Korejská republika

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedávno se začala výstavba 3. mostu Incheon. Staví ho seskupení firem na čele s POSCO. Na mostě bude vyhlídková věž ve výšce 180m.

Dokončení se plánuje na 12/2025.

https://cdn.kihoilbo.co.kr/news/photo/2 ... 0_5457.jpg

http://www.kihoilbo.co.kr/news/articleV ... xno=939799

jízda po jednom z dosavadních:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.9. se do provozu odevzdal World Cup Bridge a taky tah Seobu Underground Expressway.

Most je 1. nad řekou Han nedaleko hlavního města za více než dekádu a spojuje oblast nedaleko World Cup Stadium s územím Anyang Stream jižně od řeky Han. Délka činí cca. 2 km.

Seobu Underground Expressway je nový tah nad dosavadní Seobu Expressway akorát vede pod úrovní země a to v délce 10,3 km. Jde o jednu z dálničních tepen pro hlavní město. Dosavadní Seobu Expressway se stává standardní silnicí s tím, že se přestaví do takové podoby, která vytvoří prostor pro cyklisty, chodce a bude zde více prostoru pro oddych doplněn o parky.

kvalitní video z projížďky mostem a podzemním rychlostnímtahem:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Korea enters 'highway age' 50 years ago :arrow:

https://www.koreatimes.co.kr/www/nation ... 04346.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Korejská vláda usiluje o další rozšíření vodíkové infrastruktury

Do roku 2050 má být vodík největším zdrojem energie.

07.12.2021 / CzechTrade

Jižní Korea plánuje urychlit výrobu čistého vodíku a rozšířit svou výrobní a spotřební infrastrukturu, aby se do roku 2050 stala největším celostátním zdrojem energie, uvedlo ministerstvo průmyslu. Plány jsou součástí komplexní strategie vlády k vodíkové ekonomice, jelikož země prosazuje rozvoj vodíku a další obnovitelné energie jako alternativy k fosilním palivům s cílem dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050.

Podle plánu vláda do roku 2050 poskytne 27,9 milionů tun vodíku ročně, přičemž všechen budou buď zelený nebo modrý vodík, uvedlo ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky. Vláda také slíbila, že posílí spolupráci se zeměmi produkujícími vodík, aby do roku 2050 zajistila přibližně 40 kanálů pro dodávky vodíku.

„Vodík se stane naším největším samostatným zdrojem energie v roce 2050 a bude tvořit 33 procent celkové spotřeby energie,“ uvedlo ministerstvo. Do roku 2050 bude celostátně zřízeno více než 2000 dobíjecích stanic, přičemž nejméně jedna nabíjecí stanice bude podle ministerstva zřízena ve 226 obvodech a okresech po celé zemi.

https://www.businessinfo.cz/clanky/kore ... struktury/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Korea otevřela nejdelší podmořský tunel: Boryeong. Mj. je i v prvních 10 nejdelších této kategorie ve světě.

Nachází se mezi Boyreong a malým ostrůvkem Wonsan-do. Tento malý ostrůvek je v podstatě výběžkem polostrova Taean. Zahrnuje i další ostrovy, které jsou ale s pevninou spojené mostama.

Nový tunel je dlouhý 6,9 km, z čeho 5,2 km jde pod hladinou moře. A je součástí National Road 77.

Jeho výstavba trvala 11 let, od 12/2010.



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový Masterplan pro dálniční síť:

Nebudu se detailně rozepisovat ani nyní sumarizovat toto vlákno. Dá se zde snadno dohledat, že v zemi je asi 5 tisíc z asi 5,5 tis. plánovaných km dálniční sítě. Ta síť se staví desítky let ... nyní se provedl upgrade tohoto dálničního plánu a vzniká tím nový prostor pro realizaci, kterou budeme moct sledovat.

Aktualizace plánu obsahuje skoro 4 desítky projektů. Z nich polovina se týká rozšíření nebo jiného vylepšení 349 stávajících km dálniční sítě. Další polovina pak v sobě zahrnuje rozšíření dálniční sítě o dalších 770 km. Značí to, že základní dálniční síť má dosáhnout rozsahu 6,3 tis. km.

Náklady na rozšíření se odhadují na 8420 mld. KRW (1€ = 1200 KRW), náklady na novou výstavbu pak 13 490 mld. KRW. Značí to, že aktualizace dálničního plánu vyjde na dalších asi 18 mld. €. To jen pro představu.

Korejské dálnice jsou plné tunelových a mostních sekcí. Zrovna u těch mostů se přistavím a zde je délka v km dle provincií:
Length of road bridges on expressways in South Korea in 2020, by province - 1,4 tis. km<br />statista.com
Length of road bridges on expressways in South Korea in 2020, by province - 1,4 tis. km
statista.com
2.JPG (62.88 KiB) Zobrazeno 4056 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Zítra, 21.3. se do provozu odevzdá 31,2 km dlouhý úsek Expressway 400. Jde o 2. okruh Soulu a to mezi Expressway 1 nedaleko Suwon po Expressway 35 u Gonjiam. To je JV u Soulu.

video z konce stavebních prací:


Obrázek

Rozpočet pro letošní rok 2022 byl schválen v 12/2021:

*znovu rekordní a sice ve výši v propočtu 515 mld. USD
- výdaje jsou větší o 8,9%
*dluh se má zvednout ze 47% na 50% HDP
- zadlužování se v posledních letech zrychlilo
*armáda dostane letos 46 mld. USD (+4,5%)
- reakce na hrozby ze severu
- 87% kapitálových výdajů se pokryje domácí produkcí
- já to třeba nevěděl, ale Hyundai vyrábí i tank: Hyundai Rotem K-2
*širší pohled na infrastrukturu: https://www.mordorintelligence.com/indu ... outh-korea
- segment silniční a dálniční je extra taky
- konstatuje se jasně, že dálniční rozvoj stojí za 25- roční proměnou industrializace země :ok:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.3.2022 21:58:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +video
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.3. se do provozu odevzdala 33 km dlouhá severní sekce tahu Daegu Circular Expressway. Výstavba trvala od roku 2014. V provozu jsou tak 2 nové části tohoto okruhu, na mapě červenou barvou. Okruh je tímto dokončen, i když né v celé délce jako rychlostní tah s MÚK. Daegu je 4. největší město, na JV polostrova ve vnitrozemí. Ekonomická oblast, ve které žije asi 2,5 mil. obyv.

Obrázek

Obrázek

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

historicky rekordní intenzivní srážky těžce poškozují nejen hlavní město

Neuvěřitelné, ale od 25.7. do doposud se napříč Ameriku, Afriku a Asii zbláznilo počasí a nejvíce zasaženými lokalitami jsou oblasti hlavních měst. Nevynechalo to ani Jižní Koreu. Od 7. srpna padají přívalové deště. Podle korejského meteorologického úřadu (KMA) je úhrn srážek za 48 hodin do 9. srpna v Soulu 496,5 mm; 450,9 mm v Yangpyeong, provincie Gyeonggi; 439,5 mm ve městě Yeoju v provincii Gyeonggi; 338,5 mm v Incheonu; a 279 mm v Hoengseong v provincii Gangwon. Okres Dongjak v Soulu zaznamenal 8. srpna 381,5 mm srážek za 24 hodin, což je považováno za nejvyšší hodnotu od doby, kdy v roce 1907 začaly moderní záznamy. Očekávají se další silné deště. Důsledkem je mj. min. 10 mrtvých, další se pohřešují. Navzdory všem systémům se valící vlny přes města stávají smrtící pastí, ze které najednou není úniku.

Materiální škody jsou enormní. Přibližně 800 budov bylo poškozeno povodněmi, sesuvy půdy nebo zřícením zdí v důsledku silného deště. Evakuováno bylo všemožnýma silama 936 lidí včetně 580 v Soulu a 309 v provincii Gyeonggi.

Některé železniční spoje byly pozastaveny kvůli zaplaveným tratím na přibližně 8 místech, většinou v Soulu a Incheonu. Silnice byly také poškozeny nebo zaplaveny, což narušilo provoz včetně rušné dálnice Dongbu v Soulu. :shock:

Rozsah škod se neustále zvětšuje, stejně tak oběti na životech. Přitom v uplynulé dekádě se vrazil velký peníz do obrovských retenčních nádrží právě na odvádění vody ze zastavaných ploch. Proti intenzitám srážek z posledních dnů to ale jednoduše nestačilo.

Zničeno bylo více než 1000 osobních vozidel. Dalších více než 2 tisíc je těžko poškozeno, ale lze je opravit. Tolik hlášení k 8.8.

Zajímavé čtení k těmto situacím je pak zde (zajišťovna Swiss Re): https://www.voanews.com/a/natural-disas ... 83516.html .

USA mají zde mají asi 28,5 tis. vojáků. Samotný resort v USA vydal varování před vývojem počasí zde na "stupeň ohrožení na životě" a vyzval ke sledování stavu vozovek v zemi. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.11.2022 22:01:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Soul plánuje přestavět podzemní dálnici Gangbuk a městskou část dálnice Gyeongbu

mapy: http://news.bbsi.co.kr/news/articleView ... no=3086107

Některé důležité zprávy týkající se rychlostních silnic v Soulu minulý týden, když město oznámilo plány na přestavbu podzemní dálnice Gangbuk a městské části dálnice Gyeongbu. Toto oznámení učinil starosta Oh během návštěvy Madridu, přičemž se inspiroval projektem Madrid Río Park.

Dálnice Gangbuk je dálnice, která vede podél řeky Han na severním břehu řeky, zatímco dálnice Gyeongbu je hlavní dálnice v Koreji, která spojuje Soul s Pusanem a její městská část se táhne od Yangjae po Hannam IC. Toto jsou možná 2 nejdůležitější dálnice procházející Soulem spolu s Olympic-daero (ekvivalent dálnice Gangbuk na jižním břehu) a tyto silnice jsou silně přetížené, s průměrnou rychlostí 31,9 km/h na dálnici Gangbuk a 28,3 km/h na městském dálnice Gyeongbu.

Za prvé, toto nejsou jediné takové projekty v Soulu. Již ve výstavbě a částečně dokončeny jsou dálnice Dongbu Ganseon a Seobu Ganseon Expressway. Kromě toho ústřední vláda nedávno oznámila, že přestaví podzemní dálnice vedoucí do Soulu, včetně další části dálnice Gyeongbu jižně od Yangjae.

Pokud jde o tyto nové projekty, které byly právě oznámeny, nejsou ani zcela nové a již byly v minulosti jedním nebo druhým způsobem navrženy. Pokud jde o dálnici Gangbuk, 17,4 km dlouhá rychlostní silnice bude nahrazena novou silnicí postavenou pod zemí. Nový tunel bude mít 3 jízdní pruhy v každém směru. Na stávající komunikaci bude snížen počet jízdních pruhů v každém směru ze 4 na 3, přičemž rekultivovaný prostor bude využit pro pěší využití a pro lepší propojení s parky. A pro 7 km dlouhou městskou dálnici Gyeongbu, která má v současnosti 4 jízdní pruhy v každém směru, by byla nahrazena tunelem se 6 jízdními pruhy v každém směru. Stávající dálnice by byla většinou nahrazena lineárním parkem, místo toho by na straně parku byly přestavěny některé drobné nekontrolované přístupové cesty na úrovni povrchu.

Očekává se, že bude dokončen do roku 2032 pro tunely (a do roku 2035 pro úplnou transformaci stávajících silnic). Myslím si, že tyto druhy projektů je třeba dělat pragmaticky, protože mnohé z potenciálních problémů jsou specifické inženýrské výzvy, jako je propojení tunelů s blízkými ulicemi nebo zvládnutí výškových rozdílů mezi ulicemi, dálnicemi, řekami. Takže bych se nedivil, kdyby tento projekt nakonec stál více, než se původně plánovalo, nebo kdyby jeho výstavba zabrala více času.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.12. se do provozu uvedl 9,7 km dlouhý úsek Ring Expressway v Gwangju. Toto je část dálnice 500, která je prozatím odbočkou z dálnice 25 podél západní strany Gwangju k národní silnici 49. Nachází se mezi mimoúrovňovou křižovatkou S.Gwangsan a křižovatkou S.Jangseong.

https://www.yna.co.kr/view/AKR20221220059300054
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Jižní Korea – Více než 30 mrtvých, mnoho nezvěstných po povodních a sesuvech půdy ve 4 provinciích (počet mrtvých již může být jiný)

Jihokorejské ministerstvo vnitra a bezpečnosti oznámilo, že po období silných dešťů od 9. července 2023 zemřelo 37 lidí a 9 se pohřešuje. K úmrtím došlo v provinciích Sejong (1), Severní Chungcheong (13), Jižní Chungcheong (4) a Severní Kjongsang (19). Osm lidí se pohřešuje v provincii Severní Gyeongsang a jeden člověk zůstává nezvěstný v Pusanu.

Je tragické, že počet obětí zahrnuje nejméně devět lidí, kteří zemřeli poté, co autobus uvízl v zatopeném podzemním tunelu v Osongu ve městě Cheongju, hlavním městě provincie Severní Chungcheong. Podzemní vozovka byla zatopena v důsledku vylití nedaleké řeky poté, co se zřítil násep kvůli stoupající hladině vody způsobené neúprosným deštěm. Očekává se, že počet obětí zaplavení podchodu dále poroste, protože záchranné operace pokračují v pátrání po vozidlech a osobách, o kterých se předpokládá, že jsou stále uvězněni uvnitř tunelu.

V prohlášení ze dne 16. července jihokorejský premiér Han Duck-soo uvedl: „Mobilizujeme veškerou lidskou sílu a zdroje armády, policie, hasičů a místních samospráv ohledně záchranné operace po záplavové nehodě ve městě Cheongju a zajistíme, aby záchranná operace byla dokončena co nejdříve.

Jinde v zemi bylo hlášeno až 19 úmrtí v provincii Severní Gyeongsang, především kvůli sesuvům půdy a zřícení domů v okrese Yecheon. V kraji se pohřešuje osm lidí. V oblasti probíhá masivní pátrací a záchranná operace, do které je zapojeno 2 400 záchranářů z hasičských sborů, policie a armády.

Úřady také oznámily, že čtyři lidé zemřeli v provincii Jižní Chungcheong a jeden ve městě Sejong. Přibližně 35 lidí utrpělo v celé zemi zranění v důsledku nedávných lijáků. Jedna osoba zůstává nezvěstná v jižním přístavním městě Pusan.

Silné deště způsobily značné škody na zemědělství, silnicích a více než 400 budovách. Téměř 9 000 lidí ze 14 měst a provincií v posledních dnech evakuovalo své domovy, včetně 2 581 osob v provincii Severní Chungcheong. K 16. červenci zůstalo 5 000 z tohoto celkového počtu přemístěno kvůli přetrvávajícím rizikům.

https://news.sky.com/story/south-korea- ... s-12921282
https://www.bbc.com/news/world-asia-66209578
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Korejská republika

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě 31. května se v Koreji otevřel nový úsek dálnice a sice nový úsek 2. okruhu hlavního města Soulu, což je nový silniční okruh v oblasti hlavního města, který se v různých fázích staví více než deset let. Pro připomenutí, již existuje první okruh v Soulu, který prochází blíže k samotnému Soulu a o celkové délce 128 km, většinou postavený v 90. letech a na počátku 21. století. Od roku 2010 začala výstavba nového silničního okruhu s názvem Soul Capital Region 2nd Ring Road. Tato dálnice bude dále od Soulu, spojuje satelitní města a bude mít délku 263 km. Některé úseky již byly otevřeny, ale 31. května se otevřel nový.

31. května byl otevřen nový 12,7 km dlouhý úsek mezi Yangpyeong IC (v současnosti koncový bod dálnice JungbuNaeryuk Expressway) a Joan IC dále na severovýchod. Tak, jak to teď stojí, to vlastně působí spíše jako severní prodloužení dálnice JungbuNaeryuk, protože okruh bude ve skutečnosti sdílet cestu krátkého úseku dálnice JungbuNaeryuk, z Namyangpyeong do Yangpyeong IC. Nové rozšíření nebude hned tak užitečné, protože Joan IC se nachází tak nějak uprostřed ničeho a není připojen k žádné jiné dálnici.

To se ale velmi brzy změní, protože do konce roku 2024 je plánována řada nových otevření 2. okruhu hlavního města Soulu. První z nich je pokračováním tohoto úseku dále na sever o 4,9 km, aby se konečně setkal s dalším úsekem rychlostní silnice v Hwado IC (Seoul-Yangyang Expressway), která by měla být otevřena letos v prosinci. Ve stejnou dobu je také naplánováno otevření úseku dále na sever, dlouhý 28,3 km dlouhý úsek z Hwado do Sohol JC v Pocheonu, který se spojí se stávajícím krátkým úsekem 2. okruhu hlavního města Soulu, který byl již otevřen v roce 2017. na druhém konci na jihozápadě v Ansanu bude letos v září otevřen nový krátký úsek dálnice o délce 2,4 km podél průmyslového parku Sihwa. Na severní straně bude úsek mezi Yangju a Paju (24,8 km) otevřen v roce 2024 a bude následovat 25,4 km dlouhý úsek mezi Paju a Gimpo v roce 2025 s tunelem pod řekou Han poblíž severokorejské hranice. V roce 2026 pak bude otevřen 19,4 km dlouhý úsek na jihovýchodě mezi Icheon a Namyangpyeong.

Tím se dokončí silniční okruh, kromě posledního zbývajícího úseku v Incheonu u Songdo, který se ukazuje jako nejnáročnější z důvodů nákladů a životního prostředí, protože by potřeboval gigantický most přes moře u pobřeží Songdo. Očekává se, že stavba začne brzy, ale v nejlepším případě se neotevře dříve než v roce 2029.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“