Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Ta R52 je vyjímka. Předevčírem jsem po ní jel a až na ne zcela dokonalej povrch je docela pěkná. Celkem široká, rovná, krásně se zařezává do krajiny, dlouhý připojovací pruhy atd. R10 na tom už tak slavně neni. U Brandýsa se klikatí a někde zbytečně moc kopíruje krajinu
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Osobně se mi nejvíc zamlouvá rakouské pojetí - některé rychlostní silnice jsou označeny dopravní značkou dálnice, nemá to ale vliv na číslování apod. Třeba nedávno otevřená S1 (již bylo mimochodem původně plánováno postavit v dálničních parametrech - jako pokračování A21) je osazena značkami dálnice.
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Včera byl v pořadu Hydepark na ČT24 Ing. Tomáš Jílek z ŘSD a ten tvrdil, že se usiluje o zřízení SSÚRS na všech rychlostních silnicích. Možná první, i když ne cílený krok k přeznačení některých R na D? Z dotazů diváků se nejlépe v problematice dálnic orientovala nějaká ženština z Brna.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
D a R by měly být v červeném poli,normální silnice v modrém.Aby byl na první pohled rozeznán charakter komunikace
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak ono je to předevšim nesmyslný z toho hlediska, že jsou R rovněž zpoplatněný a podle navigace před odbočkou se to nepozná .. protože začít brzdit až u značky s autíčkem, evt. couvat zpátky do nájezdu neni nic hezkýho
Nejsme ve špatnym fóru? (přesunuto sem)
Nejsme ve špatnym fóru? (přesunuto sem)
Re: I/20
Zajímalo by mě proč se staví tak luxusní a drahé silnice I. třídy. Stavba Písek, 7. stavba je projektována v kategorii R 22,5/80 a měří 5,852 km. Náklady na stavbu byly 1,14 miliardy Kč, nebo Stavba Vlachov - Rájec (třetí stavba) je projektována v kategorii R 22,5/100 a měří 2,889 km. Náklady na výstavbu jsou plánovány na 1,273 miliardy Kč. A to nemluvím o to, že nové stavby budou mít parametry S24,5/100. Závěr: mi nevadí, že se staví tak kvalitní silnice, mi vadí, když to je jen obyčejná silnice s neomezeným přístupem a díky kterému je snížena rychlost i když parametry jsou mnohdy vyšší. Přitom staví se doprovodné komunikace a další voloviny... To vše prodražuje stavbu. V anglii neřeší to, když tam naperou spoustu kruhových objezdů, třeba ušetří za MÚK.
Všude se mluví o tom, že se to bude překategorizovat alespoň na rychlostní silnici, ale to je ještě moc moc daleko.
Všude se mluví o tom, že se to bude překategorizovat alespoň na rychlostní silnici, ale to je ještě moc moc daleko.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Všechny nové dálnice v Durynsku (A71, A72, A38) jsou postaveny v kategorii RQ 26, což přibližně odpovídá naší R 24,5. Po odstranění bodových závad (připojovací a odpojovací pruhy, doplnění svodidel a později i o SSÚD/SSÚR) bych si vůbec nedělal vrásky s převodem téměř všech současných eRek na D.
Hrajeme si tady na perfekcionisty a přitom máme hotovou ani ne polovinu plánované sítě...
Hrajeme si tady na perfekcionisty a přitom máme hotovou ani ne polovinu plánované sítě...
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Je to presne jak rikas, Martine. Opravdu mi to u nas hlava nebere, jakym trapnym zpusobem si "degradujeme" rozsah nasi dalnicni site (ted myslim opravdu komunikace oznacene jako D).martin píše:Hrajeme si tady na perfekcionisty a přitom máme hotovou ani ne polovinu plánované sítě...
Staci vyjet kousek za hranice do zeme, ktera v Evrope nema a nikdy nebude mit konkurenta co se historie dalnicni site tyce, a razem je videt, ze kdyz se chce, tak vsechno jde!
Pri rekategorizaci R1 na D bych jinak klidne snesl i D99, kdyz uz by fakt nebylo mozne udelat ji jako D0. Nedavno se nekdo z diskutujicich pokousel do Kasmeho fotky noveho znaceni od Lochkova prekreslit 1 v modrem na 99 v cervenem, a nevypadalo to vubec spatne. Pak jsem si prohlizel fotky okruhu Mnichova a tam ta 99 taky vypada naprosto v pohode.
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
A co je nechet stejně označené,jen je administrativně převézt ze silnic I třídy pod D?Pak je kreslit v mapách jako dálnice?
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
nesouhlasím - pokud už se to má měnit, je třeba to dotáhnout do konce. To, co je podle evropských zvyklostí de facto dálnice, by mělo být označené značkou dálnice. Značka R (autíčko) by by se tím "uvolnila" pro komunikace jako např. I/13, plzeňské přivaděče a některé dvoupruhové S11,5 s MÚK.Sosa píše:A co je nechet stejně označené,jen je administrativně převézt ze silnic I třídy pod D?Pak je kreslit v mapách jako dálnice?
Re: I/37 Hradec Králové - Pardubice
Tak mám dojem, že změně na I/37 na R37 brání jedině lenost úředníků na ministerstvu dopravy.
Žádnou závislost na rozhodnutí vlády jsem nenašel. Jenomže proč by to někdo měnil...
Podle 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích § 3 odtavce 1 rozhoduje o zařazení Ministerstvo dopravy, protože je silničním správním úřadem jak I tak R.
Pokud budeme argumentovat důvody, tak silnice je určena pro spojení krajských měst a patří mezi páteřní silnice (určení, dopravního význam). Stavebně technické vybavení již dnes vyhovuje na tom kousku u Opatovické elektrárny, ale do Pardubic bude vyhovat po rozšíření.citace paragrafu:
§ 3 (1) O zařazení pozemní komunikace do kategorie dálnice, silnice nebo místní komunikace rozhoduje příslušný silniční správní úřad na základě jejího určení, dopravního významu a stavebně technického vybavení.
Žádnou závislost na rozhodnutí vlády jsem nenašel. Jenomže proč by to někdo měnil...
Podle 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích § 3 odtavce 1 rozhoduje o zařazení Ministerstvo dopravy, protože je silničním správním úřadem jak I tak R.
Pokud budeme argumentovat důvody, tak silnice je určena pro spojení krajských měst a patří mezi páteřní silnice (určení, dopravního význam). Stavebně technické vybavení již dnes vyhovuje na tom kousku u Opatovické elektrárny, ale do Pardubic bude vyhovat po rozšíření.citace paragrafu:
§ 3 (1) O zařazení pozemní komunikace do kategorie dálnice, silnice nebo místní komunikace rozhoduje příslušný silniční správní úřad na základě jejího určení, dopravního významu a stavebně technického vybavení.
Re: I/37 Hradec Králové - Pardubice
Spíš než lenost v tom bude urputné trvání "silničního správního úřadu" na tom, že "D" je prostě "D 26,5 a vyšší", tudíž jako "D" nemůže dle jejich názoru být označeno Rko (ať už R 25,5, R 24,5) a jako "R" nemůže analogicky být označeno cokoliv jiného než silnice postavená v kategorii R (tedy ani S 24,5, která je lepší než leckterá R 22,5). Dokud se tento názor nepodaří změnit, tak to tak zůstane.dvs píše:Tak mám dojem, že změně na I/37 na R37 brání jedině lenost úředníků na ministerstvu dopravy.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Měl jsem za to, že trvání na tom, že značka silnice pro motorová vozidla může být u silnice se stavební kategoriíí S bylo už zdoláno u R1. Kousíček křižovatky R1xR6 bylo dokonce MR (místní komunikace).
Takže problém je jenom v chápání pojmu "Stavebně technické vybavení" a v tom u rekonstruované I/37 není problém.
Nedá se podat podnět k tomu, aby správní úřad projednal zařazení do rychlostních silnic. Možná ty 2 roky do zprovoznění je tak akorát to spustit.
Takže problém je jenom v chápání pojmu "Stavebně technické vybavení" a v tom u rekonstruované I/37 není problém.
Nedá se podat podnět k tomu, aby správní úřad projednal zařazení do rychlostních silnic. Možná ty 2 roky do zprovoznění je tak akorát to spustit.
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Podnět podle §42 správního řádu by určitě bylo možné podat
Více via soukromé zprávy...
Více via soukromé zprávy...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Nemáš k tomu podrobnosti?dvs píše:Kousíček křižovatky R1xR6 bylo dokonce MR (místní komunikace).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Podrobnosti nemám a vzal jsem to primo z tohoto webu.
http://www.ceskedalnice.cz/rychlostni-silnice/r1
Třebonice – Řepy: MR 34/100
http://www.ceskedalnice.cz/rychlostni-silnice/r1
Třebonice – Řepy: MR 34/100
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
aha, to bych měl opravit, bo 516 byla v kategorii R 34,0/100.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
R 34/100 - nuly za čárkou se neuvádějí, ale to víšLenny píše:aha, to bych měl opravit, bo 516 byla v kategorii R 34,0/100.
Re: Telematika R1
Dotzy nejspíš nesměřují na telematiku v pravém smyslu slova, ale na zařízení, které by řidiče nutilo dodržovat Zákon o provozu na pozemních komunikacích. To by přece byla vůči řidičům dost velká troufalost, že?
Re: Telematika R1
á MPMP
máte správně psát "které by řidiče nutilo dodržovat nesmyslná ustanovení ..."
jinak to červené není radar ale infrapřisvícení
proto se i v noci v autech tak hezky usmíváte
samozřejmě na infra platí zase infra, takže
máte správně psát "které by řidiče nutilo dodržovat nesmyslná ustanovení ..."
jinak to červené není radar ale infrapřisvícení
proto se i v noci v autech tak hezky usmíváte
samozřejmě na infra platí zase infra, takže
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Telematika R1
Nikoliv! Zákon je zákon. Jestliže je podle Vás zneužíván k "nesmyslnému omezování řidičů", či čemu (dle Vás), je třeba snažit se změnit toto "nezákonné" chování těch, kteří zákon zneužívají. NENÍ ALE MOŽNÉ zákon ignorovat a ještě se pohoršovat nad tím, že pověřený státní (městský/obecní) orgán jeho dodržování hodlá vymáhat.Mike píše:máte správně psát "které by řidiče nutilo dodržovat nesmyslná ustanovení ..."
Nebo opravdu žijeme ve státě, kde platí jen právo silnějšího? To snad ne!
Re: Telematika R1
To ne, ale zákony mají sloužit lidem, nikoliv lidé zákonům. Pokud usoudíme a shodneme se (rozuměj parlament), že nám současný zákon nevyhovuje, je třeba ho změnit! Např. tedy povolit zvýšení rychlosti i mimo obce na D a silnicích I. třídy...MPMP píše:Nikoliv! Zákon je zákon. Jestliže je podle Vás zneužíván k "nesmyslnému omezování řidičů", či čemu (dle Vás), je třeba snažit se změnit toto "nezákonné" chování těch, kteří zákon zneužívají. NENÍ ALE MOŽNÉ zákon ignorovat a ještě se pohoršovat nad tím, že pověřený státní (městský/obecní) orgán jeho dodržování hodlá vymáhat.Mike píše:máte správně psát "které by řidiče nutilo dodržovat nesmyslná ustanovení ..."
Nebo opravdu žijeme ve státě, kde platí jen právo silnějšího? To snad ne!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Telematika R1
2martini: Ano, s tím bezvýhradně souhlasím a budu jen rád pokud k tomu dojde. Do té doby se ale jezdí podle pravidel a to i tehdy, když to vypadá naprosto "nesmyslně". Na tom se doufám shodneme taky.
Re: Telematika R1
no on takový zákon o nelegálním opuštění ČSSR byl taky platný že
ale dost OT, stejně budem odsunuti jinam
ale dost OT, stejně budem odsunuti jinam
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit