D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Drill and Blast - Vyvrtat a odpálit - se používá v horninách příhodných pro tunelování. Vrtají se dlouhé vrty (třeba 4m) a po odpalu se jen dočistí výrub a jede se dál. I přes 10m denně. Žádné vyztužování, žádné sekundární ostění. Dobrý je třeba dolomit nebo skandinávská žula. Bohužel u nás je to stále v nějakém blátě nebo hornině blátu blízké (prachovec), případně totálně narušené.
Na to se používá observační NRTM a ta je i na Žabovřeské anebo když je nejhůře tak razicí štít.
Na to se používá observační NRTM a ta je i na Žabovřeské anebo když je nejhůře tak razicí štít.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Článek o úvahách ŘSD vyjmout tunel Homole z úseku Ostrov - Vysoké Mýto a soutěžit ho samostatně.
https://zdopravy.cz/vymyslete-a-postavt ... d=11661542
https://zdopravy.cz/vymyslete-a-postavt ... d=11661542
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Tak tohle rozmýšlení se určitě povede k dalšímu zdržení, takže se nabízí otázka, jestli se uvažuje o provizorním sjezdu/nájezdu i na druhé straně tunelu, nebo se ta druhá část hlavní trasy postaví, ale bude se čekat na tunel?
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
a proč neudělat rovnou celý úsek v režimu vyprojektuj a postav? to je vážně velká odvaha investora takhle zadávat jen ty akce, kde je problém s projektem.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Byla zahájena majetkoprávní činnost pro tunel Homole, zpracovávají se GP. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/60/ ... e_myto.pdf
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Vydána změna ÚR kvůli doplnění PHS u Stradouně.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Předběhnu martase a dám sem rovnou odkaz na ten článekmartas píše:Vydána změna ÚR kvůli doplnění PHS u Stradouně.
Nejdříve ne, nakonec ano. U nové D35 vyrostou další protihlukové stěny
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... pravy_lati
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Tak uplynulo už cca 5 měsíců od zprávy o samostatném projektu na tunel. Jsou nějaké / alespoň malé / novinky od insiderů ?
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Nevím jak od insiderů, ale na webu ŘSD mají k dispozici novinky a jde tam i stáhnout prezentace: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/domu/ ... e8e5ec146akot píše:Tak uplynulo už cca 5 měsíců od zprávy o samostatném projektu na tunel. Jsou nějaké / alespoň malé / novinky od insiderů ?
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Martasi, chtěl jsem "pár větiček" a ty jsi mi dal 87 stránek textu a 15 minut povídání. Mé očekávání bylo překonáno o několik TISÍC %. díky
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
V novém letáku : ZS 2023 a UP 2027 je tedy slušná doba na výstavbu. Tunelové trouby 525 +570 metrů. To tunel Dětřichov má bez 17 metrů 4 kilometry !!! Délka výstavby stejná jak pro úsek Ostrov - Vysoké Mýto, tak pro úsek Opatovec - Staré Město. Celkovou délku obou tras raději ani nesrovnávám...Má prosím někdo logické odůvodnění ? díky
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Pravděpodobně počítají s nabídkou zhotovitelů čítající pouze kolečka, lopaty, krumpáče a 5 pracovníků na kilometr trasy, protože všichni jinak budou na D35 mezi Jičínem a HK a mezi Vysokým Mýtem a Opatovcem. Nebo že by všechny lidi i techniku stihli za ten rok přetáhnout Poláci na tu ještě nenaplánovanou rychlostní komunikaci do Boboszowa? Až 2027 po VM-západ??? To snad ne... Se obávám, že jsem to s tím koncem desetiletí trefil...
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
To bude mozno tymto - "ŘSD uvažuje o zadání soutěže na část tunelu Homole formou žluté knihy FIDIC". S toho chapem, ze SP na tunel by ziadala az vitazna firma
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
V roce 2027 se začne teprve stavět. Jen si vzpomeňte, rok 2010 superpriorita D35 Opatovice - Ostrov, v roce 2015 se má otevírat. Říkal jsem, že v roce 2015 budeme rádi, když se stavba zahájí. Je rok 2021 a ještě to není v provozu. Takže asi tak je to s termíny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
rozhodující bude verdikt Ústavního soudu ohledně mezitímního rozhodnutí, neboť ŘSD se jasně vyjádřilo, že pokud to ÚS podrží, tak použije polský model výkupu pozemků, takže výkupy by problém být nemusely, s SP to bude horší ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Tak já jsem tou dobou dálnice ještě nesledoval zdaleka tolik, ale tam byl bohužel zásek a pak všechno propadlo, ne ? Nebo jinak .. když tvrdím, že se má za 5 let otevírat, znamená to, že se musí do 2 let začít. Bylo to v 2010 vůbec reálné ? Silně pochybuji.Lenny píše:V roce 2027 se začne teprve stavět. Jen si vzpomeňte, rok 2010 superpriorita D35 Opatovice - Ostrov, v roce 2015 se má otevírat. Říkal jsem, že v roce 2015 budeme rádi, když se stavba zahájí. Je rok 2021 a ještě to není v provozu. Takže asi tak je to s termíny.
Když budeme uvažovat úseky D35 jen ty bez tunelů, tak na většině z nich se začínají nebo v nejbližší době začnou vykupovat pozemky, takže zahájení "do pár let" by šlo docela věřit. A protože je to priorita priorit, tak by to mělo být ještě rychlejc.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Vzhledem k ZAV spis do jednoho, nebo?
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Byly zahájeny výkupy pozemků, je vykoupeno 5%
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/60/ ... :21:36.348
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/60/ ... :21:36.348
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
U východního portálu tunelu je už oddělených několik pozemků. Celá trasa ale ještě ne.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 89#p247989
U D35 je to obchvat Sezemic a Časů pak obchvat Rokytna . A u toho úseku Časy-Ostrov to bude to že by měli Ostrovu postavit obchvat (jižní) protože pochybuji že lidi budou chtít najet na dálnici a po kilometru z ní zase sjetAram96 píše:K těm problémům u MÚK Jaroměř-jih apod.
Je to potvrzující v tom, že je vždy lepší mít navazující přeložky hotové dřív, než dálnici nebo to otevírat současně. Tady obchvat Jaroměře, u D35 je toho více ..
Tady tahle změna je určitě mnohem nebezpečnější a (bude) problémovější než třeba Rádelský mlýn. Až se postaví obchvat Jaroměře, tak bude zase trochu rodeo, i když mnohem menší než teď.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No především Sezemice, obchvat a Časy-Holice. Rokytno-Býšť ničemu až tak nevadí, tam žádný hlavní proud z dálnice nepovede.
Na vedlejší stavbě to jinak asi řešit nešlo. Jedině tak, že by rozhrání úseků bylo jiné, že by se do něj dostala i stavba tunelu, což v našich poměrech nikdy nevěstí nic dobrého. Buďme možná rádi, že to je tak, jak to je, byť jsem v minulosti byl také názoru, že ta D35 je zbytečně hloupě rozsalámovaná. To jsem ale netušil, že i hloubený tunel (D3) umí udělat takovou paseku ..
Na vedlejší stavbě to jinak asi řešit nešlo. Jedině tak, že by rozhrání úseků bylo jiné, že by se do něj dostala i stavba tunelu, což v našich poměrech nikdy nevěstí nic dobrého. Buďme možná rádi, že to je tak, jak to je, byť jsem v minulosti byl také názoru, že ta D35 je zbytečně hloupě rozsalámovaná. To jsem ale netušil, že i hloubený tunel (D3) umí udělat takovou paseku ..
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Dálnice neměla končit před Ostrovem, ale o 2,5km dál až za Stradouní, těsně před tunelem. Tam by mohla končit klidně i "dvacet" let než se udělá tunel jako samostatná stavba. Jediný důvod, co mě napadá, proč to tak je je to, že se vytěžená zemina z ražby použije do nějakých náspů.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Co vím, tak navazující stavba se má etapizovat a ze Stradouní se ten provizorní sjezd už projektuje.Japao Joe píše:Dálnice neměla končit před Ostrovem, ale o 2,5km dál až za Stradouní, těsně před tunelem. Tam by mohla končit klidně i "dvacet" let než se udělá tunel jako samostatná stavba. Jediný důvod, co mě napadá, proč to tak je je to, že se vytěžená zemina z ražby použije do nějakých náspů.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Úsek končí takto u Ostrova na hranici katastru se Stradouní. Asi tam měly nějaké potíže, a tak úsek utnuli takto poněkud nešťastně. Jinak s ohledem na snahu o dřívější stavbu tunelu bych výstavbu toho provizorního sjezdu neviděl jako reálnou. Podle mě zprovozní celý ten úsek najednou, včetně tunelu.mapman píše:Co vím, tak navazující stavba se má etapizovat a ze Stradouní se ten provizorní sjezd už projektuje.Japao Joe píše:Dálnice neměla končit před Ostrovem, ale o 2,5km dál až za Stradouní, těsně před tunelem. Tam by mohla končit klidně i "dvacet" let než se udělá tunel jako samostatná stavba. Jediný důvod, co mě napadá, proč to tak je je to, že se vytěžená zemina z ražby použije do nějakých náspů.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Není stávající konec u Ostrova náhodou ještě pohrobek volby mezi severní a jižní variantou R35?