Mezinárodní koutek

Návrh na zlepšení, připomínky a stížnosti
Odpovědět

Jste spokojeni se sekcemi, které se dotýkají států mimo České republiky

Ano
96
94%
Ne
6
6%
 
Celkem hlasů: 102

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále se ztratila celá téma, tedy prozatím jedna. hh napsal do Německo všeobecně, že je nová centrální společnost Die Autobahn. Já to tam včera četl. V přehledu to existuje. Po nakliknutí na něj zvolené téma neexistuje :arrow: a po kliknutí na sekci Německa se nezobrazuje.
hh1.JPG
hh1.JPG (27.55 KiB) Zobrazeno 18982 x
Ale po nakliknutí na něj již zvolené téma neexistuje. A po rozkliknutí pouze Německa pak celá téma Německo všeobecně je pryč.
DEneu.JPG
DEneu.JPG (60.3 KiB) Zobrazeno 18982 x
Doufám, že se to dá všechno obnovit. :) Ovšem vzhledem k tomu, že se to stalo a je to v daleko rozsáhlejší formě, než se mi jevilo ze začátku, odkládám další souhrny, resp. nemá cenu psát, když se to ztrácí aneb nejde rozkliknout. Aneb hrozí, že i to co tam je, ale není vidět se může smazat při opravě fóra; zažil jsem to již vícekrát i na jiných platformách ...

Prozatím tedy přerušuji "psací" přítomnost ve fóru, než se to opraví. :idea:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 44#p226144
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V období od 25.12.2020 do 10.1.2021 jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v sekci Evropská Unie, které nemají vlastní forum/sekci, tedy celkem 20 států EU.

*aktualizoval jsem základní údaje
*opravil/doplnil jsem nefunkční odkazy na oficiální instituce
*opravil aneb odstranil jsem jiné nefunkční odkazy, s dohledáním obsahu tak, aby byl zachován smysl příspěvku
*nevyhnutné množství příspěvků jsem smazal: cca. 55 příspěvků (asi polovina byla moje; až 21 ve SLO pro odstranění stránky odkazující na videa/fotky)
*ke všem státům jsem se snažil aktualizovat data silniční infrastruktury z hlediska logistického významu z mezinárodního pohledu + stav prostředí a dle rozsahu samotného obsahu to pak šlo do náležité hloubky, která byla nyní patrně nekomplexnější a navazovala na poslední aktualizace během 2016-2018

*aktualizace nových staveb, připravovaných staveb aneb přehled výstavby dálniční, rychlostní sítě aneb významnějsích silnic + zachycení alespoň části roku 2020, což nenahradilo výpadek ve fóru, ale alespoň částečně jsou informace vcelku
*vícero států má vícero příspěvků za sebou vzhledem k rozsahu prací a chybějících informací
*lze dohledat i data ke zpoplatnění sítí a dalších praktických informací pro uživatele silniční infr., i když se na to dlouhodobě nezaměřuji
*čím rozsáhlejší síť v provozu, tím větší snaha byla o přidání map a rozvojových plánů do minulosti s nějakým výchozím stavem a srovnáním včetně nákladů a hosp. situace a výhledu do budoucna

Prozatím jsem tedy od 27.9.2020 doposud aktualizoval/pročetl všechno kromě 5 států EU s vl. forem, USA, Kanady a kromě sekce: Interkontinentální a globální témata.

Dále budu pokračovat tak, jak jsem uvedl ve Shrnutí roku 2020. Budu průběžně informovat o nových stavbách ve světě a postupně pročítat a aktualizovat jednotlivé sekce. Zaměřím pozornost na Francii a Chorvatsko v rámci EU a na Kanadu. Nedávám si ale již žádný časový rámec.

Vysvětlení, proč nezačnu komplexně se zbytkem: Vzhledem k tomu, že se formuje stavební program Slovenska (nové sestavení priorit, jejich stav, ale taky je nová vláda, nová koalice (nevládnou ani 1 rok) a jiná politická situace + pandemie), tak se nezaměřím přednostně na Slovensko i když samozřejmě ledacos je ve stavu rozestavěnosti/nedostavanosti, takže je o čem psát. Stejně tak se pro technické problémy nebudu věnovat sekci Německa, kde čekám na nápravu výpadku podstatné části informací, které se nezobrazují. USA si taky nechávám na později vzhledem k výsledku voleb, i když taky průběžně budu informace doplňovat.

Interkontinentální a globální témata budou ještě později, protože tady hodně bude záležet od toho kam spěje ekonomika planety a naše fungování, protože dle toho se budou odvíjet investice a nová výstavba. Prozatím totižto dochází k uzavírání továren na stavební techniku a i těžkou dopravní techniku a útlum mají taky strojírenské firmy věnující se realizaci strojů do podzemní výstavby. Což je hodně naznačující tendence. Ale zase se mohou uvolňovat kapacity, které jsou doposud. A tento vývoj bude vidět nejdřív na přelomu 2.Q a 3.Q 2021.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V období od 10.1.2021 do 18.1.2021 jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy ve vlastním fóru ke Kanadě v rámci sekce Amerika.

Kanada všeobecně: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p227451 a samozřejmě všechny provincie/teritoria. Shrnutí se týká jak projektů v rámci témat, tak platnosti odkazů, stav silniční sítě (klasifikace a zkapacitnění komunikace a taky hospodářská situace toho nejdůležitějšího). Odstraněno bylo méně než 5 příspěvků. Ve většině témat jsou 2 nové příspěvky za sebou.

Kanada, která tady takto byla vytvořená nikdy nedostala většího prostoru, i když jsem vždy chtěl. Neustále jsem to odkládal; a to taky z několika emocionálních důvodů. :) Takže prakticky v tomto rozsahu je celé území a do této hloubky až po 8 letech ve fóru. Odklad tohoto času taky umožnil lépe popsat tento prostor z "vašeho" pohledu, jaké to tam je a proč to je jiné.

Následovat budou vlastní fóra v EU ke: Francie, Chorvatsko a Polsko.

Jináč platí vše nad tímto příspěvkem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V období od 19.1. do 28.1. jsem aktualizoval a shrnul vývoj v Chorvatsku. Prakticky s vypětím všech sil (co do jaz. českého) a mnoha set stránek co do aktualizace a výhledových informací včetně pročtení všeho obsahu v celém vlastním fóru. Jakožto cílová destinace pro ještě donedávna 20 mil. lidí v rámci světa. (což odpovídá 5x jejich populace) Z tohoto počtu se tam 70% sešlo během 3 měsíců a z nich většina přijela vozidlem. Celkem jsem odstranil 62 příspěvků, co za celou tu dobu ztratilo zcela obsah (zrušené odkazy na videa atd.). Vícero tém má odkazy na aktualizace stavu v úvodních příspěvcích. Všechny odkazy navzájem jak do archivu, tak ale i do všeobecního tématu fungují. (aktualizace cca. 300 odkazů a obsahu příspěvků včetně několik desítek zcela nově napsaných a aktuálních)

vstup do vlastního fóra: http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=119

Aktualizace toho snad nejdůležitějšího od vzniku státu jsem pak shrnul do celkem 7 částí, počínaje tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 62#p228162 . Časově to tak i je: 1 týden všechny témy kromě všeobecní a pak 4 dny jen všeobecní téma. Omlouvám se za nepříjemnosti, kdy během tohoto času byla část vláken uzamčená. Já osud Chorvatska sledoval již během války ... možná vzhledem k účasti vícero U.S. firem, UK firem, kanadské vlády (200 tis. obyvatelů Kanady je z Chorvatska svým původem) nebo I firem. Nástup Bina Istra byl po válce. Konzultace z USA a Francie během války. Možná se někdy zmůžu na opsání "začátků" vícero procesů - nyní jsou to začátky již výstavby, nikoliv procesů do takové hloubky. Tohle vše mělo Chorvatsko jako "bonus", protože jiné státy si musí za jakékoliv poradenství v dnešní době řádně platit. Zaplaceno to samozřejmě bylo v rámci podpory jejich vzniku. A to jsou studie a analýzy, data ke geologii, nákladům ve spjatosti s jejich inženýrama v desítkách prací. Pak je ta realita, že dostavba A1 po Split vyšla na 4 mld. € v tom terénu. Ale více je k nalezení již tam. Jakmile napíšu něco do hloubky, tak to patrně zaujme nadšence a znalce jako je p. nollie, elrondecuba ... co jsem si tak nejvíce všiml.

V tom Chorvatsku to odpovídá té dosavadní hloubce co do rozsahu se snahou jasně vypsat jak výsledky jejich hezké stavební práce, ale taky všechna úskalí a že jich bylo, které to provázelo včetně ale výhledů do další dekády respektivě cílů do vzdálenější budoucnosti. Je to hotovo tak z 99%, budu ještě psát novinky do konce tohoto týdne, ale to již není shrnutí vývoje a nebude to tak rozsahem dlouhé.

Co bude dál? :arrow:

V 02-03/2021 budu "pouze" číst a v tom rozsahu jaký tam je to aktualizovat a to vl. fórum Francie a Polsko s tím, že s ML90 možná zrealizujeme upgrade polské sekce vzhledem k masivní výstavbě tam ať je to přehlednější a ochoty jeho času věnovat se tomu v tak perfektní úrovni. :ok: Kromě toho se samozřejmě budu "unášet" stavbama ve světě alespoň jedním očkem. Trávím tady patrně rekordní množství času, vůbec online na všech platformách, kde doposud jsem (debaty k US Interstate, Kanadské fórum, skyscr.). Pak se uvidí co dál; prozatím se tomu tak intenzivně věnuji 4 měsíce. A moc toho již nezbývá na počet států světa. :)

V tomto období zároveň doplním některé další státy, co se týče jejich financování silničních sítí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 80#p175380 ať se to posune i tam. :jidlo:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V období uplynulých 3 týdnů jsem pročetl a aktualizoval celou sekci vl. fóra ke Francii. Smazal jsem max. 10 příspěvků, napsal asi 50, aktualizoval obsahem cca. 20 hlavně v úvodech témat. Odstranil, ale i nahradil mnoho odkazů. Ke všemu jsou tak jako vždy vypsané poznámky při úpravě příspěvků. S tím, že ve všeob. vlákně je mnoho příspěvků napsáno po sobě, což doplnilo i chybějící informace od legislativy po zprovozňování hotové infrastruktury, ale taky pak v rámci vícero témat jsem je vylepšil v nadpisech. Všeobecní vlákno a celou sekci jsem se snažil co nejlépe z pohledu uživatele dostat do co nejlepšího možnýho stavu včetně ale trendů a tendencí rozvoje v dalších letech. Vstup do vlastního fóra: http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=118 .

Jde o prozatím a doposud nejmenší sekci ze všech z EU, která má vl. fórum, ale na druhou stranu jde rozsahem o největší počet příspěvků v rámci zbylých států EU/mimo EU. Jezdí vás sem hodně, vím, že ten zájem čtenosti je tady odkazován z mnoha webů. Poslední větší aktualizace, která šla do takové hloubky byla v roce 2016. To si ta Francie s tím 1,1 mil. km snad ani nezasloužila. :oops:

Polsko přenechávám prozatím ML90, který s tím má své záměry. Taky to je časově složitější. Jsem nápomocen, ale nemusí to být hotovo do 03/2021. Upravím zde postupnost i v návaznosti na další stav:

Německo se nepovedlo "technicky opravit", viz problém: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 46#p226146, správci ho evidují. Ve skutečnosti to značí ztrátu, možná i navěky v počtu mnoha set příspěvků ze všeob. vlákna od mnohem většího počtu ostatních členů než li mě s obrovskou informační hodnotou :cry: , možná i vícero tém z té sekce. Přesouvám aktualizaci této části na později v roku, možná se to povede a když ne, tak uvidím jak sesumarizovat chybějící informace dle jiných vláken a reality (skutečného stavu).

Rakousko budu číst a možná doplním několik zajímavostí, ale spíš ani ne až do takové hloubky. Změna je v tom, že se mu budu věnovat následující týdny. :) (vyňal jsem ho od Německa)

K Rakousku přidám dokončení financování silničních sítí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 80#p175380 včetně aktualizace doposud napsaného. Tohle mám za cíl do konce 03/2021. A to pro to, že kromě Německa mám všechny vypsané státy tam již do hloubky aktualizované pročtením těch vláken a chci to dokončit kompletně. Myslím, že více ambiciózní to ani nemůže být. (plus udržím co je kde nové v rámci světa, to už beru jako samozřejmost)

Zůstane Slovensko, kde jsem objasnil vícero věcí, pro které odkládám hlubší aktualizaci, USA (taky objasněno) a již zmiňované Německo. Plus globální témata, která ale plánuji řešit ke konci roku.

Nejblíže sem tedy budu psát patrně až za měsíc. Nebo až dokončím, co jsem zde uvedl, tedy Rakousko a dopsaní financování silničnících sítí: Británie (Anglicko), Francie, Německo, Itálie, Nizozemsko, Švédsko. Doposud jsou tam hlavní státy ze zvyšku světa z tohoto pohledu a nyní je čas to dokončit, aby se to dalo co nejlépe srovnat třeba s ČR.


Tímto extra děkuji za dosavadní spolupráci s administrací fóra a uživatelům, kteří ví. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

mimořádný příspěvek :P

Přátelé, zítra tomu bude 11 let, co jsem zde přítomen.
S7.JPG
S7.JPG (37.35 KiB) Zobrazeno 17368 x
Chci se poděkovat za důvěru vedení fóra ve mě vloženou + uživatelů v hlasování.

platí, co jsem uvedl zde:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 24#p126324
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 01#p184201

Pokud to srovnám, tak % tady nemám prakticky větší rozsah, než je ten dlouhodobý průměr. Spíš nárazově informuji o dění. Rozdíl proti minulosti je občasné přispívání do všeobecných témat a dalších prostorů v rámci ČR. Letošním rokem formuji doposud napsané informace v zahraničních sekcích, respektivě je to zahájeno k podzimu 2020 s cílem dokončení do konce tohoto roku a rád bych v tomto prostoru nakonec měl takovou "encyklopedii silničnících sítí", zajímavých staveb a občas i s historii a faktem jak se kdo k ní dopracoval. Proto ta forma neustálé aktualizace spíš úvodních příspěvků nebo po novém (prozatím jen v rámci EU) dopsaní odkazu třeba na sumarizující rok 2020 jako třeba zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=1344#p1344 . Takovou formu odkazů plánuji pro všechny státy světa na vždy ten nejaktuálnější blok informací s postupným snížením času tráveného mj. i zde. Dá se říct, že uplynulý asi půlrok jsem tady opravdu často, což je srovnatelné se začátkem působení zde. Takto intenzivně jsem tady byl jen v roce 2016, kdy se de facto posledně dostalo tolika informací do skoro všech vláken.

Ze začátku bych ani neřekl, že by se tohle mohlo povést realizovat. Právě proto do jisté míry nyní přikládám váhu pro pročtení všeho co tady kdy bylo napsané (což souvisí i s pandemii a volným časem), sumarizaci vývoje a aktualizaci dat včetně promazání všech příspěvků, které jsou již obsahově prázdné pro odstranění obsahu na odkazech, které jako jediné jsou obsahem daných příspěvků. Pokud to neohrožuje debatu, tak jdou takové příspěvky pryč. Vyjma blok vláken k USA, Německu, Polsku a Slovensku je to již v rámci států světa hotovo. Lze vidět, že dnes postavit silnici dálničního typu není nic neobvyklého, i když né vždy snadného a že se ty problémy prolínají napříč planetu; jak přírodního charakteru, tak legislativního. Svým způsobem to je normální, protože příroda má stejnou sílu všude, respektivě jí člověk neobelže a jsou to zas jen lidi, co tu legislativu tvoří. Zájmy všeho druhu jsou všude a jde jen o to, do jaké až míry do tohoto procesu vstupují. Po novou zkapacitněnou komunikaci vede dlouhá cesta téměř všude.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10331
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od kot »

Gratulace k "výročí" Dialničiari ! Na straně druhé výročí není až tak důležité, na rozdíl od kvality a širokého spektra tvých příspěvků. Těším se na ně a na tvůj pohled na danou problematiku. Díky za ně :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Já mohu jen dodat, že se mi po více než 2 letech povedlo dokončit nadstavbovou tému Národní financování silniční infrastruktury a tedy i s kompletní aktualizací informací ke všem těm státům na celé úrovni to ještě doplňuje dohromady a vytváří ucelený obraz informací, které lze rámcově hezky srovnat s kýmkoliv dalším. Je to dohromady 14 vybraných států světa ve specifickém režimu s tím, že od 22.2. jsem rozepsal 6 států, tedy vlastně opravdu nasazeno raketové tempo proti dosavadnímu tempu.

Dále jsem zrealizoval kompletní pročtení a doplnění celé sekce Rakouska, vůbec 1. co tohle forum existuje; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p230574 .

Tím je hotová úloha, kterou jsem si sám dal 21.2.2021 a sice: Nejblíže sem tedy budu psát patrně až za měsíc. Nebo až dokončím, co jsem zde uvedl, tedy Rakousko a dopsaní financování silničnících sítí: Británie (Anglicko), Francie, Německo, Itálie, Nizozemsko, Švédsko. Doposud jsou tam hlavní státy ze zvyšku světa z tohoto pohledu a nyní je čas to dokončit, aby se to dalo co nejlépe srovnat třeba s ČR. a tedy i tohle je hotovo.


Zůstává pročíst a doplnit: USA, Německo, Slovensko a Polsko. A globální témata. Pak bych chtěl dodělat spíš jen takové technické úpravy ve smyslu odkazů do úvodních příspěvků na největší bloky informací v rámci jednotlivých států, aby z toho vznikla taková encyklopedie silničních sítí, staveb atd., tedy to, co jsem opsal v příspěvku k 11. výročí zde. :)

Řekl bych, že vzhledem k okolnostem a vývoji se nyní upřímím pozorností na Německo v přibližném rozsahu jako bylo Rakousko. Plus informace ze světa v té formě jako doposud. Pak se zase uvidí, ovšem nyní si již žádné datum nedávám, protože do konce tohoto měsíce jsem si dal i jiné cíle mimo tohoto fóra. :)

Na jaro až před začátek letní sezony budu věnovat čas společně s administrátory fóra informacím na webu: http://www.ceskedalnice.cz/pro-ridice/zahranici/ . Netvrdím, že 100% všeho se aktualizuje, ale udělám maximum co půjde. A teprva pak zase zbytek toho, co je ve fóru. (USA vyčkávám i nadále na utvoření možností Bidena, Slovensko se politicky otřásá v základech, Polsko se možná s ML90 přeskládá a globální témata až k finišu roku).

Takže tohle je nyní již příspěvek na delší dobu, než pár měsíců ... Jen dodám, že tato rozsáhlá aktualizace všeho a pročtení všeho se začala 27.9.2020 s cílem do konce letošního roku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Standa »

Rád bych se připojil ke Kotovi s gratulací a poděkováním za těch 11 let a více než 15 000 příspěvků, díky nimž si můžeme udělat představu o tom, jak rychle se mění svět okolo nás! :ok: :ok: :ok:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V 04/2021 jsem uskutečnil aktualizaci + doplnění sekce Německo. Ze 2 důvodů to bylo hodně obtížné a taky důvod, proč jsem to odkládal, ale již nastal ten čas i tam:
- jak technické potíže fóra: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 57#p233557
- tak i samotné doplnění nejdůležitějších chybějících informací včetně největší dálniční reformy Německa a jedné z největších dopravních (železniční byla v minulosti větší): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 72#p233572

Zůstává aktualizovat a kompletně pročíst: Polsko, Slovensko, USA
- Polsko: realizováno mezi ML90 a mapman; možná dle vývoje to jen já pročtu; PL je kvalitně udržováno a o jakémkoliv pročlenění příspěvků musí nastat shoda mezi nimi :) u Polska neplánuji ani jakákoliv shrnutí, protože to zajišťuje perfektně ML90
- Slovensko a USA: udržuji alespoň aktuální stav, ovšem mnoho informací v mnoha tématech v úvodech není správně uvedeno (změny ve výstavbě úseků), několik odkazů a informací v rámci USA taky neodpovídá realitě

Nyní si dávám "přestávku" v této činnosti, která trvá od 9-10/2020 a společně s MzO zrealizuju aktualizaci hlavních dat 9 států Evropy v rámci samotného webu, kde jsou ty informace i 4 roky staré: http://www.ceskedalnice.cz/pro-ridice/zahranici/ . Mám ten cíl to zrealizovat do 2 měsíců. Web je více o "cestování", fórum o stavbách. Výhodou je, že fórum je nyní u všech 9 států vysoce aktuální.

V tomto meziobdobí shrnu "aktuality, vývoj" ve světě co se kde staví, odevzdává do provozu.

A až pak, snad tedy od 07/2021 se pustím do kompletního pročtení a aktualizace sekcí ke Slovensku a USA. O tom ale zase jindy, protože se toho hodně neustále mění a vyvíjí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Je 1.6.2021 a je čas doplnit to, co zná již delší dobu více lidí z tohoto fóra.

Tady, 09/2020 to začalo: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 45#p221245 . Státy napříč svět dostávají souhrnné aktualizace po prakticky té době, kterou tady mají příspěvky i s důrazem na obsah zde, jak která stavba dopadla do reálu v daném času. Kontinent za kontinentem. Často je to i 5-10 příspěvků po sobě, které by ale šlo rozepsat i do 20 příspěvků obzvláště v rámci EU, ale hromada je taky pryč nebo aktualizováno na odkazech. Vše je zaevidováno tak, abych udržel původní koncept. Další celoplošní aktualizaci a souhrn po dalších letech já již psát nebudu.

Nyní jsem se začal věnovat Slovensku, což je přes 6000 příspěvků pročíst a doplnit obsah, kterému se 2,5 roku ve větší pozornosti nevěnuji. Patrně to potrvá do podzimu, než zrealizuju co chci: všechno pročíst, aktualizovat vývoj a doplnit nové informace na dekádu dopředu. Do takové formy jako doposud.

Pak zůstanou USA a Polsko. To Polsko má/může vyřešit ML90 s mapmanem, pokud budou mít čas. Pokud ne, já nemám problém to "jen pročíst" a odstranit/nahradit jak jinde ty příspěvky za těch mnoho let co je zde ta sekce a nemají již žádný obsah. USA si musím promyslet, ale možná i USA věnuji 1-2 měsíce a rozvedu v každém státě na pár příspěvků fakta, investice a výhled. Možná, že již i ne a pouze pročtu to, co tam je a v pár stěžejných státech rozepíšu dálniční síť jako celek a ne jen úseky ve výstavbě/zprovozňování.

Pak ke konci letošního roku projdu úvodní příspěvky států světa (znovu po 1 roce) a po vzoru EU přidám odkazy na souhrny vývoje silniční/dálniční sítě do úvodních (prvních) příspěvků v nich a ty souhrny aktualizuji pokud někde vypadne odkaz. Tak dosáhnu výsledného cíle "encyklopedické formy - s informační hodnotou".

Zůstanou: globální témata ... mezistátní spojení. Doposud to realizuju 8 měsíců, zbývá 7 do konce letošního roku, kdy mám cíl tuto aktualizaci zahraničních sekcí dokončit do výsledku, kde 90% států bude tzv. "fix" stav s doplněním výhradně zkapacitněných tahů a 10% států budu věnovat nadstandardní pozornost s důrazem na Evropu. Ovšem v menším rozsahu :arrow: plánuji změny a s tím bude souviset i nižší aktivita v těchto činnostech. Moje generace dodala a doplnila do světa mnoho koncepcí rozvoje, před pandemii byla snaha o setkání, později v dalším roce po patrně 3. etapě epidemie bude návrh obnoven, kdo bude chtít aneb když i ne, tak jsem přesvědčen, že jsem odevzdal max informací ke všemu aneb se tak ještě stane.


Taky jsem dodal na doplnění data pro: http://www.ceskedalnice.cz/ (ovšem, nutno nahrát na stránky), tedy jak zahraniční sekce což je 9 států (mnoho i 4 roky staré informace), ale taky odkazy a taky něco v odborných info (staré jak web sám). Pročetl jsem co šlo, ono těch aktivních webů již moc není, tak ať je tady tento a jsou tady perfektní informace, četl jsem toho hodně, co doposud vlastně nikdy. :) A dálnice, tak jak je známe tak se vytrácejí, přichází ta doba, kterou jsem já opsal již před 2010 a sice smíšené koridory, železnice+dálnice+energetika i s telekomunikační infrastrukturou. Ve směs i proměna životních návyků, více veřejných typů dopravy, na své si dojdou všichni fanoušci železnic, metra atd., ale samozřejmě, že dálnice budou i nadále, stejně jak zkapacitněné silnice a dokonce dálnice jako pojmy budou rozšiřovány i na 16 pruhů. Ale v konkrétní trase a propojeních mezi dalšími typy přepravy. Změna to bude, protože se změní možnosti uživání. Taky nemůžou ty silnice být všude ve smyslu plochy. Postavit je dnes umíme prakticky všude. Plovoucí tunel, mosty, kombinace tohoto až umělých ostrovů, ale tohle všechno se musí i udržovat. Sledovat provoz atd. Nové stavby ano, ale i jejich realizace spjatá s financováním a to financováni tlačí na ta lidská práva - pozemky, ŽP atd. USA sotva obnoví, co tam dnes stojí, ale taky to propojí s více veřejnou dopravou ve městech právě pro udržitelnsot do dalších dekád. Čína má sice hodně dálnic, ale v této dekádě dle plánů finančně preferuje VRT a ty plány jako 13000 km do USA přes Sibiř a Aljašku, Kanadu jsou tady. Bude o čem psát i v dálnicích, klidně i dalších 50 let. Ale těch lepších 50 let již bylo; pro poměrně velkou jednoduchost procesů a pokud byla snaha, tak se za levné peníze dovedlo i postavit (ne, to není případ SR, kde se nenastavila ani jednotná politická koncepce, protože bez toho to nejde) aneb udržet v dané kvalitě norem (co je případ ČR), protože úpadek je snadný, ale pak vlastně vzniká 5 druhů dálnic a jsou zmatky v koncepci. Ale to jsou detaily.

Proto se dá považovat období podzim 2020 - zima 2021 za období, kdy to tady nejen v zahraničních částech s mojí přítomností žije, ale bylo to předem oznámeno a i s vývojem dál. :)

Další příspěvek tady uvedu, až dokončím aktualizaci SK sekce a to zase tak skoro nebude. Potvrdí čas, jestli to bude za mnou odhadovanou dobu 3-4 měsíce. :) (doposud jsem vždy jednotlivé kontintenty, sekce států realizoval za kratší čas než původní odhad)

Proč to všechno? Protože chci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ElWapp
Příspěvky: 1637
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od ElWapp »

Dotaz - tip na Diaľničiara: nestálo by za to, místo revidování deset let starých příspěvků a udržování nějakého systému v zahraniční sekci, ty informace hodit do nějaké wiki formy? Dalo by se pak lépe prolinkovávat, uspořádávat, kontrolovat, vyhledávat. Forma diskuzního fóra se pro většinu stejně nehodí, už proto, že se v těch tématech nediskutuje, spíš je to takový RSS-feed. Máme tady solidní zpravodajství ze silnic celého světa, stovky hodin práce, ale kvůli formě je to vpodstatě nepřístupné komukoliv mimo okruh uživatelů fóra ceskedalnice.cz, což mi přijde jako velká škoda...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Děkuju za návrh ...

Nebráním nikomu takovou formu provést. Já si to již nedovedu z časových důvodů představit, právě pro ten objem informací. Navíc nejsem tak technicky zdatný, abych to dovedl realizovat sám. Nyní ovšem brání většímu rozsahu aktualizací nebo technických úprav i technický výpadek ve fóru, jeho zastaralost. Na tom admini ale pracují, aby se to forum udrželo i s tím webem.

Já právěže přesně naopak chtěl aktualizovat úvodní příspěvky, odstranit zbytečný 0 obsah a to se mi již prakticky povedlo; vyjma 1/4 SK sekce, USA a Polska + globálních témat. Tudíž právě tento rok věnuji čas za těch 10 let zpátky, abych aktualizoval a doplnil co jde. Aneb zabetonoval tuto formu :) a mohl jí přenechat dalším. To se bavím o podzimu 2020 po 1,5 ročním výpadku, co jsem sem zašel jen občas a byla potřeba to dostat informačně již jinam, kdy poslední aktualizace byla v 2016. To je 180 států, tedy ať 500 příspěvků aktualizovat (populace a nějaké odkazy na instituce + napsat souhrn vývoje). To je rozhodně jednodušší, než vytvářet cokoliv nové :arrow: klidně pro kohokoliv, kdo ví, že v tom bude dalších 5-10 let pokračovat, tak ano, tam to smysl má, ale já to tak již neplánuji.

Proto chci ještě spíš udělat přesný opak toho, co píšete a sice: (z výše uvedeného)

Pak ke konci letošního roku projdu úvodní příspěvky států světa (znovu po 1 roce) a po vzoru EU přidám odkazy na souhrny vývoje silniční/dálniční sítě do úvodních (prvních) příspěvků v nich a ty souhrny aktualizuji pokud někde vypadne odkaz. Tak dosáhnu výsledného cíle "encyklopedické formy - s informační hodnotou".

Jako třeba Španělsko: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=1435#p1435 , kde lze z 1. stránky se dostat na shrnutí jak to tam se vším vypadá. :) Aby se nemuselo překlikávat přes mnoho stran aneb i v nalezeném obsahu.

Abych právě na začátky vláken umístnil důležité stavby, souhrny ´16, ´20, ´21. Abych z toho vytvořil na dosah takovou encyklopedii informací/staveb s tím, že jak půjde čas, tak to samozřejmě zestárne a možná vypadnou i odkazy v těch souhrnech. Číst si to zde může kdokoliv, i neregistrovaný uživatel. Totižto i samotná registrace pro technické obtíže nyní není možná, proto taky poslední uživatel je k 02/2021.

Protože já, víceméně, chci snížit razantně přítomnost zde a přestat udržovat všechno jako doposud. Ať si pak čténář dohledá aneb může psát kdokoliv. To, že do mnoha států přispovám sám, mi nepřekáží. Jde více o informace, bez názoru a spíš zajímavým je ten fakt shlédnutí, když tam s něčím později zavítám, což bych u mnoha států ani nečekal v takové míře, což nás vede k tomu, že na mnoho příspěvků jdou odkazy odjinud, taky občas novší příspěvek má na starší straně více shlédnutí, než starší na té stejné straně, dle nahraných příloh to lze rozeznat. :idea:

Tudíž ta kvalita informací, o kterou mi jde především, tak o tu zájem je. Formu provedení již ale neupravim, protože to by znamenalo něco zcela novýho. :shock: Budu rád, když dodělam tu dosavadní tak, aby to bylo aktualizováno během 15 měsíců všechno. A znovu začínat nebudu. (od populací přes kontroly stovek linek atd. po obsah km informací) Proto to pouze završím tím, čím disponuje sekce EU. :idea:

Na začátku psaní zde, v U.S. fóru, CDN fóru, SSC, po ukončení největších aktivit na dialnice.info jsem nepředpokládal až takový rozsah se zaměřením se na zbytek světa a čtení toho, co kde bylo. Nepředpokládali jsme jakožto realizační team stavitelů/projektantů takový zájem lidí ve světě o domácí/ostatní státy ve světě. Reciprocita je pak v tom, že co shlédnu jinde, tak dám tam, kde jsem přítomen a ještě to tam není a zase i naopak. Jazyk není až taková překážka, často postačují základní informace, odkaz na médium aneb translate nahranýho. To nejsou stovky hodin, to když se sečte to jsou tisícovky hodin, asi 60 tis příspěvků, samozřejmě, zde samostatně je to méně. Do minulosti tady byla registrace 2 lidí odjinud právě pro to kopírování zpráv, ale právě ta možnost odemčenosti témat usnadňuje získat ty informace. V tom zde problem není. A vede to za tu dobu k aktivitám mnoha laiků v tom, že upravují náhled na problematiku a zajímají se o hodně věcí, nebo protlačí do politiky ty věci se mění nebo se alespoň člověk koukne "k sousedovi".

Já již opustil CDN forum, i U.S. k interstate, SSC taky již jen ze zájmu občas čtu, SK fóra nemám taky, mám ještě jedno franc. stavební ... a tohle. A tohle pro tu velikost a celkovou organizaci z mojí strany jsem se právě proto rozhodl ještě naposled ve velkém aktualizovat bez ohledu na časovou náročnost ...


Faktem je, že na mnoho příspěvků zde napsaných se vede debata, ale jinde. Proto, že jsem to napsal já ... a jsem na to kolikrát upozorněn na setkání nebo mailem, SZ atd. ale ať. Je to veřejný prostor, takže účelem je klidně i tato forma.


Takže klidně i wiki formu, ale zase někdo další. Já v roce 2009 opravdu nepředpokládal, že to tady tak rozpíšu všechno. Ze 60+ je 70+ ...

O dálniční wiki se pokoušel i tým d.info a nějak se to nerozvinulo. A to tam je daleko více lidí, než 1 a byla i snaha mě do toho zapojit, ale neměl jsem na to čas. Ono to zase není tak snadné to všechno evidovat. Strašně moc dopravních stránek k silnicím a dálnicím zaniklo ... nejen SK/CZ. Proč? A stejný osud hrozí i zde, tak alespoň ať to co tady je, ať to má hlavu a patu a ať je web funkčním.

Já to osobně poňal do této formy tak proto, že to je do jisté míry "konkurence" informací vůči institucím. A vždy se lze ohlédnout díky příspěvkům jak roky jdou za tím, jak si kdo stojí a srovnat si to, inspirovat se. Vedlejším aspektem/produktem je informování veřejnosti o vozovce, údržbě, postupu výstavby, PPP a účelovosti těch sití. Nemusí se líbit počasí vs. dálnice, ale Interstate vyrostla jako evakuační síť pro obyvatelstvo. To hlavně a především a plní to dodnes. Přesuny čehokoliv jsou samozřejmě možný, ale ten souvis je někde jinde. Proto by ta infrastruktura měla odolat samotnymu počasí, povodním atd. Kdežto wikipedie je více chronologická :arrow: to tady předse jenom není, tady je aktualizováno jen v úvodu základní data. I ta snaha je, aby instituce byla vždy ze začátku vlákna, než uprostřed. Když i je později nová, tak je přidána na začátek vlákna. Je to do jisté formy můj styl zde vytvořený. A bude k němu vytvořen právě manuál jak to je myšleno společně s tím posledním vylepšením témat. Ale aby bylo co vylepšit, tak se to musí nejdříve aktualizovat. ;) Vzhledem k faktu, že to realizuji téměř sám, tak je nemyslitelné začínat cokoliv jiné a nové.

A to vše dělam s vědomím, že to možná jednou zmizne. :idea: Mě tohle forum ani jiné neživí, je to pouhé hobby, proto k tomu taky ale přistupuji.

Takže ačkoliv se tomu možná rokem 2021 moc nevěří, tak jakmile dokončím pročtení SK sekce, sekce USA a globálních témat (možná PL), tak upravim přítomnost zde i s prioritama o čem psát ještě budu ... ale o tom později, až to bude.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav realizace aktualizace zahraničních sekcí, jejich obsahu + plán do konce roku a roku 2022:

1. SK sekce: dokončeno. To co, má tady každý jeden stát a tedy pročtení a aktualizace informací, tak to z 99% je z dálničního obsahu obsáhnuto. Chybí dočíst 8% sekce (silnice I. třídy a vládní materiály), ale část toho, co chybí budu přeskupovat a aktualizovat na odkazech. To jsou věci, které počkají a to i pro stávající vývoj pandemie, změny vlády, krize. Trvalo to prakticky 2 měsíce se 4 měsíční přípravou to pročtení a aktualizace základního stavu s obnovením informování. (po 2,5 ročním výpadku)

Co já plánuju pro SK sekci: tak to je rozšíření počtu témat, tedy o další úseky na dalších 10-20 let. K tomu nějaká doplňující fakta k té síti tak jak se změnila doba třeba 1999 a na dnešní časy s výhledem co bude dál. To budu patrně formovat do konce roku 2021. Nemohu to ale zahrnout do jednoho bloku, protože to není práce na 4 měsíce, jak jsem si původně namýšlel vzhledem ke všemu ve fóru a ke všemu v reálu.

2. Zbývá: sekce k USA, sekce k Polsku a globální témata: mám v plánu do konce roku zrealizovat sekci k USA. Jestli dovedu i globální témata, tak to nevím. Polsko by mohlo realizovat jiné seskupení uživatelů, to proto vynechávám i z cílů. (pročíst tu sekci je otázka týdnů, když se k tomu podujmu) Ale spíš mám již plán pro rok 2022:

:arrow: do encyklopedické formy dostat všechny státy světa (jak jsem v tomto vláknu již vícekrát uvedl), dle vzoru států EU, tedy odkazy v úvodních příspěvcích na 1. stranách na ta celková často 10-roční shrnutí, která jsem realizoval v 20/21; o tom psát nebudu, to jednoduše až to organizačněm v těch vláknech bude hotovo, tak to tady uvedu, dle nutnosti ty přehledy upravím/aktualizuju; to až v roce 2022
:arrow: s tím souvisí krátký manuál použitelnosti informací ve fóru, ten teď vytvářet nemá smysl, tedy taky v roce 2022
:arrow: snížím přítomnost ve státech mimo Evropu vyjma několik zájmových, abych mohl udržet přítomnost zde i s méně vynaloženým časem a snad udržel to, co je ve vztahu k ČR nejdůležitější
:arrow: v případě potřeby dočtu sekce k Polsku a Globální témata, resp. globální témata stejně musejí počkat pro vývoj

Chci jednoduše od vzniku fóra doposud všechno v horizontu původně 1,5 roku, nyní možná až 2 let aktualizovat v obsahu a udržet do této doby tento styl. S tím, že bude vytvořen další informační prostor ... třeba v té SK sekci.

Malé a proč?

Je sice 07/2021, ale já již polovinu tohoto měsíce tady jsem málo.
Na přelomu 08/2021 do 09/2021 tady nebudu pro přítomnost na 2 konferencích vůbec. Neumím to přesně odhadnout, prolíná se mi to s pobytem v nemocnici, což možná prodlouží nepřítomnost. (nic extra hrozivé to není)
Dá se předpokládat, že bych si mohl koncem 09/2021 nebo snad v 10/2021 tady najít čas, ale na všeobecní doplnění informací. Nedovedu již doplňovat tolik informací + inovovat sekce, a proto snížím ten informační rozsah od roku 2022.

Velmi rád bych ale sekci k USA dokončil ještě v letošním roce. Ta globální témata možná počkají; ty dopady na infrastrukturu jsou enormní (z klimatických změn) a tím, že nestojí ty základní koridory, tak je složité upgradovat je tak, aby se udržela mobilita na této planetě. To je další věc; mění se základní strategie, názvy ministerstev atp.

Myslím si, že se mi povedlo za tu dobu zde znázornit jak to vypadá ve světě. Že to pomohlo dobrodruhům je hezké, dá se v tom číst dlouho. Ale musím se geograficky přibližovat ryze k tomu, co dovedu ještě opsat. To má souvis i s věkem a zdravotními obtížema (horší zrak, pomalejší psaní atd.) a možná úpravou s kým ještě chci být, tedy změna v životním prostoru.

Vzhledem k technickým obtížím fóra (výpadky celých témat) neplánuju letošní rok sumarizovat v počtu témat nebo příspěvků. Je to dáno i tím, že stovky příspěvků jsem odstranil, z toho velkou část vlastních, ale zase jsem další doplnil a hromady aktualizoval v obsahu. Vše si lze zde dohledat. SK sekce prozatím došla o cca. 300 příspěvků z původně odhadovaných 500-600 (dle průzkumu v pár tématech), ale bude to rozhodně méně, než tohle číslo, což je již zřejmé, když se to srovná k poměru pročteného obsahu. V rámci SK sekce bude do konce realizace její aktualizace i ta informační téma, která má pomoct lépe objasňovat novinky a ve které etapě se to všechno nachází.


Neplánuju prozatím zcela tohle forum opustit.

Další koment k průběhu aktualizace tedy přidám až jak začnu respektivě v nějaké podobě pročtu a aktualizuju sekci k USA, což nebude dříve, než na podzim.

Děkuju za pozornost. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Je podzim že jo ... další koment k průběhu aktualizace tedy přidám až jak začnu respektivě v nějaké podobě pročtu a aktualizuju sekci k USA, což nebude dříve, než na podzim ...

Progres výše uvedeného :arrow:

1. SK sekce:

a) zbývá dokončit silnice I. třídy (z 90% hotovo; prakticky celá ta sekce byla změněná od názvů po obsah a přeskupení příspěvků; asi 1/3 sekce byla odstraněná, 99% moje příspěvky jako duplicitní, zbytečné informace)

- jakákoliv nová stavba obchvatu, přeložka může mít vlastní tému, jako třeba nyní I/68 Plavnica: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=205&t=7259 a docela snadno se toho dosáhlo:

- silniční obchvaty jako tému jsem celou překopal ... http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=205&t=4797 ... co je hotovo, to se snadno shrne do 1 příspěvku a zařadí do obsahu ... naopak, co se připravuje a sepisuje v médiích progres vývoje, to tam lze hezky doplňovat a pak zase jako již 1 příspěvek z toho vyčlenit jednu novou tému, zrovna jako ten obchvat Plavnice na I/68 (to není žádná revoluce; postupuji tak třeba ve Francii, kde by jednoduše v tom shrnutí provozovatelů nová výstavba "kazila" dosavadní všeobecnější celkové téma) ... a až se ten obchvat dokončí, tak se z toho udělá 1 příspěvek a začlení do tohoto přehledu obchvatů :idea:

- co zbývá, to je do přehledu opravdu havarijních stavů vytvořit přehlednější tému k tomu určenou; mnoho příspěvků bylo pročleněno až do dalších vláken SK sekce aneb zcela odstraněna, já si na počet vlastních příspěvků nehraju (takový nešvar, který za ty roky vznikl byl 3 CB témy a mix silnic I. - III. třídy až po dálnice, v tom je již pořádek a informačně všechno v dosahu, na konci 100% aktualizace sekce bude 1 příspěvek jako vždy ve všeob. tématu k celé té sekci :)

b) aktualizovat téma PPP D4/R7, vlákno k D4 a sekci k R7, prozatím o samotné úseky v projektu PPP
- prozatím mám přípravné práce, nahazování/doplňování obsahu bych rád provedl do konce 2021

c) podklad pro rozšíření tém je vytvořen díky adminům ... nové sekce, kde R1 má svojí sekci, stejně tak R4 a R7
- nové témy aneb úseky budu přidávat až v roce 2022, ovšem prostor již je

d) připravena téma bonusu shrnutí: "jak vidím rozvoj silniční infr. já" (existuje v členění)
- obsah bude, až bude :) 30 let psaní
- část je připravená

2. USA sekce: dokončeno na 100% jak na státní tak federální úrovni tak jak jsem chtěl, aby to bylo a řekněme, že teprva nyní je nejvyšší základ toho jak to v této silniční velmoci je. Aktualizováno o aktuální problémy, vývoj atd. Ačkoliv mi to dohromady zabralo 1 dekádu. :oops:

3. Polsko, sekce: z mé strany provedeno na 100%, pročteno, aktualizováno tak, aby se dalo všechno důležité napříč témata dohledat. Reorganizace sekce je v přípravách již mimo mě a pokud i nebude, lze se tam kutrat, případně přes funkci hledání dohledat cokoliv.

4. Interkontinentální a globální témata: zde bude i technicko-organizační novinka

a) Interkontinentální témata z 80% hotovo (cíl je do konce 10/2021)

b) Globální témata 0% (patrně až v 1.Q 2022)
- informace z vícero kongresů jsou k dispozici včetně nákladů
- propočty možností realizace a délky trvání jsou v omeškání pro stávající katastrofální vývoj v cenách stav. materiálů, součástek do stavebních strojů, cen PHM a celkových globálních dopravních problémů, extrémní růst plynu, co všechno předčilo očekávání
- koridory chci doplnit/oživit a mírně rozepsat o % realizace/kapacitní vytíženosti pro plnění cílů, pro které jsou ty trasy koridorem

c) přidána téma "Manuál zahraniční sekce fóra", která již souvisí s těma o příspěvek výše uvedenýma šipkama a tady bude mít tato téma svůj prostor (realizace někdy do 3.Q 2022)
- všechny státy světa již mají vypracované souhrny :idea: , některé ke konci 2020, jiné v roce 2021
- všechny tyto souhrny projdu ve funkčnosti linek a zakomponuju do úvodů vláken
- znovu projdu platnost hlavních vládních linek a institucí
- případně budu aktualizovat rozsahy dálničních sítí
- za pomoci několika screenů a popisků de facto "zakonzervuji" stav a bude vysvětleno co kde jak nalézt vzhledem k rozsahu mnoha států a staveb zde přítomných; bude se jednat o malou pomůcku a možná i pro moje nasledovatele

Závěr: Jak lze pozorovat, tak toho již moc neschází. :P Pročteno je zde všechno, aktuálnost není 100%, protože ve světě jsou převraty, války atd. Snaha je udržovat to jak jen to jde v období od podzimu 2020 až doposud. A to od existence všech států, témat v této části fóra. Pravděpodobně co se ještě chybějícího obsahu týče tak v roce 2022 budu řešit "jen" globální témata, bonus v SK sekci mojima očima a manuál (kterému předchází "neviditelná organizace" příspěvků s odkazama na ně), což bude všechno prakticky nový obsah.

V roce 2022 se chci všeobecně omezit jen na hlavní státy z postavení zájmů ČR (cestovní ruch, byznys), pár vybraných států navrch a prioritní hlavní projekty. S cílem snížit zde přítomnost, řízeným způsobem zanechat to tady v podobě, která zase alespoň 5 let ve většině vláken vydrží.

Za 2 měsíce a malý kousek jsou tady Vánoce, pak další rok. Napíšu sem pravděpodobně zase až dokončím všechno to, co jsem zde uvedl. Sumarizovat rozsah příspěvků v této části fóra opravdu realizovat nebudu nejen z důvodu aktualizace celé sekce, ale i pro ty technické obtíže fóra.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedenému:

:arrow: V roce 2021 jsem tedy mj. aktualizoval a doplnil celou SK sekci. Historicky pouze po 2. (ex 2016) a nakonec to opravdu zabralo celý rok.

Co to obnášelo jsem průběžně psal do tamního, dnes neexistujícího tématu, který průběžně nesl podrobnější informace kolem jednotlivých změn:

1. etapa ... komplexní pročtení všeho vyjma části Silnice I. třídy
- pročtení na tehdy 5800 příspěvků
- odstranění na 310 příspěvků, z čeho většina moje, tak aby to nepoškodilo debaty (již nefunkční odkazy atd.)*
2. etapa ... aktualizace úvodních příspěvků, důležitých odkazů a doplnění nových informací
3. etapa ... s adminama vytvoření nových sekcí pro R1, R4 a R7
4. etapa ... komplexní shrnutí ve všeob. vláknu k SR, dle formy ostatních států
5. etapa ... pročlenění a promazání sekce k silnicím I. třídy s větší aktualizací stavu všude
6. etapa ... vytvoření 14 nových tém/úseků: R1 (1), R2 (8), R3 (1), R7 (4), které mají nejblíže k výstavbě, ale to neznačí, že se budou prioritně všechny stavět; priority lze přenastavit, ale pak zase zaostává připravenost; všechny úseky dálniční sítě neplánuju vytvořit, protože se taky jak jdou roky mění jejich trasa/délka
7. etapa ... zásadní upgrade D4, R7, PPP D4/R7 a v této souvislosti upgrade dalších vláken (je to 59 km D/R, 8 nových MÚK a další stavby)
*po dobu 3 měsíců byla přesná evidence odstraněných příspěvků

:arrow: Interkontinentální a globální témata - Interkontinentální témata ze 100% hotovo


:arrow: :arrow: :arrow: ROK 2022:

1. Interkontinentální a globální témata - aktualizovat Globální témata (1. pololetí 2022)

2. Interkontinentální a globální témata - vytvořit Manuál zahraniční sekce (snad do konce roku 2022)
- jako popisek již uvedeno v přehledu sekcí
0.JPG
0.JPG (13.05 KiB) Zobrazeno 9225 x
*od podzimu ´20 do ´21 jsem realizoval obšírné souhrny; tyto aktualizuju a dle potřeby doplním
- nebudu již procházet a číst všechny příspěvky v zahr. sekci
*více k začátku témat-států přesunu hlavní institucionální weby
*dle vzoru států EU budu v úvodě vláken k ostatním státům přímo odkazovat na realizované souhrny zkapacitněných sítí
*za pomoci několika screenů a popisků de facto "zakonzervuji" stav a bude vysvětleno co kde jak nalézt vzhledem k rozsahu mnoha států a staveb zde přítomných; bude se jednat o malou pomůcku a možná i pro moje nasledovatele

3. Budu udržovat základní přehled nových/zprovozňovaných staveb ve světě.

Snížím celkovou přítomnost ve fóru. Asi jako v 01/2022, kdy jsem tady 2,5 týdne vůbec nebyl. I tak jsem snad pokryl vše co bylo potřeba.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10331
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od kot »

Dialničiari díky za tvou neúnavnou činnost ! :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Učiním několik změn ve vláknách týkajících se prozatím 2 států: Rusko a Ukrajina.

*Změny to budou proto, že se dotknu dosavadních tam napsaných příspěvků, tudíž změny to budou, proto to uvádím. Změní se jejich umístnění, v případě nějakých "duplicit" budou odstraněné a budou editovány všude v tom ohledu, že se třeba jedná o okupační stavbu atp. Nemyslím si, že se tím cokoliv vrátí v reálu zpátky, ale o tom to ani není.
*Prozatím 2, protože teoreticky vzato lze do budoucna provádět "technické" úpravy v aktualizacích úvodních příspěvků i v jiných území/států.
*Vždy jsem vyčkával při jakýchkoliv konfliktech na pozice ČR, protože tohle je české fórum a taky na základní režim OSN a taky na jednotlivé státy nebo jejich nároky. Ten čas se proto naplnil. Proto tady je třeba stát Kosovo, protože jej česká diplomacie uznala, kdežto jsou státy, které tak nedělají.

Rusko: příspěvky, které kdysi jsou vyloučené z pozic trollů a ruské propagandy, která očitě nesla do + vše k Rusku a psala - k UA tady již nejsou nebo jen jejich zbytky. Vzniklo alternativní vlákno v jiné sekci, kde je možno odkazovat na ruské bláboly. Bude zdůrazněné, kde psát po rusky a i to výhradně k silnicím. Nebudu to dál rozepisovat, ale tuto aktivitu hodlám i nadále udržovat, resp. nyní jí zcela dokončím.

Krym a všechno kolem něj, tedy třeba dálnice Tavrida, se přinavrátí do tématu k Ukrajině. Já si v roce 2014 říkal, že to mělo své možné důvody a i dle těch kritérií jsem z praktických důvodů psal k tomuto v rámci Ruska, ale tomu je konec.

Dále platí, že všechny dosavadní "Ruskem uznané republiky atd." budou i nadále ve vlákně k Ukrajině. Já mapu Ukrajiny nijak měnit nebudu, dokud se tak nestane na "vysoké státní a mezinárodní úrovni", kam ale nezahrnuju vidění světa a´la Rusko.

Pokud se svět domluví, že Ukrajina nebo jiné území bude vypadat jináč, tak přijde k náležité úpravě. Je to jako se vznikem Jižního Súdánu nebo Východního Timoru nebo většího uznání Palestiny atd. Je to stejný proces. Když to pak budou "2 Ukrajiny" nebo jakýkoliv hybridní model vývoje si lze představit, tak stejně to nebude Rusko. Bude to okupovaná Ukrajina. Ukrajina není agresorem, Ukrajina se smí dle Charty OSN bránit a my nebudeme v tomto diskusním prostoru podporovat Rusko v tomto konání. I jakýkoliv příspěvek se kamkoliv napíše, tak bude pod dohledem a dle potřeb bude jasně vpisováno formou editace jak to je.

Ti, kdo jsou přesvědčeni o správnosti ruských kroků, ti se tomuto postupu mohou smát, ale tím pádem, když se tedy je čemu smát, tak není důvod tohle rozhodnutí řešit, stejně by vám to k ničemu nebylo. Všichni ostatní se dočkají nápravy stavu, který roky kritizují jako nesprávný.

Provedu takové úpravy, aby pokud to bude nezbytné, tak doplním vysvětlivky do takto přesunutých příspěvků s tím, že budou informace v úvodních vláknech obou dotčených států.

Dovedla mě k tomuto kroku jak reální situace, tak výměna SZ s mnoha uživateli fóra a vlastní rozhodnutí jsem učinil dnes. Organizačně to zabere nějaký čas ... ale já ho tomu obětuju.

Samozřejmě, že nemám osobní důvody, abych nenapsal cokoliv ke zkapacitněné silniční infrastruktuře v Rusku a dalších státech typu Bělorusko atd. A to je taky povoleno komukoliv dalšímu s důrazem na moje varování ke stylu ve smyslu blábolů a propagandy, který nebudeme tolerovat. Pokud se to komukoliv nelíbí, hledejte si alternativy u jiných fór/webů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Honey72 »

Správná věc, děkuji. Zrovna jsem jsem se rozčiloval, že TV NOVA stále ukazuje Krym na mapě jako Rusko. Přitom spousta zpravodajských webů a televizí alespoň na mapě vrátila Krym Ukrajině.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Geo
Příspěvky: 799
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Geo »

Neni cas ptat se kdo je kdo. Moji kolegeove jsou bud mrtvi, nebo nekde ve zbrani. Sláva Ukrajině.
Lynx
Příspěvky: 3678
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Honey72 píše:Správná věc, děkuji. Zrovna jsem jsem se rozčiloval, že TV NOVA stále ukazuje Krym na mapě jako Rusko. Přitom spousta zpravodajských webů a televizí alespoň na mapě vrátila Krym Ukrajině.
Tak zrovna Krym je úplně jinej případ, než ty pseudostáty u Doněcka a Luhanska. Krym patřil Rusku někdy od 18 století (před tím Krymský chanát), ale v době hluboký komunistický totality jej v 50. letech, jen tak z plezíru, k nějákýmu ukrajinskýmu výročí, tehdejší "diktátor" Chruščov převedl pod Ukrajinu, protože na Ukrajině strávil mládí a měl k mí zřejmě dobrý vztah. Takže umělý krok z rozhodnutí jednoho diktátora, který v době vzniku nebyl až tak zásadní, protože všechno byl jeden stát - SSSR. Přitom většina obyvatel Krymu byla ruské národnosti a je tomu tak stále. V referendu se opakovaně vyslovili pro samostatnost Krymu resp. pod Rusko. Takže nevím co vás na tomhle rozčilovalo ? Mě rozčiloval opačný případ, tedy sveřepé uvádění pod Ukrajinou, kam byl Krym přičleněn uměle.
Lynx
Příspěvky: 3678
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Lynx »

Ještě k tomu Krymu. Trošku podobná analogie by byla, kdyby se například Gustáv Husák v době komunistické totality rozhodnul, že věnuje jižní Moravu Slovensku. Taky by se asi Česká republika domáhala, aby po rozdělení Československa byla Jižní Morava vrácena zpět pod ČR.
Takže anexi Krymu Ruskem, která proběhla navíc bez násilí a na přání většiny místních, beru zcela jinak, než ostatní ruskou agresi na Ukrajině, která není ospravedlnitelná.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Lynx píše:Takže anexi Krymu Ruskem, která proběhla navíc bez násilí a na přání většiny místních ...
Ruská propaganda jako vyšitá. Všude armáda a jakože referendum. Následovat mohlo město a region KV a bude to jakože to samé, že ano? Co tam po tom, že jsou KV součástí státu jménem ČR. Nic, dle této vaší analogie. Akorát, že to nešlo realizovat, vzhledem k tomu, že ČR nesousedí s Ruskem. Jediné vaše štěstí ... Je na čase přestat omlouvat ruské politické vedení a jeho rádoby kroky i ve státech EU, protože je to jen čistá snaha o rozdělování "opozice k Rusku". A je na čase zastavit nahlížení "na jakože rozdílné pohledy" a akceptovat je. Stane se náprava stavu, který se realizovat neměl. Nic vic ani míň. I když to bude v reálu "jináč".

Krym se informativně vrátí zpátky pod Ukrajinu. Mapa tam již je, ale mapy ještě aktualizuju taky k nějakému datumu, protože situace se určitě bude vyvíjet dál.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jak mohlo moje rozhodnutí urážet část lidí v roce 2014, tak se mohou dnes zlobit jiní, ale z hlediska faktů k silnicím/dálnicím nikoho nemusí urazit dnešní podoba, která v rámci Ruska dospěla k následujícímu:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=46#p46
01.JPG
01.JPG (78.31 KiB) Zobrazeno 7849 x
Asi 1/2 týkajících se příspěvků je již ve vlákně k Ukrajině. :)

Dále upravuju příspěvky, které jsou informačně "dvojité" - tedy nejen o Krymu do takové podoby s dalšíma, aby se neztratila informační hodnota o silničních stavbách. S tím souvisí již i kontrola odkazů, protože část znovu definitivně vypadla (vícero serverů zcela vymazalo "ruské informace, fotky" atd.). :? Tento proces v rámci Ruska bych mohl dokončit dnes, nejpozději v úterý. Může se stát, že některé příspěvky ponesou i informace třeba ke Krymu a budou v Rusku, ale v každém takovém příspěvku bude informační věta o stavu a situaci. Některé příspěvky již nelze rozdělit kvůli technické chybě fóra. Zmizí, nezobrazují se vůbec ... musíme se vynalézt jináč. :)

Vlákno k Ukrajině projdu následně, tam se chci zaměřit i na mapové podklady a rovněž tam bude doplněná základní informace o stavu věcí, k nějakému datu, protože UA není v pozici, aby měnila světový pořádek, takže bude naopak tohoto obětí, a proto i to datum vývoje.

Pokud snad dojde k nějakému zásadnímu obratu, tak tyto státy zase projdu a "aktualizuju".

___________________

Hlavním zájmem je respektovat pozice ČR jako státu, ale na fóru usnadnit dohledání té-které stavby pro čtenáře, a proto ty popisky o stavu věcí budou v maximálním možném rozsahu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Paul1
Příspěvky: 346
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Paul1 »

Lynx píše:
Honey72 píše:Správná věc, děkuji. Zrovna jsem jsem se rozčiloval, že TV NOVA stále ukazuje Krym na mapě jako Rusko. Přitom spousta zpravodajských webů a televizí alespoň na mapě vrátila Krym Ukrajině.
Tak zrovna Krym je úplně jinej případ, než ty pseudostáty u Doněcka a Luhanska. Krym patřil Rusku někdy od 18 století (před tím Krymský chanát), ale v době hluboký komunistický totality jej v 50. letech, jen tak z plezíru, k nějákýmu ukrajinskýmu výročí, tehdejší "diktátor" Chruščov převedl pod Ukrajinu, protože na Ukrajině strávil mládí a měl k mí zřejmě dobrý vztah. Takže umělý krok z rozhodnutí jednoho diktátora, který v době vzniku nebyl až tak zásadní, protože všechno byl jeden stát - SSSR. Přitom většina obyvatel Krymu byla ruské národnosti a je tomu tak stále. V referendu se opakovaně vyslovili pro samostatnost Krymu resp. pod Rusko. Takže nevím co vás na tomhle rozčilovalo ? Mě rozčiloval opačný případ, tedy sveřepé uvádění pod Ukrajinou, kam byl Krym přičleněn uměle.
Máš hodně omezené vidění. Stejnou "logikou" bys mohl Rusku nárokovat i Ajlašku, která ji patřila asi 2. století, obývali ji sibiřští kozáci a pak ji za pár šupů rozhodnutím jednoho člověka prodali USA.
Odpovědět

Zpět na „O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz“