Lynx píše:...Rozhodně není podle mě pravda toto:
Dusanh píše: Že je rozesr... doprava v půlce republiky, že výsledkem miliardových investic nebude ŽÁDNÉ zlepšení, že se spousta staveb dělá na tratích, které nemají žádný relevantní význam, to nikoho netrápí
To je čirá extrémní negace, která se nezakládá na pravdě. To je podobné jako říct, že se nestaví ŽÁDNÉ nové silnice a dálnice co by něčemu pomohly. Samozřejmě bychom všichni chtěli, aby se stavělo více, ale totálně to negovat, není pravdivé.
Tak se Lynxi zeptej na ŽESNADu, jak se jim ty modernizace líbí. Už i Metrans přestává jezdit přes ČR a objíždí to přes Pasov... Možná bysis taky vyslechnul extrémní negace...
https://zdopravy.cz/on-line-spicky-zele ... avy-92417/
Já netvrdím, že se tu NIC neudělalo. Ale tvrdím, že za ty prachy, co se do toho nalily, nic pořádného nemáme. Mimochodem o tom stavu "modernizací" svědčí to, že sotva se po x letech vrátila kvůli výluce na blanenské trati větší část dopravy na trať Kolín-HB-Brno (pro nezasvěcené - až do konce 90. let hlavní tepna ve směru (Německo)-Praha-Brno-(Rakousko/Slovensko), pak se začalo jezdit přes Českou Třebovou a Svitavy), tak se ta trať začala rozsejpat. Viz odkazy níže ad 3) Mimochodem asi tři roky trvalo, než se povedlo zlepšit stav trati tak, aby po mí mohly bez větších omezení jezdit DNEŠNÍ lokomotivy. Furt to ale není 100%
https://zdopravy.cz/nakladni-dopravci-p ... axx-84669/
Za tohle se máme plácat po ramenou? Jací jsme skvělí, že jsme po 30 letech dali dokupy technický stav na několika hlavních tratích? Že v r. 2021 můžou (wow, můžou) jezdit na hlavní trati soudobá vozidla???
Za všechny jen následující příklady:
1) od r. 1991 je v platnosti dohoda AGTC, která stanoví, že při novostavbách a rekonstrukcích železničních tratí se zohlední provoz nákladních vlaků o délce 740m. Ví se to už 30 let. A český přístup?
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chc ... ema-83571/
Jak to, že se při těch slavných a skvělých rekonstrukcích toto nezohlednilo??? My teď budeme ty stanice (ne všechny, protože podle SŽDC přece stačí, když v dlouhém úseku bude jedna jediná stanice, která to umožní. Že tím naprosto zasekají dopravu je nezajímá) ZNOVA přestavovat!!
2) SŽ není schopná dělat výluky tak, aby dopravci věděli, co je čeká. Další a další výluky na tratích, kde už před nedávnem dlouhá výluka byla, viz jen
https://zdopravy.cz/rok-a-pul-po-revita ... sku-83737/
nebo
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zav ... elu-96058/
https://zdopravy.cz/opakovane-vyluky-js ... raj-88573/
je to sice lokálka k ničemu, ale jako příklad naprosto dokonalé, neděje se to jen na lokálkách:
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-vyp ... tat-89550/
a takových by se našla spousta
3) Kolín-HB-Brno:
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zac ... rna-84710/
https://zdopravy.cz/trat-z-prahy-do-brn ... avy-95364/
4) jak to, že 30 let po revoluci máme do Německa dvě plnotučné dálnice a 3 další řekněme výkonnější silnice (26, 6 a 7), zatímco železnice je odkázaná na jedinou trať přes Děčín?
https://zdopravy.cz/hlavni-nakladni-kor ... den-87067/
Spousta věcí se dělá tak nějak ze setrvačnosti, aniž by se někdo zamyslel nad účelem.
Opakuju: infrastruktura má sloužit těm, co po ní jezdí, tak by se na jejich připomínky mělo taky pamatovat. A ne stylem: my to tu zavřeme a vy si jezděte, kudy chcete. Stačí se podívat na železniční mapu republiky a hned je jasné, že něco prostě není v pořádku. Když dálničáři dokázali celým plánovacím procesem protlačit dálnice (a další stavby) na zelené louce, proč to neumí železnice? A není to jen o VRT - je potřeba celá řada propojů pro nákladní dopravu - a to doslova už TEĎ.
A ta priorita čerpání peněz:
https://zdopravy.cz/prehledne-odmeny-hl ... nic-74241/
Čerpání peněz je tedy důležitější než to, že je rozesr... doprava. A tak to je.