Pokusím se Vás vyvést ze dvou omylů :adamos píše:V neděli jsem se svezl po D1 od Brna do Prahy. V Mirošovicích problém nebyl, tam jsou tři pruhy zůženy a posunuty vpravo do odstavného. Ale z mě nepochopitelných důvodů jsou před exitem 15 najednou pruhy zůženy do dvou (a odstavný zůstává volný), aby se po kilometru zase rozšířily do třech. Tahle konina bohužel způsobuje skoro stojící kolony sahající až k 53. kilometru (!!) stav v neděli kolem 17. hodiny. Tuší někdo, proč nejsou 3 pruhy v celém úseku od Mirošovic?
1) Kolona na 53. nijak nesouvisela s omezením u Všechrom. Tuším po 16.h. se nad Střechovem (tj. spíš asi na 51.) v levém pruhu (do Prahy) obrátil osobák na střechu, při "nakolování" a nakládání na odtah byl provoz asi 15 min zastaven úplně. Pochopitelně za ním rázem kolona (podle Zelené vlny ČRo1 dosáhla délky až 8km), která se pomalu rozjížděla.
2) U těch Všechrom to vypadá (pokusil jsem se o schématický obrys) asi takhle:
V odstavném je už od Mirošovic průběžně veden pravý pruh (ze tří), zatímco původní levý (u SDP) je v celé délce zabrán "stavbou" (čili posun všech tří pruhů o jeden doprava). Kvůli zachování odbočovacího/připojovacího pruhu na MÚK Všechromy musí pravý pruh z odstaveného zmizet, tedy odskočit doleva do svého původního umístění (a odstavný dočasně vypadá jako volný, než se do něj oddělí odbočení na MÚK). Proto ta redukce pruhů (logicky zleva) a navazující krátká šikana.