PPP na D35

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: PPP na D35

Příspěvek od mapman »

Viaduc Millau je koncese na 4 km dálnice s vlastní mýtnicí jen pro tento mezikřižovatkový úsek a na obě strany jsou už jen dva různí koncesionáři na délku 335 km. Tady máme státního správce na celé dálniční síti, kromě D4, a budeme si vytvářet uprostřed sítě s jednotným správcem speciální úsek na 34 km s odlišným přístupem? Jaký to má smysl? Navíc když se řeší PPP v zahraniční v zemích s dominantním národním správcem, tak se vybírají smysluplné modely buď pro novostavby nebo rozšíření zpravidla na delším úseku v rozsahu, který se dá udržovat a spravovat z jednoho střediska.

Smysl mělo zadat celý úsek od D11 po Mohelnici jednomu koncesionáři, případně i s rozšířením až do Olomouce, dělat sem tam kousek je prostě systémový nesmysl. Koneckonců, do koncese se dá přiřadit i už existující úsek dálnice, v tom není až tak problém (byť koncesionář dostane do správy něco co si nepostavil takže to i tak nacení), ale mělo by to být rozdělené tak, aby v tom byl nějaký systém i z hlediska správy a údržby. Naopak nahodilých 34 km někde uprostřed by byla nějaká "naše vlastní cesta"...

Příklady z Německa, které má taky převážně státní strukturu správy a jen pár PPP projektů:
https://www.via-suedwest.de/projekt-a5/ ... nd-fakten/ - 60 km koncese
https://www.a1-mobil.de/ausbau.php - 73 km koncese
https://www.via-solutions.de/das-projekt/ - 45 km koncese

Slovensko
https://pr1bina.sk/sk/koncesia-a-prevad ... informacie - 52 km koncese
https://www.d4r7.com/sk/projekt - 59 km koncese
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: PPP na D35

Příspěvek od Anonym »

mapman píše:Kvůli rozmístění a rozsahu údržby a související majetkové správě a údržbě ŘSD vs. PPP. SSÚD Opatovec má v koncepci rozsah Janov - Loštice za podmínky, že u Loštic je detaš se silem pro Kocourovec a Opatovec zároveň. Z Opatovce se dá jezdit tak maximálně k MÚK Mohelnice-jih, z Městce nejdál k Janovu. Tj. smysl by měl pouze úsek Janov - Mohelnice-jih, který spadá celý pod jedno SSÚD.

Mimochodem, hranice bez detaše pro vzdálenost od SSÚD je max 35 km na jednu a na druhou stranu.
Jak se bude řešit SSÚD na D4? Bude mít koncesionář SSÚD pronajaté od ŘSD nebo si postaví vlastní?
Omezovat PPP jen z důvodu nějakého SSÚD mi nepřijde správné, z nejhoršího pojede údržba o trochu dál nebo bude mít méně práce než dnes, protože ji zbyde kratší úsek.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: PPP na D35

Příspěvek od mapman »

1) Údržba nemůže jet "o trochu dál", protože to je omezené dojezdovými časy dle vyhlášky a kapacitami sypačů, trochu dál znamená vyřešit mj. dobudování detaše pro posypový materiál a změny plánů údržby atp..
2) Koncesionář na sebe nebere jen údržbu, ale i výkon práv a povinností státu jako vlastníka dálnice.
Vše je popsáno v zákoně tady: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13#cast4 - obsah smlouvy viz § 18e
Podle zákona je na koncesionáři, jak si vyřeší údržbu. Může si na to najmout externí firmy nebo si postaví vlastní kapacity tam, kde mu to vyhovuje, ale musí naplnit požadavky stanovené ve vyhlášce č. 104/1997 Sb.
Čili hranice majetkové správy a výkonu údržby musí být stejná a jasně daná a měla by pokud možno respektovat už existující systém údržby. Hrát si s tím v průběhu času není dost dobře možné bez změny koncesionářské smlouvy.
Mimochodem, D4 dnes z hlediska zimní údržby neudržuje ŘSD, nemá na to ani jednoho člověka. Vše má zajištěné externě.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP na D35

Příspěvek od Diaľničiar »

mapman píše:Viaduc Millau je koncese na 4 km dálnice s vlastní mýtnicí jen pro tento mezikřižovatkový úsek a na obě strany jsou už jen dva různí koncesionáři na délku 335 km. Tady máme státního správce na celé dálniční síti, kromě D4, a budeme si vytvářet uprostřed sítě s jednotným správcem speciální úsek na 34 km s odlišným přístupem? Jaký to má smysl? Navíc když se řeší PPP v zahraniční v zemích s dominantním národním správcem, tak se vybírají smysluplné modely buď pro novostavby nebo rozšíření zpravidla na delším úseku v rozsahu, který se dá udržovat a spravovat z jednoho střediska.

Smysl mělo zadat celý úsek od D11 po Mohelnici jednomu koncesionáři, případně i s rozšířením až do Olomouce, dělat sem tam kousek je prostě systémový nesmysl. Koneckonců, do koncese se dá přiřadit i už existující úsek dálnice, v tom není až tak problém (byť koncesionář dostane do správy něco co si nepostavil takže to i tak nacení), ale mělo by to být rozdělené tak, aby v tom byl nějaký systém i z hlediska správy a údržby. Naopak nahodilých 34 km někde uprostřed by byla nějaká "naše vlastní cesta"...

Příklady z Německa, které má taky převážně státní strukturu správy a jen pár PPP projektů:
https://www.via-suedwest.de/projekt-a5/ ... nd-fakten/ - 60 km koncese
https://www.a1-mobil.de/ausbau.php - 73 km koncese
https://www.via-solutions.de/das-projekt/ - 45 km koncese
Jen bych doplnil ten rozsah PPP v Německu. Protože když sečteme všechny projekty až po ty v plánech, které mají být se zahájením v roce 2023, tak se to blíží k 1 tis km. Na tom nic nezměnila ani existence Die Autobahn (od 1.1.2021), pokračovatel společnosti DEGES. Prozatím nezměnila.
https://www.bmvi.de/SharedDocs/EN/publi ... cationFile
PPP-GE.JPG
PPP-GE.JPG (99.73 KiB) Zobrazeno 5262 x
No a ohledně Francie a viaduktu Millau, tam je provozovatel CEVM, vlastník APRR. A na obě strany nejsou 2 různí koncesionáři, jakože z každé strany jeden, protože to je státní dálnice tam z obou stran, bez koncese. Na koncesi se postavil "jen" ten 2,5 km dlouhý viadukt s úseky k němu a všechno spravuje 1 koncesionář. Nedávno to bylo inovované, je to opravdu hezké, jak se dá myší pohybovat: https://www.leviaducdemillau.com/en/carte-interactive# . :) Pro lepší představivost:
55.JPG
55.JPG (69.63 KiB) Zobrazeno 5260 x
Ještě, co se té údržby týče, tak to opravdu nelze "jen tak upravovat". Že "tak se to posune". Koncesní smlouva je svým způsobem veledílo, které je nutno dodržovat. Jakákoliv úprava, která se i netýká finančních záležitostí se řeší dlouho a taková úprava, která zasahuje do peněz, není jenom tak. Možná, že často mnoho lidí nerozumí pak některým věcem v praxi, ale vše musí být dle legislativy v dané zemi. Na to jsou propočty. Koncesionář většinou má pak volné ruce, jakou formu si vybere; jestli postaví vlastní středisko a navazující obslužní centra k němu kvůli dojezdům (posyp, PHM atd.) nebo se víc spolehne na externí dodavatele. Stát zajímá dostupnost a je na koncesionáři, jak se s tím vypořádá.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D35

Příspěvek od kot »

2 Dialničiar : Díky za super příspěvky /včetně výstavby v BRD/... :D
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: PPP na D35

Příspěvek od mapman »

Diaľničiar píše: ...
No a ohledně Francie a viaduktu Millau, tam je provozovatel CEVM, vlastník APRR. A na obě strany nejsou 2 různí koncesionáři, jakože z každé strany jeden, protože to je státní dálnice tam z obou stran, bez koncese. ...
Ano, napsal jsem to špatně:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Autoroute_A75_(France)
Z celé délky A75 mezi Clermont-Ferrand a Beziers je kromě viaduktu Millau v koncesi jen jeden úsek na severu u Clermont-Ferrand a potom kousek na jihu u Beziers. Jinak je to bez koncese a mýto se platí pouze u Millau na mýtnici. Jinak dálnice je to vskutku zajímavá, klikatá, téměř bezplatná (pokud neprojedete po mostě a pojedete se na něj podívat zespodu) a ještě s bonusem, že se jedná o jednu z nejvýše položených dálnic Evropy mimo Alpy - na COl de Issartets dosahuje 1121 m.n.m.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D35

Příspěvek od michal »

Tak pokud je úsek Opatovec-Mohelnice krátký, může si k tomu vzít koncesionář D35 až do Olomouce, stejně ji je potřeba vylepšit, ne? Víte, mě přijde jako priorita výstavba dálniční sítě, nikoliv ulehčení situace koncesionáři se zimní údržbou. Samozřejmě že pro výstavbu formou PPP je třeba dodržovat legislativu a jsou nutné podpisy obou stran, čili nějaká domluva. Ale zdržovat výstavbu dálnice, která už měla deset let stát, jen kvůli tomu, že se špatně rozvrhla SSÚD, to mi v naší situaci přijde fakt jako něco, co by nemělo rozhodovat o tom, jestli ve Vysokém Mýtě budou na dálnici čekat ještě tři nebo pět let...
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D35

Příspěvek od theodor less »

mapman píše:Smysl mělo zadat celý úsek od D11 po Mohelnici jednomu koncesionáři, případně i s rozšířením až do Olomouce, dělat sem tam kousek je prostě systémový nesmysl. Koneckonců, do koncese se dá přiřadit i už existující úsek dálnice, v tom není až tak problém (byť koncesionář dostane do správy něco co si nepostavil takže to i tak nacení), ale mělo by to být rozdělené tak, aby v tom byl nějaký systém i z hlediska správy a údržby. Naopak nahodilých 34 km někde uprostřed by byla nějaká "naše vlastní cesta"...
Rozhodně nechci někomu podsouvat co neřekl, ale vypadá to, že PPP na D4 je nesystémová "česká" cesta?
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: PPP na D35

Příspěvek od Anonym »

michal píše:Tak pokud je úsek Opatovec-Mohelnice krátký, může si k tomu vzít koncesionář D35 až do Olomouce, stejně ji je potřeba vylepšit, ne? Víte, mě přijde jako priorita výstavba dálniční sítě, nikoliv ulehčení situace koncesionáři se zimní údržbou. Samozřejmě že pro výstavbu formou PPP je třeba dodržovat legislativu a jsou nutné podpisy obou stran, čili nějaká domluva. Ale zdržovat výstavbu dálnice, která už měla deset let stát, jen kvůli tomu, že se špatně rozvrhla SSÚD, to mi v naší situaci přijde fakt jako něco, co by nemělo rozhodovat o tom, jestli ve Vysokém Mýtě budou na dálnici čekat ještě tři nebo pět let...
Mě taky přijde nějaké středisko pro údržbu jako špatný argument, proč nejde PPP. Stávající střediska se rušit nebudou, jsou mimo jiné potřeba pro ostatní silnice. A koncesionář ať si údržbu vyřeší jak chce. Ať si postaví středisko nebo to nechá na externí firmě a problém je vyřešen. 34 km není úplně málo, důležitá je také cena a ta by byla vyšší než u D4, protože je to stavebně náročnější.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: PPP na D35

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Představa, že PPP zrychlí přípravu nebo realizaci D35 je naprosto lichá.
Stačí se podívat jak dlouho státu trvá příprava samotného PPP, a to ještě ani nejsem u D4 na konci celého procesu.
Připravenost D35 mezi Časy a Mohelnicí je i tak mizerná, na tom PPP nic nezmění. Spíš by to v podmínkách tohoto banistánu znamenalo odložení těch pár připravených úseků, podobně jako úseku Lety - Čimelice na D4, což je teda něco neakceptovatelného.
R48 -> D48 se podařilo!
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: PPP na D35

Příspěvek od bumbik »

Martin z Ostravy: souhlas, akorát to musí pochopit hlavy pomazané na ŘSD a MD ČR ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D35

Příspěvek od theodor less »

Anonym píše:Stávající střediska se rušit nebudou, jsou mimo jiné potřeba pro ostatní silnice.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... komunikaci
Údržba dálnic je přímo zajišťována ŘSD prostřednictvím osmnácti Středisky správy a údržby dálnic (SSÚD), která vykonávají správu a údržbu svěřeného úseku komunikace.
Otázka: Mají SSÚD některou silnici I.třídy jako svěřený úsek?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

bumbik píše:Martin z Ostravy: souhlas, akorát to musí pochopit hlavy pomazané na ŘSD a MD ČR ...
Přesně tak. Nezbývá než doufat, že v podobném duchu se ponesou i závěry té studie proveditelnosti na PPP na D35. Obávám se však, že budou upřednostněny jaksi finanční (rozpočtové) výhody před jasnými negativy v podobě zdržení x úseků ..

Jinak mapmane, při vší úctě a respektu, bych řekl, že ČR svou velikostí a už i jaksi rozestavěností dálnic není schopna nabídnout tak dlouhé úseky pro PPP, jak by se ti líbilo. Ještě před rokem mi dávala největší smysl D11 od Jaroměře na hranice s Polskem (dlouhé, drahé - nemlich jako Opatovec-Mohelnice) nicméně v situaci, kdy Poláci budou za chvíli na hranicích a úsek 1108 je v přípravě o dost pozadu oproti 1109, bych byl stejně radikálně proti PPP jako zde na D35, je to úplně stejný případ. Jako delší úseky se nabízí snad jen D6 (která zase není tak drahá), nebo D55 od Břeclavi po Bzenec. Do budoucna snad D49 či nějaká D19. Pro obecnou nevhodnost PPP mluví i naše rozsalámovaná příprava, kdy se prostě ze 7 km úseků docela obtížně tvoří smysluplný, desítky km dlouhý úsek. :)
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: PPP na D35

Příspěvek od mbmat »

theodor less píše:Mají SSÚD některou silnici I.třídy jako svěřený úsek?
Ano, pár jich je, hlavně poblíž dálnice, kterou mají ve správě. Pokud vím, tak například Řehlovice zajíždí na I/63, Mirošovice zas jezdí na I/3 až někam k Senohrabům. Kdyžtak mě někdo doplňte, taky nemam kompletní přehled.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: PPP na D35

Příspěvek od mapman »

A proč by do PPP nemohl jít právě celý úsek Janov - Mohelnice-jih? Vždyť nejpotřebnější jsou úseky právě po Janov, od Janova po Mohelnici je to téměř bez výjimky široká extravilánová trasa. Úsek Janov - Mohelnice-jih má krásných 48 km, spolu s přivaděčem Staré Město je to úplně ideální úsek podle zahraničních vzorů...
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D35

Příspěvek od michal »

Čekat dalších pět let (optimistická verze letáku k úseku Staré Město-Mohelnice) se zahájením výstavby D35 mezi Janovem a Opatovcem? :shock: :shock: :shock:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

Janov-Mohelnice jsem tu před časem psal, že je asi to jediné, co by šlo ještě "zkousnout", protože na tom úseku Janov-Opatovec je i SSÚD a ten úsek nevede obcemi. Bohužel vzhledem k připravenosti Mohelnického úseku je mi z toho velmi smutno, když 2 víceméně nejpřipravenější úseky mají čekat na ten nejméně připravený. :( A navíc se obávám, že když se zvolí takovýto úsek, tak se k tomu bude chtít přilepit i obchvat Litomyšle, protože ten bude podobně připravený jako ten kolem Mohelnice a hrozí další zbrždění kvůli případným odpůrcům. :( Každopádně jsem myslel, že podporuješ ještě delší úsek PPP, třeba už od Ostrova. To by mi připadalo krajně nevhodné a doufám, že i MD takovýto nesmysl opustilo.

Nicméně D35 považuji za dálnici po 511 nejpotřebnější v celé republice, jak pro regionální tak celorepublikové vztahy, a proto si myslím, že každý úsek by se měl dávat do realizace opravdu co nejdříve to jde. Kdyby Mohelnický úsek nebyl pozadu, tak bych pro PPP byl (byť by to přineslo třeba rok navíc pro samotnou přípravu PPP). Takhle mě to připadá jako opravdu zbytečné čekání. Janov-Opatovec-SM se bude letos pravděpodobně žádat o SP, u Mohelnice teprve o UR a to se tam má ještě podle ŘSD vymýšlet etapizace pro urychlení samotného obchvatu Mohelnice (je vidět, jaký je u nich (ne)tlak na celý úsek). :roll: A jinak se může Janov-Opatovec zdát jako neproblémový, protože nevede obcemi, nicméně při takovýchto intenzitách je to prostě sám o sobě velmi nebezpečný úsek a kdyby to mělo ušetřit jediný život, tak si myslím, že je krajně sprosté s takovýmto (navíc slušně dlouhým) úsekem otálet. :kladivo:
Edit: a ještě jedna důležitá věc .. vzhledem k tomu, jak se zpozdil obchvat Svitav a tyto stavby by se mohlo podařit časově sladit, se velmi nabízí postavit most pro budoucí přeložku I/43 nad D35 také nějak rozumně v předstihu, protože jinak se postaví obchvat a nová přeložka, aby se rok nebo dva potom zase celá rozkopala, protože se tam má stavět ve stejných místech most :crazy: Ale to uznávám, není samozřejmě tak zásadní věc, která by měla rozhodovat o případném PPP.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: PPP na D35

Příspěvek od mapman »

michal píše:Čekat dalších pět let (optimistická verze letáku k úseku Staré Město-Mohelnice) se zahájením výstavby D35 mezi Janovem a Opatovcem? :shock: :shock: :shock:
Tak já tu otázku položím znovu a jinak, mezi Janovem a Starým Městem je nějaká významná dopravní závada, kterou je nutnou v příštích letech urgentně řešit?? Tenhle úsek potřebuje tak maximálně přemalování na střídavý třípruh, což i norma připouští. Když se bude dát mezi Janovem a Mohelnicí bezpečně předjíždět, tak to na PPP rozhodně počká...

Ale znovu, tu připomenu to, co říkám od začátku - PPP na D35 mezi HK a OL mě osobně nedává smysl, má se stavět co je připravené. Jen tvrdím, že pokud by se tu PPP dělat mělo, tak jedině na uceleném úseku Janov - Mohelnice.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: PPP na D35

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ano, již 20 let tam chybí dálnice. Místem vede jen silnice I.třídy, která není s to, pobrat dopravu s převažujícími TNV. Daný úsek obsahuje nepřehledné oblouky,nebezpečné křížení s I/43 a nižšími třídami.
Střídavý 3-pruh toto nevyřeší (viz I/3), nehledě na to, že se o něm mluví už snad 5 let a neudělalo se pro jeho přípravu zhola nic.
Každý km dálnice na této trase pomůže uvolnit celkovou tenzi, která absencí této dálnice vzniká.
Výhody PPP, které jsou navíc v našich podmínkách pouze teoretické, to dostatečně další odklad výstavby nevyvažují.
Co jde ať se staví hned a do PPP se zařadí jako hotová stavba, stejně jako D4 u Dubence.
R48 -> D48 se podařilo!
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: PPP na D35

Příspěvek od Jan Petzold »

mapman píše: Tak já tu otázku položím znovu a jinak, mezi Janovem a Starým Městem je nějaká významná dopravní závada, kterou je nutnou v příštích letech urgentně řešit?? Tenhle úsek potřebuje tak maximálně přemalování na střídavý třípruh, což i norma připouští. Když se bude dát mezi Janovem a Mohelnicí bezpečně předjíždět, tak to na PPP rozhodně počká...
Kruhák v Moravské Třebové bude stíhat ? Ale to je asi řešitelné...
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D35

Příspěvek od michal »

mapman píše: Tak já tu otázku položím znovu a jinak, mezi Janovem a Starým Městem je nějaká významná dopravní závada, kterou je nutnou v příštích letech urgentně řešit??
Tak minimálně křižovatka I/35 x I/43, křižovatka I/35 x I/43, křižovatka I/35 x I/34 a kruhový objezd v Moravské Třebové jsou bodové závady, které při tempu, s jakým se u nás věci mění, budou strašit dalších deset let nejmíň... A to nemluvím o tom, že ty zdánlivě bezpečné rychlé úseky (třeba před Moravskou Třebovou, u Janova, u Mikulče) nebudou v režimu 2+1 ještě o poznání déle. A fakt budu rád, až mi za osm let řeknete, že jsem se pletl, že už to bude brzy hotové...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

MzO: pochybuji, že by koncesionář postavil 18 km k Mohelnici a poté si vzal do "správy" dalších necelých 30 km, u kterých nemá jistotu, že byly kvalitně postaveny. Něco jiného je to u D4, kde většinu staví sám a kousky pod sebe přibere.

mapman: já chápu, že pro PPP je lepší dlouhý úsek, nicméně D35 se rozkouskovala na x úseků, aby se stavěly jednotlivě a mohly se etapizovat a teď, když je po 30 letech příprava konečně téměř na dohled zahájení, tak se začne uvažovat o slučování dohromady. Nevadilo by to, kdyby časový odstup těch staveb byl třeba rok. Tady jsou to minimálně 3 a to je z mého pohledu u takto potřebné dálnice prostě moc. A to samé, kdyby to byl nějaký 3 km úsek, ale tohle je 11 km, které prostě celé trase I/35 výrazně pomohou.
Téměř donedávna bylo nejpodstatnější, aby pro PPP byl vybrán úsek DRAHÝ. Najednou to musí být DLOUHÝ. Postavme tak tedy všechno co zbývá na D6 od Petrohradu ku KV ;)
Pokud to musí být dlouhý i drahý, tak nevím, co je na Opatovec-Mohelnice tak "krátkého". Stejně už i takhle bude jeden úsek čekat min. 2 roky na ten sousední, ale protože je extrémně drahý, lze to pochopit, že se kvůli rozpočtovým výhodám PPP počká. :)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D35

Příspěvek od theodor less »

mapman píše:Tady máme státního správce na celé dálniční síti, kromě D4, a budeme si vytvářet uprostřed sítě s jednotným správcem speciální úsek na 34 km s odlišným přístupem? Jaký to má smysl?
mapman píše:Úsek Janov - Mohelnice-jih má krásných 48 km, spolu s přivaděčem Staré Město je to úplně ideální úsek podle zahraničních vzorů...
Už se v tom přestávám orientovat. Takže 34 km je málo a 48 km je dost?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: PPP na D35

Příspěvek od mapman »

Obchvat Svitav stejně postaví v křížení I/35 a I/43 okružní křižovatku, tj. stavba Janov - Opatovec vyřeší pouze jeden a to ještě ten nejmenší problém. Stavba Opatovec - Staré Město má svých problémů dost, do toho 3 km dlouhý tunel s komplikovanou geologií, to ta poslední stavba může pomalu i dohnat.

Časový nesoulad staveb se dá řešit buď tak jak to popsal Martin, anebo taky etapovým zahajování a zprovozňováním v rámci PPP. Nebylo by to v Evropě poprvé.

Ale já se hádat nechci, já bych stavěl ze státního a hned! Jen do toho necpěte PPP!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

V tom jsme za jedno. Souhlasím a uznávám argumenty, že pro PPP je to určitě lepší jak píšeš ty. Mě ve výsledku vadí to, že se prostě to PPP cpe sem na D35 jen proto, aby něco v republice bylo přes PPP. A pokud je to nutnost, tak bych volil menší zlo a tudíž maximálně Opatovec-Mohelnice. Toť vše.
A jinak, pokud je Opatovec-SM takhle komplikovaná, měla by se začít stavět naopak co nejdříve, aby to nedopadlo jako na D3 nebo na Slovensku s D1. A ne čekat až se připraví vedlejší úsek, který také není žádná šťávička na přípravu.
Jestli má někde PPP smysl pro stavby, které jsou poměrně připravené, tak je to opačný konec D35.
Odpovědět

Zpět na „D35“