I/34 obecně

České Budějovice (D3) – Třeboň (I/24) – Jindřichův Hradec (I/23) – Pelhřimov (I/19) – Humpolec (D1) Havlíčkův Brod (I/38, I/19) – Ždírec nad Doubravou (I/34) – Svitavy (I/43, I/35)
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

I/34 obecně

Příspěvek od pivko »

U Svitav se směrem na Koclířov opravuje povrch - to je jedině dobře, protože tam nestál za moc. Nicméně ta objížďka je značena neskutečně prasáckým způsobem. Při příjezdu po I/35 u Mohelnice je sice oranžová šipka rovně, ale na křižovatce s I/43, na kterou se má směrem na Svitavy odbočit už není vůbec nic. Tohle mě prostě nepřestane fascinovat a bohužel je to u nás spíše pravidlem než výjimkou - pořádně značenou objížďku aby člověk hledal s lucernou.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/34 - oprava u Svitav

Příspěvek od martas »

Začala větší oprava úseku kolem Vendolí, více o ní zde: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/s ... pravy_lati
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: I/34 Božejov – Ondřejov – Pelhřimov

Příspěvek od Nystrom »

V současnosti probíhá poměrně zbytečná rekonstrukce povrchu na obchvatu Božejova. Uzavírka po polovinách, která je nesmyslně dlouhá, kyvadlovka s blbým nastavením a dlouhé kolony z obou stran, navíc tam je "50" asi na 4,5 km už od lesa nad Pravíkovem. O víkendu se tam na stavbě nehne ani kolo, klidně se mohlo jezdit po vyfrézovaném... Jsem v očekávání, zda se změní ten nesmysl s vdz - dva pruhy z kopce od MÚK Božejov do dolíku u Nové Vsi (ale moc tomu nevěřím...).
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/34 obecně

Příspěvek od martas »

Na desce PK se objevila vyhláška vztahující se k opravě mostu v Krouně (od 26. 7. do 7. 11.). Pozoruhodná je objízdná trasa pro kamiony. Ze Ždírce po I/37, dále I/17, I/35 zpět na I/34. Délka této trasy do Poličky 94 km (běžně 40 km).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Jo, na I/43 byla "onehdá" také objížďka a pro NA to bylo nějak 100 km navíc. :) Ale to byla myslím jen víkendová uzavírka.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: I/34 obecně

Příspěvek od AF-1 »

Ona by v idealnim svete mela byt I/43 objizdkou D43 a ne II/xxx objizdkou I/43.
; o )
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/34 obecně

Příspěvek od martas »

Stavba I/34 Jitkov nepodléhá dalšímu posuzování EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... tovaci.pdf
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/34 obecně

Příspěvek od martas »

kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/34 obecně

Příspěvek od kik »

Po delší době jsem opět projel I/34 od Žďírce až do Budějovic. Silnice je většinou slušná ale hodně frekventovaná takže bývá problém předjet jakékoliv pomalejší auto. Chtělo by to doplnit nové nebo prodloužit stávající stoupací pruhy - např. z Pravíkova směrem na Pelhřimov, z Humpolce na Rozkoš (ten je v plánu), postavit obchvaty - Havl. Brod, Pelhřimov, Lásenice, Lišov (ten se má stavět) nebo trochu optimalizovat úsek z Lásenice do J. Hradce kde to je dost nepřehledné díky mnoha horizontům a zatáčkám. O tom, že by se hodil 4-pruh kolem Lišova až do Třeboně se už taky psalo. V Třeboni občas bývá problémem ten KO, jinak je to v pohodě. U Jindřichova Hradce by to chtělo 2 věci - jednak udělat pořádný obchvat protože ten stávající vede dnes už skoro městem a navíc je kolem něj nákupní zóna a pak prodloužit 4-pruh na peáži I/23 a I/34 až do Jarošova. Jen si nejsem jistý zda by to tam ekonomicky vyšlo.
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Paul1 »

Zapomněl jsi po obchvatu Pelhřimova na nejpotřebnější stavbu a do udělat třípruh (ideálně 2+2) z Pelhřimova na D1.

Po dostavbě D3 se provoz na I/34 (Budějovice - Pelhřimov) výrazně snížil a přesunul se na I/19. Tam je to teprve peklo. Nejlepší je dle mě kombinace D3 - I/23 - I/34. Tam stačí dodělat obchvat K. Řečice a Pelhřimova a bude to víceméně OK.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/34 obecně

Příspěvek od kik »

Ano, to máš pravdu - ten úsek z Pelhřimova ke křižení z D1 měl být přebudován na 2+2 už před několika lety. Z Humpolce směrem na Pelhřimov je předjetí skoro nemožné, opačným směrem se dá předjíždět v tom stoupání před Komorovicemi.
Osobně raději jezdím přes Třeboň protože tam chodíme do naší oblíbené restaurace na oběd (např. filet z candáta apod.).
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Paul1 »

Dneska jsem z Třeboně a v rámci opravy povrchu na čtyřpruhu nějakej idiot vymyslel, že zhruba v těchto místech (viz odkaz dole) bude sveden provoz jen do levého pruhu, aby o kousek dál udělali odbočovací pruh na Vídeň. To už mi hlava nebere, co za idioty takové (píp) vymýšlejí. To nemohli nechat pravý pruh zrovna jako odbočovací????
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=7677 ... 30723&z=18
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Majkii »

Na to už jsem se tu kdysi vyptával, ale odpověď stále neznám.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Paul1 »

Spíš by to chtělo poslat dotaz někam jinam, tady nám tu 'logiku" asi nikdo nevysvětlí. Se děsím, aby stejnou pitomost neudělali teď při opravě čtyřpruhu na I/38 z Jihlavy na D1, kdy levý jede na H. Brod a pravý odbočuje na Prahu
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: I/34 obecně

Příspěvek od RedBaron »

No potěš koště. Tady odbočovací pruh ale normálně byl, ne normovaný, ale byl. Vedle těch dvou, kde se stále dalo pěkně popředjíždět všecky šneky.
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: I/34 obecně

Příspěvek od JAnD »

Paul1 píše:Dneska jsem z Třeboně a v rámci opravy povrchu na čtyřpruhu nějakej idiot vymyslel, že zhruba v těchto místech (viz odkaz dole) bude sveden provoz jen do levého pruhu, aby o kousek dál udělali odbočovací pruh na Vídeň. To už mi hlava nebere, co za idioty takové (píp) vymýšlejí. To nemohli nechat pravý pruh zrovna jako odbočovací????
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=7677 ... 30723&z=18
Myslíš něco podobného jako je na příjezdu po I/20 do ČB?
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Paul1 »

Ano. Koukám tedy, že to nebude výjimka :ko:
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: I/34 obecně

Příspěvek od JAnD »

Paul1 píše:Ano. Koukám tedy, že to nebude výjimka :ko:
Je to státní silnice, takže se k ní na krajské úrovni vyjadřuje PČR, krajské ředitelství. A s tamním dopravním inženýrem mám dost špatné zkušenosti - asi to myslí dobře, ale mimo realitu (podélný sklon chodníku u silnice, (která má >9%) nepřekročí 8,33%. Veďte si chodník třeba klem celé vesnice...)
Zajímavé je, že u Písku u rozdvojení TA/CB nic takového není.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/34 obecně

Příspěvek od kot »

Holt je někdo rozumný a jiný nikoliv....
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Paul1 »

Nedalo mi to a poslal jsem dotaz na místní ŘSD a odpověď:

"ke změně vodorovného dopravního značení a svedení provozu do jednoho jízdního pruhu před odbočením na I/24 došlo zejména z bezpečnostních důvodů. Hlavním důvodem je pak umožnění bezpečného napojení vozidel na I/34 ve směru na Jindřichův Hradec od Halámek, tedy ze silnice I/24."

Tu bezpečnost by samozřejmě zvýšilo i to, kdyby pravý pruh zůstal odbočovací na I/24 a dál pokračoval jen levý. To převedení do levého pruhu před odbočením na I/24 naopak bezpečnost zhorší a zaseká levý pruh pomalejšími auty, které pak budou následně odbočovat.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/34 obecně

Příspěvek od Majkii »

Stejně tak by dávalo smysl připojit I/24 na výjezdu z Třeboně samostatným pruhem namísto toho současného pseudopřipojováku, ale to se podle projektu nemělo měnit (ale záběr z tohoto místa jsem neviděl). A i ten odbočovák směrem z JH na Vídeň vypadá nějak nedospěle...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: I/34 Lišov - Vranín

Příspěvek od mts »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 54#p267954
reseni OK v Treboni by bylo preorganizovanim sirsich vztahu ale do toho se nikomu nechce. dokud tam nebudou stat ze vsech stran pulhodinove fronty...
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/34 Lišov - Vranín

Příspěvek od Paul1 »

Michal R píše:Protože mě tahle stavba vždy hodně zajímala, tak mě logicky napadaly stejné otázky, jako píše Paul1 nebo mts.... no a dle plánovačů JČK je to tak, že v dlouhodobé perspektivě se počítá s D(R)/19, což je prý hlavní důvod, proč se volilo uspořádání 1+1....
Ale jestli to není jenom prostá výmluva, to dohlédnout nedokážu.
Spíš to bude výmluva, pro by jinak plánovači naplánovali úsek Vranín - Třeboň ve střídavém třípruhu? Ty intezity do Třeboně budu vždycky vysoké. Za Třeboní pak 1+1 bohatě stačí.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/34 Lišov - Vranín

Příspěvek od martini »

No, ten kruhák v Třeboni by to chtělo bezesporu zkapacitnit, ať již bypassy nebo turbo, ale prostorové možnosti jsou velmi omezené... Jedině nějaký podjezd toho kruháku mimoúrovňově, ale zase tam bude problém s tou vodou, jsme v lázeňském městě... A nadjezd tam nikdo neprosadí...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
matyyy
Příspěvky: 64
Registrován: 22.1.2014 17:41:53

Re: I/34 Lišov - Vranín

Příspěvek od matyyy »

Michal R píše:Jinak ten průjezd Třeboní měl prapůvodně vést na estakádě s MÚK tvaru diamant, ale to je dnes nesmysl. Kopat tunel snad nenapadne nikoho, obchvat Třeboně je též v kategorii "neproveditelné".... takže zbydou jen ty kolony

Estakáda je pořád proveditelná (pokud by byla celá zakrytá, tak nejde namítat ani hlukem). Stejně tak povrchový tunel (třeba jako jsou ekodukty na dálnicích, tady navíc na pilotech). MÚK místo kruháče je zbytečná stačí na MÚK u Kauflandu dodělat rameno na Budějovice a Táboritská ulice zůstane zachována nad/pod I/34.
@martini u podzemního tunelu by tam i celkem slušný sešup od mostu přes železnici

Obchvat Třeboně už existuje je to D3 :D teď se na něj buduje lepší napojení. Už teď je dle času lepší jet ze Štěpánovic do Prahy přes Budějovice, po dostavbě tohoto to bude od Vranína. Pokud se dodělá ta druhá část od Vranína ku Třeboni tak je možné že to bude rychlejší i z Třeboně než po I/24.
Z Budějovic do J. Hradce je to taky rychlejší po D3 (ikdyž pak I/34 se trochu zlepší, ale pořád tam zůstává hrozný úsek Lhota Hradec)
Odpovědět

Zpět na „I/34“