I/73 Troubsko – Kuřim

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od AF-1 »

Kdyby v te dobe jiz fungovala cast severne od Kurimi, asi by se cekalo lepe..
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Doufám, že se tak stane.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od goldfinger »

Zoufalci z Bastru začali sbírat love na žalobu proti aktualizaci ZÚR. Náklady na právní bitvu odhadují na 900 GKčm z toho půl mega za advokáty. Zajímavé je, že jednou z položek je 10 x kolek za 5 GKč, čímž se asi myslí soudní poplatek, ale ten je 3 Gkč za správní žalobu a 5 Gkč za kasační stížnost, tedy max. 8 GKč. Už z toho je vidět, jací to jsou hlupáci.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Bobek »

Koukám, že správní poplatky značně podražily. :shock:

(G = 10^9)
Království a půl princezny za 511.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

To Gkč nějak nechápu .. giga je miliarda, ale rád se dovzdělám :?

Jinak hrozím se jediné věci .. že bude žalobě vyhověno kvůli dílčím malinkým nedostatkům územní studie (některé věci jsou v ní opravdu takové .. ne mylné nebo lživé, nýbrž zavádějící). Snad budou mít soudci rozum a neshodí celek na pár detailech ..
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od KarelLer »

Po aktualizaci letáku 25. 1. už jde o "Silnice I/43 Troubsko – Kuřim":

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... rim-A5.pdf

Vedle toho pořád existuje leták "Dálnice D43 Troubsko – Kuřim" z října 2020, ten asi jenom zapomněli smazat:

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... -kurim.pdf
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od kot »

Stavba by měla začít /teoreticky/ za 10 let. Za tu dobu z toho klidně může být zpět D....
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od KarelLer »

V ZÚR je schválená "kapacitní silnice I. třídy". Otázka je, jestli bez aktualizace ZÚR může dojít k výstavbě dálnice.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Xyzc »

KarelLer píše:V ZÚR je schválená "kapacitní silnice I. třídy". Otázka je, jestli bez aktualizace ZÚR může dojít k výstavbě dálnice.
Muselo by dojít k aktualizaci.
Je to celé paradoxní, protože ještě tak do roku 2012 se v ZUR, VUC apod. nikdy neuvádělo jestli jde o dálnici ne bo silnici třetí třídy. Byla to prostě koridor dopravní stavby (silnice), víc nic. Pak z nějakého nepochopytelného důvodu začlo MD tlačit aby se to tam uvádělo. Nejspíš si mysleli, že když tam bude třeba I/43, že to nebude tak dráždit. Jenže si tím dost zúžili manévrovací prostor.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Nevím co řešíte. Až na krátké úseky kolem Brna či Kuřimi, kde bude více křižovatek u sebe, bude mít tahle silnice parametry na 160 km/h. S přeřazením Rek do D máme zkušenosti, takže v tomhle nevidím problém.
Popravdě doufám, že jakmile se to postaví, tak bude od Kuřimi na sever rychlost upravena značením na MPR 140. :) I když tou dobou až to bude postavené už se možná bude jezdit jen 90-100 kvůli emisím :crazy:
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Honey72 »

Budeme stavět třeba jako v Německu a Rakousku, kde byla řada plánovaných dálnic také nahrazena silnicemi dálničního typu. Lepší než nic. A vlády se mění :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak. Tady v tomto případě to neznamená v praxi téměř žádnou změnu parametrů. Jen ty křižovatky.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od KarelLer »

Tak ono jde o parametry, ne o to, jak se tomu bude říkat. Pokud se to jednou postaví jako R25,5, tak už z toho D27,5 nikdy nebude.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od kot »

No jo, ale lepší R25,5 než stávající stav...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer: to samozřejmě, ale pokud tam bude kategorie D26,0/130 nebo S26,0/130, tak je víceméně jisté, že tam bude moci být jednou osazena i MPR 140, o těchto parametrech jsem tedy mluvil já .. o poloměrech a povolené rychlosti. D27,5 je tady zbytečná, to by se tak měly stavět tedy všechny bývaly Rka.
JohnyRockNRoll
Příspěvky: 189
Registrován: 8.10.2010 7:30:58

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od JohnyRockNRoll »

KarelLer píše:Tak ono jde o parametry, ne o to, jak se tomu bude říkat. Pokud se to jednou postaví jako R25,5, tak už z toho D27,5 nikdy nebude.
D27,5 z toho sice nebude, ale třeba D35 Sedlice - Opatovice je postavena jako R24,5/? a je normálně značena jako dálnice.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od vodouch2000 »

Myslím, že o kategorii ani tak nejde.
Hlavním cílem je prosadit / připravit / postavit v podstatě jakýkoliv kapacitní 4-pruh.
(D35 Sedlice-Opatovice je R24,5/120)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Ve světle jak CK MD určuje kategorie některých komunikací naprosto nesmyslně, bude malá výhra, když severní část bude alespoň 4-pruh se zálivy. Na jižní části můžeme být rádi za poctivou dálnici s odstavným. Také mohlo ty “odborníky” napadnout dát tam S21,5/110, když je to vlastně silnice první třídy. :crazy: oni si totiž evidentně moc neuvědomují, že na mnoha místech je podstatná část nákladů už “zaplacena”. Vidím to stejně tak, že to co se “ušetří” v celé délce dálnice, se stejně napere do tohoto úseku přes Bystrc. :) Doufám, že se takhle bude uvažovat a ne, že někdo to řešení přes Bystrc shodí kvůli “ekonomice”.
nezmarxy
Příspěvky: 7
Registrován: 10.11.2020 10:32:17

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní průtah Brna)

Příspěvek od nezmarxy »

Bude jedno, jak budeme průtah přes Bystrc nazývat. Důležité bude, jak rychle se po ni bude jezdit. Nevím jak Vy, ale nebude-li průtah pod Bystrcí alespoň3 průhový, tak to bude znamenat šputn, neb zde bude naj (vy)íždět 15 tis. aut. tj. vyšší rychlost i díky tunelům než 60 km/hod nedocílíme. Bude to znamenat riziko a místo častých nehod. Místo tohoto předraženého nesmyslu bych raději navrhoval D43 jako plnohodnotnou dálnici boskovickou bárzdou. to by znamenalo menší dopravní zátěž jak pro Brno. Šla by jednoduše realizovat. Navíc by šla dostavět jako úplný dopravní okruh kolem Brna. TJ. z důvodu zdravého rozumu, jednoduší a rychlejší výstavby i významného snížení emeisní zátěže i snížení dopravy v Brně je lešpí realizacace D43 optimalizovanou variantou přes Boskovickou bárzdu.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od goldfinger »

Nezmare, bežte s tou optimalizovanou variantou konečně někam. To jako že by s Bastru jeli kolem Veveří, aby se dostali na pravý obchvat Brna? Tak to potom jo. Proč by měla být komunikace jižně od Bastru jenom třípruhová? Jel jste někdy královopolským tunelem? 80 km/h je tam nudná rychlost, husovický je lepší adrenalin, tam se dá kilo akorát s dobře vyladěným podvozkem. Napojení D43 na čtyřpruhovou D1 v Ostrovačicích je taky hovězí nápad, protože není šance pokračovat jinam než ke Kývalce na rozdíl od Troubska, kde pořád zůstává teoretické navázání na JZT.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od mapman »

D43 Boskovickou brázdou je dopravně ekonomický nesmysl, který byl v rámci posuzování už několikrát odmítnut jako nefunkční a předražený s ohledem na malou dopravní účinnost a obrovské náklady. Je tam problém jak s průchodem kolem Veverské Bitýšky (dlouhý tunel) tak s napojením na D1 (nutnost postavit kolektory, přestavět exit 178, nevychází PHO Ostrovačic), takže z hlediska nákladů se proti Bystrcké variantě nic moc neušetří a dopravně to vůbec nepomůže, to je naprosto mrtvá záležitost. S43 se nestaví pro tranzit ale pro brněnskou aglomerační dopravu a spojení Brna a východních Čech. Tady žádný významný tranzitní vztah není, ten tvoří jen jednotky procent z celé zátěže I/43. Takže přesunem do Boskovické brázdy se nic nevyřeší, v Bystrci zůstane dosavadní vysoká dopravní zátěž a lidi v domech u silnic procházejících v tomto tahu budou dál trpět zvýšenou dopravou...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Honey72 »

Hlavně je o 8 km delší než průjezd Brnem po východní části okruhu. Mohou si namalovat cedule jaké chtějí, ale v době navigací nevím, nevím.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní průtah Brna)

Příspěvek od Aram96 »

nezmarxy píše:Bude jedno, jak budeme průtah přes Bystrc nazývat. Důležité bude, jak rychle se po ni bude jezdit. Nevím jak Vy, ale nebude-li průtah pod Bystrcí alespoň3 průhový, tak to bude znamenat šputn, neb zde bude naj (vy)íždět 15 tis. aut. tj. vyšší rychlost i díky tunelům než 60 km/hod nedocílíme. Bude to znamenat riziko a místo častých nehod. Místo tohoto předraženého nesmyslu bych raději navrhoval D43 jako plnohodnotnou dálnici boskovickou bárzdou. to by znamenalo menší dopravní zátěž jak pro Brno. Šla by jednoduše realizovat. Navíc by šla dostavět jako úplný dopravní okruh kolem Brna. TJ. z důvodu zdravého rozumu, jednoduší a rychlejší výstavby i významného snížení emeisní zátěže i snížení dopravy v Brně je lešpí realizacace D43 optimalizovanou variantou přes Boskovickou bárzdu.
Prosimtě, proč by tam měly být 3-pruhy ? Před Brnem ze severu jsou intenzity cca 25 tisíc a tipl bych si, že minimálně polovina bude stejně sjíždět obchvatem Kuřimi do severních částí Brna + většina aut ze samotné Kuřimi také. Takže i kdyby se přidalo těch vašich 15 tisíc (v což nevěřím), tak je to pořád kapacitně naprosto vyhovující. ;) Více zatížený úsek bude určitě mezi MÚK Bystrc-jih a D1..
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od siesa »

mapman píše:...S43 se nestaví pro tranzit ale pro brněnskou aglomerační dopravu a spojení Brna a východních Čech. Tady žádný významný tranzitní vztah není, ten tvoří jen jednotky procent z celé zátěže I/43...
Pak tedy nechapu, ze se resi obchazka Brna ve stope nemecke dalnice pres Bystrc...Jestli je pravda to, co pises Mapmane (a ja s tim velmi souhlasim), pak neni treba ani Bystrcka varianta a muzeme v Brne zustat na takovem stavu, v jakem to je v podstate dnes. Tedy s nalezitymi dopravnimi upravami, jako je dusledne odhlucneni R43 pres Reckovice a Krpole.
Z meho pohledu je naprosta nutnost vyresit usek Ceska-Lipuvka tedy prohlouzeni 4pruhu minimalne k nove MUK na Blansko u Lipuvky a reseni kolem Podlesi (napr. zahloubeni a nova MUK Kurim-Podlesi, nejlepe v kombinaci se severnim obchvatem Kurimi)...To je hlavni kamen urazu cele severni vypadovky z Brna...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Honey72 »

Podle tohoto názoru by pak Praze stačila jen Jižní spojka .-) Nejde přeci jen o intenzity. Proč by měla tranzitní doprava projíždět přímo městem? Dokonce tak velkým městem. Ty intenzity budou narůstat a Hradecká je pouhou výpadovkou-přivaděčem k dálnici. Budeme místo obchvatů stavět průtahy, zvyšovat stěny, zakrývat sklem?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „I/73“