Krnov, SV obchvat
Re: Krnov, SV obchvat
Další z videí: https://youtu.be/jwsaDQJinz0
Re: Krnov, SV obchvat
video za srpen
Re: Krnov, SV obchvat
Pohled na průsečnou křižovatku (ve videu v čase 4:12) vyvolává husí kůži a zároveň úvahu, zda by rondel byl opravdu o tolik dražší. Přitom o kus dál (čas 5:57) rondel máme.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Krnov, SV obchvat
Já myslel, že se už podobné křižovatky vůbec nestaví. A ejhle. A proč nejsou pro směr rovně příčné čáry pro zastavení? Bude snad hlavní ze všech stran?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Krnov, SV obchvat
A to je prosím křížení dnou silnic "I/" třídy: I/45 a I/57. Teď se řeší právě kvůli těmto dvěma průsečným křižovatkám mimo jiné změna na požadavek PČR na omezení max. rychlosti od zmíněné OK na 70(50) km/h. Bez toho to prý nepustí ani do zkušebního provozu.
Proč to teda nerozporovala PČR už v projektu? Vždyť se k tomu přece museli vyjadřovat už tehdy, ne?
Proč to teda nerozporovala PČR už v projektu? Vždyť se k tomu přece museli vyjadřovat už tehdy, ne?
Re: Krnov, SV obchvat
Asi jim to došlo pozdě, co je to za zvěrstvo. Dost možná teprve, když to viděli v reálu, jak to vypadá.
Daleko větší chyba je , že to včas nedošlo projektantovi a investorovi, od těch bych očekával větší erudici.
Daleko větší chyba je , že to včas nedošlo projektantovi a investorovi, od těch bych očekával větší erudici.
Re: Krnov, SV obchvat
Každopádně je divné, že se křižovatka nestala kruháčem už dříve v projektu. Skoro bych chtěl říct, že bychom měli být rádi za každou křižovatku místo kruháče ale zrovna tady to opravdu vypadá na místo, kde by OK měla být.
Naopak nechápu tu OK na konci stavby (pro vjezd do Krnova od Opavy), ta je totálně zbytečná, kór když je vedle estakáda - tam mohla být MÚK, resp.přistavěná jedna rampa a povolené odbočení pouze vpravo (jak z obchvatu, tak na obchvat).
Jediná situace, kdy tam lze průsečnou křižovatku chápat, je, že tam bude převážná část dopravy najíždět na obchvat. Pokud jí i dost z I/45 jede rovně do města, tak to chtělo alespoň most a jednu větev na propojení s obchvatem. Každopádně je IMHO na takhle dlouhém obchvatu napojení přehršel.
Podobné křižovatky vznikly v poslední době i na I/16 či na I/53, kde bych řekl, že bude vyšší provoz. Holt ještě dobíhají projekty s ne úplně “aktuálními trendy”. Kdyby na obou koncích tohoto obchvatu nebyly OK, na rovinu říkám, že bych za tohle řešení byl radši .. ale takhle ..
Hochy od PČR nekomentuju. Ani 70 bych zde nechápal, když je na obě strany rozhled jak z rozhledny. Natož 50. Poslal bych je do *****, že pokud je to nebezpečné, tak si měli prosadit kruháč a ne postavit 5 pruhů vedle sebe a pak tam dávat značky na rychlost. Kde to jsme. A hlavně by jim měl někdo říct, že na plánovaném obchvatu kousek odtud se chystá průsečná křižovatka i bez odbočováku doleva. Tam předpokládám budou po realizaci prosazovat 30.
Naopak nechápu tu OK na konci stavby (pro vjezd do Krnova od Opavy), ta je totálně zbytečná, kór když je vedle estakáda - tam mohla být MÚK, resp.přistavěná jedna rampa a povolené odbočení pouze vpravo (jak z obchvatu, tak na obchvat).
Jediná situace, kdy tam lze průsečnou křižovatku chápat, je, že tam bude převážná část dopravy najíždět na obchvat. Pokud jí i dost z I/45 jede rovně do města, tak to chtělo alespoň most a jednu větev na propojení s obchvatem. Každopádně je IMHO na takhle dlouhém obchvatu napojení přehršel.
Podobné křižovatky vznikly v poslední době i na I/16 či na I/53, kde bych řekl, že bude vyšší provoz. Holt ještě dobíhají projekty s ne úplně “aktuálními trendy”. Kdyby na obou koncích tohoto obchvatu nebyly OK, na rovinu říkám, že bych za tohle řešení byl radši .. ale takhle ..
Hochy od PČR nekomentuju. Ani 70 bych zde nechápal, když je na obě strany rozhled jak z rozhledny. Natož 50. Poslal bych je do *****, že pokud je to nebezpečné, tak si měli prosadit kruháč a ne postavit 5 pruhů vedle sebe a pak tam dávat značky na rychlost. Kde to jsme. A hlavně by jim měl někdo říct, že na plánovaném obchvatu kousek odtud se chystá průsečná křižovatka i bez odbočováku doleva. Tam předpokládám budou po realizaci prosazovat 30.
Re: Krnov, SV obchvat
Tak z OK bude ještě jedna odbočka kolem ČS, kde se plánují rodinné domy a propojení na současnou síť místních komunikací pod Cvilínem. Tady na té průsečné křižovatce zatím větší provoz není, protože je na Polsko povolen vjezd jen do 10t a TIR jedou na Vysokou-Bartultovice. Po rekonstrukci cesty k celnici se sice plánuje neomezený provoz přes hranice, ale OK už nikdo nepozadoval. V budoucnu bude ještě jedna OK na druhém konci směrem na Krásné Loučky, kde se pak bude napojovat JZ obchvat I/45 od Bruntálu.
Re: Krnov, SV obchvat
S těmi kruháči se tomu u nás pořád ještě hodně lidí teprve učí. Jak jsem u D6 upozorňoval na kruháče na vedlejší silnici, v místech kde lišky dávají dobrou noc a kde to nemá smysl, tak tady zase někdo jede po staru a nedá kruháč ani tam, kde se to vysloveně nabízí. Obojí jsou extrémy, které jsou špatně. Snad se to do budoucna bude dít co nejméně - tedy oba tato extrémy.
Hlavní výhoda kruháčů je, že eliminují většinu závažných nehod. Nehody na kruháčích bývají také a možná i víc, ale jsou to většinou nehody v nižších rychlostech, většinou jen drobnější ťuknutí, ve většině případů bez následků na zdraví lidí. Má to tedy eliminovat případy, kdy to na rovince někdo rozpálí a sestřelí někoho kdo tam vjede z vedlejší - například. A z toho jsou velmi závažné nehody. Proto si myslím že v místech kde je provoz relativně vyšší (i když ne bůhvíjaký) , u města, by tam ten kruháč nebo MÚK měla být. MÚK je tady asi nereálná, takže kruháč. Jinak z té rovinky jde docela strach, to bude lákat k tomu, že to tam mnohdy nějáký závodník prolítne 100, 120, 150 .... a víc a hodně to zavání.petsheny píše:Tady na té průsečné křižovatce zatím větší provoz není, protože je na Polsko povolen vjezd jen do 10t a TIR jedou na Vysokou-Bartultovice. Po rekonstrukci cesty k celnici se sice plánuje neomezený provoz přes hranice, ale OK už nikdo nepozadoval.
Re: Krnov, SV obchvat
Přidány na stránky ŘSD fotky z července.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Krnov, SV obchvat
Kruhák tam vznikne po první smrtelné nehodě. Při příjezdu ke křižovatce by měl řidič poznat, že je na vedlejší a ne zrovnoprávnit všechny směry. Toto s oblibou dělali soudruzi, když vyasfaltovali náves nebo z T udělali plac, aby se zemědělská technika dobře vytáčela. Jenže tím zabili spoustu lidí.
Křižovatka u Let by mohla vyprávět a docela by mne zajímalo, jestli úprava se šikanou zachránila alespoň nějaké životy.
https://www.google.cz/maps/@49.5193398, ... 6656?hl=cs
Křižovatka u Let by mohla vyprávět a docela by mne zajímalo, jestli úprava se šikanou zachránila alespoň nějaké životy.
https://www.google.cz/maps/@49.5193398, ... 6656?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Krnov, SV obchvat
Tak že by přece jenom někdo měl rozum?
http://www.krnovskyobchvat.cz/cs/novink ... dit-v-zari
Jen nevím, kdo ho ztratil když připravoval nové značení. Když si ne těch stránkách prohlédněte fotogalerii ze srpna, tak na jedné z mnoha fotek je směrovka Opava 25 km. To by ještě šlo, ale od kdy je to "silnice č. 1"?
http://www.krnovskyobchvat.cz/cs/novink ... dit-v-zari
Jen nevím, kdo ho ztratil když připravoval nové značení. Když si ne těch stránkách prohlédněte fotogalerii ze srpna, tak na jedné z mnoha fotek je směrovka Opava 25 km. To by ještě šlo, ale od kdy je to "silnice č. 1"?
Re: Krnov, SV obchvat
Tohle je fakt komedie. Postavit stavbu za miliardu a pak tam mít 50. Zajímalo by mě, jestli by vůbec takový záměr prošel “ekonomickým posouzením”, protože úspory času budou zlomkové proti 90.
Re: Krnov, SV obchvat
Silnice 1 do Opavy ... no, tak co, je to správně - do hlavního města Slezska by měla vést silnice č. 1 ... ještě že tam není označení dálnice
Re: Krnov, SV obchvat
Na tom východním konci je ta OK opravdu nesmyslná. Když už tam je, tak do ní mohli připojit tu ČSPH. A tam, kde bychom OK všichni chápali, tam je průsečná křižovatka. Jinak povedená stavba a na to, co tam všechno vzniklo, byla i ta cena přívětivá. Teď ještě aby tam nebyla ta 50.
Re: Krnov, SV obchvat
Arame, logika toho začátku obchvatu ve směru od Opavy je těžce nelogická (teda pro mne určitě) od doby, kdy jsem viděl, kde začne...
tudy bych vedl začátek obchvatu, prostě nepřijde mi logické mít začátek obchvatu města - řidiči, zpomal na 50 (začátek Krnova), pak nesmyslný rondel a pak jedeš konečně po obchvatu. Vždyť obchvaty měst se staví tak, aby obyvatelé byli dotčeni co nejméně a řidiči mohli v klidu jet mimo zastavěné území. Holt Krnov musí mít něco extra ...
tudy bych vedl začátek obchvatu, prostě nepřijde mi logické mít začátek obchvatu města - řidiči, zpomal na 50 (začátek Krnova), pak nesmyslný rondel a pak jedeš konečně po obchvatu. Vždyť obchvaty měst se staví tak, aby obyvatelé byli dotčeni co nejméně a řidiči mohli v klidu jet mimo zastavěné území. Holt Krnov musí mít něco extra ...
Re: Krnov, SV obchvat
Ano, je to zprasené a přitom by se podle vizualizace do prostoru té průsečné dobře vešel ne tak zcela malý kruhák (i do té druhé, ale tam by byl o dost menší)... Pájovo řešení začátku (a podobně i konce) by bylo logické, ale tady o logiku nějak vůbec nejde (a přitom tam jsou jinak ty nadjezdy či estakády, kde by byly možné sjezdy a MUK) a tak si počkáme (bohužel) na pár smrťáků... Pak snad.
Re: Krnov, SV obchvat
no, chudáci obyvatelé těch 2 ulic na začátku - výjezd na Krnov či vjezd od Opavy musí být lahůdka a ta zastávka BUS s radarošikanou řidičů je paráda (když už jsem jel 50 km/h, tak jsem musel zastavit na červenou a předemnou žádné auto nejelo)
Re: Krnov, SV obchvat
Souhlasím, nad tím jsem taky přemýšlel, ale nechtěl jsem být až tolik negativní. Ale divné to opradu je. Popravdě doufám, že ten obchvat Skrochovic kousek vedle se v současné podobě nedostane nikdy k realizaci.paja píše:Arame, logika toho začátku obchvatu ve směru od Opavy je těžce nelogická (teda pro mne určitě) od doby, kdy jsem viděl, kde začne...
tudy bych vedl začátek obchvatu, prostě nepřijde mi logické mít začátek obchvatu města - řidiči, zpomal na 50 (začátek Krnova), pak nesmyslný rondel a pak jedeš konečně po obchvatu. Vždyť obchvaty měst se staví tak, aby obyvatelé byli dotčeni co nejméně a řidiči mohli v klidu jet mimo zastavěné území. Holt Krnov musí mít něco extra ...
Re: Krnov, SV obchvat
co je za problém se Skrochovicemi? Divím se, že není v plánu udělat obchvat Úvalna, protože prostor ve směru na Polsko je víc než ideální.
Re: Krnov, SV obchvat
Navrhuji téma i silnici přejmenovat z obchvat na vnější městský okruh. Toto nemá s obchvatem nic společného.
Re: Krnov, SV obchvat
Ale i tento obchvat / či vnější městský okruh / je jednoznačně přínosem pro město.
Re: Krnov, SV obchvat
dneska jsem jel přes Krnov, která lopata dělala napojení mezi starou I/57 a přeložkou, tak by měl dostat tou lopatou přes hlavu, aby se mu rozsvítilo, že takový skok není akceptovatelný
asi zde je to problémové místo
asi zde je to problémové místo
Re: Krnov, SV obchvat
To ještě není finální podoba. Po dnešním zprovoznění obchvatu bude ulice Opavská (teď už vlastně stará I/57) v místě napojení uzavřena a dokončena. Bude zrušeno vedení původní trasy v zatáčce a upraven tvar přilehlé křižovatky s ulicí V Osadě. Pak zmizí i ten skokánek.
@Kot: No přínosem určitě je, ale bez pokračování na I/45 směr Bruntál je jeho přínos problematický. Zkus se teď zeptat někoho, kdo bydlí na ulici Partyzánů. Teď jim totiž pod okny pojede celá doprava TIR i od Bruntálu. Oficiálně by totiž ulice měla přejít pod ŘSD jako I/45 a do města bude zákaz nad 12t. Cesta je úzká, totálně rozbitá, vysprávka ve vysprávce atd.. a nejsou tam ani zastávkové zálivky pro MHD, tedy při zastavení tak zablokuje celou dopravu.
Tedy teď podle mne bude muset město začít bombardovat ŘSD, aby přípravu I/45 přes Ježník urychlila.
@Kot: No přínosem určitě je, ale bez pokračování na I/45 směr Bruntál je jeho přínos problematický. Zkus se teď zeptat někoho, kdo bydlí na ulici Partyzánů. Teď jim totiž pod okny pojede celá doprava TIR i od Bruntálu. Oficiálně by totiž ulice měla přejít pod ŘSD jako I/45 a do města bude zákaz nad 12t. Cesta je úzká, totálně rozbitá, vysprávka ve vysprávce atd.. a nejsou tam ani zastávkové zálivky pro MHD, tedy při zastavení tak zablokuje celou dopravu.
Tedy teď podle mne bude muset město začít bombardovat ŘSD, aby přípravu I/45 přes Ježník urychlila.