Články do roku 1945

Články a úryvky k historii nejen českých silnic a dálnic
Odpovědět
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Články do roku 1945

Příspěvek od Vizi »

Lidové noviny 16.11.1940 - Dálkové silnice - cesty budoucnosti - celkem šest stránek věnovaných stavbě protektorátní dálnice
Naposledy upravil(a) Vizi dne 28.1.2012 14:15:32, celkem upraveno 1 x.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Před zahájením stavby

Příspěvek od Vizi »

Lidové noviny 30.10.1938 - Bude se stavět autostrada
Lidové noviny 11.11.1938 - O směr autostrady
Lidové noviny 13.1.1939 - Stavba autostrady připravena
Lidové noviny 15.1.1939 - Ministerská rada o naší autostrádě
Lidové noviny 19.1.1939 - Průsmykem nebo po hřebeni? (O moravskou trasu autostrády)
Lidové noviny 1.2.1939 - Vzhled naší dálnice
Lidové noviny 23.2.1939 - Dálnice půjde nad Brnem
Lidové noviny 24.2.1939 - První práce na dálnicích
Lidové noviny 8.3.1939 - Přípravy na dálnici pokračují
Lidové noviny 14.3.1939 - Dálnice - a jak čemu říkat
Lidové noviny 7.4.1939 - Před zahájením stavby česko-moravské dálnice
Lidové noviny 22.4.1939 - Čtyři úseky dálnice zadány
Lidové noviny 27.4.1939 - Deset mostů na dálnici vypsáno
Naposledy upravil(a) Vizi dne 29.1.2012 13:55:37, celkem upraveno 6 x.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Výstavba dálnice

Příspěvek od Vizi »

Lidové noviny 3.5.1939 - Českomoravská dálnice se začala stavět
Lidové noviny 16.6.1939 - Na úpatí chřibské dálnice
Lidové noviny 6.8.1939 - Staví se cesta rychlosti
Lidové noviny 26.8.1939 - Co bude stát stavba dálnice v Chřibech
Lidové noviny 8.12.1940 - Mezi lidem na dálnici
Naposledy upravil(a) Vizi dne 29.1.2012 14:20:14, celkem upraveno 2 x.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Ostatní dálniční a silniční stavby

Příspěvek od Vizi »

Naposledy upravil(a) Vizi dne 2.2.2012 18:55:22, celkem upraveno 1 x.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Články do roku 1945

Příspěvek od Lenny »

Historická mapa z roku 1940 střední Evropy včetně zakreslených uvažovaných dálnic
http://www.landkartenarchiv.de/ddac_str ... d_1940.htm
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Články do roku 1945

Příspěvek od Standa »

Článek o Baťově knize "Budujme stát pro 40 000 000 lidí" s odkazem na možnost jejího stažení: http://neviditelnypes.lidovky.cz/kniha- ... ecnost_wag
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Články do roku 1945

Příspěvek od Vizi »

Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Ostatní dálniční a silniční stavby

Příspěvek od Vizi »

Národní listy 28.5.1939 - Silnice - cesty života - lahůdka, mimo jiné definitivně objasňuje trasu Dálkové silnice Plzeň - Moravská Ostrava v Čechách
Národní listy 23.6.1939 - Silniční program pro rok 1939
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Články do roku 1945

Příspěvek od Vizi »

Odkazy na Lidové noviny jsou aktuálně nefunkční, neboť Moravská zemská knihovna nasadila novou verzi stránek Digitální knihovny, bohužel s úplně jinými URL :-(
Postupně to zkusím projít a zaktivovat
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Články do roku 1945

Příspěvek od theodor less »

81/1935 Sb. z. a n.
Zákon
ze dne 26. března 1935
o jízdě motorovými vozidly
§ 3
(1) Motorová vozidla buďtež tak zařízena, aby bylo lze bezpečně a spolehlivě je ovládati, říditi a otáčeti, aby bylo vyloučeno pokud možno každé nebezpečí ohně nebo výbuchu, aby provozem jejich nebyla ohrožena bezpečnost života, zdraví a majetku, aby byly zamezeny přílišný lomoz a nadměrné obtěžování kouřem, unikající parou nebo plynem, aby bylo co nejvíce omezeno vypadávání žhavých částí paliv nebo zbytků, dále aby nebyla poškozována neobvyklou měrou jízdní dráha veřejných silnic a cest, aby vozidla ta neznemožňovala svými rozměry a provozem obecné užívání veřejných silnic a cest a neohrožovala dopravu a pořádek na nich. Platí-li pro ústrojí, z něhož vychází hybná síla, zvláštní předpisy, musí tato ústrojí vyhovovati také těmto zvláštním předpisům.
Odpovědět

Zpět na „Historie“