Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk
Dne 25.1.2021 jsem napsal širší shrnutí vývoje k obsahu názvu tématu. Dodám jen, že dálnice A7 bude mít jednou délku cca. 100 km, přičemž dnes je v provozu zhruba polovina. K lepšímu pochopení slouží sumarizující příspěvek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 36#p228036 .
Pro názornost přikládám mapu župy Primorsko-goranska, kde hlavním městem je Rijeka (pro názornost proto, že A7 přesahuje jednu župu a nevěnuju se v tomto tématu jen jedné župě): Ve městě Rijeka žije kolem 160 tisíc obyvatel a v celé na ní navázané župě pak kolem 300 tisíc lidí.
původní obsah tohoto příspěvku, opakovaně upraven, naposled v roce 2016:
Dálnice A7 měla mít v minulosti 99 km. Ovšem, v roce 2015 se zákonem zadefinovalo její nové trasování v tom smyslu, že trasa se zkracuje na 44,6 km. A tím je dálnice A7 celá v provozu. Koncem roku 2016 se připravilo zpátečné zařazení 56 km po Žuta Lokva do celkové trasy
trasa: Rupa (hranice se SLO) – Matulji – Orehovica – Sv. Kuzam – Hreljin – Šmrika (D8)
původní trasa: G.P. Rupa (granica Rep. Slovenije) – Matulji – Orehovica – Sv. Kuzam – Križišće (D523) uključujući pristupnu cestu čvorište Draga – grad Rijeka (luka Brajdica) i pristupnu cestu čvorište Križišće – most Krk - Novi Vinodolski - Senj - Žuta Lokva
v tomto tématu se budu věnovat i městu Rijeka a jeho okolí
Dnem 17.7.2015 objasňuji, že současné úseky při pobřeží se v budoucnosti převedou pod státní silnice I. třídy. To je důvod proč jsou označené již nyní jako A7/D8 a proč mají třeba tak úzký odstavní pruh. Chorvatsko plánuje vybudovat zcela novou dálnici poza město Rijeka. I proto současné úseky řídí jak Autocesta Rijeka - Zagreb, tak Hrvatske Ceste.
zde je detailní trasování: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 446#p23446
zde je formální mapa: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 611#p81611
Pro názornost přikládám mapu župy Primorsko-goranska, kde hlavním městem je Rijeka (pro názornost proto, že A7 přesahuje jednu župu a nevěnuju se v tomto tématu jen jedné župě): Ve městě Rijeka žije kolem 160 tisíc obyvatel a v celé na ní navázané župě pak kolem 300 tisíc lidí.
původní obsah tohoto příspěvku, opakovaně upraven, naposled v roce 2016:
Dálnice A7 měla mít v minulosti 99 km. Ovšem, v roce 2015 se zákonem zadefinovalo její nové trasování v tom smyslu, že trasa se zkracuje na 44,6 km. A tím je dálnice A7 celá v provozu. Koncem roku 2016 se připravilo zpátečné zařazení 56 km po Žuta Lokva do celkové trasy
trasa: Rupa (hranice se SLO) – Matulji – Orehovica – Sv. Kuzam – Hreljin – Šmrika (D8)
původní trasa: G.P. Rupa (granica Rep. Slovenije) – Matulji – Orehovica – Sv. Kuzam – Križišće (D523) uključujući pristupnu cestu čvorište Draga – grad Rijeka (luka Brajdica) i pristupnu cestu čvorište Križišće – most Krk - Novi Vinodolski - Senj - Žuta Lokva
v tomto tématu se budu věnovat i městu Rijeka a jeho okolí
Dnem 17.7.2015 objasňuji, že současné úseky při pobřeží se v budoucnosti převedou pod státní silnice I. třídy. To je důvod proč jsou označené již nyní jako A7/D8 a proč mají třeba tak úzký odstavní pruh. Chorvatsko plánuje vybudovat zcela novou dálnici poza město Rijeka. I proto současné úseky řídí jak Autocesta Rijeka - Zagreb, tak Hrvatske Ceste.
zde je detailní trasování: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 446#p23446
zde je formální mapa: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 611#p81611
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.7.2022 17:11:18, celkem upraveno 19 x.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
V pátek 11.9. se otevře další stavba na dálniční síti Chorvatska, objezd města Rijeka. Dokončí se totiž most Rječina. Právě ten je veden nad kaňonem Rječine ve výšce 100 m.
Celková délka jižní části objezdu Rijeky, úsek MUK Orehovica-MUK Diračje, je 8,85 km a celkově s ostatními silnicema 9,6 km. Náklady na úsek i přístupné silnice dosáhli 628 mil. HRK.
Na úseku je mimo tohoto mostu taky tunel dlouhý 2020 m, všechny mosty spolu měří 509,5 m a ostatní objekty (třeba nadjezdy) měří 114 m.
Úsek stavěli společnosti Viadukt Zagreb, Konstruktor Split a Strabag.
Zdroj: http://www.mmpi.hr , volný překlad
Celková délka jižní části objezdu Rijeky, úsek MUK Orehovica-MUK Diračje, je 8,85 km a celkově s ostatními silnicema 9,6 km. Náklady na úsek i přístupné silnice dosáhli 628 mil. HRK.
Na úseku je mimo tohoto mostu taky tunel dlouhý 2020 m, všechny mosty spolu měří 509,5 m a ostatní objekty (třeba nadjezdy) měří 114 m.
Úsek stavěli společnosti Viadukt Zagreb, Konstruktor Split a Strabag.
Zdroj: http://www.mmpi.hr , volný překlad
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
Práce se začali počátkem r. 2008
Ono je dost možné, že stavba se ještě neotevřela, protože až tak nerozumím po chorvatsky. I kdyby tomu tak nebylo, tak již brzo (do konce 2009) bude v provozu celý obchvat Rijeky.
Dostavěn most Rječina: A zde ještě počas výstavby:
Ono je dost možné, že stavba se ještě neotevřela, protože až tak nerozumím po chorvatsky. I kdyby tomu tak nebylo, tak již brzo (do konce 2009) bude v provozu celý obchvat Rijeky.
Dostavěn most Rječina: A zde ještě počas výstavby:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:10:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku
Re: Chorvatsko
Tak tak, došlo teprve ke spojení obou břehů, čili k dokončení hrubé stavby mostovky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.4.2016 18:52:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Chorvatsko
Asi jako by někdo z novinářských článků věštil otevření pražského okruhu
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Ono je to nezvyk, že Chorvati informují o průběhu výstavby, ovšem skončili se zlaté časy 1998-2008, kdy opravu výstavba dálnic nabrala obrovské rozměry. Nyní je krize, stát mešká se zveřejněním výstavby na léta 2009-2019 a pouze se aktualizoval projekt na r. 2009 a 2010. A již některé projekty téměř stojí - Pelješacki most, nemluvě o tem, že třeba A1 Split-Dubrovnik měla být hotova v r. 2008. I když zde bylo oprávněné zdržení kvůli výběru trasy přes oblast Neumu. Takže přijde vhod i informace o průběhu výstavby aneb přibývají informace o opravách silniční sitě.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.4.2016 18:52:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
Od poloviny června je otevřena v plném profilu část obchvatu města Rijeka.
Další informace:
Zlepšily se možnosti placení ENC, tedy předplacené elektronické platby, které je možné pořídit u většiny čerpacích stanic. Nejproblematičtější úsek placení mýtného před Záhřebem v severním směru byl vyřešen rozšířením terminálů dne 13.6.2009.
V říjnu 2009 by měl být zprovozněn nový hraniční přechod Macelj na cestě ze Záhřebu do Mariboru a zbývající 1 km dálnice ke slovinské hranici.
Zdroj: http://www.businessinfo.cz
Další informace:
Zlepšily se možnosti placení ENC, tedy předplacené elektronické platby, které je možné pořídit u většiny čerpacích stanic. Nejproblematičtější úsek placení mýtného před Záhřebem v severním směru byl vyřešen rozšířením terminálů dne 13.6.2009.
V říjnu 2009 by měl být zprovozněn nový hraniční přechod Macelj na cestě ze Záhřebu do Mariboru a zbývající 1 km dálnice ke slovinské hranici.
Zdroj: http://www.businessinfo.cz
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:11:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
Stav dálniční sítě v oblasti města Rijeka
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
Staví se východní část obchvatu Rijeky od MÚK Kuzam po MÚK Križišće
Bude zde i tunel Burlica dlouhý 749 m. Celý tenhle úsek dálnice A7 se má otevřít v letech 2011/2012.
Bude zde i tunel Burlica dlouhý 749 m. Celý tenhle úsek dálnice A7 se má otevřít v letech 2011/2012.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
Úsek Slovinsko - Rupa, dlouhý 1,7 km před otevřením v roce 2005
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
První podrobnější informace. Na dostavbu dálnice mezi Rijeka - Žuta Lokva by Chorvatsko potřebovalo ještě 730 mil. €, tedy na 56 km jsou náklady na jeden 13 mil. €. Dálnice A7 by se tak dostala do jedné z těch drahších na chorvatské poměry. Jeden z nejdrahších objektů by byl 3,5 km tunel Vratnik, kterého cena se odhaduje na 80 mil. €. HAC proto tento úsek dálnice A7 prozatím realizovat nebude a vidí jeho realizaci nejdříve za dalších 10 let. Dostaví se "pouze" obchvat Rijeky a s tím související stavby. Jediná šance na rychlejší realizace jsou jiné zdroje: z EIB, z EBRD nebo kdyby se dálnice dostala do jadransko-jónské trasy, tak i přes EU fondy. Jiný variant není, protože státní HAC je vysoce zadlužen.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
Oblast města Rijeka je nyní oblastí s nejvyšším počtem stavebních strojů a dělníků. Staví se dálnice, hlavní silnice, mosty, viadukty, tunely, přístupové silnice, přestavují se trasy krajských a státních silnic a ulic, staví se nové kruhové objezdy atd. Některé části se blíží ke konci, včetně tunelů a viaduktů, na některých se bude pracovat déle. Obtížný terén, složité MÚK. Dálniční křižovatka jakožto celá tato oblast, na Slovinsko, Istrii, na Zadar, na Záhřeb i včetně řešení města Rijeka.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.4.2016 18:53:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
V návaznosti na vyšší příspěvky, kde je psáno o dostavbě úseku mezi MÚK Kuzam po MÚK Križišće, dochází vzhledem k nedostatku peněz k protahování délky výstavby, ovšem je zde video, které mapuje kompletně celou trasu v aktuálním stavu (19.5.2013):
Letos se s uvedením do provozu nepočítá.
Letos se s uvedením do provozu nepočítá.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:12:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
Diaľničiar píše:To je asi 10 km úsek MÚK Kuzam po MÚK Križišće, plánován 40 let a konečně šel do výstavby v roce 2008. Odevzdat se má letos, někdy další měsíc. Uvidíme... HC došli o dost peněz letos, ale zas ministr dopravy je z Rijeky.
MÚK Kuzam - Križišće v 15.00 hod. otevřen
Část sv. Kuzma - Hreljin zcela dokončena, postavili všechny čtyři pruhy, dva v každém směru, přičemž část Hreljin na Križišće , ve vzdálenosti asi 2,5 km postaveny pouze dva pruhy. Dokončení všech prací a všechny pruhy se očekávájí 1.Listopadu tohoto roku.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:13:39, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva)
z rozhovoru s ředitelem Hrvatske Ceste
MÚK Kuzam - MÚK Križišće. Tenhle projekt je ukázkou, jak se stavět nemá. Projekt nebyl dotáhnut do potřebných rozměrů, pak se měnil za pochodu ( ) a vzhledem k faktu, že nebyl dostatek peněz již v období, kdy se začelo stavět, stavba se silně dodatkovala a prodražovala a tím jak se prodražovala, tak se posouvalo i datum zprovoznění. A to ještě není hotovo. Je tohle normální
Musíme změnit celý systém. To, co fungovalo na počátku po válce, to již nemůže fungovat. Jsme někde jinde v cenách, někde jinde v legislativě, někde jinde geopoliticky. A bohužel, i ekonomicky. Nejsme sice po válce, ale naše finance tak vypadají.
Po prvé, musíme přijat regionální plán. Něco jiné platí pro Slavonii, něco jiné pro Záhřeb a něco jiné pro Dalmácii. Třeba v Dalmácii je bězná cena za 1m2 až 200€. Když někde potřebujeme zbourat 4 domy, stojí nás to pomalu tolik, co ve vnitrozemí několik stovek metrů nové silnice. A nikde není napsáno, jak to má fungovat. Který znalecký posudek platí. Máme sice zákon, se kterým umíme vyvlastnit pozemek, ale jen ztěžka prokazujeme, že musíme zákon využít v praxi. A tak se ani takové jednání ani nezačne. Něco jiné je dálnice a něco jiného jsou silnice, které jdou často přes majetek občanů. Nyní řešíme až 18.000 balíků s pozemkama. To je nesnesitelné.
Za druhe, musí se stanovit fázování projektu. Není přípustné, aby se něco začalo stavět, když to nemá dokončené všechny přípravní práce. A každá fáze se rozepíše. Teprve pak pustit do realizace stavaře.
Za třetí, náš podnik má dostatek odborníků, ale nic v terénu nedělají. A to by i chtěli. Proto se zavede tým lidí. Konkrétní tým povede konkrétní projekt. A bude mít konkrétní odpovědnost. Zavedlo se to již při této stavbě v Rijece a přineslo to první ovoce. To co se stavělo věčnost, se během posledních několik měsíců pohlo ku předu.
Tato stavba je nyní v provozu, i když ještě není úplná. Ale co se dalo, to je v provozu. Ještě nás čekají dvě stavby, obě se realizují. Takže se kompletní bypass odevzdá letos.
D-403 je již díky navázané spolupráci s městem Rijeka majetko-právně vyřešen.
Silnice k Marišćina je ve stavu ukončení, nejpozději do konce roku 2014.
MÚK Kuzam - MÚK Križišće. Tenhle projekt je ukázkou, jak se stavět nemá. Projekt nebyl dotáhnut do potřebných rozměrů, pak se měnil za pochodu ( ) a vzhledem k faktu, že nebyl dostatek peněz již v období, kdy se začelo stavět, stavba se silně dodatkovala a prodražovala a tím jak se prodražovala, tak se posouvalo i datum zprovoznění. A to ještě není hotovo. Je tohle normální
Musíme změnit celý systém. To, co fungovalo na počátku po válce, to již nemůže fungovat. Jsme někde jinde v cenách, někde jinde v legislativě, někde jinde geopoliticky. A bohužel, i ekonomicky. Nejsme sice po válce, ale naše finance tak vypadají.
Po prvé, musíme přijat regionální plán. Něco jiné platí pro Slavonii, něco jiné pro Záhřeb a něco jiné pro Dalmácii. Třeba v Dalmácii je bězná cena za 1m2 až 200€. Když někde potřebujeme zbourat 4 domy, stojí nás to pomalu tolik, co ve vnitrozemí několik stovek metrů nové silnice. A nikde není napsáno, jak to má fungovat. Který znalecký posudek platí. Máme sice zákon, se kterým umíme vyvlastnit pozemek, ale jen ztěžka prokazujeme, že musíme zákon využít v praxi. A tak se ani takové jednání ani nezačne. Něco jiné je dálnice a něco jiného jsou silnice, které jdou často přes majetek občanů. Nyní řešíme až 18.000 balíků s pozemkama. To je nesnesitelné.
Za druhe, musí se stanovit fázování projektu. Není přípustné, aby se něco začalo stavět, když to nemá dokončené všechny přípravní práce. A každá fáze se rozepíše. Teprve pak pustit do realizace stavaře.
Za třetí, náš podnik má dostatek odborníků, ale nic v terénu nedělají. A to by i chtěli. Proto se zavede tým lidí. Konkrétní tým povede konkrétní projekt. A bude mít konkrétní odpovědnost. Zavedlo se to již při této stavbě v Rijece a přineslo to první ovoce. To co se stavělo věčnost, se během posledních několik měsíců pohlo ku předu.
Tato stavba je nyní v provozu, i když ještě není úplná. Ale co se dalo, to je v provozu. Ještě nás čekají dvě stavby, obě se realizují. Takže se kompletní bypass odevzdá letos.
D-403 je již díky navázané spolupráci s městem Rijeka majetko-právně vyřešen.
Silnice k Marišćina je ve stavu ukončení, nejpozději do konce roku 2014.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk)
Dnes o 12:00 se úsek Sveti Kuzam - Križišće dostal do provozu v plném profilu. Celkové náklady na výstavbu dosáhli asi 950 mil. HRK bez DPH. Úsek má časový skluz co souviselo s neblahým stavem firmy Konstruktor Split, který ale odmítl stavbu přenechat někomu jinému a i pro špatné poveternostní podmínky typické pro oblast Rijeky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:14:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
v tomto tématu se budu věnovat i městu Rijeka a jeho okolí
většina fotek a staveb probíhá nikoliv na dálnici A7, ale na nových úsecích silnice D8
Rijeka je i tak 3. největší město, takže ten prostor tady být může
většina fotek a staveb probíhá nikoliv na dálnici A7, ale na nových úsecích silnice D8
Rijeka je i tak 3. největší město, takže ten prostor tady být může
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
Výstavba silnice D8 (2x2) a dálnice A7 kolem města Rijeka je mimořádně obtížná pro složitý terén. Tím je i drahá. Zdaleka není všechno kolem tohoto města hotovo a dále na jih není dokončen ani projekt pro výstavbu. Výstavbu by mohla zafinancovat EU, kdyby se tato část dostala do jadransko-jónského koridoru.
Chorvatsko v letech 2013 - 2016 udělá zde následující činnosti:
Projektové práce na širším obchvatu města Rijeky - spojnici dálnic A8 (Istrijský ypsilon: Kanfanar - Matulji), A7 (Rupa-Rijeka-Žuta Lokva) a A6 (Zagreb-Rijeka) v úseku Permani - Konj - Mali Svib - Križišće.
Projektové práce na dálnici A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva na úseku Križišće (u mostu na Krk) - Novi Vinodolski - Senj - Žuta Lokva.
Chorvatsko v letech 2013 - 2016 udělá zde následující činnosti:
Projektové práce na širším obchvatu města Rijeky - spojnici dálnic A8 (Istrijský ypsilon: Kanfanar - Matulji), A7 (Rupa-Rijeka-Žuta Lokva) a A6 (Zagreb-Rijeka) v úseku Permani - Konj - Mali Svib - Križišće.
Projektové práce na dálnici A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva na úseku Križišće (u mostu na Krk) - Novi Vinodolski - Senj - Žuta Lokva.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
Projekt realizace silnice D-403
*jde o zásadní komunikaci tak pro obsluhu modernizovaného terminálu jak i s napojením na další silniční uzel, čím se vyřeší neúnosní dopravní stav v oblasti města
*vše je k této silnici připraveno tak od HC jako i od města Rijeka
*náklady na tuto etapu dosáhnou 500 mil. HRK; 1. fáze se má zahájit do konce letošního roku
*bude zde tunel dlouhý 1.250m, 2 viadukty dlouhé 316m a 144m
*celkem se bude stavba realizovat na 10 etap
*nová spojnice od křižovatky Škurinje po terminál nákladní lodní dopravy*jde o zásadní komunikaci tak pro obsluhu modernizovaného terminálu jak i s napojením na další silniční uzel, čím se vyřeší neúnosní dopravní stav v oblasti města
*vše je k této silnici připraveno tak od HC jako i od města Rijeka
*náklady na tuto etapu dosáhnou 500 mil. HRK; 1. fáze se má zahájit do konce letošního roku
*bude zde tunel dlouhý 1.250m, 2 viadukty dlouhé 316m a 144m
*celkem se bude stavba realizovat na 10 etap
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:14:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
V sobotu na poledne dosáhla kolona vozidel na hranicích se Slovinskem 20 km. Převážně Němci a Italové.
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
Potvrzuji 20km. Pry to bylo super. Casova narocnost cca 4 hodiny.
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
fuf, jel sem to ve středu večer a málem sem musel budit celnika abych mu ukazal občanky nikde ani noha
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
Aktualizoval som jsem 1. příspěvek, kde navazuji i na trasování dálnice v rámci dalších příspěvků ve vlákně. Tím jsem tuto tému vyřešil, co se týče stavu co je a co není dálnice a proč jsou stávající úseky s tak úzkým odstavním pruhem a proč jsou označovány i jako dálnice i jako silnice I. třídy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka
Most Krk anebo státní silnice D102 zažívá letos takové přetížení, jaké tady nikdy doteď nebylo evidováno.
*kolona z ostrova ve směru na pevninu dosáhla o víkendu až 25 km, ještě 17.8. kolona večer dosahovala 4 km; desítky tisíc lidí a všemožné kategorie vozidel zkomplikovali i dostupnost záchranních složek
*obrovským problémem je celá silniční síť na ostrově Krk, která je dimenzována pro 20.000 stálých obyvatel, tudíž takovému náporu neodpovídá ani navazující silniční infrastruktura
*kolony nebývají ničím neobvyklým několik dnů během sezony, ale nedosahují takových rozměrů
*letos je kolona směrem ven z ostrova o víkendu nad 18 km zcela běžně a problém je i u vjezdu na ostrov
*turistické kapacity na ostrově jsou beznadějně vyprodány, v mnoha lokalitách je problémem i zaparkovat a v několika případech i vozidla blokují jízdní pruhy hlavních ulic
*na ostrově Krk je nyní přes 100.000 turistů
*roční provoz na silnici D102 v blízkosti mostu je 9.238 vozidel za 24h v roce 2014, ale během letní sezony je to denně 19.664 vozidel a to průměrně, takže kritické jsou pak víkendy a pondělí (třeba A1 u Šibeniku má za den v sezoně 21.000 vozidel)
*kolona z ostrova ve směru na pevninu dosáhla o víkendu až 25 km, ještě 17.8. kolona večer dosahovala 4 km; desítky tisíc lidí a všemožné kategorie vozidel zkomplikovali i dostupnost záchranních složek
*obrovským problémem je celá silniční síť na ostrově Krk, která je dimenzována pro 20.000 stálých obyvatel, tudíž takovému náporu neodpovídá ani navazující silniční infrastruktura
*kolony nebývají ničím neobvyklým několik dnů během sezony, ale nedosahují takových rozměrů
*letos je kolona směrem ven z ostrova o víkendu nad 18 km zcela běžně a problém je i u vjezdu na ostrov
*turistické kapacity na ostrově jsou beznadějně vyprodány, v mnoha lokalitách je problémem i zaparkovat a v několika případech i vozidla blokují jízdní pruhy hlavních ulic
*na ostrově Krk je nyní přes 100.000 turistů
*roční provoz na silnici D102 v blízkosti mostu je 9.238 vozidel za 24h v roce 2014, ale během letní sezony je to denně 19.664 vozidel a to průměrně, takže kritické jsou pak víkendy a pondělí (třeba A1 u Šibeniku má za den v sezoně 21.000 vozidel)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2021 11:15:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu