VMO: obecné info
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: obecné info
Bych s dovolením nesouhlasil. Jihlavská je dost do kopce a busy/ LKW se tudy plazí dost pomalu. Další zpomalení provozu způsobuje odbočování ke krematoriu, případně na plochu vpravo od silnice, která se má civilizovat jako parking. Přidání druhého pruhu, případně zřízení odbočovacího pruhu ke krematoriu by tento vopruz částečně řástečně odstranil. A s tím by se mohlo svézt zřízení přechodu pro chodce u vjezdu na centrálku.
Re: VMO: obecné info
Směrem nahoru dva pruhy jsou, i když jenom od krematoria dál. Kolona většinou nesahá až dolů ke křižovatce. Odbočování ke krematoriu částečně vyřeší to nové parkoviště. Větší problém vidím směrem dolů, kolona ve špičce kolikrát začíná už nahoře na křižovatce s Kamenicí. Situaci dál komplikuje odbočování vlevo na Sovinec a Pšeník a vpravo na hřbitov.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa
Jak to tam vlastně bude vedeno? Brněnský Vietnam tak padne za vlast, či se jen schová pod estakádu?goldfinger píše:Že by tounel pod Rotecem helfnul, o tym žádná, jinak by se neplánoval, akorát že tohle je fuckt nejzbytnější místo VMO - na rozdíl např. od propojení Černovické a Jedovnické, na které čekají Šimice jako na smilování.
Jelikož se v této části kopne nejdříve za 10 let, jak je na tom Gajdoška? Asi je to sci-fi ale nešlo by tam udělat pár MÚK? Třebas mě namátkou napadlo na Tčku u Staré osady zvednout jen pravé pruhy směřující od Maloměřic, aby odbočující vlevo nenarušovali plynulost.
rychlost v Husovickém tunelu
Ahoj,
nevíte někdo proč je už docela dlouhou dobu snížena rychlost na 40 km/h v Husovickém tunelu směrem na Tomkovo náměstí?
nevíte někdo proč je už docela dlouhou dobu snížena rychlost na 40 km/h v Husovickém tunelu směrem na Tomkovo náměstí?
Re: rychlost v Husovickém tunelu
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 21012.html
"Omezení nastavili silničáři z bezpečnostních důvodů kvůli silnému poškození skříně nouzového volání po dopravní nehodě."
Takže pro jistotu omezili rychlost (možná musí kvůli předpisům), ale v praxi tam bude o něco větší chaos
"Omezení nastavili silničáři z bezpečnostních důvodů kvůli silnému poškození skříně nouzového volání po dopravní nehodě."
Takže pro jistotu omezili rychlost (možná musí kvůli předpisům), ale v praxi tam bude o něco větší chaos
Re: VMO: obecné info
Jedna nepříjemná novinka z FB Petra Kratochvíla:
Aktuální informace k měření rychlosti v Husovickém tunelu
Správcem Husovického tunelu je ŘSD ČR, které instalovalo v rámci obnovy technologií v červenci 2019 technické zařízení umožňující měření úsekové rychlosti.
Oprávněný subjekt (policie ČR) ve spolupráci s ŘSD je dle aktuálních informací připraven zahájit úsekové měření od 1.3. 2021. Po dobu 2 měsíců bude probíhat zkušební provoz a vyhodnocení. Následně dle sdělení PČR by měl být zahájen ostrý provoz a přestupky předávány do správního řízení na Statutární město Brno.
Rozhodnutí o úsekovém měření nelze nikterak ovlivnit ze strany Statutárního města Brna, které je dotčeno pouze zpracováním podezření na přestupek a řešením správního řízení.
Re: VMO: obecné info
Pokud v něm bude po dokončení Tomkova náměstí 80 km/h neměl bych s tím problém. Obecně mě opatření na vymáhání/vynucování dodržování předpisů nevadí, když je daný rychlostní limit smysluplný a oprávněný. Ovšem když vidím, jak se má zavádět 50 nebo 60 na polovině vídeňské radiály, tak se mi chce
Re: VMO: obecné info
Aktuálně je tam směrem z kopce 40...
Re: VMO: obecné info
To snad ne ? I pro osobáky ?
Re: VMO: obecné info
Vzhledem k tomu jak je zakroucenej bych na 80 nesázel. Zatáčky sice nejsou tak ostrý, aby se nedaly projet 80, ale pokud by za zatáčkou stála kolona (byť by tam v takové situaci svítila spíš 40), i z té 60 by to, od momentu kdy bych ji uviděl, bylo hodně ostrý brzděníAram96 píše:Pokud v něm bude po dokončení Tomkova náměstí 80 km/h neměl bych s tím problém.
Re: VMO: obecné info
Jasně, já to myslel docela ironicky, jsem si vědom, že tenhle tunel na povolení 80 pravděpodobně není. Zato vedle máme přes kilometr dlouhý tunel, kde by mohla být pomalu 100 a je tam 60.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: obecné info
Šedesátka pod Kénikem je fakt na glocnu. Kilo se skutečně bez problémů dá jet, ale musí se u toho müslet, takže když jedu od Tesca, dávat majzla na připojení od Křečkovic a v opačném směru jet vpravo, bo připojovák od nám. Svornosti je dost krátký.
Re: VMO: obecné info
Připojovací pruh ze Svitavské radiály do Krpoltunelu je opravdu na facku, nechápu, jak takový uzel může mít tak trapně trapný připojovák, když jde o relativně novou stavbu.
Re: VMO: obecné info
Ten připojovací pruh by jinak musel vést ještě tunelem, a nevím jak by se na to koukaly normy (a architekti a inženýři, když by ten i tak problematickej tunel musel být o 3 metry širší), nebo by to musela být celkem divoká rampa, aby se připojila dřív.
Myslím že je zde i předpoklad, že většina dopravy jedoucí od Kuřimi na jih to vezme po Hradecké místo po Sportovní, a připojí se až za tunelem, a že auta používající ten připojovací pruh jsou ty, co najely u nádraží v Krpoli a z Křižíkové a zároveň chtějí na tunel, a to zas tak hustá doprava nebude.
Myslím že je zde i předpoklad, že většina dopravy jedoucí od Kuřimi na jih to vezme po Hradecké místo po Sportovní, a připojí se až za tunelem, a že auta používající ten připojovací pruh jsou ty, co najely u nádraží v Krpoli a z Křižíkové a zároveň chtějí na tunel, a to zas tak hustá doprava nebude.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: obecné info
Ale pozor, to neplatí pro těžkou dopravu! Kamiony po Hradecké kvůli hluku nesmějí a naopak musejí to vzít po Sportovní a tunelem, což právě může vytvářet potenciální kolizní situace na připojováku. Jenže tohle se v době projektování nevědělo a změnila to až obstrukce páně Štěpaníka. Jinak by význam tohoto připojováku byl skutečně lokálně marginální.
Re: VMO: obecné info
Kdo by se toho připojováku opravdu moc obával, tak může jezdit takto https://mapy.cz/s/notehobeju
Re: VMO: obecné info
Není to o obavě Jde o to, že tudy ženeme veškerou nákladní dopravu mířící z I/43 na D1 a na jih a postavíme tam takovýhle vtip. Samozřejmě, že by si to vyžádalo širší tunel v délce třeba 50-100 m, to není nic, co by nešlo postavit. Naštěstí tam té dopravy opravdu zase tak moc nejezdí no, takže to není nic extra hrozného, ale to je řekl bych spíše štěstí v neštěstí. Každopádně je to škoda, když celé VMO je koncipováno jako "rychlostní" komunikace, akorát ve městě, že ty "hlavní" uzly nemají odpovídající připojováky, tohle není jediný případ ..
Re: VMO: obecné info
Tak myslel jsem to samozřejmě v nadsázce. Samozřejmě by bylo krásné mít (nejen) tento připojovák delší, ale otázkou je kolik řidičů by ho vlastně dokázalo správně využít...
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: obecné info
Bohužel to není jediný případ. Například vůbec žádný připojovák není od Bráfovy, tam to prostě ústí natvrdo do průběžného pruhu. To je stokrát horší, než u svitavské radiály.Ta křižovatka se měla zgruntu předělat. Už její založení v 80. letech byla hovadina, když tam byl původně oblouk pro šalinu na 60 km/h, teď ji nutí šplhat a zase sjíždět, zatímco VMO mohlo klidně jít vrchem.Zase by byl asi problém s napojením Fanderlíkovy, která mimochodem pořád není hotová.
Re: VMO: obecné info
Toto mi vždycky vrtalo hlavou, ale v opačném směru. Podle značení jsou Svitavy tunelem, nejenom pro náklaďáky, ale pro všechny. Jaký má smysl všechny směřovat do tunelu, když je to o kilometr delší a připojení na Sportovní probíhá v hodně prudké zatáčce, kde je omezení na 40 km/h?goldfinger píše:Ale pozor, to neplatí pro těžkou dopravu! Kamiony po Hradecké kvůli hluku nesmějí a naopak musejí to vzít po Sportovní a tunelem [...]
https://en.mapy.cz/s/jadajajobo
(Místní to samozřejmě vědí a odbočují už před tunelem vpravo na Hradeckou.)
Re: VMO: obecné info
Podle mě je za tím to, aby Hradeckou jezdilo co nejméně aut, nejspíš kvůli hluku. Včetně osobáků, co to neznají a jezdí tunelem. Přecejen tunelem je to méně odbočování a žádná světla, takže tama možná navádí i navigace, ale netuším.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: obecné info
Jak jsem psal, je to neblahé dědictví páně Štěpaníka, kterému trošku namazalo ne úplně vhodné řešení Hradecké mezi Královopolskou a Dobrovského, kdy ta komunikace je vedena výš, než by možná mohla či měla. Žabiňáci si vymrčeli, že teda kamióny nebudou jezdit přes rampu VMO-Hradecká, ale tunelem. V té době to mělo logiku, bo na královopolské straně tunelu žádná zsátavba kromě Tesca nebyla. Jenže teď se mezi Sportovní a Poděbradovou mohutně staví (byty) a odhaduju, že je jenom otázkou času, kdy padne první žaloba na hluk z rampy tunel-Sportovní.
Re: VMO: obecné info
Myslím, že když je to nová zástavba dávno po stavbě VMO, tak si může podávat žalobu leda tak k místnímu rychtáři, ne ?
Re: VMO: obecné info
Lampárna by byla lepší Arame ! Jinak už si to přesně nepamatuji, ale v Praze 4 na výpadovce 5.května padla žaloba na hluk dávno velmi dávno po kolaudaci. Nějaká omezení či PHS z toho vypadlo. Místní mě doplní a opraví...