Barrandovský most
Re: Barrandovský most
Ehm... pokud se nepletu, tak rozhodnutí o Dvoreckém mostu bez IAD je z doby dávno předpirátovské. Myslím že ODS a Praha 4 k tomu měly co říct. Druhá věc je, co by takový most udělal s oběma břehy a jestli by to bylo dobré nebo špatné.
Re: Barrandovský most
Dvorecký most bude mít jen 2 pruhy, na které se musí vejít nová tramvaj a většinu busů, které dnes jedou přes Barranďák - 118, 196, 197, možná i 170 a 190. Na Podolské straně bude úrovňová křižovatka. Kapacitu pro IAD tam nevidím.Lynx píše: Tajně doufám, že tam bude dodatečně IAD povolena, až se k moci dostane někdo racionálnější, než Piráti a podobná individua, ale lepší by bylo, kdyby byla šířka pro IAD odpovídající od začátku. To by mohlo alespoň trošku ulehčit i Barranďáku.
Další ulehčení by mohla být ta rampa od jihu, což je vlastně samostatný další most kousek vedle od stávajícího Barranďáku - viz článek výše.
Bez jižní rampy Barr. mostu a úpravy sjezdu na Modřanskou tak jak je to v té studii ČVUT nemá RR příliš význam stavět. Přibyl by akorát další tunel před kterým by byla pravidelně na světlech červená.
Re: Barrandovský most
Jižní rampou myslíte ten samostatný most z JS na Strakonickou?
Re: Barrandovský most
Přidání dalších pruhů na most by situaci spíš zhoršilo. Počet pruhů není to úzké hrdlo, tím jsou ty průplety a sjezdy/nájezdy. Tam je potřeba tomu odlehčit.
Re: Barrandovský most
Hlavně je to taky o lidech. V podstatě pokaždé, když přijíždím od Krče směr Strakonická, tak z Braníku vyjíždějí auta a hned se cpou do toho prostředního průběžného pruhu směr Smíchov, přitom by mohla jet rovně ještě pár set metrů...
Re: Barrandovský most
Jižní rampa zhruba takto:michal píše:Jižní rampou myslíte ten samostatný most z JS na Strakonickou?
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... GfHnN0JnVw
Ze Strakonické směr Jižní spojka by se odbočilo dříve - nová rampa. Z Barr. mostu by se zrušil sjezd směr Modřany a pusunul o kus dál. (Někdy je kolona aut od semaforu s Modřanskou až na Barr. most a vznikají kolony.) Vyřešil by se tím problém krátkého průpletu na Barr. mostě. Vyřešila by se možnost jet ze Strakonické (od jihu) do ulice K Barrandovu a opačně. To nyní není možné.
Re: Barrandovský most
Jo, ten nový most pro tyto směry by to chtělo.
Re: Barrandovský most
To je budoucí ( byť vzdálený ) plán nebo pouze vize co by jak by ?
Re: Barrandovský most
Je to pouze vize z té studie ČVUT, kterou jsem zhruba zakreslil do mapy. Pro realizaci by se musel změnit územní plán a udělat celé kolečko papírů.kot píše:To je budoucí ( byť vzdálený ) plán nebo pouze vize co by jak by ?
Re: Barrandovský most
No, ale hlavu a patu to jednoznačně má. Škoda, že se klauni o vize s dobrým nápadem nezajímají a raději malují čáry na silnice jako je Podolské nábřeží, kam se do jimi namalovaného pruhu žádné běžné auto nevejde....
Re: Barrandovský most
Já jsem si tu studii ČVUT před časem docela prolezl a tady tu rampu považuji za defakto nutné minimum, co je třeba udělat. Osobně si myslím, že něco obdobného by mělo vzniknout i v opačném směru, dát prostě část dopravy na nové mosty.
Ale největší problém v kapacitě s radlickou radiálou nebude nejspíš most samotný, ale tento úsek. Nebo ne ?
A tam mě napadá snad jedině nějaké patrové uspořádání alespoň pro část dopravy. Protože tento úsek mě přijde jako ještě větší špunt - hodně vozidel si tam vyměňuje pruhy, je to docela krátký úsek na tolik dopravy, RR sem přivede opravdu nemálo nové dopravy a hlavně kvůli jen 8-pruhům se musí spousta přijíždějících směrů stahovat buď ze 2 do 1 nebo ze 3 do 2, aby se to prostě alespoň trošku poskládalo.
Jinak bych ale řekl, že bez RR to zde stačit bude "jakštakš", s RR v žádném případě. Ten projekt té radiály mi kvůli kapacitě samotného MO přijde bohužel postavený totálně na hlavu. S tím není radno si zahrávat, bez dořešení se vyhodí desítky mld korun z okna.
Ale největší problém v kapacitě s radlickou radiálou nebude nejspíš most samotný, ale tento úsek. Nebo ne ?
A tam mě napadá snad jedině nějaké patrové uspořádání alespoň pro část dopravy. Protože tento úsek mě přijde jako ještě větší špunt - hodně vozidel si tam vyměňuje pruhy, je to docela krátký úsek na tolik dopravy, RR sem přivede opravdu nemálo nové dopravy a hlavně kvůli jen 8-pruhům se musí spousta přijíždějících směrů stahovat buď ze 2 do 1 nebo ze 3 do 2, aby se to prostě alespoň trošku poskládalo.
Jinak bych ale řekl, že bez RR to zde stačit bude "jakštakš", s RR v žádném případě. Ten projekt té radiály mi kvůli kapacitě samotného MO přijde bohužel postavený totálně na hlavu. S tím není radno si zahrávat, bez dořešení se vyhodí desítky mld korun z okna.
Re: Barrandovský most
2 michal :
protože ty odbočovací pruhy zpomalují, zatímco směr Smíchov ne
ano, teoreticky s může řadit až pod rampou z Barrandova, ale ....
protože ty odbočovací pruhy zpomalují, zatímco směr Smíchov ne
ano, teoreticky s může řadit až pod rampou z Barrandova, ale ....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Barrandovský most
Odlehčovací trasa vyhýbající se tomu průpletu by mohla vést takto (tunelem):
https://mapy.cz/s/gevarufaku
Pro směr centrum - Sídliště Barrandov.
Možná by se tam s dost velkou kreativitou dala zkomponovat i další odlehčovací propojka směrem na Strakonice, která by na to navazovala.
https://mapy.cz/s/kuvubafono
Tím by se část provozu vyhnula průpletu.
https://mapy.cz/s/gevarufaku
Pro směr centrum - Sídliště Barrandov.
Možná by se tam s dost velkou kreativitou dala zkomponovat i další odlehčovací propojka směrem na Strakonice, která by na to navazovala.
https://mapy.cz/s/kuvubafono
Tím by se část provozu vyhnula průpletu.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Barrandovský most
ten tunel by se křížil právě s RR, ne?
Re: Barrandovský most
Já bych rád připomněl, že na nábřeží žádný pruh, do kterého by se nevešlo auto, není, a že mezistav během přeznačování, který trval asi týden, se stal internetovou senzací díky nešťastné reakci pražského mluvčího na novinářovu otázku. Jinak studií na dopravní stavby i za současného vedení vzniklo dost, na jižní spojce třeba zkapacitnění mezi Vídeňskou a magistrálou. Ale to nezapadá do narativu o "klaunech", co, kote?kot píše:No, ale hlavu a patu to jednoznačně má. Škoda, že se klauni o vize s dobrým nápadem nezajímají a raději malují čáry na silnice jako je Podolské nábřeží, kam se do jimi namalovaného pruhu žádné běžné auto nevejde....
Re: Barrandovský most
Mosquit píše:ten tunel by se křížil právě s RR, ne?
Co jsem na to koukal, tak by se to vykřížení dalo snad vyřešit. Tedy tak aby tahle odlehčovací trasa odpojovala od rampy centrum - RR, která následně podchází železnici (odpojení trasy před železnicí) a následně křižovala "po stropě" připojení Barranďák - RR a pak připojení RR do Zlíchovského tunelu. To by samozřejmě musel někdo prověřit, řezy jsem nenašel, ale vyřešit se dá skoro všechno, jde jen o peníze.
Re: Barrandovský most
No vykřižování tunelů to už není IMHO jen o penězích. Tam už právě mohou nastat situace, že to prostě fakt není možné. Ne bez vysokých negativních dopadů na parametry jedné z komunikací, pokud není místo. Neříkám, že to je tento případ.
Re: Barrandovský most
No tak jasně, nevím nakolik by to šlo, jenže zároveň je jasné, že žádné úplně ideální řešení se bohužel nenabízí. Ještě mě napadlo, co další výjezd z RR, portál, někde na Křížové ....jenže to by pomohlo asi jen minimálně.
Ještě jedna možnost by byla kromě výjezdu ve Zlíchovském tunelu ještě další tunel protáhnout od RR směrem Barranďák ....možnosti existují, ale všechny dost krkolomné a drahé.
tedy tak něco:
https://mapy.cz/s/lekovecocu
A pak případně pokračovat směrem na Strakonickou už povrchově. To je nakonec asi neracionálnější a nejreálnější.
Ještě jedna možnost by byla kromě výjezdu ve Zlíchovském tunelu ještě další tunel protáhnout od RR směrem Barranďák ....možnosti existují, ale všechny dost krkolomné a drahé.
tedy tak něco:
https://mapy.cz/s/lekovecocu
A pak případně pokračovat směrem na Strakonickou už povrchově. To je nakonec asi neracionálnější a nejreálnější.
Re: Barrandovský most
Ano, nějakou formou zkapacitnit ten úsek bude prostě potřeba. Pokud se toto nevyřeší, nevím, jestli má úplně cenu RR stavět.
Re: Barrandovský most
Je nutné to cpát k Barranďáku? Někde na úrovni mostu inteligence mi přijde, že by se to "vytočilo" lip.Anonym píše: Jižní rampa zhruba takto:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... GfHnN0JnVw
Re: Barrandovský most
To, co jsem nakreslil, jsou v podstatě 2 stavby:Kubajsu píše:Je nutné to cpát k Barranďáku? Někde na úrovni mostu inteligence mi přijde, že by se to "vytočilo" lip.Anonym píše: Jižní rampa zhruba takto:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... GfHnN0JnVw
1) spojení Strakonická od Zbraslavy -> Jižní spojka.
2) posunutý sjezd z Jižní spojky na Modřanskou, tzn. odstranění krátkého průpletu na Barr. mostě.
1) se samozřejmě dá udělat i někde u mostu inteligence. Asi by ale nestačilo udělat jen most, který by končil na Modřanské, kde už jsou nyní kolony, ale muselo by se to vyřešit nějak nejlépe mimoúrovňovně až k Jižní spojce
Re: Barrandovský most
To má jeden zásadní problém - most inteligence nevede na Jižní spojku.Kubajsu píše:Je nutné to cpát k Barranďáku? Někde na úrovni mostu inteligence mi přijde, že by se to "vytočilo" lip.Anonym píše: Jižní rampa zhruba takto:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... GfHnN0JnVw
Re: Barrandovský most
dvě rampy a povede
anebo takhle https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... IIV9IaT8Hd
anebo takhle https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... IIV9IaT8Hd
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Barrandovský most
Ty domečky vedle té čary jsou kulturní památka, to bych nepodceňoval...
Re: Barrandovský most
,ElWapp píše:Já bych rád připomněl, že na nábřeží žádný pruh, do kterého by se nevešlo auto, není, a že mezistav během přeznačování, který trval asi týden, se stal internetovou senzací díky nešťastné reakci pražského mluvčího na novinářovu otázku. Jinak studií na dopravní stavby i za současného vedení vzniklo dost, na jižní spojce třeba zkapacitnění mezi Vídeňskou a magistrálou. Ale to nezapadá do narativu o "klaunech", co, kote?kot píše:No, ale hlavu a patu to jednoznačně má. Škoda, že se klauni o vize s dobrým nápadem nezajímají a raději malují čáry na silnice jako je Podolské nábřeží, kam se do jimi namalovaného pruhu žádné běžné auto nevejde....
ElWappe, na Podolské nábřeží zavítám tak jednou za 2 - 3 roky, takže současný stav mi není znám. Prosil bych tě tedy jednak o popis současného stavu a pak zároveň o vysvětlení "mezistavu během přeznačení". Viděl jsem v TV, jak reportér měřil šířku krásně vyvedeného "mezistavu", který vedl kam až oko kamery dohlédlo. Pokud není "mezistav" využit, kdo k takové zbytečné práci dal souhlas a co ten "mezistav" stál. O tom, že by s tím měly vyslovit souhlas i další "instance" radši ani nemluvím. Takže v tomto případě narativ klaunů sedí nebo ne ?