[D49] 4901 Hulín – Fryšták
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/15612747?backlink=zngfl
"Předmětem veřejné zakázky je zpracování nové dokumentace EIA ke stavbě Dálnice D49, stavbě 4901 Hulín
- Fryšták včetně provizorního napojení."
Tak asi už i na ŘSD moc nepočítají, že se vše stihne vyřídit a stavbu zahájit v letošním roce...
"Předmětem veřejné zakázky je zpracování nové dokumentace EIA ke stavbě Dálnice D49, stavbě 4901 Hulín
- Fryšták včetně provizorního napojení."
Tak asi už i na ŘSD moc nepočítají, že se vše stihne vyřídit a stavbu zahájit v letošním roce...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Tohle je fenomenální dálnice. Posledních minimálně 5 let je každoročně zahrnuta do "letos/příští rok" rozestavěných, takže někdo, kdo sleduje jen vystoupení premiéra a ministrů dopravy a hlubší vhled do problematiky nemá (99% lidí) musí mít pocit, že už se "díky" tomuhle úseku může těšit na cca 90 kilometrů dálnic. A ono přitom 0. Kocourkov hadr.
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/dalnic ... zpravy_hoo
Chudárek věří, že soud smete rozklady ze stolu
Chudárek věří, že soud smete rozklady ze stolu
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Česko a Slovensko nemají kromě D2 žádné dálniční spojení, což obě země stojí desítky či stovky miliónů korun ročně. Vyřešila by to plánovana slovenská dálnice z Púchova na naši hranici právě s navázáním na D49, kde pro většinu obou zemí by vzniklo nejkratší a nejvýhodnější dálniční spojení a pak by D49 musela být celá dálnice až k napojení na tu slovenskou na hranici a ne nějaké ústupky ekoteroristům v podobě tříproudovek či co. Urychlit D49 by se určitě dalo, kdyby Diaľničiar mohl přesvědčit slovenského ministra dopravy, aby ten kousek z Púchova začali co nejrychleji stavět! Už tam ostatně kousek mají!
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Co by nastalo v případě, že MD ČR by rozhodlo, že SP platí, nabylo by právní moci a začalo by se stavět. A žaloba u soudu by SP zrušila. Musela by se dělat nová EIA anebo ne?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Taky by mě zajímalo, polemizoval jsem o tomhle někdy ke konci roku, bez reakce někoho znalejšího .. Myslím, že by to byl docela právní oříšek, ale bohužel pravděpodobněji se špatným koncem. SP zrušeno, resp. nepravomocné=nezákonné tudíž nejspíš nemělo být ani vydáno. A pak klasika - nemůže být vydáno nové, protože v tu chvíli není platná EIA (pokud by se samozřejmě nevymyslela právní klička pro prodloužení neprodlužitelné výjimky)
No .. pokud by ta situace opravdu nastala, bylo by to snad prvně, kdy bychom si tady na fóru přáli, aby soudům rozhodnutí trvalo co nejdéle, aby se to stihlo dostavět, než soudy rozhodnou.
No .. pokud by ta situace opravdu nastala, bylo by to snad prvně, kdy bychom si tady na fóru přáli, aby soudům rozhodnutí trvalo co nejdéle, aby se to stihlo dostavět, než soudy rozhodnou.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Pokud by soud zrušil SP, pak by určitě následovala od ŘSD kasační stížnost. Pokud by potvrdil zrušení SP, pak konec. Pokud by to vrátil, záleželo by na novém rozhodnutí. Do doby rozhodnutí NSS asi stopka stavby.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
upřesním - dle mých informací je to tak, že pokud rozkladovka potvrdí právní moc SP, může se začít stavět, s tím, že pokud spr. soud následně zruší SP, jakožto nezákonné, musí se stavba zastavit a zakonzervovat, pokud ŘSD podá kasaci k NSS, pak se uvidí, co a jak, pokud NSS potvrdí verdikt kraje a zruší SP, pak se musí dělat nová EIA, pokud NSS naopak zamítne žalobu a vrátí věc na kraj, pak záleží na jeho verdiktu, pokud by potvrdil právní moc SP, obnovily by se práce, pokud by i tak kraj trval na zrušení SP, pak nová EIA ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Osekání D49 mě také překvapuje a je to podle mě chyba, protože s existující D55 Olomouc-Přerov by to prostě byla nejrychlejší cesta na Slovensko (sever D1, Žilina, Martin, Tatry, Pohroní, východní Slovensko) i od D35 (E 442), nejen z jihu od D1. Tomu by podle mě nemohla konkurovat ani Palačovská spojka, protože pořád zůstanou na trase Bečvy, Bumbálka, Makov, Kolárovice....
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
R6 vypadla z priorit, to neznamená, že se nikdy nepostaví, ale vypadla z priorit této vlády. Alespoň se to jasně řeklo (stejně nemůže být všechno označeno za prioritu; chybí více km D/R, než je v provozu). Takže to jsem vás patrně nepotěšil. A nebýt Matadoru, Continentalu v Púchove, tak tam není doveden ani ten kousek.Honzl píše:Česko a Slovensko nemají kromě D2 žádné dálniční spojení, což obě země stojí desítky či stovky miliónů korun ročně. Vyřešila by to plánovana slovenská dálnice z Púchova na naši hranici právě s navázáním na D49, kde pro většinu obou zemí by vzniklo nejkratší a nejvýhodnější dálniční spojení a pak by D49 musela být celá dálnice až k napojení na tu slovenskou na hranici a ne nějaké ústupky ekoteroristům v podobě tříproudovek či co. Urychlit D49 by se určitě dalo, kdyby Diaľničiar mohl přesvědčit slovenského ministra dopravy, aby ten kousek z Púchova začali co nejrychleji stavět! Už tam ostatně kousek mají!
Já bych tu 1. větu upravil ve významu: ČR a SR mají 1 dálniční spojení. Je to v stejné úrovni jako je s Rakouskem.
Z pohledu SR se tlačí na D3 a tím pádem pak opravdu nejkratším bude dobudovat R5 do 3-úhelníku nového průmyslu mezi ČR, SR a PL. Na tah ve trase R6 stačí udržet kvalitu dosavadní silnice.
Kdysi byl záměr napojit se u I/50 (ex tah v trase dnešní R2 ve smyslu ČR - Košice), to ale vypadlo a variant na R6 se jednoduše k hranicím nerealizuje. Ten vypadl; upřednostňuje se i vedení na Košice, ale severněji.
Před rokem 2026 nečekejte 2. dálniční propojení ať už na R5 nebo R6 tak, aby bylo souvisle napojené na SK D/R.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Zlínský kraj chce odblokovat stavbu dálnice D49, bude tlačit na ekology
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/dalnic ... zpravy_hoo
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/dalnic ... zpravy_hoo
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Nevím, jestli nápad zlínského vedení není naivní. Jelikož pan Patrik říká, že spolky prostě žádnou dálnici nechtějí, co jim může Zlín nabídnout, aby je uspokojil? Promiňte mi přirovnání, ale je to jako pokus vyjednávat s nájemným vrahem, který chce člověka zabít, kde jakýkoliv pokus o vyjednávání jen oddálí cíl a nakonec musí ztroskotat, neboť pro druhou stranu není cílem kompromis, ale dosažení původního záměru. To by nezměnilo ani pár dalších ,,ústupků'' ve formě zářezů či tunelů -- prostě ,,nechceme nic''. Takže ten panem Doležalem navrhovaný soud po třeba stotisícové petici Zlíňáků, že už mají vedení 49ky přes město dost, asi bude jediným řešením po ztrátě dalších pár let pokusy o vyjednávání.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Spis tlacit na zmeny legislativy...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Naivní představa. Tohle mluví za vše.
Mě by jen zajímalo, jaké alternativní řešení spolky navrhují. Jak jsem často za komunikaci mezi ŘSD a odpůrci, tak tady to rozhodně smysl nemá. Jediné řešení je na sílu to protlačit. Každopádně jsem za, aby další úseky začaly s přípravou od začátku s využíváním veškerých "zlepšováků".„Pokud spolky nechtějí výstavbu dálnice D49, nevím, jak se budeme domlouvat,“ reagoval předseda spolku Děti Země Miroslav Patrik.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Bude to něco ve smyslu postavte dvoupruhové obchvaty na I/50, stavět dálnici je zbytečné, neuživí se, a navíc poničí nedotčenou přírodu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Ano, tohle bych předpokládal. Zajímavé je, že to od nich nikdy ještě nezaznělo .. proč asi že. Že by CHKO na I/50.
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
https://www.holesov.cz/webfiles/strateg ... 337112.pdf
Zrušení povolení vodního díla "C338 Přeložka Přílepského potoka"
Zrušení povolení vodního díla "C338 Přeložka Přílepského potoka"
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Kvůli dálnici D49 se do jednání s ekology vloží zlínské hejtmanství
zase jeden článek, jehož nadpis vlije do žil naději, ale jeho přečtení tu naději zase vezme.... [facepalm]
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/ekolog ... zpravy_ppr
zase jeden článek, jehož nadpis vlije do žil naději, ale jeho přečtení tu naději zase vezme.... [facepalm]
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/ekolog ... zpravy_ppr
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Bohužel je spolků co do stavby hází vidle více než jen šmejdi země...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
No v případě D49 mám pocit že Děti země asi fungují jen jako generátor nějakých formalitických keců...jinak ale připomínek mají minimum a paradoxně i polovinu k věci (skla v protihlukovkách atd...). Hlavní slovo má čtveřice Egeria, spolek za ekoligii Kostelec, Zálešná a Vizovické vrchy. Tedy celkem 4 lidi, zapšklý Mach, někdo z Kostelce, komu vadí přelložka k dálnici, někdo z baťovského půldomku na Zálešné, komu by vadil obchvat zálešné a pak někdo z bývalého vedeni Vizovic...
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
odkaz na jednu petici ohledně dostavby
https://e-petice.cz/petitions/petice-za ... ec-sk.html
https://e-petice.cz/petitions/petice-za ... ec-sk.html
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Jaký to má smysl? Neorganizoval již něco podobného před časem Lukáš - bez jakéhokoliv výsledku?vondr píše:odkaz na jednu petici ohledně dostavby
https://e-petice.cz/petitions/petice-za ... ec-sk.html
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Ech... 3 měsíce po podání rozkladu... se požádá o potvrzení stanovisek
https://www.mdcr.cz/getattachment/Minis ... k.pdf.aspx
https://www.mdcr.cz/getattachment/Minis ... k.pdf.aspx
Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták
Vždyť je na vše času dost...