I/9 Líbeznice - Mělník

Praha (D8) – Mělník (I/16) – Jestřebí (I/38) – Česká Lípa (I/15) – Nový Bor (I/13) – Rumburk – Německo
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od jozka »

Zatim tu tenhle usek nefiguruje, tak jsem si dovolil zalozit...

nero_lama nadhodil v jinem vlakne tenhle dokument:

https://1url.cz/BzFI1

kde jsou mozne varianty. Zaujala mne ta varianta 1 v useku mezi Labem a Melnikem, zajimalo by mne jak chteji mistni Everglades technicky prekonat.
nero_lama
Příspěvky: 123
Registrován: 22.11.2011 10:31:49

Re: I/19 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od nero_lama »

Technicky je možné překonat skoro vše, horší bude překonat odpor obyvatel.
Za me jednoznačná varianta 2.
Nerolama
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/19 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od jozka »

Za me taky, jen je mi jasne co se stane, az nekdo spocita, co bude stat most o delce skoro peti kilometru, prelozka 110kV vedeni a uplatek zelenym, aby nevideli PR Upor-Cerninovsko.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Aram96 »

Velmi se mně líbí snaha konečně budovat směrově rozdělené 3-pruhy :ok: A taktéž ten dokument jako celek hodnotím velmi pozitivně, krásný přehled, co se chystá v daném regionu. :ok:

Jen bych měl jedno postesknutí k zamyšlení a to, zda není plánovaný 3-pruh mezi D8 a Libeznicemi již teď "zastaralý" a nekapacitní. Myslím, že tady lze očekávat jedině nárůst dopravy a když vidím "dnešní" (2016) intenzity, tak si říkám, že na tomto krátkém úseku bych viděl rovnou 4-pruh. Stejně se bude 2-pruh o x metrů rozšiřovat. Dál na Mělník je podle mě S 15,5 super řešení, spíš se až divím, že je k němu vůle :ok:
Nebo, pokud by k tomu byla v ČR někdy vůle, je tento úsek typickým příkladem pro nějaký sci-fi přehazovací prostřední pruh, který vede ráno do Prahy a odpoledne z Prahy. Pak by to řešení bylo jednoznačně dostatečně kapacitní. :mrgreen:
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od kyk »

Také bych viděl prostor pro 4pruh, s tím, že překonat záplavové území od Labe k Mělníku bude sice oříšek ale realizovatelný. Nicméně je třeba vidět souvislosti a tím je úzké hrdlo Mělník s otázkou realizovatelnosti 3. a 4. části obchvatu-průtahu.
Zde bych výhledově hledal možnost hledání možnosti překonání kopce, propojení I/9 s I/16 a možnost obchvatu Mělníka i Velkého Borku ze severu. I když to je jen sen, PP dolní Pšovka...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od jozka »

Myslim, ze je na case si pripustit, ze Melnik dobre reseni nema. Krizi se v nem dve jednicky, ale neni tam zadne misto pro jejich prelozeni do jine stopy.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/19 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Anonym »

jozka píše:Za me taky, jen je mi jasne co se stane, az nekdo spocita, co bude stat most o delce skoro peti kilometru, prelozka 110kV vedeni a uplatek zelenym, aby nevideli PR Upor-Cerninovsko.
Buď dlouhý most nebo náspy. Každopádně v případě dlouhého mostu (méně než 5km) by to aktivistům tolik vadit nemuselo. Žabičkám pod mostem nehrozí, že je přejede auto. Asi největší problém je změna panoramatu při výhledu na soutok. Nyní je tam zeleň a silnice by mohla někomu vadit. Jižní obchvat by problém Mělníka vyřešil a zatraktivnil I/16 pro spojení D8-D10. Navíc v jeho okolí by skoro nikdo nebydlel.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Jan Petzold »

https://mapy.cz/s/bajegedate

Tak bylo by jistě zajímavé vyřešit to super velkým obchvatem a dostat silnici I/9 alespoň částečně pryč z CHKO.... ovšem leda tak z říše snů :) :D :D
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Anonym »

Ono by stačilo něco v této trase:
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... DgYNkQ8gb0
Vede to sice přes PR Úpor - Červínovsko, ale na mostech.
I/16 tranzit by se tím vyřešil a pro I/9 by stačily obchvaty přímo v Mělníce, které jsou nyní navrhovány.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Lynx »

Když se podíváte na profil trasy, který se Vám v tom odkazu na mapy také zobrazuje (v záložce napravo), tak v téhle trase by byl velký problém se sestupem ze svahu do údolí Labe. Tam by muselo přijít nějáké technicky i ekonomicky náročné řešení, nejspíš tunel. Ale i tak mi to připadá asi nejrozumnější, než ty brikule co se dějí v Mělníce, kdy obchvat vedou městem, přes x kruhových objezdů a je proti tomu tuhý odpor části obyvatel, takže jeho realizace je v nedohlednu. A ani po dokončení se to zástavbě stejně zcela nevyhne.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Anonym »

Lynx píše:Když se podíváte na profil trasy, který se Vám v tom odkazu na mapy také zobrazuje (v záložce napravo), tak v téhle trase by byl velký problém se sestupem ze svahu do údolí Labe. Tam by muselo přijít nějáké technicky i ekonomicky náročné řešení, nejspíš tunel. Ale i tak mi to připadá asi nejrozumnější, než ty brikule co se dějí v Mělníce, kdy obchvat vedou městem, přes x kruhových objezdů a je proti tomu tuhý odpor části obyvatel, takže jeho realizace je v nedohlednu. A ani po dokončení se to zástavbě stejně zcela nevyhne.
To převýšení v mapě sice vypadá jako ohromné, ale přes Vltavu i Labe by silnice vedla na na docela vysokých mostech z důvodu zátopového území. Nicméně nějakému tunelu i tak by se tak nedalo vyhnout. Zase by ale nemusel být problém s obtěžování lidí hlukem. Těch zasažených by bylo minimum.
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Mario »

Stavět na Mělník 2+1 je podlé mého blbost. Ještě větší je to stavět u Líbeznic. Dnes se Praha - Mělník jezdí hlavně po D8 na exit 18 a pak po I/16 právě kvůli vedení stávající I/9, nemožnosti předjíždět "brzdy" apod. Jakmile by byla nová silnice, už by se nevyplatilo jezdit po D8, takže po otevření by doprava na I/9 skokově naskočila...
Co se týše obchvatu Mělníka - nej by bylo asi udělat tunel pod Mělníkem. Nikde se jej nedá kloudně obejít... :-)
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Lynx »

Jednak si nemyslím, že by něco skokově trvaleji přeskočilo z D8 na I/9, protože kdyby k tomu došlo, tak by se I/9 ucpala a část řidičů by zase přeskočila zpátky. Takže to by nemělo trvalý charakter. No a druhá věc je, že hodně dopravy na I/9 mezi Mělníkem a Prahou generují místní dojížděči do Prahy, kteří dojíždějí nejen z Mělníka a okolí ale houfně se připojují různě po trase. Z menších obcí kolem trasy dojíždí do Prahy většina lidí a velká část z nich autem nebo autobusem. I z Neratovic velká část lidí dojíždí do práce nebo za studiem do Prahy. Podle toho to taky vypadá ve špičkách, kdy se tato komunikace ucpává. Takže tam by se víc pruhů uživilo. Akorát by bylo zároveň potřeba kapacitnější nájezd z I/9 na D8 směr Praha, jinak by před napojením stejně vznikaly kolony. Nebo alespoň tu přímou rampu D8 od Prahy - I/9 pro druhý směr.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Aram96 »

Mě přijde, že tak jak je ve většině republiky snaha nacpat co nejvíce dopravy na dálnice, tak okolo Prahy to moc prioritní není. Je snaha dopravu rozložit, což chápu, protože 1 nehoda a stojí celá dálnice nebo i silnice dál do města. Popravdě mě ani nenapadlo, že dál po D8 je to rychlejší do Mělníka než po I/9.
Ten tunel pod Mělníkem možná nebude úplně k ničemu, vzhledem k tomu, že "se plánuje" mít do budoucna dálnici mezi D11 a D8 v tak nějak v trase I/38+I/16. :D
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Anonym »

U obchvatu Mělníka by se spíše měla řešit silnice I/16 než I/9. U I/16 budou narůstat intenzity. I/9 za Mělníkem je v podstatě území nikoho, kde se ani nová výstavba neplánuje.
Například na obchvatu středních Čech je také někdo nakreslil obchvat Mělníka na jihu:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/ ... kruh_2.jpg
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Lynx »

Jižní obchvat Mělníka - jsem pro. Taky mi to přijde nejlepší i přes relativní drahotu. Akorát, že o tom nerzhoduju :-)

U silnice o které diskutujeme, viz název tématu, bych preferoval vícepruh v nové stopě. Na západ o stávajícího vedení trasy. Mimochodem, co zde asi ještě nebylo zmíněno, tak koncem minulého roku byl v těchto místech nově realizován kruhový objezd:

https://mapy.cz/s/dehamehego

Ve špičce se tam z bočních silnic téměř nedalo připojit resp. to bylo velmi problematické. Když tam přijel nějáký méně zkušený a méně drzý řidič, tak byl takříkajíc chudák. Zezadu na něj troubili ať jede a dopředu se bál vecpat do nekončící řady na hlavní .......
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Mike »

já myslím, že o kruháči se zde dost disktovalo
že tam měla být MUK a ne kruháč
ale tak je to s výstavbou v STč vždy ( a asi nejen v STč )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Jirka L »

Byla vybrána ta červená varianta.
I-9 Libeznice - Melnik_zm.jpg
I-9 Libeznice - Melnik_zm.jpg (409.16 KiB) Zobrazeno 18303 x
MÚK Líbeznice II tam bude.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od jozka »

Naopak, pokud je to definitivni verze, je to hodne spatne. Pan projektant se zjevne rozhodl, ze povodne na Labi a Vltave definitivne skoncily, nechal pro vodu prostupny pouze prostor reciste. Na stare silnici najdete krome vlastniho premosteni na mape cca sest ruzne sirokych propustku. Nove je nakreslen jednolity nasep uzavirajici cele rozlivove uzemi.
nero_lama
Příspěvky: 123
Registrován: 22.11.2011 10:31:49

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od nero_lama »

jozka píše:Naopak, pokud je to definitivni verze, je to hodne spatne. Pan projektant se zjevne rozhodl, ze povodne na Labi a Vltave definitivne skoncily, nechal pro vodu prostupny pouze prostor reciste. Na stare silnici najdete krome vlastniho premosteni na mape cca sest ruzne sirokych propustku. Nove je nakreslen jednolity nasep uzavirajici cele rozlivove uzemi.
určtě né, to je podle mě orientační situačka, než se to dostane do PD proteče pod mostem na Štepáně spousta vody.

spíš jsem myslel slušně vyřešené připojení ostatních komunikací
Nerolama
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od vaclav »

když už takhle pěkně velkoryse, tak proč ne rovnou 2+2 ?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od Aram96 »

Jasně, z Prahy vede málo 4-pruhů, tak ještě přistavíme další. Nevím, za mě by bylo lepší řešení postavení kapacitní I/16 (která má přidanou hodnotu mnohem větší než I/9) a 6-pruh na D8 až k Nové vsi. :kladivo:
Za mě tedy dobrý záměr, možná až na některou tu OK a nic bych už nepřidával.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od kot »

No, žádné velké "rozdělení" obce se tam nekoná. Přijde mi, že to jsou obdobné plky alá Kocbeře. Jinak to vypadá slušně velkoryse.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/9 Líbeznice - Mělník

Příspěvek od jozka »

orientační situačka, než se to dostane do PD proteče pod mostem na Štepáně spousta vody
On jen vubec ten fakt, ze tim naspem dost zmensi rozlivove uzemi udela svoje, i kdyby propustky... z toho bych mel vetsi vitr, nez z nejake "kocberizace".
Odpovědět

Zpět na „I/9“