Násypy: 1 200 000 m³, výkopy 0. Už na obchvatu Bludova je potřeba 1 mil m³ navíc. Odkud se ten matriál bude vozit? Bude se čekat na zahájení D35 ?martas píše:Došlo k celkem podstatným změnám, kdy byly plánované nadjezdy upraveny a vše není vede pod hlavní trasou, která bude kompletně na náspu.
I/44 Zábřeh - obchvat
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Typicky to bývá z nějakého zemniku, lomove skryvky nebo třeba hlusiny. Vyrovnávat bilance mezi stavbami se obvykle moc dobre nedaří jelikož se to nepotkava v čase a obvykle každá stavba ma jiného zhotovitele.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Probíhá podrobný GTP, v úterý celý den vrtaly v prostoru budoucí MUK Rájec
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Ne každá výkopová zemina je vhodná do násypů.Mroz píše:Násypy: 1 200 000 m³, výkopy 0. Už na obchvatu Bludova je potřeba 1 mil m³ navíc. Odkud se ten matriál bude vozit? Bude se čekat na zahájení D35 ?
S nekontaminovanou výkopovou zeminou se může nakládat mimo odpadový režim, ale jen v rámci téže stavby. Proto časté protihlukové valy.
S nekontaminovanou zeminou lze také nakládat jako s vedlejším produktem a použít ji i mimo stavbu. Musí však být doloženo písemnou smlouvou s odběratelem zeminy, doplněné platným územním souhlasem k terénním úpravám apod.
Zajímalo by mě, jestli ŘSD někdy vybudovalo zemník pro jinou stavbu, která se má stavět někdy v budoucnu.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Nechci aby to byl OT, ale ve videu k obchvatu Bludova mi přijde, že do náspu dávají snad i ornici(soudím jen podle barvy). V Olomouckém kraji ji asi mají hodně, ale milion m³ "možná kvalitní" zeminy snad neschovají pod dálnici.
Překvapilo mě, že je to opravdu umožněno, použít kvalitní a cennou ornicí, humus atd. na stavbu náspů. Nejde ani tak o technologické vlastnosti, ale o to, že humus a ornice se jinýma zákonama chrání a zde je lze použít pod stavbu. Čerpal jsem zde:
http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_94.pdf
Překvapilo mě, že je to opravdu umožněno, použít kvalitní a cennou ornicí, humus atd. na stavbu náspů. Nejde ani tak o technologické vlastnosti, ale o to, že humus a ornice se jinýma zákonama chrání a zde je lze použít pod stavbu. Čerpal jsem zde:
http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_94.pdf
- Přílohy
-
- tabulka.jpg (380.72 KiB) Zobrazeno 7443 x
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
no je to ve sloupci "nepoužitelné k jakémukoliv použití" v zemním tělese. ornice je zákonem chráněná a nakládání s ní je na stavbách kontrolováno příslušnými orgány. problematiku úpravy zemin s obsahem org. látek nad 6% řeší příloha 2 zmíněného TP - nikdy to ale není ornice.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
ŘSD třeba otevřelo zemník na D1 0134.2 v zářezu před MÚK Km-západ, aby byl materiál na D1 0134.3. Z 5503 se vozil materiál na 4901.
U 0510/IA se počítalo s materiálem z 0510/IB, ale došlo ke zpoždění, tak materiál chyběl.
U 0510/IA se počítalo s materiálem z 0510/IB, ale došlo ke zpoždění, tak materiál chyběl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
theodor less píše:viz forum o 0136:Mroz píše: ...
Zajímalo by mě, jestli ŘSD někdy vybudovalo zemník pro jinou stavbu, která se má stavět někdy v budoucnu.1975 píše: 275 V bilanci zemních prací a výkazu výměr je započítáno k využití 300 000 m3 zeminy ze stavby 0137. Při geodetickém zaměření stávající deponie bylo zjištěno skutečné množství 198 400 m3.
Žádáme o doplnění rozdílu do výkazu výměr.
Informace poskytnutá zadavatelem
Zadavatel ve vazbě na předmětnou žádost o vysvětlení, změnu nebo doplnění zadávací dokumentace konstatuje, že aktuálně disponuje celkem 300 000 m3 zeminy v předmětné deponii.
Z uvedeného důvodu Zadavatel neshledává žádného důvodu měnit v předmětné podmínky zadávacího řízení.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Ono asi nepůjde o zeminu. Trasa úseku 0137 vedla přes skládku, kde byly uloženy elektrárenské popílky z Přerova. Kolem té skládky byly různé dohady, zákulisní boje a protesty obyvatel...evilcleaner píše: Žádost o vysvětlení: V bilanci zemních prací a výkazu výměr je započítáno k využití 300 000 m3 zeminy ze stavby 0137. Při geodetickém zaměření stávající deponie bylo zjištěno skutečné množství 198 400 m3.
Vysvětlení: Zadavatel konstatuje, že aktuálně disponuje celkem 300 000 m3 zeminy v předmětné deponii.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Není náhodou ornice nestlačitelná a tím pádem nezhutnitelná?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Což o to, pri spravne vlhkosti je zahutnena tvrdá jak kamen, ale s rostoucí vlhkosti se z toho stane jednak bláto a jednak bobtna.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Tak to se potom "vyplatí" při budoucím provozu...
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :09:36.335
Možná to není úplně čerstvé, ale žádost o ÚR je již podána
Možná to není úplně čerstvé, ale žádost o ÚR je již podána
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Ano, žádost o ÚR je podána již od 11/2021.Davesson píše:https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :09:36.335
Možná to není úplně čerstvé, ale žádost o ÚR je již podána
Ale územní řízení stále nebylo krajským úřadem zahájeno.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Nový leták:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :22:45.086
"Proběhlo zpracování podrobného GTP. Byl vybrán zpracovatel DSP (včetně zajištění inženýrské činnosti pro získání SP a rovněž zabezpečení majetkoprávního vypořádání) a v 08/2022 byl vydán pokyn k zahájení prací na DSP".
UR 2023 SP 2025 VŘ 2026 ZS 2026 UP 2029
O zahájení územního řízení krajským úřadem zatím ani zmíňka.
Bohužel se nám to tady z roku na rok trochu odsouvá.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :22:45.086
"Proběhlo zpracování podrobného GTP. Byl vybrán zpracovatel DSP (včetně zajištění inženýrské činnosti pro získání SP a rovněž zabezpečení majetkoprávního vypořádání) a v 08/2022 byl vydán pokyn k zahájení prací na DSP".
UR 2023 SP 2025 VŘ 2026 ZS 2026 UP 2029
O zahájení územního řízení krajským úřadem zatím ani zmíňka.
Bohužel se nám to tady z roku na rok trochu odsouvá.
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
oficiálně žádná taková zpráva neexistuje, ale existuje reálné nebezpečí, že z finančních důvodů budou upřednostněny Déčka před obchvaty. no a tady máme obchvat obchvatu, myslím, že budeme rádi pokud se začne v této dekádě.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Ano, tento úsek bude rád, když projde přes nějakou šetřící prioritizaci pokud nastane. Ale pro ucelení tahu je tento úsek opravdu potřeba. Bude se pak moci mluvit o dálnici do Šumperka.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
On to zase takový obchvat není, spíš jeho úsporná varianta ve formě průtahu průmyslovou částí Zábřehu. Podobně jako v Mikulově nebo Třinci se nejednalo o obchvat.
Avšak ano, mnohé obce jsou na tom hůř než Zábřeh.
Avšak ano, mnohé obce jsou na tom hůř než Zábřeh.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Trochu předčasné, ale proč radeji Postřelmov-jih než Zábřeh-sever?
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
ucelený tah bude nakonec ten argument proč se to postaví, aspoň že tak. škoda vyhozených peněz za obchvat rájce a zábřehu, mohlo se to kdysi udělat rovnou do definitivního stavu a nemusely se vyhazovat peníze. jako přivaděč do zábřehu klidně mohla být II/315
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Zábřeh se nestavěl s Rájcem, ne ? Není Zábřeh ještě z minulého režimu ?
Jinak můj názor je, že pokud by křižovatky byly v plánu jako dnes, tak obchvat Rájce je stejně potřeba pro napojení Zábřehu z jihu. A ten 1 km silnice republiku nezruinuje, takže jsem rád, že vzniknul. Obchvat Zábřehu když se dodělá do konce této dekády, tak to bude akorát.
Jen obchvat Libivé už měl dávno stát, stejně jako D35.
Kdyby se to všechno stavělo dávno, tak by dávalo za mě smysl mít pro Zábřeh jen jednu křižovatku a to se silnicí II/315 (která je ve výhledu i tak) a Postřelmov-jih a Rájec se stavět nemusely. Toto řešení s více křižovatkami ale rozhodně lépe napojuje ty malé prde*ky.
Celkově je malý zázrak, že už i v minulosti tady všude prošel směrově dělený 4-pruh a je to dobře. Tady tenhle region je potřeba napojit co nejkomfortněji bez ohledu na intenzity. Doufám, že ten 4-pruh dotáhnou fakt až za ten Šumperk k 11, pak dál už jen 2-pruh samozřejmě. Je pravdou, že na Moravě je historicky ta příprava silnic a dálnic asi o trochu lepší/"méně šetřivá" než v Čechách (kategorie, křižovatky, apod.). To až poslední doba začala přicházet s některými zpraseky.
Jinak můj názor je, že pokud by křižovatky byly v plánu jako dnes, tak obchvat Rájce je stejně potřeba pro napojení Zábřehu z jihu. A ten 1 km silnice republiku nezruinuje, takže jsem rád, že vzniknul. Obchvat Zábřehu když se dodělá do konce této dekády, tak to bude akorát.
Jen obchvat Libivé už měl dávno stát, stejně jako D35.
Kdyby se to všechno stavělo dávno, tak by dávalo za mě smysl mít pro Zábřeh jen jednu křižovatku a to se silnicí II/315 (která je ve výhledu i tak) a Postřelmov-jih a Rájec se stavět nemusely. Toto řešení s více křižovatkami ale rozhodně lépe napojuje ty malé prde*ky.
Celkově je malý zázrak, že už i v minulosti tady všude prošel směrově dělený 4-pruh a je to dobře. Tady tenhle region je potřeba napojit co nejkomfortněji bez ohledu na intenzity. Doufám, že ten 4-pruh dotáhnou fakt až za ten Šumperk k 11, pak dál už jen 2-pruh samozřejmě. Je pravdou, že na Moravě je historicky ta příprava silnic a dálnic asi o trochu lepší/"méně šetřivá" než v Čechách (kategorie, křižovatky, apod.). To až poslední doba začala přicházet s některými zpraseky.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Obchvat (dnes už průtah) Zábřehu zatím celkem stačí, ve špičkách je problém KO s II/315 a levé odbočení od nádraží směr Shell.
Rájec se otvíral 2008, Zábřeh asi dávno předtím, protože jinak si to už nepamatuju.
Rájec se otvíral 2008, Zábřeh asi dávno předtím, protože jinak si to už nepamatuju.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Zábřeh se stavěl ve 2. polovině 80. let. Nadjzed přes trať kolem roku 2000.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
Potvrzuji, ve špičce kolem 14h to je problém prakticky každý den.PatV píše:Obchvat (dnes už průtah) Zábřehu zatím celkem stačí, ve špičkách je problém KO s II/315 a levé odbočení od nádraží směr Shell.
Co se týče levého odbočení od nádru, tak je fakt, že od ZJP to jde snadno obejít odbočením doprava na KO, ale od nádraží doleva.. no, tomu se tam systematicky vyhýbám a vždy radši ke Kaufu a na KO.
Problém je ale také chybějící odbočovací pruh (nebo nedostatečná šířka silnice pro dlouhý odbočovací pruh) od Mohelnice k nádru. Tři auta, autobus a nadjezd stojí. V tomhle případě je ale problém i krátkozrakost řidičů IAD - ti často ignorují, že je protisměr hustý a nezajedou si o pár metrů dál na KO, aby měli to odbočení takřka jisté a okamžité. Dtto odbočování vlevo od Shellky.
Re: I/44 Zábřeh - obchvat
RM, twitter 31.03.2023, odkaz viz níže:
"Na stavbu “I/44 Zábřeh, obchvat” bylo požádáno v únoru o vydání územního rozhodnutí a budeme pokračovat zpracováním DSP. Zahájení realizace plánujeme nejpozději za. 3 roky."
odkaz: https://twitter.com/MatlRadek/status/16 ... 46850?s=20
"Na stavbu “I/44 Zábřeh, obchvat” bylo požádáno v únoru o vydání územního rozhodnutí a budeme pokračovat zpracováním DSP. Zahájení realizace plánujeme nejpozději za. 3 roky."
odkaz: https://twitter.com/MatlRadek/status/16 ... 46850?s=20