I/46 Opava, jižní obchvat, vč. napojení na I/11
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
A co v tom bahně chceš dělat?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Nenechat bager utopitˇ...
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Myslím, že se stavba o něco protáhne
Obrázek jsem otočil a zmenšil. Jirka L.
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Překlad je prosím česky jak ?
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Na obrázku je místo pole jezero vody s bahnem...
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Takže místo normálního bagru by to tam chtělo sací bagr . Mimochodem, nedalo by se to využít pro kanál D-O-L ?
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Nový leták informuje o uvedení do provozu v r. 2021 (místo 2020), což asi není překvapení..
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
dlouho tu nikdo nic nenapsal, tak napíšu já - stavba rondelu se nějak zastavila, tzn. snad týden tam nebyl ani 1 člověk, technika je pryč, prostě pusto prázdno ... že by málo dezinfikovali (i vnitřně)? A teplo je, takže práce mohla krásně pokračovat
ví někdo více?
ví někdo více?
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Ale jsou Vánoce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Směr Opava-Ostrava je veden přes pravou polovinu nové OK. Na silnici II/461 (I/46) ovšem odbočit nelze, původní odbočení je zachováno.
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
dneska jsem jel z Opavy a všimnul jsem si SUPER data zprovoznění na billboardu ŘSD = 6/2021 ... ach jo, hlavně, že se to mělo postavět podle plánu snad za měsíc či 2 v roce 2020
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
V říjnu a listopadu bylo špatné počasí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
V říjnu a listopadu bylo špatné počasí. Do toho ty Vánoce. A co čert nechtěl: v lednu napadl sníh. To nám ještě chyběl mráz v únoru...
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
a ještě dorazila další vlna Číňanů ... bohužel, výmluva, výmluva a nic jinéhotheodor less píše:V říjnu a listopadu bylo špatné počasí. Do toho ty Vánoce. A co čert nechtěl: v lednu napadl sníh. To nám ještě chyběl mráz v únoru...
ale teď máme aspoň past na řidiče a možnost měřit omezení rychlosti na staveništi (ve směru z Komárova ke Globusu), stejný problém je i s nekončícím omezením na Prodloužené Rudné
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Pro někoho z kanceláře výmluvy, pro toho, kdo je každý den venku realita.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Vymlouvat se na to, že je v zimě zima a na podzim prší jako na důvod nesplnění termínu, to přece nemůžete myslet vážně ....Lenny píše:Pro někoho z kanceláře výmluvy, pro toho, kdo je každý den venku realita.
Normální stavař má plánovat tak, aby termín stihnul i za předpokladu nepřiznivého počasí, které je v dané roční době navíc obvyklé. To co se děje tady a i na jiných stavbách je důsledek toho, že se velké množství práce nechává na poslední chvíli. Tohle ovšem jde za stavebníkem. Je to jeho vina. A ne vina "zlého" počasí.
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Obecně máte samozřejmě pravdu a je fakt, že na mnoha stavbách se celkem nic neděje a pak se to rychle dohání. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že se firmy hlásí do zakázek, na které nemají kapacity s tím, že to nějak dopadne, na druhou stranu je potřeba férově přiznat, že rok 2020 byl srážkově nadprůměrný - citace ze stránek ČHMÚ: "Celkově byly srážky na podzim 2020 dominantně ovlivněny říjnem, kdy napršelo více než dvojnásobek obvyklých hodnot a dominantní byly na Moravě. V republice tedy spadlo 129 % srážek oproti dlouhodobému průměru 1961-2000. Jenže na západě se pohybujeme pod 70 % na severovýchodě Moravy nad 180 %. Krásně je to vidět na poměru mezi okresy Tachov (63 %) a Nový Jičín (212 %). "Lynx píše:Vymlouvat se na to, že je v zimě zima a na podzim prší jako na důvod nesplnění termínu, to přece nemůžete myslet vážně ....Lenny píše:Pro někoho z kanceláře výmluvy, pro toho, kdo je každý den venku realita.
Normální stavař má plánovat tak, aby termín stihnul i za předpokladu nepřiznivého počasí, které je v dané roční době navíc obvyklé. To co se děje tady a i na jiných stavbách je důsledek toho, že se velké množství práce nechává na poslední chvíli. Tohle ovšem jde za stavebníkem. Je to jeho vina. A ne vina "zlého" počasí.
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Lenny, fakt jsem si myslel, že to napsal někdo jiný, takže jsem si musel podívat znovu, kdo je pod tímto vyjádřením podepsán a byl jsem v šoku...
Ohánět se tím, že je takové a makové počasí je normální pouze a jen v našich končinách, jinde na západě by toto nehrozilo. V zimě sněží či mrzne (každý rok jsou překvapení silničáři, že nasněží), na jaře může sněžit či být horko, v létě je horko a na podzim může více pršet ... Kdyby se na klasických silničních stavbách dělalo např. v době 7 - 18 hod. a nejlépe i v sobotu třeba do 12 hod, tak silnice či nějaká s tím související stavba bude postavena výrazně rychleji, ale tady u nás se hledají výmluvy, proč se to nemůže stihnout či proč se to nemůže udělat rychleji
jediné a pro mě pochopitelné zdržení stavby rondelu je ta záplava v říjnu, kdy se snad 2 týdny nemohlo nic dělat ... ale 2 týdny před Vánoci či snad 3 již na stavbě nikdo nebyl a od té doby taky ne, tzn. lehce skluz cca 1,5 měsíce (ano, jsou občas mrazy = ale to je divné v zimě, že), ale dají se dělat i jiné zemní práce na stavbě, které nemají vliv na teplotu (a to není mráz např. -20 st.)
Ohánět se tím, že je takové a makové počasí je normální pouze a jen v našich končinách, jinde na západě by toto nehrozilo. V zimě sněží či mrzne (každý rok jsou překvapení silničáři, že nasněží), na jaře může sněžit či být horko, v létě je horko a na podzim může více pršet ... Kdyby se na klasických silničních stavbách dělalo např. v době 7 - 18 hod. a nejlépe i v sobotu třeba do 12 hod, tak silnice či nějaká s tím související stavba bude postavena výrazně rychleji, ale tady u nás se hledají výmluvy, proč se to nemůže stihnout či proč se to nemůže udělat rychleji
jediné a pro mě pochopitelné zdržení stavby rondelu je ta záplava v říjnu, kdy se snad 2 týdny nemohlo nic dělat ... ale 2 týdny před Vánoci či snad 3 již na stavbě nikdo nebyl a od té doby taky ne, tzn. lehce skluz cca 1,5 měsíce (ano, jsou občas mrazy = ale to je divné v zimě, že), ale dají se dělat i jiné zemní práce na stavbě, které nemají vliv na teplotu (a to není mráz např. -20 st.)
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
No je rozdíl co si dovolis v zimě na zahradě a co ti povoli TDI na stavbě rsd. Podle toho co píšeš, tak tu druhou zkušenost určitě nemáš. Mmch v období od listopadu/prosince do března nefungují ani obalovny ani misici centra, takže žádná balena, žádné mzk.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Zažil jsem pár staveb, kdy kvůli klimatickým podmínkám nešlo pokračovat, nebyly dodrženy teploty stanovené výrobcem pro užití materiálu, byla velká vhlkost, déšť anebo vítr. To vše ovlivňuje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Lenny píše:Zažil jsem pár staveb, kdy kvůli klimatickým podmínkám nešlo pokračovat, nebyly dodrženy teploty stanovené výrobcem pro užití materiálu, byla velká vhlkost, déšť anebo vítr. To vše ovlivňuje.
dobře chlapi, takže pokud to tak je, ok, ale napojení začali myslím stavět v září ..., ale moje námitka byla myšlena obecně, ne jen na to napojení ... prostě jak je možné, že Prodlouženou Rudnou (těch zbývajících cca 400 m) stavěli v době 6 - 20 hod/6 dnů v týdnu a i v mrazu? Holt pokud se chce(čti firma dostane další finance), tak se dá stavět rychlostí málem 1 km/měsíc (obrazně myšleno) bez ohledu na počasí a s odpovídající kvalitou, ale u nás se NECHCE a raději řidiči TRP - už jsi trpěl desítky let, tak těch dalších 5 let vydržíš na ten obchvat o délce 5 km ...evilcleaner píše:No je rozdíl co si dovolis v zimě na zahradě a co ti povoli TDI na stavbě rsd. Podle toho co píšeš, tak tu druhou zkušenost určitě nemáš. Mmch v období od listopadu/prosince do března nefungují ani obalovny ani misici centra, takže žádná balena, žádné mzk.
po roce 2000 jsem viděl ve Vídni desítky chlapů na stavbě 4 pruhové dálnice (v každém směru) v čase 23.00 či ještě později, už si to moc nepamatuju kolik bylo přesně hodin (přece jen je to 20 let zpět)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Asi zkušenosti nemá, ale od toho jsme tady, abychom se podělili:evilcleaner píše: Podle toho co píšeš, tak tu druhou zkušenost určitě nemáš.
1) Technický Dozor Investora práce povoluje či nepovoluje po prokázání kvality předchozích technologických kroků (zcela zásadní u zakrývaných konstrukcí). Dostává s předstihem Plán prací, ale nepředjímá jaké bude počasí. Rozhodnutí, zda stavět (betonovat, izolovat, asfaltovat) je na stavbyvedoucím. Někdy TDI má zájem na pokračování a "dívá se jinam". Možnost konzultace hraničních situací s TDI je zásadně omezena pro chybějící erudici či strach ze supervize.
2) Tento týden jsem v radiu slyšel, že firma (v Praze ?) provádí frézování, bude provádět spojovací postřik a pokládat asfalt. V lednu! Před pár lety jsem v Polsku viděl finišer s uzavřenou kabinou, který za mrazu jel z pokládky! A bomba nebo fáma na konec. V Sovětském svazu betonovali systémem ledová konzerva. Za mrazu beton namíchali a uložili do bednění, počkali na jaro a beton začal hydratovat. Jak měli zařízený trvalý přechod do kladných stupňů Celsia vysvětlit neumím. Ale když si vybavím přesun celých továren na Sibiř během ústupu před nedávným spojencem Hitlerem, dává mi i tato technologie smysl.
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Já to teda znám jen z tepla a z povzdálí, ale troufal bych si tvrdit, že hlavní rozdíl je v tom, že na zbytku PR byla velká část zemních prací už hotová...paja píše:dobře chlapi, takže pokud to tak je, ok, ale napojení začali myslím stavět v září ..., ale moje námitka byla myšlena obecně, ne jen na to napojení ... prostě jak je možné, že Prodlouženou Rudnou (těch zbývajících cca 400 m) stavěli v době 6 - 20 hod/6 dnů v týdnu a i v mrazu? Holt pokud se chce(čti firma dostane další finance), tak se dá stavět rychlostí málem 1 km/měsíc (obrazně myšleno) bez ohledu na počasí a s odpovídající kvalitou, ale u nás se NECHCE a raději řidiči TRP - už jsi trpěl desítky let, tak těch dalších 5 let vydržíš na ten obchvat o délce 5 km ...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/46 Opava, jižní obchvat – napojení na I/11
Majkii, psal jsem o svůj příspěvek výše, že mohli dělat nejen práce závislé na teplotě, na druhou stranu - zimy v posledních letech v našich končinách jsou spíše teplé než, že by bylo hodně sněhu či mrazu (pamatuju i zimu, snad rok 13 nebo 14, kdy jen 5 dnů mrzlo a bylo nutné mít zimní pneu - tady u nás na Opavsku a Ostravsku)