[D49] 4901 Hulín – Fryšták
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Kéž by. Myslím si ale, že prostě i když budou rozklady zamítnuty, tak soudy poběží klidně dalších 5 let, pak propadnou stanoviska atd. To prostě touto cestou nepůjde .. A to samozřejmě už počítám s tím, že nová EIA se bude muset dělat tak jako tak .. zastavit a nanovo. Ale chápu, že zkouší poslední šanci před propadnutím EIA, budiž.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
No pak ale bude záležet, jestli dá soud odkladný účinek SP. To také nemusí být jisté. Navíc správní soud musí dát vědět do 60 dní. Myslím, že i to, jak jde ekologům o čas, vypovídá jejich zdržovací taktika, kdy získali k dobru pouhých 15 dní.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
1) odkladný účinek by neměl být přiznán, 2) spr. soud rozhodne do 90 dnů, pokud soud zamítne žaloby a příjde kasační stížnost k NSS, tak opět žádný odkladný účinek a opět 90 dnů pokud v průběhu soudních řízení bude přiznán odkladný účinek, tak EIA propadne, totéž nepříznivý rozsudek soudu ... 3) do prosince musí správní orgán zamítnout rozklady, aby SP nabylo právní moci !
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Je sice ještě únor, ale podle tvého jízdního řádu to bude řádná hoňka bumbiku. Nic pozitivního...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
To znamená, že do prosince musí být zamítnutý rozklad MD nebo musí být zamítnutá kasační stížnost NSS?
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Stačí do konce listopadu zamítnout tyhle rozklady, a pak doufat, že to neshodí soudy.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Tak to az tak pesimisticke a beznadejne neni.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
A proč se s tím něco nedělá? Dívám se na leták stavby 4902.1 a čtu: "V roce 2018 bylo zahájeno územní řízení, které ovšem bylo následně přerušeno z důvodu dořešení změny ÚR stavby 4901, jež řeší provizorní napojení 4901 na stávající silniční síť a ÚR obou staveb se prolínají. V 12/2020 bylo řízení i nadále přerušeno." Kliknu zpět na 4901 a čtu: "Dne 19. 5. 2020 vydal MÚ Holešov změnu ÚR č. 1 a 2. Změna č. 1 se týká 13 stavebních objektů, změna č. 2 celkem 10 SO." Předpokládám, že 4901 má platné ÚR, když bylo požádáno o SP. Proč tedy nepokračuje příprava 4902.1 a nahrává se podobným argumentům?S tím, že tenhle úsek je sám o sobě téměř k ničemu a bude končit prakticky v polích, se dá částečně souhlasit. Ano, bohužel.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
protože SP na 4901 je na SO vyjma SO ze změn ÚR č. 1 a č. 2 aby nebyla zdržována příprava .. neboť proti změnám ÚR byly podány rozklady, žaloby ... tzn. když se zahájí stavba dle SP v průběhu stavby se doresi platnost změn ÚR a postupně získají SP a dostaví dodatečně ..
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Může mi někdo vysvětlit proč může být platný rozklad na základě námitky, že nějaký úsek liniové stavby nesmí být postaven, neboť v době, kdy by postaven byl, nebyl by ještě postaven následující úsek téže liniové stavby? Pokuď by soud toto uznal, zastavila by se nutně stavba všech úseků všech dálnic. Nemohly by se proto logicky stavět, neboť by se dalo vždy namítat, že do postavení následujících úseků by končily v poli. Když soud dá této námitce za pravdu, ovlivní to i jiné stavby: proč povolit cokoliv stavět, když následující etapa stavby bude stavěna až po ní?
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Rozklad NENÍ PLATNÝ, to jsou jen argumenty ekoteroristů. Předpokládám (a doufám v to), že rozklad BUDE ZAMÍTNUT právě na základě toho, co zde předkládáš. Tvůj názor je zcela logický.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
A který úsek které dálnice končil takhle podobně v poli, jako tomu bude v případě realizace 4901 ? Napadá mě snad jen dostavěná estakáda Opatovice.
Tím samozřejmě nechci omlouvat ekoteroristy a jejich zvrácené argumenty, nicméně si myslím, Honzle, že v tomto úsudku máš chybu.
Za mě je od samého začátku naprostá chyba, že tento úsek nekončí tou MÚK a přivaděčem do Zlína, ať už k tomu vedlo cokoli. Dělat psí kusy a vytvářen nesmyslné úseky nejspíš jen kvůli evropským dotacím nepovažuji za smysluplné.
Tím samozřejmě nechci omlouvat ekoteroristy a jejich zvrácené argumenty, nicméně si myslím, Honzle, že v tomto úsudku máš chybu.
Za mě je od samého začátku naprostá chyba, že tento úsek nekončí tou MÚK a přivaděčem do Zlína, ať už k tomu vedlo cokoli. Dělat psí kusy a vytvářen nesmyslné úseky nejspíš jen kvůli evropským dotacím nepovažuji za smysluplné.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Arame, pochopitelně, že to lze brát i jako žertovné paradoxní přirovnání, ale na řadě míst se postaví úsek a pak dlouho nic (D6, D7). To že často tam je vedle původní hlavní silnice, mnoho na argumentu nemění. Máš ale naprostou pravdu s tím kouskem, který měl být logicky ještě částí 4901. Vzpomínám si ale, že Zlíňáci tam chtěli čtyřproudový přivaděč, aby měli trochu i okruh alespoň do doby, kdy půjde po nynější slušovické a místní to nechtěli dovolit, že by tudy jezdil tranzit, takže spory zdržovaly 4901 a oddělilo se to, i když to byla chyba... Teď mne na tu samou notu napadá, že by ekoteroristé mohli vzít k soudu Slovensko, že si dovolilo postavit ten kousek dálničního přivaděče od D1 k Púchovu, čímž naznačili, že tam chtějí dálniční spojení s ČR směrem ke Zlínu a to je ,,nepřípustné ovlivňování a vměšování''...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
To s tím SK by bylo zajímavé no. Jinak to, že se dlouho čeká na další úsek, je jasné a není to nic ojedinělého, ale právě třeba D6 či D7, kde se to napojí na původní silnici, je za mě právě ten argument, který toho naopak mění dost. To zde bohužel chybí no.
Pokud se tahle stavba nepodaří zahájit v tomto roce / propadne jí EIA, šel bych určitě cestou nového záměru. Víceméně na komplet celé D49, poskládal bych úseky tak, jak by měly být logicky, tzn. první po přivaděč Zlín, druhý za Slušovice na I/49 k Vizovicím, další by mohly zůstat jak jsou nebo max ty dva sloučit do jednoho dlouhého, nakonec nechat ten krátký příhraniční úsek. A hlavně bych posuzoval komplet celou dálnici v novém záměru a dal tam samozřejmě směrově rozdělenou kategorii ať už v 4-pruhu nebo 3-pruhu. Evidentně ekonomické posuzování vůbec nepřihlíželo k tomu, že se bude jednat o velkou náhradu I/50 (částečně i I/35) pro mezistátní spojení.
Pokud se tahle stavba nepodaří zahájit v tomto roce / propadne jí EIA, šel bych určitě cestou nového záměru. Víceméně na komplet celé D49, poskládal bych úseky tak, jak by měly být logicky, tzn. první po přivaděč Zlín, druhý za Slušovice na I/49 k Vizovicím, další by mohly zůstat jak jsou nebo max ty dva sloučit do jednoho dlouhého, nakonec nechat ten krátký příhraniční úsek. A hlavně bych posuzoval komplet celou dálnici v novém záměru a dal tam samozřejmě směrově rozdělenou kategorii ať už v 4-pruhu nebo 3-pruhu. Evidentně ekonomické posuzování vůbec nepřihlíželo k tomu, že se bude jednat o velkou náhradu I/50 (částečně i I/35) pro mezistátní spojení.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Arame, ale vtip je i v tom, že 4901 vůbec nebude končit v polích. Tohle je z letáku na 4902 z ledna, což dokazuje, že se na pokračování pracuje!!! a že tedy rozklad je založen na lži či zbožném přání...
,,... bylo vydáno dne 5. 9. 2017. V roce 2018 bylo vydáno prodloužení stanoviska EIA
do 21. 11. 2021. Proběhl podrobný geotechnický průzkum. Na území podél projektované trasy byly prováděny průzkumné (strojně hloubené) vrtané sondy místy až do hloubky cca 20 m.
V 06/2017 byl odevzdán koncept aktualizované DÚR a potřebných podkladů a průzkumů z hlediska nového ukončení stavby v okružní křižovatce Slušovice. Proběhlo projednávání a úpravy DÚR dle připomínek dotčených institucí. V 09/2020 byl odevzdán čistopis DÚR a byla zahájena IČ k ÚR.''
,,... bylo vydáno dne 5. 9. 2017. V roce 2018 bylo vydáno prodloužení stanoviska EIA
do 21. 11. 2021. Proběhl podrobný geotechnický průzkum. Na území podél projektované trasy byly prováděny průzkumné (strojně hloubené) vrtané sondy místy až do hloubky cca 20 m.
V 06/2017 byl odevzdán koncept aktualizované DÚR a potřebných podkladů a průzkumů z hlediska nového ukončení stavby v okružní křižovatce Slušovice. Proběhlo projednávání a úpravy DÚR dle připomínek dotčených institucí. V 09/2020 byl odevzdán čistopis DÚR a byla zahájena IČ k ÚR.''
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Já ale mluvil o napojení samotné 4901 alespoň na současnou síť, ne o pokračování dálnice. Pokračování dálnice dalším úsekem je jasné, že nemusí být, nebo spíš nebude hned (časový odstup, kdyby vše šlo dobře, cca 6+ let). Právě proto měla být součástí 4901 ideálně i následující MÚK s přivaděčem do Zlína, nebo alespoň provizorní napojení na II/490. Na něm se podle všeho pracuje, ovšem dosti s křížkem po funuse. Jen tvrdím, že ten jejich argument o konci v polích je do určité míry (právě kvůli projednávanému provizoriu) uznatelný, což mě zde nikdo nevymluví. Jsem si vědom, že ty salámy vznikly kvůli ekoteroristům, ale nechat to dojít do stavu, že se možná postaví 6 km dálnice, po kterých nebude nikdo dalších 10 let jezdit, mě docela znervózňuje. Ale důležité je, že už to je jedno, nechal bych to být.. Budeme doufat, že se 4901 opravdu zahájí a postaví, vsadil bych si bohužel ale klidně bečku piva na špatný konec. Jestli se postaví v nyní plánovaném termínu, tak jsem opravdu schopen tu malou bečku koupit a pozvat na ni kohokoli z fóra, hodilo by se to ke stříhání pásky.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
OK Arame. To je dost pesimistický odhad. S tou bečkou by se ale nás asi k Tobě víc připojilo!
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Stavba má myslím platné ÚR, tedy o rozsahu myslím není potřeba vůbec debatovat a rovnou se obdobné námitky mohou shodit ze stolu a jít dál.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Je zasmluvněno vypracování nové dokumentace EIA: https://www.hlidacstatu.cz/Detail/15612747
Takže to vypadá, že se moc nevěří, že se to stihne...
Takže to vypadá, že se moc nevěří, že se to stihne...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
je to záložní varianta ... stejně se postupuje v případě D1 0136
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
A pokud by se jelo od začátku, nehrozily by podobné papírové války ekoristů znovu?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Řekl bych, že hrozí. Sice jen jednou (u jiného broučka), ale hrozí.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
pokud propadne výjimka EIA, půjde se cestou sloučeného územního a stavebního řízení s posouzením vlivu na životní prostředí EIA, totéž 0136, cílem je snížit množství obstrukcí na minimum ... v takovém režimu bude jedno závazné stanovisko dle zákona 114/1992 a odvolání pouze 1x což by mělo výrazně pomoci, tento plán B má být aktivován v případě, že nebude zbytí ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Tak je to správné. Snad se to takhle v budoucnu podaří. U 0136 pořád ještě věřím v letošní zahájení.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
To by byla šmejdům ta nejlepší ťafka, Arame !