Právě je 14.8.2022 13:00:33




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
 I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 250
Bydliště: Svitavy
Příspěvek I/73 hranice JM kraje – Staré Město
Aktuální leták: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/499/infoletak_s73-hranice-kraje-stare-mesto.pdf?t=2022-04-21%2009:15:33.366


12.5.2022 9:51:26
Profil
 

Příspěvky: 250
Bydliště: Svitavy
Příspěvek I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Aktuální leták Svitávka – hranice kraje: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/488/infoletak_s73-svitavka-hranice-kraje.pdf?t=2022-04-19%2009:19:21.694


12.5.2022 9:52:49
Profil
 

Příspěvky: 5967
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Bude se stejně rozhodovat čistě politicky. :zvraci: Kdyby se u toho přemýšlelo, tak nikoho nic jiného kromě 4-pruhu ani nenapadne.
Maximálně se můžeme bavit, jestli s odstavným nebo bez podle intenzit a ceny, tzn. spíš bez odstavného, nebyl bych proti.


12.5.2022 10:42:52
Profil
 

Příspěvky: 185
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Čtyřpruh bez odstavného je sice lepší než střídavý třípruh, ale pořád je to v kategorii "Proč by takový nesmysl vůbec někdo navrhoval?". Takže rozhodně čtyřpruh s odstavným! Bezpečnost provozu si to žádá.


12.5.2022 14:59:00
Profil
 

Příspěvky: 5967
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Nemyslím si. Na komunikaci, kde by čistě KAPACITNĚ možná stačil opravdu 2-pruh, je 4-pruh bez odstavných pořád naprosto bezpečné řešení. A to i pro vytváření záchranných uliček apod.
Že se na málo vytíženějších a dražších úsecích šetří na odstavném jsem s to ještě pochopit (hraniční úsek D11, tenhle úsek D43, příp. D49). Ale mají to být prostě 4-pruhy s dostatečnými poloměry a rozhledy == dálnice, kde můžete valit 120 minimálně.
Nejde o žádné předražené úseky, kde by byly tunely apod., aby se musela stavět jedna roura místo dvou apod., jak se nám snaží odborníci z MD vtlouct do hlav.


12.5.2022 15:14:32
Profil
 

Příspěvky: 476
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Papuanec píše:
Bezpečnost provozu si to žádá.
Oblibene argumentacni kladivo. ;)


12.5.2022 15:37:26
Profil
 

Příspěvky: 3369
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Bezpečnost provozu si třeba taky žádá dodržování bezpečné vzdálenosti... :D


12.5.2022 15:39:48
Profil
 

Příspěvky: 5967
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
AF-1 píše:
Papuanec píše:
Bezpečnost provozu si to žádá.
Oblibene argumentacni kladivo. ;)

Přesně. A bohužel užíváno většinou právě anitIAD fanatiky.


12.5.2022 15:43:03
Profil
 

Příspěvky: 185
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
No mně zkrátka přijde zbytečné stavět rychlostní silnici bez odstavných pruhů, plusy zkrátka převažují nad mínusy. Tragédie zvaná D46 mluví za vše :D A třípruh bych v tomto případě prohlásil přímo za zločin, ten patří maximálně někam na obchvat Bezna na I/16, rozhodně ne sem.


12.5.2022 16:27:49
Profil
 

Příspěvky: 185
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Aram96 píše:
Že se na málo vytíženějších a dražších úsecích šetří na odstavném jsem s to ještě pochopit (hraniční úsek D11, tenhle úsek D43, příp. D49). Ale mají to být prostě 4-pruhy s dostatečnými poloměry a rozhledy == dálnice, kde můžete valit 120 minimálně.


Omlouvám se za OT, ale zrovna hraniční úsek D11 v kategorii D 21,5/110, který bude sloužit jako hlavní kamionová tepna mezi námi a Polskem, je podle mě neuvěřitelná zrůdnost a důkaz toho, že na MD při plánování nehledí moc do budoucnosti. Horší už je snad jenom jižní část PO jako čtyřpruh :zvraci:


12.5.2022 16:37:52
Profil
 

Příspěvky: 5967
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Ale ten odstavný má defakto užitek jen v případě, kdy v něm něco stojí, případně při objíždění nehody. A vzhledem k malému provozu na všech těchto částech zkrátka není úplně potřeba, protože zde provoz bude pravděpodobně tak malý, že jeden pruh pro objetí bude stačit bohatě veškerému provozu. O to jde. ;) V zahraničí jsou úseky dálnic bez odstavných a je tam mnohem vyšší provoz a jsou to důležitější dálnice.
D46 je nyní velmi hodně zatížená a kdyby měla lepší poloměry, troufám si říct, že ten chybějící odstavný zas až tak nevadí. Ale tam má provoz značně klesnout, navíc mají přibýt odstavné zálivy. Stejně tak ty zálivy budou na D11 a na případné D43 v "úzkém" 4-pruhu. Takže to už musí být sakra štěstí, aby se něco odstavilo a ani to nestihlo dojet do zálivu. A při tom malém provozu budou ty šance fakt nízké.

S 3-pruhem souhlas, na komunikace typu I/16 přesně patří.


12.5.2022 17:03:47
Profil
 

Příspěvky: 4164
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
to je právě ta chybná myšlenka
že jako ušetříme, tak to navrhneme v 3pruhu nebo max. 2+2 bez odstavných...
správný přístup je návrh 4+4 ( něco jako D70/200 ) ;)
a v rámci úspor tam postavíme "jen" 2+2 s odstavnými...

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


12.5.2022 22:11:33
Profil
 

Příspěvky: 7833
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Miku dobrá "palba" na cíl ! :ok:


12.5.2022 22:15:31
Profil
 

Příspěvky: 4018
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Příspěvek Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Dobře je vidět rozdíl na dvou sousedních dálnicích, které ani jedna nemá odstavné pruhy. Mohelnická část D35, bez jediného kopečku či většího oblouku a běžně vytížená. A D46, klikatá, kopcovitá a neúměrně přetížená.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


13.5.2022 8:22:02
Profil
 

Příspěvky: 5967
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: I/73 obecně
Ještě jedno shrnutí:https://www.d35spolek.cz/v-cerne-hore-se-mluvilo-o-priprave-nove-kapacitni-komunikace-i-73/

Uvidíme, co vymyslí tady tihle:
Citace:
Jak už jsme avizovali na našich webových stránkách předseda našeho Spolku poslanec Martin Kolovratník navrhne zařazení této problematiky do programu zasedání Podvýboru pro dopravu PS PČR včetně projednání výsledků aktualizace dopravních proudů. Na toto jednání bude kromě ministra dopravy pozvána i paní senátorka Vítková a generální ředitel ŘSD ČR Mátl, který čtyřpruh rovněž podporuje.


14.5.2022 16:22:31
Profil
 

Příspěvky: 367
Příspěvek Re: I/73 obecně
Proto možná bylo předčasné přesunout toto vlákno z dálnic do silnic I. třídy


14.5.2022 18:20:53
Profil
 

Příspěvky: 31
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/i ... 5C24304FED


16.5.2022 16:08:21
Profil
 

Příspěvky: 104
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Takže si to shrneme:

Sčítání dopravy rok 2010

silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2010 5-11tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2010 6-13tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1 /73 – intenzita dopravy v roce 2010 6 -22tis. - uvažujeme kudy povede cesta

Sčítání dopravy rok 2016

silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2016 5-15tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2016 7-11tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2016 8-24tis. - uvažujeme kudy povede cesta

Sčítání dopravy rok 2020

silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2020 5-16tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2020 5- 13tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2020 8-24tis. -přemýšlíme jestli by nestačil 3pruh

A znám spoustu lidí kteří se silnici 1/43 vyhýbají velkým obloukem , protože je defakto neprůjezdná !!!!!

nedal jsem tam záměrně čísla blízko Prahy a Brna cca 20km


16.5.2022 17:15:51
Profil
 

Příspěvky: 7833
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Kojale moc hezká statistika. Díky. Výsledek mi ale hlava nebere...


16.5.2022 17:42:23
Profil
 

Příspěvky: 476
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Prijde mi, ze pokud by se budovala soubezne s I/43, nikdo by o tripruhu neuvazoval. Jelikoz to kvuli terenu a vodnim zdrojum nejde, tak musi jit "novou" stopou a to nektere lidi svadi k uvaze: Dnes je tam nula, tripruh bude stacit.


17.5.2022 7:48:24
Profil
 

Příspěvky: 4018
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Zřejmě tou největší chybou je nechávat silnici 43 jako první třídu i po dostavbě 73. Někdo vzal tabulku, že se silný provoz na dvou souběžných silnicích rozptýlí a vymyslel třípruh. Člověk by řekl, že státní silnice jsou určeny pro celostátní provoz a ne regionální. Už vidím, jak na D35 u Svitav je návěst 43 - BRNO. To určitě ne. Brno bude až u Třebové. A dopadne to podobně jako Šumperk u Hradce. Navigace bude říkat tudy BRNO, ale dálková návěst bude zřejmě ukazovat BRNO ještě dál rovně.
Kéž by Poláci rozhodli .-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


17.5.2022 8:12:00
Profil
 

Příspěvky: 5967
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
kojal: přesně. Tenhle fakt nejsem schopen pochopit již tak 5 let. :evil: A to ještě stavíme D6 i s odstavným, ale budiž, není tak drahá kvůli terénu. A v tom je právě ten problém - že se rozhoduje podle peněz a ne podle potřeb. S takovou se nikdy, opravdu nikdy nedočkáme toho úseku od Kuřimi k D1, protože ten prostě bez 3-4 km tunelů nevznikne.

Nicméně pro korektnost .. je pravdou, že na staré I/43 určitě část provozu zůstane, protože tam má jednoduše zdroj/cíl. Je to asi jak píše AF-1.

Absurdní ale je, že my musíme postavit novou trasu, potřebujeme, aby se tam přesunulo co nejvíce dopravy to půjde, ale postavíme 3-pruh, který způsobí, že mnohem více dopravy zůstane na staré.
Jako těžko pohledat větší absurdnost v ČR v posledních letech. :crazy:
Příměrem by mohlo být: “na co tam a tam stavět koridor, vždyť po té regionální trati na rychlost 60 stejně nikdo nejezdí”. Tzn.kdyby se uvažovalo jako tady u I/73, nevzniklo v historii pravděpodobně vůbec nic.

Asi nám fakt nezbyde nic jiného, než doufat, že Poláci schválí plány na ten nový 4-pruh. Příšerné tahle česká “malost” a kolenovrtství.

A jinak ano, nechávat starou I/43 jako jedničku je totální nonsense od začátku. To zase určitě vymyslel “stratég” typu Sosna. :zvraci:


17.5.2022 9:56:40
Profil
 

Příspěvky: 4164
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Arame, když zůstane hodně provozu na "staré", tak ten 3pruh bude kapacitně stačit a mluvka nám s patřičnou dikcí sdělí, jak to vlastně od začátku věděli.... :zvraci:
něž své ANO řeknou kousek od Bobischau 8-)

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


17.5.2022 20:31:14
Profil
 

Příspěvky: 250
Bydliště: Svitavy
Příspěvek Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
RM na Tw ohledně aktuálního stavu posouzení 3/4pruhu: Zatím bohužel stále čekáme na rozhodnutí CK MD. My jsme předložili na MD aktualizovanou studii dopravního modelu a čekáme na její posouzení a definitivní posouzení ze strany CK MD. https://twitter.com/MatlRadek/status/1542807985663217669


4.7.2022 9:44:04
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz