R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od pp21 »

Zajímavé informace v článku "Mostní objekty a zdi na R6 v úseku Praha – Pavlov".
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... ha-pavlov/

Nejzajímavější je tam popis budoucího tunelu Jeneček pod budoucí přistávací a vzletovou dráhou, a to včetně příčného řezu finálního stavu.
Jen bych bral s rezervou tvrzení, že ve světě neexistuje obdobné řešení. Jasně, neexistuje na chlup stejné, ale že by Schiphol nebo Orly byly plánované na menší zatížení...? No a ještě link na zmiňivanou Madeiru.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Tunel Jeneček

Příspěvek od martini »

Jediné s čím R6 bohužel asi nepočítá je AirCon III. etapa, tedy tato stavba. Využití mostu, přes který jsem to natáhl, asi v úvahu nepřipadá, neb je dimenzován na polní cestu :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunel Jeneček

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Jediné s čím R6 bohužel asi nepočítá je AirCon III. etapa, tedy tato stavba. Využití mostu, přes který jsem to natáhl, asi v úvahu nepřipadá, neb je dymenzován na polní cestu :-)
a co když aircon pujde v tunelu? není to jedna z variant? nejsem si tím ale vůbec jistý
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

R6 Hostivice

Příspěvek od Lenny »

Bylo zveřejněno Oznámení o zahájení stavebního řízení MÚK Hostivice

Účastníci řízení mohou své případné námitky k předmětné stavbě ve výše uvedeném rozsahu stavebních objektů předložit speciálnímu stavebnímu úřadu Ministerstva dopravy nejpozději do 11.6.2009, jinak k nim nebude přihlédnuto. Ve stejné lhůtě sdělí svá stanoviska dotčené orgány.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

MÚK Hostivice

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Bylo zveřejněno Oznámení o zahájení stavebního řízení MÚK Hostivice

Účastníci řízení mohou své případné námitky k předmětné stavbě ve výše uvedeném rozsahu stavebních objektů předložit speciálnímu stavebnímu úřadu Ministerstva dopravy nejpozději do 11.6.2009, jinak k nim nebude přihlédnuto. Ve stejné lhůtě sdělí svá stanoviska dotčené orgány.
Investorem té MÚK by měl být investor toho mega logistického areálu, který defacto spojí Hostivici s Prahou. Doufám, že se na tom nic nezměnilo a že se brzy začne stavět. A hlavně ne za státní, ale soukromé peníze toho, kdo křižovatku skutečně potřebuje a bude ji využívat. De facto se jedná o první vlaštovku. Pro napojení na komunikační síť bude nutné opět podejít trať Praha Kladno. Propojka by měla vzniknout přes sérii kruhových objezdů asi nějak takto a celý prostor mezi R6 a bývalou I/6 je v budoucnu rezervován pro další haly.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
HonzaC
Příspěvky: 30
Registrován: 15.3.2009 18:05:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK Hostivice

Příspěvek od HonzaC »

vůbec nechápu smysl té MÚK, je to jenom zase další zbytečné kouskování dálnice, vždyť v klidu mohou najíždět po staré šestce, je to úplně stejně daleko a bez nutntosti velkých investic.....
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK Hostivice

Příspěvek od mapman »

HonzaC píše:vůbec nechápu smysl té MÚK, je to jenom zase další zbytečné kouskování dálnice, vždyť v klidu mohou najíždět po staré šestce, je to úplně stejně daleko a bez nutntosti velkých investic.....
Ta MÚK je tam ze dvou důvodů, poměrně podstatných:

1) aktuální je to, aby doprava z Logistického parku u R6 nezatěžovala okolní komunikace
2) to s tím souvisí, při dostavbě Břevnovské radiály bude další napojení na původní "šestku" až přes Slánskou ulici (podle variant teda), resp. MÚK Jeneč na druhé straně (= průjezd skrz celé Hositvice).

čili v tomto případě IMHO o zbytečné kouskování nejde. Ale asi je to věc názoru...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK Hostivice

Příspěvek od martini »

Ta MÚK je nutností, protože jinak by musela MÚK R1xR6 napojit i býv. I/6. Obsluha těch hal z MÚK Slánská na Břevnovské radiále či MÚK Jeneč na R6 nepřipadá v úvahu neboť kamioný by museli přes město. Ono ale to napojení býv. I/6 na MÚK R1xR6 by realizovatelné bylo: zákres do mapy (chybí mě tam jen rampa BR -> 517, ale její doplnění by také šlo).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
HonzaC
Příspěvky: 30
Registrován: 15.3.2009 18:05:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK Hostivice

Příspěvek od HonzaC »

mapman píše:2) to s tím souvisí, při dostavbě Břevnovské radiály bude další napojení na původní "šestku" až přes Slánskou ulici (podle variant teda), resp. MÚK Jeneč na druhé straně (= průjezd skrz celé Hositvice).
pravda, to me nejak nedocvaklo, diky za info
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: MÚK Hostivice

Příspěvek od andy »

Pro info: 9/7 bylo vydáno stavební povolení - viz http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-pora ... tivice.htm
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R6 napojení MÚK Jeneč na II/201

Příspěvek od martini »

Napojení je komplet hotovo, včetně svislého dopravního značení (obec Jeneč začíná již u podjezdu trati), takže 50 km/h přes celý budoucí logistický areál. Zatím však není zprovozněno, asi se čeká na povolení k předčasnému užívání stavby, nebo nevím, každopádně jsou tam neprůjezně sestavena svodidla typu NewJersey.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
joe.hunter
Příspěvky: 1
Registrován: 24.7.2010 12:02:07

Re: Průjezd R6 Karlovými Vary

Příspěvek od joe.hunter »

Nevíte někdo, z jakého důvodu je rychlostní omezení na krátkém úseku kousek za Prahou (směrem na Vary)? Je to snad změnou povrchu v tomto betonovém průsmyku? Vždy mi to tam vrtá hlavou..
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Průjezd R6 Karlovými Vary

Příspěvek od pp21 »

joe.hunter píše:Nevíte někdo, z jakého důvodu je rychlostní omezení na krátkém úseku kousek za Prahou (směrem na Vary)? Je to snad změnou povrchu v tomto betonovém průsmyku? Vždy mi to tam vrtá hlavou..
To je krásnej termín ... "betonovej průsmyk" ;o)))
Ano je to tím, ve skutečnosti se jedná o základy budoucího tunelu Jeneček pod budoucí paralelní přistávací dráhou letiště Ruzyně. Nějaký bystrý úředník/policista rozhodnul, že tam není odstavnej pruh a že už to skoro jako tunel vypadá a rozhodnul, že tam bude omezení na 80 km/h. A tak tam je :(
xcav8
Příspěvky: 519
Registrován: 27.5.2010 11:00:52
Bydliště: Brno

Re: Průjezd R6 Karlovými Vary

Příspěvek od xcav8 »

Buďte rádi, že tam nedali 40. :mrgreen:
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od martini »

Tak teď jsem se pobavil na kontrolním závěru NKÚ, kde se uvádí, že investiční záměr této akce byl schválen 23.6.1969.

Původně to mělo stát 240.000 tis. Kč, přepočtem na dnešní cenovou úroveň dle koeficientu NKÚ 1.436.716 tis. Kč, ale stálo to 3.677.224 tis. Kč.

Posun začátku výstavby o 456 měsíců :kladivo:

Jedná se o kontrolní protokol z kontroly č. 09/27 (ještě neuveřejněn) - Peněžní prostředky určené na výstavbu komunikací.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od P_V »

Tak to už je absurdní, zdalipak také NKÚ zohlednil že se nestaví podle projektu, odpovídajícího normám, technologiím a potřebám z roku 1969?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od Lenny »

Vždyť v tu dobu nebyla ani kategorie S (R) 24,5
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od Max »

A nehraje taky dost velkou roli cena dopravy materialu, resp. cena benzinu ? I kdyby se zahrnula inflace, tak je drazsi ... nebo to snad NKU zahrnul ?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od martini »

Explicitně tuto stavbu v textu nezmiňují, ta je pak jen "na ukázku" v souhrnné tabulce. Explicitně jsou zmiňovány vesměs vysoutěžené stavby. To bylo spíš tak pro pobavení, netřeba se rozčilovat. Hlavně tou dobou byla R6 plánována i v úplně jiné trase...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Mišda
Příspěvky: 126
Registrován: 9.3.2013 21:50:45

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od Mišda »

Vydán nový leták MÚK Hostivice: http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/49C6 ... tivice.pdf
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od -xdas- »

Jak je to s financováním této stavby? ŘSD platí pouze větve (celkově 4) a investor průmyslového areálu ostatní komunikace včetně okružních křižovatek, přeložky železniční tratě a podjezdu?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od martini »

-xdas- píše:Jak je to s financováním této stavby? ŘSD platí pouze větve (celkově 4) a investor průmyslového areálu ostatní komunikace včetně okružních křižovatek, přeložky železniční tratě a podjezdu?
Ano pouze větvě, zbytek investor logistické zóny + samozřejmě ŘSD platilo už ty části vybudované v rámci R6 (hlavně tedy most přes R6).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od adamos »

V letáku se píše:
Výstavba MÚK bude mít pozitivní dopad na obsluhu Hostivice a přilehlého okolí, neboť po dostavbě Břevnovské radiály dojde k odpojení stávající komunikace II /606 (dříve I/6) od nadřazené komunikační sítě a obslužnost celé oblasti Hostivice by se výrazně zhoršila
Znamená to, že hlavní příjezd do Hostivice bude přes novou MUK, dva pravoúhlý kruháky, myší dírou pod trať, mezi sklady a doprava na starou II/606?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: R6 Praha – Pavlov (tunel Jeneček)

Příspěvek od Vizi »

adamos píše:Znamená to, že hlavní příjezd do Hostivice bude přes novou MUK, dva pravoúhlý kruháky, myší dírou pod trať, mezi sklady a doprava na starou II/606?
Pokud pojedete po okruhu nebo po Břevnovské radiále, pak ano. Ulice Karlovarská pochopitelně na II/606 napojena zůstane, čili je otázka, co považovat za hlavní příjezd.
Nicméně zcela upřímně - vzhledem k tomu, že je těžko odhadnout kolik ze zde diskutujících bude mít možnost se po Břevnovské radiále projet, tak nás tento problém nemusí znepokojovat :-(
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Odpovědět

Zpět na „D6“