Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Odpovědět
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od kalanis »

Zajímavé video: Silnice do nikam
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

A6 Upgrade, Northern Ireland | Road widening around a swan habitat :arrow:
https://www.newcivilengineer.com/innova ... d_Articles

*bezmála 15 km za 189 mil. GBP
*informace, mapy, fotky


Warwick junction upgrade in the UK (A46 Stoneleigh Junction) :arrow:
  • A major upgrade project is planned for the A46 Stoneleigh Junction in the UK. The £38 million contract has been awarded to Colas-SIAC. The scheme will be funded by Warwickshire County Council, The Department for Transport, the West Midlands Combined Authority with developer contributions from the University of Warwick and Whitley South Works through the Coventry & Warwickshire Development Partnership.

    The works between Kenilworth and Coventry will include a new bridge across the A46, and realigned slip roads forming the basis of a new signalised gyratory system. The aim of the scheme is to reduce the regular delays and queueing traffic, improve road safety for all users and ensure the junction has the capacity that will be required in the future.

    The A46 and nearby roads suffer from congestion and the existing junction can no longer cope with the levels of traffic, while future development will only make this worse.

    Main works will commence in November 2020 with the construction of the site offices and works compound, and are programmed to be complete in Summer 2022. Preliminary works have been undertaken over the last few months. The project will be delivered in four phases, with each phase having been designed to minimise traffic management time on the road network and impact on road users. One of these phases will see the bridge deck lifted in via an SPMT arrangement, again to minimise impact on road users.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, v tématu se opakovaně věnuji i problému s výtluky. Poškození bylo dlouhé roky mapováno a nic se nedělalo až do roku 2018 a následně 2019: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 09#p195509 a situace se vyvíjí příznivě a sice pro rok 2020 se našel balík peněz ve výši 2,5 mld. GBP, respektivě se vytvořil fond pro tento účel a byl v něm tento rozsah prostředků. Slouží na dofinancování od centrální vlády na nejbližších 5 let.

Celková potřeba renovace poškozených silnic byla kolem 15 mld. GBP, což jsou bohužel výsledky zanedbané rekonstrukce lokálních a místních silnic, často v průměrných dobách 30 až 40 let. Je tedy dobře, že se již asi 1/3 takto zdevastovaných silnic do konce letošního roku opraví. Mnohem rychleji se opravují nové výtluky. A letos se mj. nejen opravují výtluky, ale na 514 km vozovek se vyměnilo zcela, protože tam již nemělo smysl opravit jen část plochy. Pro rok 2020/2021 se vyčlenil balík peněz ve výši 1,5 mld. GBP. Cílem je do roku 2030 tento problém vyřešit tak, že se budou tyto silnice opravovat průběžně, max do pár let. Jen dodám, že UK k ctomuto cíli využívají databáze samospráv, jejich rad, asociace stavitelů a využila se nejmodernější satelitní technika k posouzení povrchů, aby se oprava začala opravdu od nejhorších. Oprava výtluků se vnímá i jako ohrožení bezpečnosti silničního provozu.


A ještě doplním vývoj k projektu Trans-Pennine road tunnel: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p133816 . Tady aktuálnější informace po pár letech: https://www.bbc.com/news/uk-england-53193434 a zde: https://www.transportxtra.com/publicati ... -district/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

nad tímto souhrnem jsou doplněné další informace

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Odstranil jsem 1 vlastní příspěvek pro neaktuálnost.

Za uplynulou dekádu se zvětšila populace o 4,5 mil. (+7%) na stávajících 68 mil. Změnilo se i pořadí 2./3. největších měst, kdy po Londýně následují Birmingham a až pak Manchester. Populaci nad 2 mil. má pak i West Yorkshire a zajímavostí tedy je, že v těchto 4 lokalitách žije 24 mil. lidí, což je 35% populace státu. Aktualizoval jsem i 2. příspěvek, kde je to lépe členěno s ohledem na administrativní členění + tedy i odkaz na zpoplatnění dálnic, mostů silnic: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=1316#p1316 .

Vláda ještě v 03/2020 obeznámila veřejnost, že hodlá do roku 2027 utratit na silniční, železniční, telekomunikační infrastrukturu a bydlení celkem 600 mld. GBP. Explicitně 27 mld. GBP do dálniční sítě a klíčových silničních projektů jako je třeba nový tunel na A303 nedaleko Stonehenge. Respektivě za tento balík peněz vyhlásit práce, které se roky připravují. Tzv. úpadek UK se má v této dekádě otočit a UK má zásadně tuto infrastrukturu zmodernizovat, dostat na úroveň 21. století a samozřejmě tyto práce, které se již i realizují, tak nastartují růst ekonomiky a zajistí se další prosperita. Dodám, že dle predikcí se odhaduje vývoj, který hovoří o tom, že v roce 2030 tady bude žít 70 mil. lidí, i když % růstu populace se bude snižovat, takže obyvatelstvo bude stárnout, ale pomalu do roku 2050 tam ten růst bude až k 74 mil. lidem s průměrným věkem 44-45 let.

V podstatě se dlouhou dobu nic většího nedělalo. Né, že by se jen kosila tráva, ale rozsah sítě byl daný, občas se něco rozšiřovalo, ale s většími prácemi se vyčkávalo. Tak se stalo, že urbanizované lokality, ve kterých žije 82% obyvatelstva jednoduše nemají již adekvátní silniční infrastrukturní zázemí. Stoupla i motorizace a logicky stoupá i obchod a tedy nákladní provoz a absentují zkapacitněné tahy. Reakcí na to je v poslední době výstavba nových páteřních projektů, nových mostů a dualizace silnic aneb výstavba tunelových sekcí atd. Ty stavby se dají v tématu dohledat.

Tady jsem zadal takový základní přehled vývoje UK dálniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p127747 a taky klasifikaci silniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=9015#p9015 , což tedy statisticky posouvám do roku 2017:
UK.JPG
UK.JPG (59.22 KiB) Zobrazeno 18894 x
Upgrade a modernizace se tedy realizují a těch 4- pruhů je tady vícero, ale řádných dálnic se tady opravdu moc nepostavilo. V roce 1990 bylo k dispozici 3200 km dálnic a v roce 2017 to je 3800 km dálnic.

Třeba v Severním Irsku je silniční síť k 04/2020 v rozsahu 25 770 km, z čeho dálnice tvoří méně než 1% délky a sice:
NIR.JPG
NIR.JPG (49.57 KiB) Zobrazeno 18894 x
Detailní informace z dopravy za období 2019/2020 jsou k nalezení zde:
https://www.infrastructure-ni.gov.uk/sy ... 9-2020.pdf
Jen dodám, že v Severním Irsku žijou asi 2 mil. lidí. Lze si tedy propočítat jak si na tom stojí i se zbytkem EU, ale i se zbytkem UK. Značně ten stav vylepšují dualizované silnice.

Takhle by se to dalo postupně rozepsat. Dohledat. ;) Rychlé informace k UK dálnicím na wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_m ... ed_Kingdom

Nyní běží plán investicí ve výši 15 mld. GBP do roku 2021.

Zajímavá fakta k UK síti dálnic:

*vůbec 1. úsek v provozu byl odevzdán v roce 1958 a šlo o obchvat Preston - dnes součást M6
*nejdelší dálnice je M6 (370 km), jde od Catthorpe (M1) po hranice Skotska
*vůbec 1. dálniční servis se do provozu odevzdal v 11/1959 a to na M1 u Watforg Gap
*nejvyšší dálnicí je M62 (372m) nedaleko Pennine Way footbridge
*nejstrmší úsek je mezi Shore Road a Sandyknowes na M2 v Severním Irsku (5,13%)

Na dálniční síti UK tedy dnes probíhá modernizační program. "Smart" dálnice, upgrade MÚK, výstavba MÚK, rozšiřování atd. Vzhledem k omezenosti prostoru a dlouhodobé preferenci železniční dopravy a ekonomickým modelům je ten stav jednoduše nyní takový. Zcela nové dlouhé dálnice se nerealizují, spíš je snaha dualizovat a celkově upgradovat hlavní silnice, o čemž taky píšu v tématu.

Celková délka silniční sítě byla v UK v roce 2017 v úrovni 397 000 km. Klasifikace k tomuto datu je k dispozici zde: https://assets.publishing.service.gov.u ... n-2017.pdf .

K 1.1.2013 disponovala UK i sítí dualizovaných silnic (nejméně 4- pruh a MÚK) v délce 2780 km. Značí to, že dohromady je táto zkapacitněná silniční síť v úrovni min. 6600 km, ale taky z toho vidět progres rozvoje.

Aktuální stavby lze vidět i zde: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 1/page-261 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

V souvislosti s Brexitem ... a anti-koronavirovým opatřením. Británie je blízko kolapsu zásobování širšího záběru potravin dle logistických center. Ale tak daleko to snad nedojde, i když samozřejmě na nákladní silniční dopravě stávající UK stojí.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... annel.html

Obrázek
Kent
Kent
UK-b.JPG (164.37 KiB) Zobrazeno 18736 x
Francie (směr UK)
Francie (směr UK)
F-b.JPG (128.07 KiB) Zobrazeno 18736 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od hh »

Odpočívka Kent je hardcore...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

jaký je rozdíl; pro děti :) ale i pro všechny, je tam několik zajímavých dělení a % v praxi

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Na předních nápravách nákladních vozidel a autobusů již nebudou Anglie, Skotsko a Wales tolerovat pneumatiky starší, než 10 let. Při minibusech se to bude týkat všech náprav. To se netýká jen nových pneumatik, ale i těch protektorovaných. Tohle nařízení platí od 1.2. Ministerstvo zavádí celkem 70 opatření pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Na každé pneumatice musí být i jasně čitelný datum výroby.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Skotsko

Transport Scotland hodlá vynaložit v letech 2021 - 2026 na tah A9 pouze 328 mil. GBP. Dle nové analýzy přínosů si tah více "nezaslouží". Původní dopravní plán počítal s tím, že upgrade A9 na dualizovanou silnici v délce 128 km mezi Perth a Inverness vyjde na 3 mld. GBP a dokončí se do roku 2030. Nyní je jasné, že tomu tak nebude. Z 11 úseků 1 stojí a 1 se realizuje. To stejné se dotkne i na A96.

Na A9 se instalovalo vícero rychlostních radarů a měřičů a to prozatím vedlo ke snížení čelných srážek, při kterých tady bylo nejvíce mrtvých. Silnice ale i nadále patří mezi kategorie "nebezpečná". Prozatím je ale finančně rozhodnuto takto.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu: Stonehenge Bypass Tunnel

Skupina s názvem Save Stonehenge World Heritage Site (SSWHS) dala projekt Stonehenge Bypass Tunnel na soud, který má posoudit vybraný variant a změnit nastavení výstavby. Ta se jináč v roce 2023 má zahájit. Jen připomenu, že jde o upgrade dosavadní silnice kolem na tunelový variant zkapacitnění v nákladech v propočtu 1,94 mld. €. Věc nyní teda leží na UK’s High Court, což je prozatím poslední ze série návrhů proti upgradu. Tunel v délce 3,2 km je řešením přetížené silnice A303. Tak uvidíme, kam se to posune.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Financování silniční sítě: Anglie a Wales /navazuje na to i další příspěvek/

Silnice v Anglii jsou v minulosti postavené a udržované prostřednictvím zákonních pracovních sil, mýta a rostoucího zdaňování vozidel, které šlo do specifického fondu na zajištění chodu silnic. Všechny tyto metody časem selhávají pro selhání způsobeno korupcí a manipulací penězi mezi fondem a silnicemi na jiné účely. V současnosti se tak všechny daně z tohoto spektra přesouvají do vládních zdrojů a ze všeobecních vládních zdrojů se taky zajišťuje chod silnic. Vláda plánuje změny tohoto systému vnímajíc realitu, že výše zdaňování motivuje k jiným vozidlům, čímž ale klesají zdroje z těchto daní a naopak stav silniční sítě si meziročně žádá stále větší zdroje. Hledá se lepší systém.

Úvodem do problematiky

Spojené království Velké Británie a Severního Irska je složeno z Anglie Walesu, Skotska a Severního Irska. 4 krajiny mají během vývoje díky značné decentralizace mnoho kompetencí a doprava spadá mezi ně, takže zde se primárně věnuji jen Anglii. Výjimkou je jen podpoložka nákladních vozidel, protože tento poplatek je na úrovni Velké Británie.

Financování silnic má v Anglii dlouhou historii, která šahá až do období dobře postavených a dobře udržovaných silnic Římské říše. Anglie a Wales mají rozsáhlou silniční síť, která je financována ve dvou úrovních. Hlavní silnice (strategická silniční síť) je financována z centrální vlády a manažována Highways Agency. Lokální silnice a všechno další kolem pak spadá pod lokální autority. Údržba lokálních silnic je financována přes lokální daně, poplatky a díky centrálním grantům.

Historie silničního financování

Historie silnic v Anglii jde mnoho století zpátky do období Ley Lines, což jsou jednoduše řečeno jednoduché přímky základní výstavby. V roce 43 našeho letopočtu při invazi Římanů došlo k masivní výstavbě římských silnic, ze kterých mnoho slouží do dneška, jen s úpravami. Ovšem po rozpadě říše došlo k úpadku až do 13. století, ve kterém některé městské rady přistupují k částečnám opravám. Silnice pak částečně procházejí opravami v původních trasách díky tzv. Highway Act 1555, což je vlastně 1. definování starostlivosti o silnice. Tento zákon dal odpovědi pro údržbu a jsme u definice "povinná práce" ze začátku textu, protože každý muž se záprahem musel 6 dní v roce věnovat silniční údržbě. V 1654 byla jednotlivým farnostem přidělená částka na silniční práce, kde se vyžadoval i kůň. Takhle se to kombinovalo, protože se udělalo více práce a ta se zase dala zpátky lidem pro veřejný účel. Jenomže normy se velmi lišili co do farností a prospěch z vyšší úrovně prakticky neexistoval a každá farnost se zaměřovala jen na svoje území. V 1835 se od systému zákonních pracovních sil upustilo, protože to již nebylo postačující. Farnostem se ale peníze ponechávají a očekávalo se, že se budou i nadále starat o svoje silnice.

Průmyslová revoluce přinesla mj. zvýšenou potřebu cestování a zvedla se i úroveň obchodu. V letech 1720 až 1840 se postavilo díky "fondům" nebo li Turnpike Trusts (nutno dohledat) na to určených na 32 000 km silnic. Jenomže zároveň tyto Turnpike Trusts zpoplatňují tyto silnice mýtem za užití, ale tohle mýto vracejí zpátky do údržby a starostlivost o silnice. Jak šel čas, tak Turnpike Trusts rozložila korupce a peníze se nevynakládají na původní účel. Tak se stalo pro dnešní dobu důležitý milník, že silnice nezvládají těžká břemena, rozpadají se a průmyslové kapacity se orientují na jiné způsoby přepravy a to na lodní a železniční linky a to jak pro tovar, ale i osoby. V důsledku tohoto vývoje se silniční starostlivost musela pro degradaci silnic vrátit zpátky pod farnosti, což byl ale zase krok zpátky. V roce 1888 se většina státních silnic ocitla ve správě nově vytvořených župních (county) rad (councils).

V roce 1909 rozpočet zavedl 1. zdanění na všechna vozidla v Anglii (dle výkonu motoru, horsepower) a taky daň na olej/PHM. Development and Road Improvement Fund Act 1909 byl zřízen k tomu, že peníze z těchto zdrojů se budou tady alokovat a z tohoto jednoho místa se zase budou financovat anglické silnice. Přes ty oblastní rady: oblasti vybírají peníze ve formě daní, posouvají je do fondu a z toho jdou peníze do lokálních jednotek. Výsledkem ale bylo, že se peníze nestačí rozdělit a utrácet a peníze často propadají do všeobecních výdajů. Tato situace pak dospěla v roce 1936 k formálnímu ukončení tohoto fondu po tom, co Winston Churhill prohlásil, že je zcela neakceptovalná situace, že se mají všichni daňovnící v konkrétním daňovém orgánu na něco skládat, ale pak nemají vidět peníze tam, kam mají původně jít. Jedná se o obludně monstruózní daňové schéma, které musí být zrušeno. A stalo se.

Od roku 1937 se všechny peníze z těchto daní začleňují do Consolidated Fund, vládního hlavního fondu pod Bank of England. O přidělení těchto peněz pak rozhodovala centrální vláda.

Financování národní silniční infrastruktury

Vládní agenturou odpovědnou za silnice v Anglii je Department for Transport. Samotnou údržbu, provoz a vylepšení na strategické silniční síti v Anglii, se základem v rozsahu 7000 km dálnic a hlavních silnic (motorway, major roads) anebo tzv. "trunk roads" označovány taky jako A roads zajišťuje Highways Agency s datem vzniku v roce 1994. Strategická silniční síť tvořila v té době méně než 2% délky silnic v United Kingdom, ale obsluhovala většinu provozu. Jen pro představu ve finančním roce 2012/2013 tvořil rozpočet Highways Agency jen na zajištění údržby až 1/3 celkových výdajů.

Peníze, které poskytuje vláda každým rokem z jejího centrálního rozpočtu jsou alokovány z Consolidated Fund. Určuje se to dle politických priorit. Dá se dočíst v příspěvcích zde, že poslední roky s výhledem na další dekádu ty zdroje značně stoupají, ale ještě pro období let 2010/11 - 2014/15 to činilo 1,6 mld. GBP pro zajištění údržby ze strany vládní pomoci. Jevilo se to již opravdu poddimenzované, takže již pro období 2015/16 - 2020/21 se vyčlenila stabilnější částka a to již ve výši 12 mld. GBP pro údržbu a vylepšení dálnic a hlavních silnic. Až 1/2 těchto peněz šla pro Highways Agency na strategické silnice a 1/2 lokálním autoritám. Dálnice jsou přetížené, hlavní silnice rovněž a lokální trpí řadu let rozpadem vozovek, takže se to právě posledních pár let začíná měnit k lepšímu. Dá se taky říct, že jakýkoliv silniční projekt na strategické silniční síti nebo projekt, který vyžaduje více než 10 mil. GBP, tak je financován i z veřejných zdrojů nebo prostřednictvím modelu PPP.

Údržba lokálních silnic dopadla na lokální autority. Department for Transportation ale poskytuje peníze i jim, protože u nich neexistuje samostatný zdroj financování a peníze se musejí nalézt z vícero kapitol jejich příjmů. Stát tak nakonec financuje formou pomoci a grantů jak část údržby, tak i větší investice. V roce 2011/12 šlo na údržbu 1,63 mld. GBP.

Vláda dlouhodobě razí cestu bez modelu PPP. Nechce ale ani formou státu realizovat masivní množství nových projektů, ale se spíš zaměřit na stávající silniční síť. A tuto vylepšovat a opravovat. Naproti tomu se ale zvedají státní výdaje určené na silniční rozvoj a u více než 10 projektů existují i privátní zdroje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

příspěvek navazuje na ten výše, pro rozsah je to rozdělené

Daně a poplatky za přepravu

Daň z vozidel

Anglie zdaňuje vlastníky vozidel ve dvou vlnách. První je spotřební daň z vozidla (VED), což proběhne v rámci každé registrace vozidla a představuje daň z vlastnictví vozidla. Druhá je zdanění PHM, zdanění užívání vozidel. Historicky, peníze takto získané jdou na výstavbu silnic a jejich údržbu, ale od roku 1937 nastala již popsaná změna a tyto daně jsou součástí zajištění zvedání generálních příjmů státu. Všechny změny sazeb se pak realizují prostřednictvím finančních zákonů, které se každým rokem implementují v rámci vládních rozpočtů.

Stávající sazba VED pro vozidla je vázána na emise vozidel vyrobených po nějakém datu, třeba po roce 2001. Jak jdou roky výroby a produkce emisí na km, tak se odvíjí i tato daň. Nebudu se tomu extra věnovat, pouze doplním, že u těžkých vozidel (nákladní doprava, HGV) je tato sazba několikanásobní. Pokud majitel vlastní vozidlo, ale neplatí VED, tak se dopouští přestupku, pokud s vozidlem nepodniká, pak se to stupňuje.

Daň z pohonních hmot (PHM)

Druhým způsobem je samotné zdanění PHM, zase jistá forma zdaňování používání vozidel. Dva hlavní druhy paliva mají své sazby. K tomu přináleží i DPH jako na každý jiný tovar, takže ve výsledku se původní hodnota PHM prodražuje o 60% respektivě 60% z ceny PHM jsou daně uvalené na ně.

Poplatky za vozidla nákladní dopravy

Ještě před vystoupením z EU zavedla vláda, aby chránila vlastní dopravce (zahraniční neplatí licence na území Británie a umí si natankovat palivo před vstupem do země) vstupní poplatek. Tohle se zavedlo v roce 2013 zákonem HGV Road User Levy Act 2013. Do platnosti vešel v roce 2014 a vybíraný poplatek sloužil jako zdanění vozidla mimo prostoru Briitánie, které zatěžovalo tamní silniční infrastrukturu, byl zdrojem již zmíněného Consolidated Fund, přičemž se stanovila jeho výše na max. 11 € za 1 den při tonáži nad 12t. Pokuta za nezaplacení činila až 5000 GBP a jen v období 2014-2017/18 se počítalo s výběrem ve výši 80 mil. GBP.

Mýto

Navzdory v minulosti hojně placenému mýtu, jak jsem uvedl ve výše uvedeném příspěvku, tak nyní je výběr mýta značně omezený. Vláda smí dle legislativy zavést mýto na silnice, které nějakým způsobem vylepší, ale nakonec pro obavy občanů a podnikatelů se mýto na dokončované projekty nezavedlo, respektivě se upřesnilo, že se to bude moct uplatňovat jen na specifické projekty jako třeba most/tunel delší než 600m. To je ale jen co se týče mýta za veřejné silnice a veřejné investice.

Místní orgány mohou zavést mýto jako nástroj, který má bojovat s přetížením silnic. Tak se stalo, že Londýn takový poplatek zavedl.

Mýto v rámci soukromých společností může existovat rovněž a to na základě zákona z roku 1991: New Roads and Street Works Act. Zákon určuje, že ten, kdo financuje, postaví, udržuje nebo provozuje tato díla, tak smí vybírat mýto, které mu zajistí návratnost investovaných zdrojů. Prozatím se PPP masivně rozšířilo v rámci projektů obnovy ulic.

Nové iniciativy v daních a poplatcíh za přepravu

Struktura "silničních cen/nákladů"

VED a zdanění PHM jsou v současnosti v provozu v rámci Anglie a Walesu. Jakkoliv to vyznívá, ale vlivem proměny vlastností vozidel samotných a tlačení na tuto proměnu má sám stát menší balík peněz z těchto daní. Proto se prosazuje zároveň jiná politika a sice zvednout tu část tzv. aktivního využívání silnic. Kdo víc najezdí, tak ten taky víc zaplatí, tedy opravdu "zaplatit si za užívání silnic, protože nejsou zdarma". Tato otázka se hodlá v středně-dlouhém horizontu nastolit do praxe stejně jak se změní možnosti obstarání vozidel dle produkovaných emisí. Cílem tohoto opatření ale není získat od motoristu více, než je tomu dnes. Průměrný motorista jako dnes nebude ani pak platit více. Jeho příjmů se to nemá dotknout. Nic neušetří, ale ani víc neutratí směrem do pokladny státu. Nepůjde teda o další daň, ale náhradu za dosavadní systém, což je záležitost, která se již historicky vícekrát změnila, viz i výše uvedený příspěvek. Bude to jen jiná forma získání peněz pro tento účel.

Poplatek za přetěžování Londýna

Jak jsem uvedl o něco výše, tak ty zákonné možnosti tady existují a taky se již implementovala část do praxe. Greater London Authority Act 1999, definice špiček, jednotlivá území, dny v týdnu a sazby. Nejsou zde žádné mýtné brány, ale čtečky značek a kdo nemá zaplaceno, tak obdrží pokutu; platilo se cca. 10 GBP na 1 den; pokuta byla 130 GBP. To jen pro ilustraci.

Transport Act 2000 dal sílu pro Secretary of State na zpoplatnění ostatních lokálních uživatelů po celém zvyšku Anglie a Walesu. Na podporu této implementace rozšíření zpoplatnění dalších silnic místními orgány labouristická vláda poskytovala/nabízela 9,5 mld. GBP pro rozvoj dopravy (Transport Innovation Fund 2005 - 2010). Moc se to neosvědčilo a fond se v roce 2010 zrušil po tom, co se vyčerpalo málo peněz. Důvody to mělo 2: slabá akcpetace veřejnosti pro zpoplatnění dalších silnic a nízká možnost fondu co do podpory projektů. Jsou to výzvy do budoucna na podkladu minulosti.

zdroje pro další čtení: dají se dohledat ve vláknu (odkazy na 1. straně, shrnutí na této straně) a další přidám:

British Highway Development before Motorways ... https://www.racfoundation.org/assets/ra ... er%201.pdf
Highways Act 1980 ... https://www.legislation.gov.uk/ukpga/1980/66/contents
A network for the 21st century, 2013 ... https://assets.publishing.service.gov.u ... -roads.pdf
Gearing up for efficient highway delivery and funding, 2014 ... https://assets.publishing.service.gov.u ... 5-2021.pdf
Rates of vehicle tax ... https://assets.publishing.service.gov.u ... le_tax.pdf
HGV Road User Levy ... https://www.gov.uk/government/collectio ... -user-levy
Planning Act 2008 ... https://www.legislation.gov.uk/ukpga/2008/29/contents
Transport Act 2000 ... https://www.legislation.gov.uk/ukpga/2000/38/contents
Greater London Authority Act 1999 ... https://www.legislation.gov.uk/ukpga/1999/29/contents
New Roads and Street Works Act 1991 ... https://www.legislation.gov.uk/ukpga/1991/22/contents
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Highways England obeznamují, že do užšího výběru na realizaci nejdelšího tunelu vybírají 3 seskupení.

https://highwaysengland.co.uk/our-work/ ... -crossing/

*jde taky o samostatný největší kontrakt z hlediska nákladů a sice až v propočtu 2,65 mld. € pro realizaci Lower Thames Crossing
*jde o seskupení firem BFV JV, Bouygues Murphy JV a Dragados-Hochtief JV
- BFV: BAM Nuttal, Ferrovial Construction (UK) a VINCI Construction Grands Projets
- Bouygues Murphy: Bouygues Travaux Publics, J Murphy & Sons, Mott McDonald
- Dragados-Hochtief: Dragados a HOCHTIEF Infrastructure

Kód: Vybrat vše

For more than 65 years the Dartford Crossing has been the only River Thames crossing between counties Kent and Essex. Highways England – the government agency responsible for England’s major roads and motorways - says that the ageing bridge and tunnel combination is designed for 135,000 vehicles a day. But it now often sees 180,000 a day which creates congestion at peak periods.

The agency says the planned Lower Thames Crossing will improve journeys by almost doubling road capacity across the river. Around 23km of new road will connect the longest road tunnel in the UK to the country’s strategic road network.

The €705 million (£600 million) Kent Roads two-stage design and build contract is a for the route from the A2/M2 corridor to 1km south of the southern tunnel entrance, including strategic utilities and environmental interfaces. Work includes 6km of road, including a multi-level junction to connect the A2 to the Lower Thames Crossing. Two so-called “Green Bridges” at Thong Lane & Brewers Road, will combine green spaces with walking, cycling and vehicle access and provide better connectivity for the landscape, ecology and habitats. Brewers Road will also cater for horse riders.

The €1.53 billion (£1.3 billion) Roads North of the Thames contract - also a two-stage design and build deal - will deliver the route from 1km north of the northern tunnel entrance to Junction 29 of the M25 motorway. New link roads are required to connect the route with the M25, A13 and A1089. The contract comprises 16km of road to take the route through the A13 and to join the M25 at Junction 29. Five green bridges are combine planned.

The successful bidders and their supply chains will help make the Lower Thames Crossing the most environmentally sustainable road project ever delivered in the UK, according to Highways England. The winners will support delivery of landscaping that will increase the biodiversity value of the area by 15% by planting over 260 hectares of woodland, converting 400 hectares of arable land into semi-natural habitats and creating new ponds, waterways, ditches and hedgerows. Seven green bridges will connect habitats and species either side of the new road.

The two roads contracts are the final of package of three main works packages to be procured for the scheme. Already awarded are the €2.35 billion (£2 billion) Tunnels and Approaches package and the €191 million (£162.5 million) Integration Partner contract awarded to Jacobs earlier in the year.

“Our challenge is to build the new crossing in a way that not only supports the next generation of low carbon vehicles, but minimises our footprint, and allows us to enhance the natural environment and leave a positive legacy for our neighbours and users,” said Matt Palmer, executive director of the Lower Thames Crossing project.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, Highways England oznamují 2 již podepsané kontrakty blízko stavebních nákladů v propočtu 335 mil. € na upgrade betonových silnic. Většina z nich byla postavená v 60. a 70. letech 20. století. Je zde 650 km betonových silnic - anglických dálnic a hlavních A-silnic, tedy asi 4%. Nejvíc je jich v North East, Yorkshire, East Anglia a the South East.

Práce se budou realizovat během příštích 5 let. Kontrakty jsou již podepsané s firmami. Jeden kontrakt je ve výši 256 mil. € a zaměřuje se na demolici zničených silnic a nahrazení nových hladších povrchů. Druhý kontrakt je ve výši 78,5 mil. € a zaměřuje se na prodloužení životnosti stávajících ještě jakž takž dobrých betonových silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Aggregate Industries vyhrála zakázku na výstavbu nového obchvatu, respektivě projekt výstavby Preston Western Distributor Road (PWDR). Musím to uvést takto, protože obchvat tady existuje; Preston Bypass byl postaven v roce 1958 a právě tehdy to byl 1. dálniční úsek v UK, což byl tehdy 13,3 km obchvat z východní strany města a dnes je součásti dálnice M6 (tady v odseku zajímavá fakta to mj. naleznete: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 25#p225425 ) Nový PWDR bude tvořit západní návaznost města Preston, která spojí Preston s jižním Fylde, A583 a M55 s novou MÚK na M55. Postavit se musí ještě i 4 nové mosty a 3 podjezdy.

Harmonogram odevzdání do provozu je začátek roku 2023.

Více informací: https://www.lancashire.gov.uk/council/s ... stributor/
Preston.JPG
Preston.JPG (95.93 KiB) Zobrazeno 15352 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

UK zažívá dle Federace distributorů nejhorší krizi od IIWW. Akutně chybí až 70 tisíc profesionálních řidičů kamionů. Stojí za tím krize Brexitu, kterou se omezila pracovní síla z východu Evropy a pandemie, která to celé prohloubila. Situace je tak daleko, že pokud se něco nezačne dělat, tak to již pocítí motoristi na ČSPH v nedostatku PHM. Prozatím chybí "jen" komodity na pultech, někde jen něco a někde téměř všechno.

Asociace dopravních firem a federace distributorů navrhují zapojit prozatím do řešení této situace armádu, její řidiče nebo i nákladní vozidla a urychleně se má upravit legislativa v této oblasti.

S tímto problémem se ale nepotýká jen UK, ale i EU jako celek, ale ne až v takovém rozsahu. EU trpí pro změny v AETR-u a v komplikacích s přístavech, co prodlužuje vykládky/nakládky a tím zpomaluje plynulý obrat nákladu a svazuje volné kapacity.

https://theloadstar.com/uk-driver-short ... the-goods/
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... andby.html

Pokud by to koho zajímalo, tak nákladní dopravu zajišťuje asi 300 tisíc řidičů v této zemi. Za 2 roky to je vzestup o 20 tisíc. Je tedy zřejmé, že se nemůže povést dosáhnout požadavků, které tady jsou vznesené. :idea: A taky je nutno doplnit, že koncem roku 2019 chybělo nákladní dopravě asi 50 tisíc řidičů, ale se to řešilo právě tak jak ještě šlo. Hranicí bylo 65 tisíc, kdy se poukazovalo na to, že pak se již neudrží distribuce potravin a základních komodit pro existenci. Nyní jsou výpadky i v nemocnicích, domovech pro seniory. Pokud ze systému vypadnou další řidiči tak jak je v článcích, tak se opravdu bude muset ubrat na distribuci všeho a všude a dotkne se to i těch PHM, což vrátí UK opravdu daleko do minulosti ...

Během COVID-19 v plném proudu dovedla UK nasadit tisíce vojáků na průchody a asistenci testování, takže zajisté dovede udržet i tento segment, pokud to bude nevyhnutní.

Krize v nákladní dopravě v UK trvá desítky let, ale až letos dosáhla enormních rozměrů. Federace distributorů varovala vládu již v 05/2021, že situace nutí její členy odstavit pulty v obchodech a i veřejné instituce od pravidelných dodávek zásob. Během 1 roku se například nevydával test pro stávající řidiče, což je tedy skoro 10% a proto ten požadavek na prodloužení platnosti. Za neschopností zásobovat obchody a pohostinstva stojí enormní růst objednávek, což nebylo při omezeních až tak vidět, tak nyní je vidět všude.

Společnost Turners Soham Ltd, která má 2300 nákladních vozidel varovala, že pro ní pracuje až 40% lidí z východní Evropy a začínají se projevovat vážné výpadky pracovní síly. Odhaduje, že v 08/2021, pokud se nic neuděje, tak společnost přestane plnit i stálé zakázky z mimořádných důvodů. Již nyní vynechává dodávky stavebního materiálu, aby se upřednostnila důležitější kategorie zásob.

Společnost FreshLinc se 700 vozidlama zvedla i mzdy a to v rozmezí 10-30% dle regionu a typ dopravy, za hodinu výdělku. Ani to nepomohlo získat novou pracovní sílu, resp. zastavit odliv lidí.

Pro imigrační politiku Brexitu, která upřednostňuje vysocekvalifikovanou pracovní sílu odešlo zpátky do států EU již 15 tisíc řidičů. Nových přitom prakticky není. Vízum pro řidiče vláda UK jednoduše neuznává jako adekvátní důvod pro udělení a ukazuje se, že to není nyní dobré. Dalším kamenem úrazu je daňová politika z toho plynoucí, proč další tisíce zvažují odchod. Pandemie Covid-19 a dopady v praxi vyvolala až averzi mnoha dopravců v EU jezdit do UK a komplikuje práci dalším občanům EU v tomto oboru. Ani v průměru 15% zvednutí mezd nestačí na stejný příjem jako předtím, což je důvod, pro který avizovalo, že odejde dalších 5-10 tisíc řidičů. Více peněz již dopravní firmy přidat nemohou, protože by to narušilo uzavřené kontrakty.

Respektivě pokud vláda UK nezareaguje, tak hrozí přemítnutí nákladů na další zvednutí mezd udržení chodu distribuce o 15-20% a přecení se i stávající kontrakty na rozvoz, protože buď budou rozvezené za více peněz nebo nebudou vůbec. Otázkou je, kdo nakonec zaplatí za tohle zvednutí.

Vláda prozatím avizovala jen 1 řešení a sice zvbednutí testovacích kapacit na 4000 za týden. Dopravci informovali, že z dnešních 300 tisíc řidičů je navíc až 1/3 ve věku nad 55 let, respektivě až 1/2 z nich má nad 50 let. To je výsledek za uplynulých 20 let nákladní dopravy a legislativy v UK.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od kalanis »

Kvůli ochraně klimatu zastavil Wales přípravy nových silnic a dálnic
Peníze ušetřené za stavby mají směřovat do udržitelnějších druhů dopravy.
Freeze on new roads projects to be announced
Z Dopravy
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu: Stonehenge

Stonehenge Tunnel controversy continues

The controversy continues over the UK’s proposed Stonehenge Bypass Tunnel.
zdroj: portál WH
zdroj: portál WH
5.JPG (250.42 KiB) Zobrazeno 14362 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Manchester Simister M60, M66 and M62 interchange £138m project awarded :arrow:

https://highways.today/2021/06/29/simis ... t-awarded/

*info, mapa, fotky


Hardstaff Barriers now protecting Scottish drivers after M8 bridge upgrades :arrow:

https://highways.today/2021/06/30/hards ... rriers-m8/

*info, fotky
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Highways England: Lower Thames consultation

souvis tady s tímto, protože tady jsem vysvětlil účastníky: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 27#p233427


Projekt hodný celkem 6,9 mld. € je v další fázi konzultací, které se ukončí v 09/2021. S výstavbou se má začít v roce 2024 a projekt se má dokončit v letech 2029-2030. Půjde mj. o 23 km dlouhou dálnici, na které se bude nacházet i nejdelší tunel v zemi. Velikosti a podmínkám kolem odpovídá pak cena.

Projekt lze sledovat vývojem zde: https://highwaysengland.co.uk/our-work/ ... -crossing/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Londýn zápasil s následky povodní: London flooding: Areas of city flooded as post-heatwave thunderstorm warning issued: https://www.independent.co.uk/climate-c ... 90171.html .

Storms in South East England on 25 July 2021 brought heavy rain and flooding to parts of the capital, London.

The London Fire Brigade said they received more than 600 calls to flooding incidents, including flooding to roads and properties, ceilings collapsing and vehicles stuck in water. Crews used specialist water rescue equipment to rescue five people from a car stuck in flood water in Worcester Park, South West London.

Vehicles were stranded on flooded roads, including the on the M11 motorway. Several train stations were closed due to flooding. Videos shared on Social Media showed flood water flooding into the Pudding Mill Lane station. Two hospitals in East London suffered some rain damage, causing operational difficulties.

The UK’s Met Office said St James Park in central London recorded 41.6 mm of rain on 25 July. Mean Total Rainfall for London for July is 34.6 mm, according to the World Meteorological Organization (WMO).


Situace je vyhrocená i v oblasti zásobování z nedostatku řidičů. Aby TESCO udrželo zásobování, tak nabízí náborový příspěvek ve výši 1 tis liber: https://www.bbc.com/news/business-57983698

BREXIT tento stav nezapříčinil, to je dlouhodobý jev, ale BREXIT zásadně tento problém prohloubil. Tam na ostrovech se o tom mluví v širším spektru, protože tohle je jen špička ledovce, že je problém se základníma surovinama. Všechny ostatní komodity jsou k dispozici jen někde a nárazově. Pandemie a její opatření to jen dorazila.

PHM se taky již nemůžou distribuovat všude: https://www.bbc.com/news/business-57912922 .

Vláda navrhovala zvednout dobu jízdy řidičům: https://www.bbc.com/news/business-57753277
Diaľničiar píše:UK zažívá dle Federace distributorů nejhorší krizi od IIWW. Akutně chybí až 70 tisíc profesionálních řidičů kamionů. Stojí za tím krize Brexitu, kterou se omezila pracovní síla z východu Evropy a pandemie, která to celé prohloubila. Situace je tak daleko, že pokud se něco nezačne dělat, tak to již pocítí motoristi na ČSPH v nedostatku PHM. Prozatím chybí "jen" komodity na pultech, někde jen něco a někde téměř všechno.

Asociace dopravních firem a federace distributorů navrhují zapojit prozatím do řešení této situace armádu, její řidiče nebo i nákladní vozidla a urychleně se má upravit legislativa v této oblasti.

S tímto problémem se ale nepotýká jen UK, ale i EU jako celek, ale ne až v takovém rozsahu. EU trpí pro změny v AETR-u a v komplikacích s přístavech, co prodlužuje vykládky/nakládky a tím zpomaluje plynulý obrat nákladu a svazuje volné kapacity.

https://theloadstar.com/uk-driver-short ... the-goods/
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... andby.html

Pokud by to koho zajímalo, tak nákladní dopravu zajišťuje asi 300 tisíc řidičů v této zemi. Za 2 roky to je vzestup o 20 tisíc. Je tedy zřejmé, že se nemůže povést dosáhnout požadavků, které tady jsou vznesené. :idea: A taky je nutno doplnit, že koncem roku 2019 chybělo nákladní dopravě asi 50 tisíc řidičů, ale se to řešilo právě tak jak ještě šlo. Hranicí bylo 65 tisíc, kdy se poukazovalo na to, že pak se již neudrží distribuce potravin a základních komodit pro existenci. Nyní jsou výpadky i v nemocnicích, domovech pro seniory. Pokud ze systému vypadnou další řidiči tak jak je v článcích, tak se opravdu bude muset ubrat na distribuci všeho a všude a dotkne se to i těch PHM, což vrátí UK opravdu daleko do minulosti ...

Během COVID-19 v plném proudu dovedla UK nasadit tisíce vojáků na průchody a asistenci testování, takže zajisté dovede udržet i tento segment, pokud to bude nevyhnutní.

Krize v nákladní dopravě v UK trvá desítky let, ale až letos dosáhla enormních rozměrů. Federace distributorů varovala vládu již v 05/2021, že situace nutí její členy odstavit pulty v obchodech a i veřejné instituce od pravidelných dodávek zásob. Během 1 roku se například nevydával test pro stávající řidiče, což je tedy skoro 10% a proto ten požadavek na prodloužení platnosti. Za neschopností zásobovat obchody a pohostinstva stojí enormní růst objednávek, což nebylo při omezeních až tak vidět, tak nyní je vidět všude.

Společnost Turners Soham Ltd, která má 2300 nákladních vozidel varovala, že pro ní pracuje až 40% lidí z východní Evropy a začínají se projevovat vážné výpadky pracovní síly. Odhaduje, že v 08/2021, pokud se nic neuděje, tak společnost přestane plnit i stálé zakázky z mimořádných důvodů. Již nyní vynechává dodávky stavebního materiálu, aby se upřednostnila důležitější kategorie zásob.

Společnost FreshLinc se 700 vozidlama zvedla i mzdy a to v rozmezí 10-30% dle regionu a typ dopravy, za hodinu výdělku. Ani to nepomohlo získat novou pracovní sílu, resp. zastavit odliv lidí.

Pro imigrační politiku Brexitu, která upřednostňuje vysocekvalifikovanou pracovní sílu odešlo zpátky do států EU již 15 tisíc řidičů. Nových přitom prakticky není. Vízum pro řidiče vláda UK jednoduše neuznává jako adekvátní důvod pro udělení a ukazuje se, že to není nyní dobré. Dalším kamenem úrazu je daňová politika z toho plynoucí, proč další tisíce zvažují odchod. Pandemie Covid-19 a dopady v praxi vyvolala až averzi mnoha dopravců v EU jezdit do UK a komplikuje práci dalším občanům EU v tomto oboru. Ani v průměru 15% zvednutí mezd nestačí na stejný příjem jako předtím, což je důvod, pro který avizovalo, že odejde dalších 5-10 tisíc řidičů. Více peněz již dopravní firmy přidat nemohou, protože by to narušilo uzavřené kontrakty.

Respektivě pokud vláda UK nezareaguje, tak hrozí přemítnutí nákladů na další zvednutí mezd udržení chodu distribuce o 15-20% a přecení se i stávající kontrakty na rozvoz, protože buď budou rozvezené za více peněz nebo nebudou vůbec. Otázkou je, kdo nakonec zaplatí za tohle zvednutí.

Vláda prozatím avizovala jen 1 řešení a sice zvbednutí testovacích kapacit na 4000 za týden. Dopravci informovali, že z dnešních 300 tisíc řidičů je navíc až 1/3 ve věku nad 55 let, respektivě až 1/2 z nich má nad 50 let. To je výsledek za uplynulých 20 let nákladní dopravy a legislativy v UK.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Co se kde na území Anglicka staví v období 2020 - 2025. Na odkazu je mapa s číslama projektů a shrnutí v tabulce kolik jde na rozšíření, kolik na MÚK atd.

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -174716045

Vícero z toho se realizuje, jenomže já se nedovedu realizovat všemu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

Příspěvek od Diaľničiar »

Transport Scotland zahájil tendrování na modernizaci 6 km úseku A9 mezi Tomatin a Moy. Silnice se má dualizovat a má to stát 115 mil. GBP. Jde o úsek ležící jižně u Inverness.

Upgrade A9 mezi Perth a Inverness je cenově odhadován na 3 mld. GBP. Tento tah se má postupně celý přestavět, aby jednak byla silnice bezpečnější pro zvyšující se intenzity, ale také je v zimním období kvůli parametrům často uzavírána. V letních měsících je tady mnoho těžkých DN, kdy se řidiči s levostrenním řízením snaží předjet pomaleji jedoucí nákladní auta.

Kromě postupné modernizaci v rámci parametrů se plánuje taky několik technologických systémů. Mezi jinými dynamické upravování MPR a taky kamery s radarama a dále taky panely upozorňující na překročení MPR.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“