Praha – Jeseníky, kudy?
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
jo, to mám dokonce změřené...6 minut z Moravice do Rýmařova...(jezdím pomalu)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Jedu zítra ráno s kamarádem, který už teď má lyže na nohou, takže kafe někdy jindy, ale díkyflames píše:Neupravuje se v zimě a není průjezdná II/445 mezi Dolní Moravicí a Rýmařovem, jen občas to tam místní zemědělec protáhne.
K té Hvězdě je to špatné, to je pravda.
Tak až Martin z Ostravy pojede do Jeseníku, tak se cestou v Pusté může stavit na kafe.. nebo na čerstvě uleželé domácí pivo
Jinak se teď na to dívám - takže nejlepší Krnov-Město Albrechtice a pak po II/453 až do Jeseníku nebo si zajet přes ty Zlaté Hory?
Přes Šumperk je to zbytečná zajížďka, že?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Uau, pořádná zajížďka...(navíc 2x přes kopce)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Taky bych řekl, a kámoš tak dnes jel.
No já to vemu Opava-Krnov-Město Albrechtice a pak po II/453 až do Jeseníku.
Řetězy, lopatku mám, takže no fear
No já to vemu Opava-Krnov-Město Albrechtice a pak po II/453 až do Jeseníku.
Řetězy, lopatku mám, takže no fear
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Pozor, jet čistou trasu II/453 rozhodně nedoporučuji. Úsek Heřmanovice - Dolní Údolí bude neprůjezdný. Pokud tedy přes Krnov a Město Albrechtice, tak z II/453 odbočit v Heřmanovicích doprava a po II/445 do Zlatých Hor a potom po II/457 do Mikulovic a zde se napojit na I/44 na Jeseník. Toto je ta pravá autobusová trasa, spolehlivě sjízdná. Pokud je potřeba si zakusit jízdu po známé mezinárodní záchranářské soutěži Rallye Rejvíz, tak je možno ze Zlatých Hor přes Dolní Údolí a po II/453 přes Rejvíz do Jeseníku, ale to už je pro skušené a nebojácné řidiče v tomto počasí.Martin z Ostravy píše:Taky bych řekl, a kámoš tak dnes jel.
No já to vemu Opava-Krnov-Město Albrechtice a pak po II/453 až do Jeseníku.
Řetězy, lopatku mám, takže no fear
Ten "Heřmanovický hřebínek" přes Horní Údolí z Heřmanovic rozhodně nezkoušet.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Jsem to jel přes Krnov a ty Zlaté hory, cesta v pohodě jen mokrá.
Zítra pojedu domů asi taky tak. Jinak ta II/453 přes Rejvíz nevypadala moc sjízdně tak jsem jel radši na Zlatky po hezké mokré cestě.
Zítra pojedu domů asi taky tak. Jinak ta II/453 přes Rejvíz nevypadala moc sjízdně tak jsem jel radši na Zlatky po hezké mokré cestě.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Momentálně mnou popisovanou trasu přes Klodzko nedoporučuji. Poláci začali v polovině března s rozsáhlou opravou, místy spíše komplexní rekonstrukcí silnice 46 v úseku od křižovatky na konci obchvatu Kamienice před Zlotym Stokem až po Klodzko. V některých úsecích oprava probíhá pouze frézováním v celém profilu, jsou ale místa, kde je prováděno úplné odbagrování tělesa silnice, vždy v polovičním profilu. Provoz je střídavě vždy po stávající polovině vozovky, řízen buď světelnou signalizací (delší úseky) nebo regulovčíky. Nasazení lidských sil a technických prostředků je ale obdivuhodné i na české poměry, takže tipuju že by mohly být zásadní opravy dodělány do konce května, max. v červnu.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
No slava! Tam to uz pred tak odhadem ctyrmi-peti lety byla sama zaplata a dost to kontrastovalo s krasne udrzovanou, misty rekonstruovanou a rozsirenou "osmickou" z Chudoby az po Kladsko. Ted je to bohuzel uz 3 roky pro me nevyuzitelna trasa, ale v lete si ji mozna zase z nostalgie dam a zkusim to treba i vzit nahoru na Vratislav po osmicce. Po lonske podzimni navsteve toho krasneho mesta na Odre uz vim, ze si ho musim dat znovu.Bronajz píše:Poláci začali v polovině března s rozsáhlou opravou, místy spíše komplexní rekonstrukcí silnice 46 v úseku od křižovatky na konci obchvatu Kamienice před Zlotym Stokem až po Klodzko.
Jinak jeste takova mala poznamka pod carou:
V podstate vetsina sidel v zemi Kladske (cca 700 let soucasti Cech) ma sva puvodni ceska jmena, ktera byla v nekterych pripadech nejdrive "zkomolena" do Nemciny (Chudoba -> Kudowa) a nasledne prevedena do Polstiny, nebo prevedena do Polstiny rovnou z Cestiny (Kladsko -> Kłodzko, Vratislav -> Wrocław), pripadne nahrazena uplne (Rychleby -> Złoty Stok). Dokud jsem tyto informace nemel, tak jsem taky rikal Vroclav ci Klodzko (ackoliv treba toto mi trosku rvalo jazyk), ale od tech dob co znam historii onoho kraje (leziciho jen pres jeden horsky masiv od meho rodneho Jesenicka, navic az do roku 1972 spadajiciho pod arcibiskupstvi prazske, ktere z biskupstvi povysil prave Arnost z Pardubic, vychovan i pochovan v Kladsku), se snazim pouzivat nase puvodni vyrazy. Asi tak jak snad nikdo nerekne, ze jede do Dresden nebo do Bautzen, ale do Drazdan nebo Budysina.
Pokud by to nekoho zajimalo, tak velice vyzivny clanek spolu s mnozstvim odkazu na dalsi zajimave stranky je zde: http://www.bruntal.net/2008040103-stato ... kem-vyvoji
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Zdravím. Abych to upřesnil, v běžné mluvě používám české názvy sídel v kladské kotlině a okolí. Tedy Kladsko, Vratislav, Nisa, Dušníky, Bystřice Kladská, apod. V psané podobě spíše preferuji aktuální polské názvy, jako potrava pro vyhledávače, které jsou globální, mi to přijde vhodnější. Z mladší generace tyto historické souvislosti stejně jen málokdo již vnímá a rozhodně více slyší například na Wroclaw než Vratislav nebo Glucholazy než Hlucholazy. Paradoxem je ale dopravní značení, které např. město Kladsko na Jesenicku nebo Kralicku je označeno na směrovkách jako KLODSKO, což je paskvil, ale Nisa je NISA. Ale třeba v obci Mikulovice je výpadovka obchvatu I/44 označena jako ulice Hlucholazská. A pak si vybertepavel.hrdina píše: Jinak jeste takova mala poznamka pod carou:
V podstate vetsina sidel v zemi Kladske (cca 700 let soucasti Cech) ma sva puvodni ceska jmena, ktera byla v nekterych pripadech nejdrive "zkomolena" do Nemciny (Chudoba -> Kudowa) a nasledne prevedena do Polstiny, nebo prevedena do Polstiny rovnou z Cestiny (Kladsko -> Kłodzko, Vratislav -> Wrocław), pripadne nahrazena uplne (Rychleby -> Złoty Stok). Dokud jsem tyto informace nemel, tak jsem taky rikal Vroclav ci Klodzko (ackoliv treba toto mi trosku rvalo jazyk), ale od tech dob co znam historii onoho kraje (leziciho jen pres jeden horsky masiv od meho rodiste, navic az do roku 1972 spadajici pod arcibiskupstvi prazske, ktere z biskupstvi povysil prave Arnost z Pardubic, vychovan i pochovan v Kladsku), se snazim pouzivat nase puvodni vyrazy. Asi tak jak snad nikdo nerekne, ze jede do Dresden nebo do Bautzen, ale do Drazdan nebo Budysina.
Jinak historická návaznost na země koruny České je stále v Kladské kotlině vidět. Charakter krajiny a zčásti i zástavby není samozřejmě typicky polský, pokud si člověk odmyslí nápisy, tak si připadá jako doma.
Pokud máte tuto oblast oblíbenou, najdou se tu i dopravní zajímavosti. Například silnice Paczków - Kamieniec Zabkowiczki je v úseku z Paczkowa podél železniční trati kolem pískoven u řeky Nisy (té kladské samozřejmě) v délce asi 6 km z podstatné části postavena ještě z předválečných panelů, navíc tak kvalitně, že ani jízda po nich rychlostí 80-90 km/h nečiní problémy vozidlu i s tvrdším podvozkem, bez nějakého sníženého komfortu jízdy
Mezi Levínem a Chudobou (mám-li použít české názvy) se podjíždí nádherný vysoký železniční viadukt, ale to je na "osmičce" a to jistě znáte.
Na E67 probíhá v jednom krátkém úseku taky oprava silnice, teď si nevzpomínám přesně, tuším někde u Polanice. Ale to bude brzy hotovo a provoz to příliš neomezuje.
Odbavovací objekty hraničního přechodu Náchod byly již na podzim kompletně zbourány, prostor HP je teď trochu chaotický co se týká uspořádání průjezdních pruhů v obou směrech.
Co jsem si všiml aktuální činnosti pohraniční stráže / straze graniczne + celníků / sluzba celna (policie se vyskytuje minimálně, nějak jsem vypozoroval že ji v této oblasti částečně suplují), tak ta v podstatě Čechy a ostatní MPZ patřící do Schengenského prostoru a EU ostentativně ignoruje, zato UA a BY, po těch jdou intenzivně. Takže žádná změna k horšímu.
Naposledy upravil(a) Bronajz dne 26.4.2010 23:22:12, celkem upraveno 1 x.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Tak super, to je jedine dobre.Bronajz píše:Zdravím. Abych to upřesnil, v běžné mluvě používám české názvy sídel v kladské kotlině a okolí. Tedy Kladsko, Vratislav, Nisa, Dušníky, Bystřice Kladská, apod.
Muzu se zeptat odkud pochazite pripadne kde aktualne pobyvate? Vypadate na dobreho znalce mistnich pomeru.
OK, v tomto smeru to dava smysl. Mozna by se dalo do zavorky i napsat ceske jmeno.Bronajz píše:V psané podobě spíše preferuji aktuální polské názvy, jako potrava pro vyhledávače, které jsou globální, mi to přijde vhodnější.
Je to bohuzel tak... Kdyz bych zpytoval svedomi, tak i ja jsem dlouhou dobu tyhle veci nevedel a to jsem se narodil v Jeseniku a mam v Domasove babicku, jednu z mala opravdovych starousedliku (puvodnich nemcu). Az hledani na internetu mi objasnilo spoustu veci.Bronajz píše:Z mladší generace tyto historické souvislosti stejně jen málokdo již vnímá a rozhodně více slyší například na Wroclaw než Vratislav nebo Glucholazy než Hlucholazy.
To KLODSKO potvrzuju, na starsich znackach je dokonce KLODSKO - POLSKO (mam pocit, ze napr. v Lipove na I/60), coz je uplne na hlavu! Jinak NISA jsem nevidel, to bych si urcite pamatoval. To se pise na znackach po polsky s Y, ale nekde taky s tim pomlcka POLSKO (napr. pri odbocovani z I/44 na I/11 v Bludove to tusim takto je). Naopak na novych znackach (treba v Jeseniku na kruhaci pred mostem pres Belou) uz je korektni NYSA (PL).Bronajz píše:Paradoxem je ale dopravní značení, které např. město Kladsko na Jesenicku nebo Kralicku je označeno na směrovkách jako KLODSKO, což je paskvil, ale Nisa je NISA.
Tak toto je vice-mene jasne a neni v tom asi zadnej problem.Bronajz píše:Ale třeba v obci Mikulovice je výpadovka obchvatu I/44 označena jako ulice Hlucholazská. A pak si vyberte
Samo sebou. Proto je skoda, ze se nam nepodarilo po druhe svetove valce ziskat Kladsko zpet. Polakum spadlo do klina uplne nestastne.Bronajz píše:Jinak historická návaznost na země koruny České je stále v Kladské kotlině vidět. Charakter krajiny a zčásti i zástavby není samozřejmě typicky polský, pokud si člověk odmyslí nápisy, tak si připadá jako doma.
Je, tak na to uz jsem zapomnel, pac jsem tama uz strasne dlouho nejel, ale ted uz si vzpominam, ze tam neco takoveho bylo. Diky za pripomenuti.Bronajz píše:Pokud máte tuto oblast oblíbenou, najdou se tu i dopravní zajímavosti. Například silnice Paczków - Kamieniec Zabkowiczki je v úseku z Paczkowa podél železniční trati kolem pískoven u řeky Nisy (té kladské samozřejmě) v délce asi 6 km z podstatné části postavena ještě z předválečných dlažebních kostek, navíc tak kvalitně, že ani jízda po nich rychlostí 80-90 km/h nečiní problémy vozidlu i s tvrdším podvozkem, bez nějakého sníženého komfortu jízdy
Samo sebou.Bronajz píše:Mezi Levínem a Chudobou (mám-li použít české názvy) se podjíždí nádherný vysoký železniční viadukt, ale to je na "osmičce" a to jistě znáte.
To mam nastesti na nejakych starsich fotkach zachyceno jak to tam vypadalo jeste s uplnou celnici. Ale je jedine dobre, ze ty boudy uz tam nestrasi. Schengen je Schengen a tak jako z Jeseniku do Prahy jsem uz byl zvyklej posledni leta jezdit jen pres Kladsko, tak treba v zime jsem z Jeseniku do Zlatych Hor jel nekolikrat pres Hlucholazy (poprve hned nekdy par dni po opusteni celnic) a taky jsem si mocne uzival vyhody Schengenu.Bronajz píše:Odbavovací objekty hraničního přechodu Náchod byly již na podzim kompletně zbourány, prostor HP je teď trochu chaotický co se týká uspořádání průjezdních pruhů v obou směrech.
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
kolegyně teď byla v Poznani a prý se v Polsku masivně rekonstruují silnice.
že by jim z té unie šlo víc peněz ? nebo je umí lépe získat ?
ad názvy, v Kladské kotlině používám ty sudetské, tedy např. Mittelwalde
že by jim z té unie šlo víc peněz ? nebo je umí lépe získat ?
ad názvy, v Kladské kotlině používám ty sudetské, tedy např. Mittelwalde
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Zdravím. Jsem z Jeseníku a dopravní dostupnost Jesenicka je tudíž mým jakýmsi zájmem.pavel.hrdina píše:Muzu se zeptat odkud pochazite pripadne kde aktualne pobyvate? Vypadate na dobreho znalce mistnich pomeru.
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
Masivní investice do polské dálniční a silniční sítě v posledních letech souvisí zejména s pořádáním fotbalového šampionátu Euro 2012, které se bude konat v Polsku a na Ukrajině. Ohledně toho se prý Polsko zavázalo k rekonstrukci hlavních, potažmo mezinárodních tahů do PL.Mike píše:kolegyně teď byla v Poznani a prý se v Polsku masivně rekonstruují silnice.
že by jim z té unie šlo víc peněz ? nebo je umí lépe získat ?
ad názvy, v Kladské kotlině používám ty sudetské, tedy např. Mittelwalde
Re: Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
díky za vysvětlení
takže jsme vlastně tu olympiádu v Praze měli chtít
takže jsme vlastně tu olympiádu v Praze měli chtít
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Praha-Uhelná přes Polsko?
Chystám se na víkend do Rychlebských hor. Je rychlejší ( a pohodlnější) jet Praha - Hradec - Pastviny - Lichkov - Ramzová - Uhelná, nebo horem přes Hradec - Náchod - Klotzko - Zloty stok? Jak vypadá silnice č. 8 v Polsku? Díky za názory.
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
Osobně bych jel přes Pastviny a Králíky. Z D11 odboč před Hradcem na Opatovice nad Labem (po R35) a pak po I/37 do Hradce a směr na Třebechovice po I/11 je to mnohem blíž a rychlejší než sjíždět na provizorním konci D11 a objíždět celý Hradec a pak projíždět celé město..
Taky tak jezdím na ten směr.
Taky tak jezdím na ten směr.
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
Nedávna tady proběhla debata na podobné téma:
Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=1488
Praha - Krnov (Jeseník) - kudy?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=1488
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
Jo, to jsem byl já. Poté, co jsem trasu vyzkoušel, bych do Uhelné hlasoval za Polsko. Stav osmičky byl (tehdy) slušný. Provoz nemůžu posoudit, jel jsem to tuším v sobotu večer.
Království a půl princezny za 511.
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
Jojo, matně jsem si téma pamatoval, ale nemohl jsem jej najít.
Máte někdo aktuální info, jak postupuje rekonstrukce v úseku Klodsko - Zloty Stok?
(asi to můžeme přesunout...)
Pozn. mapman: Přesunuto k obdobnému tématu
Máte někdo aktuální info, jak postupuje rekonstrukce v úseku Klodsko - Zloty Stok?
(asi to můžeme přesunout...)
Pozn. mapman: Přesunuto k obdobnému tématu
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
Mohu se zeptat někoho kdo zná Hradec. Není to nejkratší a nejrychlejší po Pražské třídě přes Kukleny, než to objíždět vrchem (po I/35 z Jičína)? Nebo je tam snad nějaký zákaz, že se celý Hradec objíždí?Jirka píše:Osobně bych jel přes Pastviny a Králíky. Z D11 odboč před Hradcem na Opatovice nad Labem (po R35) a pak po I/37 do Hradce a směr na Třebechovice po I/11 je to mnohem blíž a rychlejší než sjíždět na provizorním konci D11 a objíždět celý Hradec a pak projíždět celé město...
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
No po Pražské bych nejel je to samý semafor a stejně dojedeš na křižovatku s I/37 u Fakultní nemocnice. Hradec znám dost dobře. Podívej se na mapu a zjistíš že otevřením R35 na Opatovice a pak sjet na I/37 a s 5 semafory je nejrychlejší průjezd HK.Domis píše:Mohu se zeptat někoho kdo zná Hradec. Není to nejkratší a nejrychlejší po Pražské třídě přes Kukleny, než to objíždět vrchem (po I/35 z Jičína)? Nebo je tam snad nějaký zákaz, že se celý Hradec objíždí?Jirka píše:Osobně bych jel přes Pastviny a Králíky. Z D11 odboč před Hradcem na Opatovice nad Labem (po R35) a pak po I/37 do Hradce a směr na Třebechovice po I/11 je to mnohem blíž a rychlejší než sjíždět na provizorním konci D11 a objíždět celý Hradec a pak projíždět celé město...
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
Teď co je otevřená R35 je to samozřejmě nejlepší tudy, to mi je jasné. Mně šlo jen o srovnání Pražské se severní trasou 11/35. Teď když to prohlížím v GoogleEarthu, tak vidím, že je to "vrchem" asi i rychlejší.Jirka píše:No po Pražské bych nejel je to samý semafor a stejně dojedeš na křižovatku s I/37 u Fakultní nemocnice. Hradec znám dost dobře. Podívej se na mapu a zjistíš že otevřením R35 na Opatovice a pak sjet na I/37 a s 5 semafory je nejrychlejší průjezd HK.
Re: Praha-Uhelná přes Polsko?
já osobně bych tedy ještě vynechal ty PastvinyJirka píše:Osobně bych jel přes Pastviny a Králíky. Z D11 odboč před Hradcem na Opatovice nad Labem (po R35) a pak po I/37 do Hradce a směr na Třebechovice po I/11 je to mnohem blíž a rychlejší než sjíždět na provizorním konci D11 a objíždět celý Hradec a pak projíždět celé město..
Taky tak jezdím na ten směr.
v Líšnici je 40kmh a rádi tam oxidují MP
rovněž tak Pastviny a Vlčkovice jsou vlastně dvouobec, takže taky "nuda"
jeď dál po I/11 až do Bredůvky, tam vyhlídkovou jízdou přes Studené až do Těchonína resp.Celného a dále Mladkov, Lichkov, Králíky
jinak jednoznačně po R35 a v Opatovicích sledovat křižovatky, ať nejsi brzdou provozu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Praha – Jeseníky, kudy?
Díky za názory.
Věděl by někdo odpověď na původní dotaz, tedy , jaká je aktuální situace s rekonstrukcí v Polsku v úseku Klodsko - Paczkow?
Věděl by někdo odpověď na původní dotaz, tedy , jaká je aktuální situace s rekonstrukcí v Polsku v úseku Klodsko - Paczkow?
Re: Praha – Jeseníky, kudy?
Přesně za týden tamtudy pojedu Jeseník - Praha a zpět, tak dám vědět zde.adamos píše:Díky za názory.
Věděl by někdo odpověď na původní dotaz, tedy , jaká je aktuální situace s rekonstrukcí v Polsku v úseku Klodsko - Paczkow?