Právě je 25.10.2021 11:02:35




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 181 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další
 Splitsko-dalmatská župa 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
psáno v lednu ...
Diaľničiar píše:
Hrvatske Ceste jakožto investor a Spegra inženjering d.o.o. i Spegra d.o.o., Split jakožto zhotovitel zahahují za 9 mil. HRK obnovu starého 1/2 profilu DC 1 Solin - Klis (A1 - Split). Jde o práce v tunelu Mravince (563m), na viaduktu Majdan (88m) a obnovu vozovky v celkové délce 2,23 km. Práce potrvají 3 měsíce a tedy v létě již (snad opravdu) po novém. :jidlo:

Po dobu prací samozřejmě obousměrný provoz v daném úseku.
a část je hotová:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


28.4.2019 16:23:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
probíhá zásadní silniční investice: propojí se strategické tahy ve Splitu: Ulice Zbora narodne garde s obchvatem města; práce probíhají na asi 440m, investorem jsou Hrvatske Ceste; jsou zde samozřejmě dopravní omezení (cílem je mj. zjednodušit propojení na přístav)

https://www.slobodnadalmacija.hr/dalmac ... osne-guzve

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


11.5.2019 19:13:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Ministr dopravy dnes ve 12:00 otevírá nový terminál na letišti ve Splitu. Projekt - rekonstrukce a dostavba terminálu se realizoval ve 3 etapách - nových 35.000 m2, co zvětšilo kapacitu na 3,5 mil. cestujících ročně. Náklady: 450 mil. HRK; cca. 60 mil. €.

Zdroj: https://mmpi.gov.hr/aktualno/najave/min ... 2019/20706

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.7.2019 11:02:27, celkově upraveno 1



13.7.2019 11:15:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Solinska cesta ve městě Split se stane státní silnicí. Jeden z vjezdů do města tak zažije zásadní obnovu. Desítky let čeká na investici ze strany města, ale to nenašlo pro tento městský tah stále peníze, protože priorita byla jinde. Teď tedy i když jinak se silnice dočká obnovy. Probíhá proces reklasifikace této silnice. Solinská ulice bude po novém 4-pruhová silnice. Získá nejen nové parametry, ale se v délce dokončí odvodnění a silnice se řádně osvětlí, protože momentálně se tady místama nesvítí i vůbec. Jde o severní přístavní vstup. Částečně jako 4-pruhová již je, tato investice vyšla radnici na 14,8 mil. HRK.

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... avna-cesta
Příloha:
spl.JPG
spl.JPG [ 51.16 KiB | Zobrazeno 11133 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


1.9.2019 9:48:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
stav vývoje přestavby v úseku Ulice Zbora narodne garde s obchvatem města Split po cca. půlroce:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


18.10.2019 8:12:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Studie dopadů na okolí (ŽP)

D8, dionica čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo
Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina

https://mzoe.gov.hr/UserDocsImages/ARHI ... lis_92.pdf

To se všechno muselo dopracovat, aby se dal čerpat peníz z EU na dostavbu i obchvatu Omiše, co je tady již vládní priorita.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


17.11.2019 13:44:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
přestavba v úseku Ulice Zbora narodne garde s obchvatem města Split je hotová:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


26.1.2020 17:55:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 456
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Country píše:
Chorvaté postavili tunel do prázdna, lidé z Omiše soptí vzteky

Už šest let čekají obyvatelé chorvatského města Omiš na dokončení obchvatu, který by měl ulevit věčně ucpanému centru. Daňové poplatníky už stál 280 milionů kun (970 milionů korun), ovšem zatím je hotový jen tunel, který ústí do prázdna.

Obchvat měl vést skrz skalní masiv nad Omišem, překročit řeku Cetina, aby se na její druhé straně opět zanořil do skály a nakonec se severozápadně od města napojil na Jadranskou magistrálu.

Dělníci zatím vykutali jihovýchodní část tunelu, která měří 1 471 metrů. Pak ale podle stanice RTL Croatia práce na stavbě ustaly, takže ve skále nad řekou Cetina ústí tunel do prázdna.
....



Zase se pracuje na obchvatu Omiše a mostě přes řeku Cetina.




Na obchvat Omiš čekal celá desetiletí. Před 7 lety byla na útesu nad Cetinou vybudována dopravní smyčka a dva tunely a nyní to pokračuje - výstavba mostu a třetího tunelu. Chorvatské silnice investují do dokončení tohoto projektu 174 milionů HRK a do celého obchvatu bude investováno celkem více než půl miliardy kuna.

Za pouhé 4 kilometry obchvatu Omiše ,budou tam tři tunely a 150 metrů dlouhý most přes Cetinu. Náročný a nákladný stavební podnik. Všechna povolení budou získána v květnu na kopání 600 metrů dlouhého tunelu z protější západní strany budoucího mostu.

Občané jsou potěšeni, že stavba konečně pokračuje, už roky hledí na otvor nad útesem.

Vše by mělo být dokončeno do druhé poloviny roku 2022, což znamená, že Omiš utrpí dopravní bloky po další tři léta. Může to být poslední pobřežní město, kterým Jadranská dálnice stále prochází.

V současné době jsou nespokojeni pouze obyvatelé osady podél levého břehu řeky Cetiny, protože tato silnice se uzavírá pod budoucím mostem do 16. března pro provoz každý pracovní den od 8:00 do 18:00.

https://vijesti.hrt.hr/579715/gradi-se- ... -tri-ljeta


31.3.2020 15:45:51
Profil
 

Příspěvky: 456
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Armáda postaví ponton nad Cetinou a zachrání obyvatele Poljice před kilometrovým nájezdem do Omiše
Začátkem října vyvolala ohlášená uzávěrka státní silnice D70 Omiš-Blato v n / C v kaňonu Cetiny nespokojenost obyvatel Omišského vnitrozemí, protože rozhodnutí Hrvatské cesty by prodloužilo jejich cestu nejméně o dvakrát tolik kilometrů!
Jmenovitě dlouho zasněný obchvat Omiše, jehož výstavba by konečně zmírnila dopravní zácpy v centru města a vyhnula se kilometrům dlouhým kolonám, které se blíží k Omiši ze směru od Splitu a Makarské, je nyní v nové fázi výstavby, kdy most přes řeku Cetinu a další jeden přístupový tunel.

Aby se to však všechno mohlo uskutečnit, je nutné po vybudování dvou tunelů postavit třetí tunel podél 150 metrů dlouhého mostu na 4 kilometrovém obchvatu a vybudovat spojení se stávající silnicí. Jak by to všechno mohlo být provedena, by měl být měsíc a půl přinejmenším, ne-li déle, vzhledem k povětrnostním podmínkám, k uzavření silnice v kaňonu Cetiny společnosti „Galeb“ v poutech do Furnaža To vše kvůli rehabilitaci útesu, kde dirigoval díla.

Co velmi by to zkomplikovalo život místních obyvatel Gaty, domu, Kaštanu a dalších míst bývalé Poljické republiky, jakož i těch, kteří jsou blíže Splitu - Naklice, Tugare, Trus ...

Všichni byli nuceni, aby Omiš vrátil cesty - ze střední Poljice přes pavicovský most, nebo přes Žrnovnicu do Strožanca do Omiše!
- Je to 12 kilometrů od Ćučići a celých 18 od Kostanje, ale pokud půjdete přes most Pavić do Omiše, byla by to cesta až 40 kilometrů. Kromě dvakrát delší jízdy vyjeďte z počasí, protože je to špatná a úzká silnice - čísly pro nás je Anthony Amulić , prezident KUD „Lidového festivalu“ z Chestnutu.

Takže uzavření, i když jen dočasně, způsobilo ztrátu této části kaňonu čas, ale také peníze ...
Město Omiš však již na tento problém nabídlo Hrvatské cestě v podobě pontonového mostu jako dočasnou alternativu, takže podrobnosti vypracují na schůzce s úředníky z Hrvatské cesty a Hrvatské vody.......

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... sa-1045880


23.9.2020 14:57:58
Profil
 

Příspěvky: 456
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Dopravní situace ve Splitu se brzy úplně změní, letos se investujeme téměř 700 milionů kun do silnic Splitsko-dalmatské župy

Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem minulého období EU, zaslouží si nominaci v tomto období dálnice Omiš - Split.
Zní to překvapivě, že investice společnosti „Hrvatske cesty“ od roku 2016 do roku 2019 jsou ve Splitsko-dalmatské župě vyšší než v jiných krajích, s výjimkou Dubrovnicko-neretvanské župy, kde se staví most Pelješac. Konkrétně: 555 milionů HRK bylo „investicí do výstavby“ a 178 milionů HRK bylo vynaloženo na údržbu a rekonstrukce. Tyto informace lze najít v interním dokumentu Hrvatske cesty, který byl důvodem našeho rozhovoru s Josipem Škorićem , prezidentem představenstva této společnosti odpovědným za správu, stavbu a údržbu státních silnic.

- Je pravda, že v posledních letech jsme věnovali zvláštní pozornost silniční infrastruktuře ve Splitsko-dalmatské župě a tento trend bude pokračovat i v následujících letech, kdy budou realizovány nejdůležitější projekty a ukážou se jejich účinky, jako je most mezi pevninou a Čiovem, který úplně změnil životy obyvatel této oblasti. Skoro jsme zapomněli, jaké to bylo bez něj. Růst turistického provozu v Chorvatské republice za posledních deset let s sebou přinesl mnoho výzev, pokud jde o dimenzování infrastruktury, zejména silniční infrastruktury. Pokud někde silniční infrastruktura neodpovídá skutečným potřebám, pak je to v oblasti tohoto kraje a zvláštním způsobem v oblasti splitské aglomerace. To jasně stanoví profese, dopravní údaje, a jak jste si všimli, naše záměry nejlépe vystihují čísla, která uvedete, a plány nákupu pro tento a příští rok. Definovali jsme kritické body a priority na základě profese a řešíme je projekt po projektu.
V roce 2020 bude do silnic Splitsko-dalmatské župy investováno téměř 700 milionů kun a občané nemají pocit, že se toho hodně staví ...

- Letos hodně investujeme do přípravy, ale také do realizace projektů, které významně zlepší plynulost dopravy, ale mám pro občany hodně pochopení. Dav u vchodu do Splitu je určitě čitelnější zprávou než výsledky veřejných zakázek na křižovatku Širiny nebo Stobreče. Nebo konec obchvatu Ložišće. Dopravní zácpy v této oblasti jsou běžné po celá desetiletí, zejména v letních měsících. Když jedete z Makarské do Splitu dvě nebo tři hodiny, pak vás nezajímá skutečnost, že někdo nechal před pár lety vypršet platnost všech povolení na dálnici Omiš-Split a že jsme museli začít od nuly. Nemá ale smysl hledat viníky a alibi. Chystáme se problém vyřešit co nejrychleji a podle pravidel povolání. Veřejně jsme sdělovali své plány, plánované termíny a navzdory koruně se jich snažíme držet, zejména v části související s povinnostmi Hrvatské cesty. Fondy EU jsou pro nás také skvělou příležitostí a mohu s hrdostí říci, že jsme je dosud využili v maximální možné výši a jsme připraveni na nové programové období. Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem poslední obálky, pak je dálnice Omiš-Split něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. Fondy EU jsou pro nás skvělou příležitostí a mohu s hrdostí říci, že jsme je dosud využili v maximální možné míře a jsme připraveni na nové programové období. Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem poslední obálky, pak je dálnice Omiš-Split něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. Fondy EU jsou pro nás skvělou příležitostí a mohu s hrdostí říci, že jsme je dosud využili v maximální možné míře a jsme připraveni na nové programové období. Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem poslední obálky, pak je dálnice Omiš-Split něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. dálnice Omiš-Split je tedy něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. dálnice Omiš-Split je tedy něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí.....

https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/in ... nije/75795


23.9.2020 15:02:10
Profil
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Obchvat Omišu: tunel Komorjak byl proražen:

https://www.vecernji.hr/vijesti/video-z ... ne-1454863



Strabag tady bude realizovat práce ve výši 23,5 mil. € v období 09/2019 - 09/2022: http://www.strabag.hr/databases/interne ... Omi%C5%A1a

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


21.12.2020 20:20:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Přečetl jsem celou tému, všechny odkazy a informace platí. Respektivě u několika příspěvků je v rámci upravení příspěvku poznámka odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku, tedy se jedná o konstrukčně důležité příspěvky s možností dohledání informací jinde. Co se dalo, to jsem aktualizoval. Odstranil jsem 13 zcela neaktuálních příspěvků od vícero uživatelů včetně mě.
Příloha:
Poznámka: starší záměry rozvoje silniční sítě v regionu Splitu, které se realizují dodnes
split.JPG
split.JPG [ 170.39 KiB | Zobrazeno 4805 krát ]

Tohle je region, ve kterém se realizovalo a realizuje vícero důležitých staveb. Mnoho je již v provozu, i když část po 10 až 20 letech. Účel dálnice A1 byl dotáhnout dálnici ke Splitu. Tohle se povedlo rychle. Napojit rychlostním tahem Split na dálnici, tak to již tak rychle nebylo, respektivě dlouhou dobu byl v provozu 1/2 profil, ovšem v parametrech 2+1, takže to stoupání bylo efektivně řešeno. Nyní je v provozu plný profil s obnoveným původním 1/2 profilem, takže paráda. No, jenomže to jen zrychlilo přílev aut od dálnice. Celý městský provoz se de facto odehrává od přístavu, kde se nachází i železnice poměrně skromným řešením hlavních tahů, které se napojují na sever na silnici, která pak vyúsťuje na sever na Trogir nebo na jih na Omiš a tudíž se setkává s touto silniční sítí jak tranzit tak lokální doprava. K tomu je zapracován celý provoz 2. největšího města s veškerýma službama včetně bydlení. To značí, že obzvláště v letním období jsou tady od rána do večera kolony. Stát dlouhou dobu dělal mrtvého brouka, jen málo peněz sypal do přivaděče k A1, ale pak se rozhodl zahájit dualizaci silnice od Trogiru až po Omiš. Dodnes to není hotové, část na jihu chybí, ale je již v obnovené výstavbě formou EU fondů. Omiš je nejhůř propustné místo na státní silniční síti a vzhledem k terénu a limitem to bez velkorysého řešení nešlo realizovat a na tom to i bylo pozastaveno: nutnost obejít Omiš "ze zadu" tunelama a mostem ponad kaňon a pak dál na jih to vyúsťuje. Takhle jde jedna silnice nad řekou Cetina, kde se občas musí zvednout most a celý provoz stojí. Ze severu se dostavba na 4-pruh přes Kaštely po Trogir taky dlouho vlekla. A samozřejmě, když se stavba pozastavila, tak zase kolem vyrostla ČSPH, nějaké domy a muselo se řešit tohle. Tato župa není jen o městě Split, ale i o dalších a nejen na pevnině, ale i ostrovech. Chorvatsko ale dlouhodobo vkládá více peněz sem, než li do Záhřebu. Záhřeb se vnímá jako dobře dopravně řešené město, které již "všechno" má, což taky nebyla celkem pravda, ale jednoduše se vkládalo více peněz tam, kde nebylo nic ať už směr Rijeka nebo Zadar, Split, Dubrovnik a taky ve vnitrozemí Osijek či Sisak.

Za tu dobu se třeba postavil nový trogirský most. Takže původní je ušetřen velkého provozu. Ve vlákně je toho opravdu hodně. A poslední roky se stát zajímá již i o hlavní silnice ve Splitě. Tato iniciativa došla tak daleko, že stát si některé hlavní tahy přečíslil pod svojí správu a hodlá do nich investovat. Město se župou na takové investice nestačí. Mezičasem se taky upgradovala MÚK na A1 u Splitu. Stát taky investoval v kombinaci s dalšími peníze do centrálního průjezdu městem a propojil jej lépe s městským průtahem v té stejné osi. Jsou to již citelné investice a dalších 7-10 let jsou naplánované další velké projekty, které již lépe propojí uzly: přístav, vlaky, letiště a silniční směry mezi nimi. Aby se co nejvíc lidí dopravilo a rychle jen prejelo tímto ohromným dopravním uzlem Chorvatska. Přístav je větší, má lepší mola, letiště se taky modernizovalo včetně silnic k němu vedoucích (tady je zrovna fotogalerie: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -171644092 ), a proto nastal čas pokročit dalšími investicemi.

Lze si číst tohle vlákno, ale těžiskové investice jsou ty schválené:
viewtopic.php?p=171671#p171671
viewtopic.php?p=173569#p173569 (ostrovní investice)

a s tím souvisí již rozpočet podniku Hrvatske Ceste na tento rok:
*realizace přivaděče na A1: Spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8 (tady je tunel Kozjak: viewtopic.php?p=178538#p178538 ; vznikne tak severnější vstup do Splitu z A1)
*realizace rychlostní silnice: Stobreč – Dugi Rat – Omiš (dostavba)
*Križanje Širina u Solinu

Spojovací silnice A1-D8 Ravča - Drvenik s tunelem Drvenik byla prozatím odložená. To je tento projekt: viewtopic.php?p=129232#p129232 a bude se nacházet ještě pod tunelem Sv. Ilija. Byl to projekt velkolepě ohlašován v roce 2008, ale v roce 2011 byl přerušen. Pak se do roku 2016 realizovala studie dopadů na ŽP a v roce 2019 ministerstvo dopravy oznámilo, že projekt je naceněný na částku ve výši 740 mil. HRK (cca. 100 mil. € v tom čase) a stát na něj nemá peníze (ani na něj nejdou, ani v roce 2020 ani v roce 2021) a bylo taky ohlášeno, že bude navržen do financování přes EU fondy.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 8.3.2021 21:04:05, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



24.1.2021 12:44:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
extra příspěvek k obchvatu Omiše a navazujícím stavbám - co jsem již do výše uvedeného nechtěl dávat vzhledem k rozsahu zachování přehlednosti
Příloha:
1.JPG
1.JPG [ 94.53 KiB | Zobrazeno 4804 krát ]

nechci se moc opakovat v rámci vlákna, takže tady je základní shrnutí tohoto megaprojektu: viewtopic.php?p=171475#p171475
tady je dopracovaná studie, která byla nezbytná pro získání EU fondů a dokončení projektu: viewtopic.php?p=200184#p200184
samotná trasa resp. objekty v části Omiše: viewtopic.php?p=58453#p58453
Příloha:
2.JPG
2.JPG [ 168.73 KiB | Zobrazeno 4804 krát ]

Strabag dostavuje část za 23 mil. €: http://www.strabag.hr/databases/interne ... Omi%C5%A1a
tunel Komorjak byl proražen: viewtopic.php?p=225650#p225650

tunely Omiš, Brzet a další objekty ... lze usledovat jak roky jdou i na stránce Viaduktu
http://www.viadukt.hr/tunel-brzet
http://www.viadukt.hr/splitska-obilazni ... tunel-omis
Příloha:
3.JPG
3.JPG [ 110.97 KiB | Zobrazeno 4804 krát ]

Příloha:
4.JPG
4.JPG [ 55.37 KiB | Zobrazeno 4804 krát ]

Příloha:
5.JPG
5.JPG [ 43.95 KiB | Zobrazeno 4804 krát ]

Již když se budovalo v roce 2009 a byla ta výstavba rychlostní silnice Stobreč - Dugi Rat - Omiš vidět, tak si hodně místních říkalo, že to se nemůže dokončit (byla krize, mluvilo se o problémech s neplacením firmám, hodně lidí se živilo výstavbou silnic), projektů po celém státě bylo hodně a peněz méně a ty stavby na očích a jednoduše se začala jejich realizace protahovat, zpomalil progres a muselo se to přerušit. Nejdříve se slovama "dočasně", část staveb byla "aktivována" a jak to známe odjinud, již jen pár dělníků a občas nějaký stroj, ale bylo všem jasné, že zrovna tato rychlostní silnice se rozhodně nedostaví jako první ze všech v regionu. Uběhlo dalších 10 let a stavba je v plném proudu realizace a datum zprovoznění je pro rok 2023.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


24.1.2021 14:11:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
extra příspěvek s náhledem na silniční infrastrukturu Splitu
Příloha:
10.JPG
10.JPG [ 143.22 KiB | Zobrazeno 4793 krát ]

Tady je trasování tunelu Kozjak (realizace přivaděče na A1: Spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8; viewtopic.php?p=178538#p178538 )
Příloha:
11.JPG
11.JPG [ 112.87 KiB | Zobrazeno 4793 krát ]

Tohle je projekt, který má být hotový do roku 2027. Split jednoduše potřebuje více, než 1 napojení na A1 a tohle napojení bude využíváno pro všechny, kdo mají namířeno do Splitu a ne až pod něj. Zkrácení cestování o 10 km s efektem cestování po již dualizovaném tahu Trogir - Split přinese rozhodně ovoce. Pro projekt je širokospektrální politická podpora. Je tam zádrhel ohledně části trasy, jednak pro pozemky a jednak pro ŽP, ale vše se dá dořešit. Je nutno si uvědomit, že v plánech se tato stavba plánuje dekády.
Na to navazuje most, kterým se proklene část nad mořem přímo do města:
Příloha:
12.JPG
12.JPG [ 44 KiB | Zobrazeno 4793 krát ]


Vše, co se nyní v rámci Splitu a okolí děje se realizuje v rámci tzv. Reorganizace splitské sítě, jde o název programu pro dopravní strategii 2017-2030. Náklady na projekty, které ještě zbývají/se realizují jsou momentálně ve výši 5,8 mld. HRK (3/4 mld. €). Většina se týká města Split a silničních projektů, část pak župy jako takové a taky železničních projektů. Tato částka by tady v těch projektech, které jsem opsal v tomto a 2 výše uvedených příspěvcích měla být do období ´27/´30 k vidění.

V 12/2020 ohlásil ministr dopravy, že vláda investuje do přístavu ve Splitě dalších 42,6 mil. HRK na rozšíření pobřeží a pěšé zóny. Proto to nepíšu do vlákna "námořní doprava", protože to souvisí více s městem a regionem. Dále uvedl, že za rok 2019 přístavem prošlo 5,6 mil. cestujících, což z něj dělá nejen největší osobní přístav v Chorvatsku, ale 22. největší v EU a za 20 let přeprava osob stoupla 3,5x. :o

Právě přístav a jeho význam pro město, region i stát jsou důvodem zařazení projektu tunelu Kozjak s celou rychlostní silnicí od přístavu po dálnici A1. Touto investicí se nejenže zrychlí cestování v této osi, ale se odlehčí zbytek silniční infrastruktury v regionu, což umožní další rozvoj v oblasti. :P Dostavbou obchvatu Omiše se završí rychlostní tah od Trogiru po Omiš a již se tady nebude poslouchat o nekonečných kolonách dnem co dnem.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


24.1.2021 15:46:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
4. a poslední příspěvek na dnes a tedy i to, co tady chybí a zcela jistě zajímá mnoho z vás je plánovaná realizace obchvatu města Makarska, což si zaslouží taky informace ...

Psal jsem o tom v roce 2014, že se již připravuje (protože do té doby ani to ne) ...

Diaľničiar píše:
Chorvatsko připravuje první studie pro Obchvat města Makarska :arrow:
Příloha:
IMAGE_21_12_2012_1.jpg

*studie EIA a přípravní procesy jsou na Ministerstvu ŽP
*je známá trasa, mění se koridory (neporozumněl jsem zda ochrana nějakého prostoru anebo něco jiné)
*délka cca. 7,1 km
*prostředky na první studie: 110.000 HRK
*při vypracování EIA nebylo přizváno město, bude se muset přizpůsobit trasování, i když pak si bude moct říct ještě nějaké návrhy pro úpravy na samotném obchvatu

Obrázek

Veřejnost se samozřejmě o tento obchvat zajímá. Po studii o vlivech na ŽP obchvatu, který má mít délku 7,1 km se aktivizovala župa a taky město. Město pozorně vše nastudovalo i v rámci svojeho územního plánu a řešilo odchýlky. Obchvat se plánoval stavět ve 2 etapách. Znepokojení nad trasou je u občanů, kteří si mezičasem v tomto prostoru budují domy nebo tady mají parcely. Všechno bylo ale před 7 roky jen v přípravách a na konkrétní trasování a varianty bylo času. Projektantské firmy si navíc celý terén neustále procházejí. Aby pak investor, Hrvatske Ceste, měl již co nejlepší možnosti pro investování. Župa a město nakonec tuto studii a základní trasování akceptují.

Trasa začíná v oblasti Kuk, jde nad Veprica, pak se zpouští na Veliko Brdo, jižně do vesnic Puharići a Makar, dál přes Mlinica a ve 2. fázi pokračuje z tohoto místa přes vše ve vzdálenosti asi 1 km od magistrály nad Tučepi a dalšími, kde se zakončuje.

Šířka obchvatu bude 7-11m, přičemž na trase bude 5 viaduktů. Stavba je řešená tak, aby její odvodnění nezasahovalo a chránilo přírodní rezervaci Biokovo a botanickou zahradu Kotišina.

O obchvatu města Makarska se mluví mnoho dekád ... vláda v Chorvatsku, silniční podniky vždy odkládají tuto stavbu jako až v dalším sledě po vyřešení dálniční sítě a odlehčení páteřních silnic přes zlepšení napojení na dálnice. Teprva pak se řeší regiony a Makarska získala za ten čas opravenou silnici, rozšíření a upgrade odbočovacích pruhů, světelné signalizace a byla veškerá snaha o maximalizaci možností hlavní trasy, což ale nemůže postačovat v letním období. A tak jak stoupá návštěvnost již od konce jara do poloviny podzimu, tak se tlačí i na tyto stavby. Ubývá taky projektů v dálniční síti, takže se dostává ke slovu i vícero staveb s regionálním až místním významem.

V nákladech v propočtu 2,4 mil. € se v roce 2020 realizovala západní část: dopravní prstenec kolem Stari velikobrdski put, dále se rekonstruovala Zadarska ulice a nové křižování s D8. Ovšem to jsou spíš lokální investice. To se "pouze" západní část města dostane rychleji do centra města.

Hrvatske Ceste se výstavbě obchvatu "brání" ... ale Makarska je v centre pozornosti pro projekt obnovy D512 Makarska - Vrgorac. Připravil se projekt v délce 15 km (úsek z dob realizace 1970-1973), který se má kompletně modernizovat v nákladech 44 mil. HRK včetně křižovatky s D8 (Makarska - Gornje Igrane).

Přeložka D8 nebo nový obchvat města Makarska je tedy ve hvězdách ... Makarska - Podgora (přeložka D8) se v délce 8 km plánuje, bez data realizace. Územní plán města s touto stavbou již více než 20 let počítá ... stát pro změnu naplánoval upgrade dosavadních silnic (dávno před rokem 2010), což dodnes realizuje.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


24.1.2021 16:36:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
video, které tady chybí a hezky objasňuje, co se kde alespoň částečně jak plánuje u Splitu ...


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.2.2021 0:49:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Zcela mi unikla informace o realizaci 1. tunelu na ostrově Brač na státní silnici, tunel Korito (délka necelých 200m). V rámci obchvatu Ložišće v délce do 1,6 km, zde je video z Hrvatske Ceste z konce r. 2019:



V provozu od konce 2020 a zde i fotky: https://www.dalmacija.hr/novosti/clanak ... toku-bracu .


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


8.3.2021 21:09:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Na budovaném obchvatu města Omiš došlo k sesuvu svahu u tunelu Komorjak.
Příloha:
S4.JPG
S4.JPG [ 119.27 KiB | Zobrazeno 3967 krát ]

Dle investora Hrvatske Ceste se nestalo nic, co by mělo prodloužit jeho dostavbu. Jedná se o nestabilní svah a práce na něm budou pokračovat. Ta se očekává na podzim v roce 2022.

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... no-1083006


Dále, tady jsem psal o investicích v Makarske: viewtopic.php?p=227998#p227998 a mj. tedy zmínka o rekonstrukci:
Citace:
Makarska je v centre pozornosti pro projekt obnovy D512 Makarska - Vrgorac. Připravil se projekt v délce 15 km (úsek z dob realizace 1970-1973), který se má kompletně modernizovat v nákladech 44 mil. HRK včetně křižovatky s D8 (Makarska - Gornje Igrane).
no a tady je k tomu článek i s galerii: https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... tu-1079789 (kliknutím na galerii zjistíte, že rozsah prací je enormní, že to není jen o novém koberci). Úsek se rozšiřuje a obnova jde do hloubky. Výsledkem bude kvalitní silnice I. třídy.
Příloha:
S5.JPG
S5.JPG [ 188.93 KiB | Zobrazeno 3967 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


14.3.2021 13:09:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Práce ve městě Split na dalším upgradu DC8 budou pokračovat možná až do roku 2022. To důležité ale je, že pokračují a silniční uzly se vylepšují. Prozatím se črtají již nabídky na tendry za dohromady cca. 50 mil. HRK.

https://slobodnadalmacija.hr/split/hoce ... le-1090361

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


15.4.2021 23:19:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Město Split se stane v širším regionu 1. městem s inteligentním systémem řízení dopravy.

Semafory se samotné upraví, přenastaví. Díky inteligentním dopravním systémům, hlavní křižovatky budou opatřeny kamerami. Hodnota tohoto projektu je 96,12 mil. HRK aneb 12,8 mil. €, z toho 850 proplatí EU fondy. Zvýší se bezpečnost provozu, produktivita a efektivita dopravy.

https://slobodnadalmacija.hr/split/pame ... ma-1093511

Při investicích, které realizují Hrvatske Cesty do vylepšování uzlů a hlavních tahů včetně toho, že se zde rozšířila síť státních silnic převzetím od města některých hlavních ulic. Dále investují přístavy, do upgradu okolí, parkovisť a to odlehčilo zónu zde. Tyto investice pokračují a Split se dočká dalších silničních staveb. Celý projekt směruje i pro pokrok: pro cyklisty, pro tento segment provozu v propojení na důležité dopravní uzly.

Split neaktualizoval základní dokumenty v územním plánu, takže nový vstup do města, který připravuje podnik Hrvatske Ceste se realizovat prozatím nemůže, ale připravuje se. Desítky let trvalo napojit město na plný profil dálnice. Dopravní situace města se nezlepšila pro neustále stoupající turisty, uzel Split z roka na rok roste jak jako dopravní uzel, tak ale i jako samotný turistický bod na mapě pro zajímavou historii.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


23.4.2021 18:52:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Ze Splitu ještě jednou.

Na podkladu rozpočtu Hrvatske Ceste pro letošní rok: viewtopic.php?p=227739#p227739 se dalo očekávat, že se bude tendrovat něco k dalšímu sjezdu z A1 do Splitu, tedy trasa s tunelem Kozjak. I stalo se realitou, konzultace, přípravy:

https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=4754489
https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=4606646

O to jde, že se to systematicky plánuje, připravuje a jakmile jsou finance, tak ihned prakticky tendruje do výstavby a staví.


Ve městě Split je čtvrt jménem Kila (Mejaši), dá se nalézt zde: viewtopic.php?f=119&t=4475&p=149885&hilit=kila#p149885 , když hořelo v roce 2017 již na krajích města Split, tak tohle byla ta část, kde budoval obranný val atd. Jde o nejvýchodnější část města, tudíž logicky zde vzniká nová zástavba. A právě poslední období se tady modernizoval mobiliář i se silniční sítí:

https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/tXTQMT.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/IS84QL.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/Wduf0R.jpg


Společnost Hrvatske Ceste připravuje i výstavbu tunela Ravča. Součástí širšího velkého projektu navázaného na zlepšení dostupnosti ostrovu Hvar, o čem jsem se ve fóru k Chorvatsku v minulosti zmínil. Projekt nyní nese jméno křižovatka Poljice - Sućuraj - Drvenik - Ravča. Na přípravy a dokumentace se uvolnilo 14 mil. HRK. Výstavba se bude realizovat jedině s podporou EU fondů. Je to takový paradox, že Ravča jako tunel byl předběhnut nejdříve tunelem Sv. Ilija a nyní bude tunelem Kozjak. Tak nebo tak, ta stavební aktivita v celém regionu na jihu Chorvatska je citelná.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


24.4.2021 19:05:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
sledovaná stavba v tématu

Byl proražen tunel Komorjak, na stavbě obchvatu města Omiš. :P

Stalo se tak o 1,5 měsíce před termínem. 600m dlouhý tunel se staví v nákladech 174,5 mil. HRK bez DPH. Ukončení prací se podepsalo na 09/2022. Obchvat Omišu navazuje na 18,5 km dlouhý multimodální tah, který Chorvatsko dostavuje díky EU fondům a tento cíl je i do dalších let.

Po ukončení prací v tuneli se začnou práce na mostě Cetina, který přemosťuje kaňon a propojuje tunely Komorjak a Omiš.

Zde i pár fotek: https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... rjak/22718

Tady se plní další budovatelský sen, který se kdysi jevil jako totální sci-fi.


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


3.5.2021 18:46:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
A ještě jeden příspěvek, ale pro změnu samotné město Split. Tady se bude zásadně rekonstruovat bezmála 1 km strategické silniční tepny; MÚK na D8; křížení Širin u Solinu a rekonstrukce 990m tahu. Dominantním objektem bude 471m dlouhý mostní objekt. Smlouva byla podepsaná 27.4., podpisu se jako svědek účastnil i samotný chorvatský premiér. Ten mj. ale informoval i o tom, že Split dostane díky EU fondům nové autobusy a další dopravní investice se připravují. Dále jeho návštěva "přinesla" do města investici do technologického parku a další, pro toto fórum nezajímavé záležitosti.

zde je vizualizace:



Společnost Brodosplit vyrobí 14 segmentů hlavního mostního nostníku s hmotností 2000t a dopraví na místo stavby. Společnost DIV Group je namontuje na betonové sloupy.

https://www.divgroup.eu/en/media/div-gr ... ersection/

Náklady na tento projekt činí cca. 137,7 mil. HRK. Cestování Splitem se tak v této lokalitě stane rychlejším a bude i bezpečnějším. Kapacitně se tady taky lépe obslouží obchodní zóny.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


3.5.2021 19:43:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
sledovaná stavba v tématu

Tunel Komorjak, obchvat města Omiš (veden poza město v horách)
Příloha:
Kom1.JPG
Kom1.JPG [ 79.48 KiB | Zobrazeno 2147 krát ]

Příloha:
Kom2.JPG
Kom2.JPG [ 62.88 KiB | Zobrazeno 2147 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.6.2021 17:41:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16452
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
záběry v rámci trasování obchvatu města Omiš ze 14. a 18.7.: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -174359626

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


26.7.2021 21:49:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 181 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz