(A) NA DÁLNICE V HORNÍCH RAKOUSÍCH LETOS TÉMĚŘ 120 MILIONŮ €

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

(A) NA DÁLNICE V HORNÍCH RAKOUSÍCH LETOS TÉMĚŘ 120 MILIONŮ €

Příspěvek od hh »

NA DÁLNICE V HORNÍCH RAKOUSÍCH LETOS TÉMĚŘ 120 MILIONŮ €
20.5.2010 Dopravní noviny str. 2 Z domova a ze světa

Rakouský provozovatel dálniční sítě, společnost ASFINAG, hodlá letos investovat 119 milionů € do výstavby, rozšíření, modernizace a údržby prioritních silničních tahů ve spolkové zemi Horní Rakousy. Mezi nejvýznamnější projekty patří Borsrucký tunel na Pyhrnské dálnici A9 a výstavba rychlostní silnice S10 v regionu Mühlviertel.
Důležitou součástí aktivit společnosti ASFINAG je však také modernizace a údržba stávajících rychlostních komunikací. Ve čtyřech regionálních dálničních střediscích a na centrále ve Welsu působí celkem 187 pracovníků, kteří denně dohlížejí na 262 kilometrů dálnic a rychlostních silnic v Horních Rakousích. Společnost ASFINAG si pro následující období vytkla ambiciózní cíl – stát se předním provozovatelem dálnic v Evropě. Jak v dubnu uvedl její ředitel Rainer Kienreich, značnou pozornost bude věnovat i bezpečnosti provozu. „Nový program bezpečnosti provozu do roku 2020 zahrnuje všechny aktivity ASFINAG pro zvýšení bezpečnosti pod jednu střechu. Náš katalog opatření obsahuje 130 položek, jejichž společným jmenovatelem je výrazně snížit počet mrtvých a zraněných,“ řekl Rainer Kienreich.
Velkým stavebním projektem je výstavba druhého tubusu Borsruckého tunelu, dále bude provedena řada bezpečnostních úprav na dálničním okruhu A8 mezi Pichlem a Meggenhofenem, generální rekonstrukcí projde Traunský most na Západní dálnici A1 a také most v oblasti Salcburku na Mühlkreiské dálnici A7. ASFINAG tak pokračuje v trendu posledních let, kdy provedl řadu opatření, v jejichž důsledku soustavně klesá počet obětí dopravních nehod.
Spolupráce s nezávislými znalci
Bezpečnostní inspekce a audity na síti spravované společností ASFINAG provádějí nezávislí znalci, kteří testují dopravně-technický stav a doporučují další kroky k jeho zlepšení. Inspekce probíhají pravidelně, ročně je takto prověřováno přibližně 150 kilometrů dálnic a rychlostních silnic.
ASFINAG usiluje také o efektivní řízení stavebních prací. „Stavební činnost plánujeme tak, aby co nejméně omezovala provoz a nezpůsobovala nepříjemnosti účastníkům provozu. Stavba musí probíhat rychle s maximálním důrazem na bezpečnost pro pracovníky i ostatní účastníky. ASFINAG pečlivě zvažuje množství omezení a uzavírek na jednotlivých úsecích komunikací, aby nedošlo k nežádoucím komplikacím,“ řekl Rainer Kienreich. Svou činnost musí ASFINAG koordinovat s příslušnými spolkovými i zemskými úřady. *
Zamčeno

Zpět na „2010 Svět“