupu před nedávným spojencem Hitlerem, dává mi i tato technologie smysl.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od Majkii »

paja píše:dobře chlapi, takže pokud to tak je, ok, ale napojení začali myslím stavět v září ..., ale moje námitka byla myšlena obecně, ne jen na to napojení ... prostě jak je možné, že Prodlouženou Rudnou (těch zbývajících cca 400 m) stavěli v době 6 - 20 hod/6 dnů v týdnu a i v mrazu? Holt pokud se chce(čti firma dostane další finance), tak se dá stavět rychlostí málem 1 km/měsíc (obrazně myšleno) bez ohledu na počasí a s odpovídající kvalitou, ale u nás se NECHCE a raději řidiči TRP - už jsi trpěl desítky let, tak těch dalších 5 let vydržíš na ten obchvat o délce 5 km ...
Já to teda znám jen z tepla a z povzdálí, ale troufal bych si tvrdit, že hlavní rozdíl je v tom, že na zbytku PR byla velká část zemních prací už hotová...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11

Příspěvek od paja »

Majkii, psal jsem o svůj příspěvek výše, že mohli dělat nejen práce závislé na teplotě, na druhou stranu - zimy v posledních letech v našich končinách jsou spíše teplé než, že by bylo hodně sněhu či mrazu (pamatuju i zimu, snad rok 13 nebo 14, kdy jen 5 dnů mrzlo a bylo nutné mít zimní pneu - tady u nás na Opavsku a Ostravsku)
Odpovědět

Zpět na „I/46“