Technologie výstavby silnic a dálnic

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

alabastr píše:Skanska na opravě D52 otestovala unikátní technologii, má zabránit „kolejím“
https://zdopravy.cz/skanska-na-oprave-d ... jim-61185/
Význam slova unikátní: jediný svého druhu, jedinečný, ojedinělý, vzácný
První záznamy o použití metody whitetopping pocházejí z roku 1918 ze státu Indiana. V šedesátých a sedmdesátých letech minulého století byl tenkovrstvý betonový povrch (whitetopping) využit k opravě mnoha asfaltových povrchů pozemních komunikací.
Whitetopping je kompozitní kryt, který se skládá z cementobetonového krytu položeného na asfaltovém krytu (slouží jako podklad). V principu se v současnosti rozeznávají
dvě aplikace whitetopping:
1) Tenká (TCW = Thin Composite Whitetopping) – vrstva betonu má tloušťku 100 až 200 mm, zpravidla je vrstva betonu spojena s podložím. Pro použití této metody musí být zbývající asfaltová vrstva o tloušťce min. 75 mm. Uvažovaná životnost takto opraveného povrchu je 30 let.
2) Velmi tenká (UTW = Ultra Thin Whitetopping) – v tomto případě má vrstva tloušťku 50 až 100 mm a musí být spojena s podložím. V současnosti se tato konstrukční metoda používá pro městské vozovky a plochy s nižší dopravní zátěží.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od kot »

Theodore, velmi dobrý rozbor ! Za mě díky :ok:
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)

Příspěvek od kot »

javito píše:
DSCF3473.JPG
DSCF3473.JPG (196.41 KiB) Zobrazeno 9404 x
K čemu slouží to atypické vozidlo :shock: ?
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)

Příspěvek od Likas »

javito
Příspěvky: 282
Registrován: 21.3.2019 22:04:59

Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)

Příspěvek od javito »

Na téhle fotce je patrnější účel zámořského vozítka. :shock: Tady sloužil k dosypávání krajnic.
DSCF3476 (2).JPG
DSCF3476 (2).JPG (207.54 KiB) Zobrazeno 9783 x
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)

Příspěvek od kot »

Zatracený kapitalisti - furt vymejšlet něco nového... :lol: Hezká a jednoduchá mašinka ! Přehazování sedaček...
javito
Příspěvky: 282
Registrován: 21.3.2019 22:04:59

Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)

Příspěvek od javito »

Pro případné zájemce o koupi dalšího vozítka :jidlo: :D
DSCF3477 (2).JPG
DSCF3477 (2).JPG (319.39 KiB) Zobrazeno 9573 x
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)

Příspěvek od theodor less »

Likas píše:"Rozšiřovač" :-) https://www.youtube.com/watch?v=n3OzMFypxms
Na dosypávání krajnic ideální stroj. Pokládka asfaltových hutněných vrstev způsobem, který je na videu, by u nás asi neprošla: 1) Na rozdíl od finišeru neumí rozšiřovač hutnit, 2) Finišer k rozprostírání směsi používá šneky, které eliminují segregaci směsi a která je rizikem při hrnutí, 3) Na stávající vozovce není provedeno stupňovité (schodovité) podélné odfrézování jednotlivých vrstev. V případě, že by tyto schody vytvořeny byly, rozšiřovač by tam už nedosáhl, 4) finišer by se vešel i do užšího prostoru než na videu, podmínkou by bylo zajíždění aut do "rýhy". Do toho by ty americké trucky asi nešly
Nepřemístíme pár posledních příspěvků do vlákna "Technologie výstavby silnic a dálnic"?
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

Silničáři zkoušejí opravovat výtluky mikrovlnami.https://ct24.ceskatelevize.cz/olomoucky ... et-nejmene
Zřejmě jde o stroj, který vylepšili po připomínkách města Kopřivnice.http://www.koprivnice.cz/index.php?id=k ... anek=26349
V roce 2016 zkoušeli i v USA. Vsadili na absorbent mikrovlnné energie - magnetit, kterého přidávali (1 až 2 procenta) do opravné směsi.https://www.govtech.com/fs/Microwave-Re ... r-All.html
Ještě dál šli v Nizozemí se "samoléčivým asfaltem". Asfaltová směs obsahuje malá vlákna z ocelové vlny. Když dojde k poškození, vlákna z ocelové vlny se zahřívají pomocí indukční energie, asfalt se taví a vyplňuje trhliny. Asfalt byl testován od roku 2010 na 400 metrů dlouhém úseku silnice A 58 poblíž nizozemského Vlissingenu.https://www.zukunft-mobilitaet.net/1325 ... -tu-delft/
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: D3 0310/I Úsilné - Hodějovice (výstavba)

Příspěvek od theodor less »

javito píše:Na téhle fotce je patrnější účel zámořského vozítka. :shock: Tady sloužil k dosypávání krajnic.
DSCF3476 (2).JPG
Další videa:
https://www.youtube.com/watch?v=I3vfMb5_is8
https://www.youtube.com/watch?v=zGFZW96ogtg
https://www.youtube.com/watch?v=cx81BjGbxtc
To byly trochu obludy; tady je high tech:
https://www.youtube.com/watch?v=Q0NMNUJsHfQ

Příspěvky ohledně posuzování ekonomiky staveb přesunuty sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=3798 Jirka L.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

STRABAG - Česká republika - Jak koordinujeme stroje při stavbě dálnice?
https://www.youtube.com/watch?v=PYlyNgZJ7mQ
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

tady jsou hezká videa zachycující smysl některých stavebních strojů jako grédr a scraper (z realizace obchvatu města Strasbourg; tedy není to mimo prostor EU)



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde se lze přiučit pro laiky s vysvětlením, videovými ukázkami i textem ohledně technologií vedoucí k zlepšení podloží, zakládání staveb atd.: http://www.solhydro.sk/-technologie-menard
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ondrej1
Příspěvky: 41
Registrován: 17.3.2009 8:50:06

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od Ondrej1 »

Dotaz na stavaře nebo znalejší - https://youtu.be/4ISIFna5ev4?t=224 v čase 3:44 něco měří/testuje. Ví někdo, o co jde?
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od evilcleaner »

obsah vzduchu provzdušněného betonu
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od xipecko »

ne jen provzdušněného, ale obecně stanovení obsahu vzduchu čerstvého betonu
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 48#p242548
evilcleaner píše:... jinak jsou práce na CBK prováděné velkým finišerem ukončené, od příštího týdne se bude dodělávat malým finišerem napojení větví v múk. na rozdíl od velkého finišeru je takto kryt pokládán do bednění jako jednovrstvý, tj. kvalitativně je použit pouze "lepší" beton s jemnější frakci kameniva 4-8,
Zajímavá informace. Já jsem se domníval, že "hrubozrnný" beton je ve spodní vrstvě pro své technické vlastnosti. Příspěvek jsem pochopil tak, že důvody použití tohoto betonu jsou spíš ekonomické. Pochopil jsem dobře?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Technologie výstavby silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

jedno ukázkové video zaměřené na výstavbu vozovek, různé postupy, různé směsi, má to hezkých 10 minut:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“