Právě je 7.10.2022 1:27:12




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Državne ceste - státní silnice 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Zrealizuje se rekonstrukce úseku státní silnice DC28 Haganj - Sveti Ivan Žabno - Markovac Križevački. Společně s tím odvodnění, kanalizace. Atd. To vše za skoro 100 mil. HRK. To je až historický akt pro sídla na trase. Přitom nejde o extra délku, ale jednoduše o extra rozsah:

tato silnice byla před dekádou župní silnicí a nyní se to touto úpravou i stavebně napraví do požadovaného stavu
Obrázek

Pamatuje se i na chodníky. Tato investice je investicí za 97 mil. HRK pro 12 km úsek včetně dobudování nejen kanalizace. V obci Sveti Ivan Žabno budou chodníky po obou stranách. Zrovna tato obec dostane infrastrukturu za takový objem peněz, že sama obec by ho nenasbírala od existence samostatního Chorvatska.

Samotné náklady na rekonstrukci silnice jsou pak ve výši 57 mil. HRK aneb 0,6 mil. € na 1 km, což je na chorvatské poměry opravdu luxus.

Chorvatsko mj. dnes realizuje 60 "vodohospodářských" projektů za skoro 2 mld. € za výrazné pomoci EU.

Hrvatske Ceste rekonstruují silnice po celém Chorvatsku a sdílených investicí s vodní infr. přibývá a bude přibývat. Navíc se začíná dostávat i na státní silnice tzv. II. kategorie, ale pořád státní silnice. To jsou právě ty menší obce a zanedbané lokality.

https://prigorski.hr/foto-video-povijes ... juna-kuna/

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


10.2.2022 19:53:17
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Hrvatske Ceste zahajují tendrování na rekonstrukci 2,4 km dlouhého úseku staré betonové silnice v rámci státní silnice DC 231 ve: Samobor (západně od Záhřebu, u hranic se SLO, ZDE poloha )

Součástí rekonstrukce, která se odhaduje na 18 mil. HRK (2,4 mil. €) je i výstavba chodníku a cyklostezky. Dále se upraví všechno: bus zastávky, křižovatky, nájezdy, kanalizační systémy (potrubí, poklopy) tak, aby nová vozovka byla kvalitní i na přejezd dle standardů.

https://lokalni.vecernji.hr/gradovi/za- ... kuna-24974

Znají to ti, co se chtějí vyhnout dálnici A3 a ve Slovinsku dálnici A2. Silnice je to doopravdy úzká a odpovídá stavu "staré betonové silnice".

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


24.2.2022 18:02:54
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Hrvatske Ceste začínají stavební práce ve městě Varaždin v rámci D2. Postaví se OK, tady je mapka:

Obrázek

Náklady vyjdou na 8 mil. HRK s DPH, tedy něco přes 1 mil. €.

Práce mají trvat do konce 07/2022 a v úseku bude omezení provozu.

https://baustela.hr/gradiliste/varazdin ... juna-kuna/

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


3.4.2022 15:32:37
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
krajní východ země

Je tomu asi 10 let co jsem prvně napsal o Srijemska granična transverzala :arrow:



*jde o zcela novou dopravní os, ze které vyplývá, že se podél hranice se Srbskem postaví nová silnice s obchvaty na trase až po Ilok, který je krajní částí chorvatského historického regionu Sriem a Ilok se tak mj. přímo napojí na dálnici A3, čímž se celý region lépe dopravně vyřeší a může efektivněji rozvíjet v rámci Chorvatska
*délka činí kolem 40 km a tento rozsah zajistí napojení na dálniční síť na východě státu
*před těmi 10 lety se odevzdala 1. malá část: viewtopic.php?p=59232#p59232
*pak se zadefinovalo až do rozpočtu 2022, že se bude pokračovat: viewtopic.php?p=227739#p227739 :ok:

A bude se pokračovat tak, že se zbývající trasa rozdělila na 3 etapy. Náklady na dostavbu budou činit asi 1 mld. HRK. Chorvatsko hodlá profinancovat většinu z EU fondů. Je to zaostalý region a je to připravená investice.

1. etapa bude v nákladech 129 mil. HRK. Jedná se o další 2 obchvaty a sice Apševac a Lipovac. (Lipovac leží jako bod na A3, Bregana - Zagreb - Lipovac).

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ilok-mini ... ovca/23236

Do konce tohoto roku stát dokončí proces získání stavebního povolení a v dalších letech všechno rozestavět. Čeká se na "obálku", pak se začne tendrovat a stavět.

První práce se zahajují: https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... e-15179587 . Začíná výstavba obchvatů: Apševac, Lipovac.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


9.4.2022 11:52:00
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Co jsem naposledy psal Finanční plán pro rok 2021 pro podnik Hrvatske Ceste, který se stará o rozvoj silnic I. třídy: viewtopic.php?p=227739#p227739 , tak máme již rok 2022 a je čas se tomu přizpůsobit.

Rozsah sítě státních silnic se zvětšil ke konci roku 2021 na 7 328 km. Tohle číslo je aktualizováno v úvodním příspěvku.

Finanční plán pro rok 2022 - to je to nejdůležitější, co bych měl uvést :arrow:

https://vlada.gov.hr/UserDocsImages/201 ... 2.%20b.pdf ... je to dokument plný čísel, ale z velké části je rozsah prací podobný roku 2021.

Finanční plán podniku Hrvatske Ceste spadá pod celkovou rozpočtovou politiku státu.

Příjmy: 3,16 mld. HRK bez úvěrů (418 mil. €)

Hrvatske ceste má hospodařit v letošním roce se základními příjmy ve výši 1,8 mld. HRK. Jde o příjem z rozpočtu, odvodu ze zdanění PHM.

Projekty spolufinancované EU činí v roce 2022 hodnoty 1,3 mld. HRK.

Výdaje: 3,4 mld. HRK (450 mil. €)

Provozní výdaje v letošním roce dosáhnou výše 972 mil. HRK a tuto hodnotu si prakticky mají udržet až do roku 2024 (1 mld. HRK).
- největší částka z toho půjde na údržbu silnic a to 460 mil. HRK

Celkové výdaje (na nefinanční části) jsou letos plánovány ve výši 2,45 mld. HRK. Proti plánu z ´21 to je o 220 mil. HRK navíc. (v roce 2023 to má být 1,37 mld. HRK)

Letošní čistý deficit je plánován ve výši 258 mil. HRK.

Dluhová služba: v letošním roce 612 mil. HRK.
Zadlužení po letech: v letošním roce 870 mil. HRK, v 2023 - 760 mil. HRK a 2024 - 848 mil. HRK.

Investice, stavební aktivita, údržba (vše níže vypsané dohromady činí 2,78 mld. HRK, tedy asi 368 mil. €)

Spojovací silnice k dálniční síti (přivaděče, mosty)

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 33 mil. HRK. (2023: 116 mil. HRK, 2024: 291 mil. HRK)

4 stavby: je to snad srozumitelné, nemusím to překládat, lze si to tak i dohledat, pokud vás to zajímá více; všem se věnuji. Je to stejný rozsah jako v minulém roce. Většina se připravuje nebo v menším rozsahu stavebně realizuje. Z toho plyne fakt, že v příštích letech se prudce tato kapitola zvedne.

* Spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8
* Izgradnja dionice Okučani – granica BiH
* Čvor Zdenčina (A1) – most na Kupi kod Lasinje
* Most na Savi kod Gradiške

Výstavba a rekonstrukce rychlostních silnic

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 463 mil. HRK. (2023: 411 mil. HRK, 2024: 313 mil. HRK).

Tady se nám to o 1 investiční aktivitu zvětšilo.
Příloha:
0.JPG
0.JPG [ 43.58 KiB | Zobrazeno 2086 krát ]

Plnění ostatních programů na silniční síti

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 325 mil. HRK. (2023: 295 mil. HRK, 2024: 66 mil. HRK).
Příloha:
0-1..JPG
0-1..JPG [ 40.4 KiB | Zobrazeno 2086 krát ]

Rekonstrukce a údržba silnic na ostrovech

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 1,05 mld. HRK. (2023: 15 mil. HRK, 2024: 15 mil. HRK).

Tady dominuje výstavba mostu Pelješac s přístupovýma silnicema. Ale je tady taky již projekt navíc.
Příloha:
0-2.JPG
0-2.JPG [ 18.91 KiB | Zobrazeno 2086 krát ]

Program denivelace a zlepšení bezpečnosti silničně-železničních přejezdů

V tomto roce se tento program dokončí v nákladech 100 tis. HRK. Pro další roky se již neplánuje nic.

Investiční údržba a rekonstrukce silnic

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 530 mil. HRK. (2023: 490 mil. HRK, 2024: 490 mil. HRK).

V provozních výdajích je položka 460 mil. HRK určená pro údržbu silnic

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


15.4.2022 17:37:46
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Obilaznica (obchvat) Orebića nebo částečná přeložka a prodloužení silnice DC 414. Dalo by se o tom psát v tématu k mostu Pelješac v rámci Dubrovnicko-neretvanské župy, ale jedná se zároveň o státní silnici a já se rozhodl pro informaci jí napsat do tohoto tématu. Do budoucna, pokud by se rozestavěla, tak o ní budu psát třeba tam v tom dalším regionálním tématu. Jak se tedy lze dočíst, tak letošním rokem se plánuje postoupit k přípravám vedoucím k výstavbě. Již základní příprava proběhla v minulých letech.

plánovaná trasa obchvatu:
Obrázek

širší vazby:
Obrázek

Orebić se nachází v západní polovině polostrova Pelješac na jeho jižní části. Jak to již bývá, tak státní silnice ho protíná a očekává se v souvislosti se zlepšením dostupnosti polostrova, že tady vznikne problém v cestování, protože intravilán a silnice nejsou v poměrech, které budou vyhovovat většímu provozu. Takže se plánuje postavit nová linie/trasa silnice ze severní strany obce tak, že obejde tuto obec.

Studie dopadů na ŽP se dokončila v roce 2021 a studie realizovatelnosti pak v roce 2020 včetně administrativního procesu v župě a obci (rovněž v letech 2020-2021). Příprava této stavby trvá od minulé dekády. Já vynechám všemožná opatření související s ochranou ŽP, kterých tady bude více než dost.

Délka obchvatu bude činit 6,7 km. Dosavadní státní silnice DC 414 začíná v přístavu Orebić a pokračuje směrem na Ston, Zaton Doli a tam se napájí na D8. To značí, že přes Orebić dál pokračuje župní silnice a tomu tak bude i nadále, ale z části dosavadní státní silnice se stane lokální silnice.

Obrázek
Příloha:
1.JPG
1.JPG [ 211.36 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

Příloha:
2.JPG
2.JPG [ 120.33 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

Vzhledem k topografii a terénním okolnostem tady bude i částečně zrealizován pruh pro pomalu jedoucí vozidla, tedy obchvat bude z větší, severní části parameter jako 2+1 silnice. S tím dále souvisí jistý záběr do pásma lesů a ochranná opatření později v rámci provozní části. Dále se musí vynaložit jistý obnos na zajištění ochrany vodního zdroje. V rámci této stavby se budou muset vybudovat i víceré připojovací komunikace a napojovací silnice dosavadních komunikací v trase.

Obrázek
Příloha:
3.JPG
3.JPG [ 75.7 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

Příloha:
4.JPG
4.JPG [ 12.52 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

Příloha:
Poznámka: Intenzity provozu v letech 2014 - 2019
Průměrné celoroční - letní

3.JPG
3.JPG [ 35.78 KiB | Zobrazeno 1915 krát ]

Podél silnice se na prvních 2 km mj. postaví 1,85m široký chodník.

Tolik tedy pro představu. Samotné odhadované náklady na výstavbu, naceněné ještě před válkou na Ukrajině jsou ve výši 170 mil. HRK (bez DPH) nebo 3,4 mil. € za 1 km silnice. Na chorvatské poměry to je vyšší částka, ale odpovídá rozsahu prací.

Skutečné náklady se ale ještě zvětší, protože se musí rekonstruovat župní silnice od dokonce budoucího přístavu, který se taky plánuje postavit po jednu z křižovatek na trase nového obchvatu, ale tuto částku se zavázala Dubrovnicko-neretvanská župa uhradit.

Projekt obchvatu Orebić byl již i veřejně projednán na přelomu let ´21/´22. Hrvatske Ceste zařadil tuto stavbu v roce 2021 mezi priority, a proto se taky nachází již ve finančním rámcu pro letošní rok, jak se lze výše přesvědčit. To ještě neznačí zakopnutí do země, ale co se objeví v seznamu prací, tak to Hrvatske Ceste zrealizují v nejbližším období.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


24.4.2022 18:06:03
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Připravuje se rekonstrukce této silnice:
Příloha:
4.JPG
4.JPG [ 89.42 KiB | Zobrazeno 1666 krát ]

Jedná se o DC522, úsek 001, tedy Kurjak - Gornja Ploča, v délce 8,6 km. Odhadované náklady jsou 28,5 mil. HRK nebo 450 tis. € na 1 km.

Aneb jde o spojnici vnitrozemské DC1 a dálnice A1.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


9.5.2022 18:06:37
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Hrvatske Ceste letos vypíší soutěž na uskutečnění rekonstrukce 2 km úseku DC 100 v úseku Mali Lošinj - Veli Lošinj a v odhadovaných nákladech 37 mil. HRK. Tedy asi 2,5 mil. € na 1 km. V rámci celé správní jednotky Rijeka je to absolutně největší projekt, i když nejkratší na přímo státní silnici. Letos totižto Hrvatske Ceste budou realizovat i rekonstrukce na nestátní silniční síti, na tzv. nezařazené silniční síti, což jsou silnice vedoucí do různých osad, o které se nestarají ani župy. Celkem se tady vypíše na 8 projektů za 60 mil. HRK.

Upgraduje se TATO lokalita, po které přejezd zabere 2x více času, než na opravdové státní silnici. Jde o to, že tento úsek nevyhovuje parametrům. Silnice se rozšíří, co vzhledem k terénu nebude lehké. Na druhou stranu se využije získaný materiál z rozšíření na další práce.

Ostrov Cres, o kterém je tedy řeč ale dostane ještě jedno vylepšení a sice odbočka ve formě DC 101 dostane v délce 4 km emulzní mikrokoberec, který prodlouží životnost povrchu o další roky. Vzhledem k výhradně lokálnímu provozu to postačuje pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu z hlediska kvalit vozovky. Nedočetl jsem se jestli půjde o souvislou opravu nebo lokální pokládky. Tento projekt vyjde na odhadovaných 1,6 mil. HRK.

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


18.5.2022 13:06:52
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Ministr dopravy Butković si prohlédl ve Varaždinské župě most Tuhovac a obchvat Novi Marof. Ale nejen o tom byla jeho návštěva zde.

*na podzim chce ministerstvo dopravy vyhlásit soutěž na 1. etapu nové rychlostní silnice Varaždin - Ivanec - Krapina, přičemž alokováno je na tento záměr 250 mil. HRK do konce roku, tedy se zazmluvněním v této výši (asi 33 mil. €)

*všeobecně ministr mluvil o silničních a železničních projektech ve Varaždinu

*ministr se byl podívat na průběh výstavby východního obchvatu Novi Marof, který se tady za 105 mil. HRK bez DPH staví a zdůraznil, že jde o největší silniční projekt současnosti v tomto regionu; projekt by se měl do konce roku dokončit a tedy v roce 2023 odevzdat do provozu

Novi Marof se na obchvat těší, protože díky němu již nebude tranzitním městem. Žije zde asi 13 tis. obyv.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... rofa/23374

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


20.6.2022 17:32:51
Profil
 

Příspěvky: 94
Bydliště: ÚL
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Postřeh z Ninu ze silnice 6011:

https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... ase=ophoto

Na místě 1.) je nově postavený kruhový objezd, ještě nedokončený. Na místě 2.) již není kruhový objezd jen zabodnutý klacek do země, ale již je dostavěný. Kolony tam jsou stále... A na místě 3.) je uděláno rozšíření, takže se tam již v pohodě vyhnou protijedoucí auta.

________________________________
poznámka: 6011 není státní silnice, ale ponechávám to v tomto tématu jako zajímavý postřeh pro danou lokalitu
Diaľničiar


Naposledy upravil Diaľničiar dne 16.8.2022 14:32:40, celkově upraveno 1

poznámka



16.8.2022 7:16:24
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Zveřejněná dokumentace, první fáze výstavby rychlostní silnice v hodnotě 260 mil. HRK (Varaždin - A2)

Prostřednictvím systému elektronického zadávání veřejných zakázek byla zveřejněna výzva k předběžné konzultaci se zainteresovanými ekonomickými subjekty související s výstavbou rychlostní silnice Varaždin - Ivanec - Krapina, I. fáze; Výstavba severního jízdního pruhu rychlostní silnice na úseku od křižovatky Varaždin po křižovatku Cerje Tužno (včetně severních větví křižovatky), včetně křižovatky s okresní silnicí ŽC2061 v poloze křižovatky Vidovec (včetně severních větví křižovatky), o délce cca. 7,5 km.

Předpokládaná hodnota prací na prvním úseku silnice z Varaždinu do Cerje Tužno je 262 000 000 HRK bez DPH (35 mil. €) a vzhledem k plánovanému zahájení zadávacího řízení je zadávací dokumentace zveřejněna k předchozí konzultaci se zainteresovanými hospodářskými subjekty. Výzva je otevřena do 12. září a do té doby mohou všechny zainteresované podnikatelské subjekty zasílat své připomínky a návrhy související s návrhem zadávací dokumentace prostřednictvím systému EOJN.

Rychlostní silnice je jedním ze strategických projektů Varaždinské župy a prefekt Anđelko Stričak a ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković oznámili, že výběrové řízení bude vyhlášeno v září. Úsek rychlostní silnice byl rozdělen do tří fází, celkem šest (6) stavebních fází na dílčí úsek: Varaždin - Cerje Tužno, Cerje Tužno - Ivanec a Ivanec Lepoglava (zejména pro severní a zejména pro jižní silniční rychlostní komunikace ), a pět (5) etap přemístění zařízení, vše v souladu s povolením umístění z dubna 2019.

V souladu s Plánem zadávání zakázek zahájení zadávacího řízení na „Výstavba BC Varaždin-Ivanec-Krapina, I. etapa; Výstavba severního jízdního pruhu rychlostní silnice na úseku od křižovatky Varaždin po křižovatku Cerje Tužno v délce cca 7,5 km je plánována ve III. čtvrtletí 2022 - vysvětlili dynamiku prací na chorvatských silnicích ještě v červnu.

https://www.varazdinske-vijesti.hr/aktu ... kuna-62470

dnešní situace na trase:




_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


9.9.2022 8:19:01
Profil
VIP

Příspěvky: 18819
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Državne ceste - státní silnice
Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković navštívil ve středu 21. září 2022 Beli Manastir a Osijek. Při této příležitosti byl uveden do provozu obchvat Beli Manastir. (cca. 10 tis. obyv.)



Projekt výstavby obchvatu Beli Manastir má hodnotu přibližně 89 milionů HRK (bez DPH) a přesunul 3,2 km úsek státní silnice DC 517 na úseku, kde stávající státní silnice prochází samotným centrem města Beli Manastir.

Obrázek

Místopředseda vlády a ministr Butković při té příležitosti řekl, že jde o silnici, která je důležitá pro odlehčení dopravy a přesun tranzitní dopravy mimo město.

"V Osijecko-baranjské župě se realizuje několik projektů obnovy silniční infrastruktury, mezi něž patří renovace státní silnice Nemetin-Aljmaš v hodnotě asi 70 milionů HRK a renovace státní silnice u Normanci v hodnotě asi 90 milionů HRK," uvedl.

Největším projektem je výstavba koridoru Vc, na kterém bude úsek dálnice A5 do Beli Manastir otevřen do konce roku. V článku níže opisuje investice za další stovky mil. HRK do veřejné dopravy v Osijeku s okolím.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/pustena-u ... jeku/23538

_________________
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Zipper Truck


24.9.2022 18:14:00
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz