I/13 Děčín – Modrá – D8

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Lenny »

Že z toho bude paskvil, co nebude nikomu vyhovovat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Přesně jak říká Lenny !
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

ÚL v koncepci dopravy ustrnulo (a nejen v ní - jedná se o nejchudší krajské město v ČR), kdy zatím všechny návrhy představené v územním plánu byly naprosto nerealistické a vzbudili dříve velkou averzi. (viz. nové dva mosty, nebo minuloroční debata o silnici přeš čtvrť Klíše)
Nyní Valbekem navržená řešení jsou alespoň teoreticky možná. A řešily by i tranzit, který už tudy z Děčína stejně jezdí....

ps. Současný primátor Ústí v tisku prohlásil, že je pro variantu Střekov 2022, ale musí to být rozhodnutí celé politické reprezentace. Nicméně čas v souvislosti s VRT a územním plánem tlačí.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

FCB DF

Proces EIA - posuzování variant přivaděče selhal. Určil sice pořadí variant:
1) Malšovická 2015
2) Malšovická 2018
3) Pastýřská 2018
4) Pastýřská 2015
5) Chrochvická 2018", ale neurčil jejich váhu. (Pokud investor nevybere k realizaci nejlepší variantu, tak spornost se bude projevovat v dalších stupních řízení.) / Stanovisko DF, který je v souladu s níže uvedeným DZ/

https://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2817584
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Kuba »

Co se do toho zase se..e Patrik? Pokud vím, tak se před pár lety vyjádřil, že ho Čechy nezajímají a že bude škodit jenom na Moravě. To zase dostal nějaký škodicí grant nebo co?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Aram96 »

Za mě ať se radši o ty stavby zajímá přesně v tomto momentu, pak se má vybrat varianta a pak ať drží zobák. Tohle je naopak fáze, kdy se zajímat má. Když už má teda celostátní působnost. :D
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Jen připomínám, že průjezd Bílinou na I/13 bude realizoán na základě návrhů právě RNDr. Patrika.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

3 zásadní připomínky 5 spolků k EIA_Děčín-D8
Pět místních spolků, které se dlouhodobě zabývají tématem sepsalo tři nejzásadnější vady tohoto rozhodnutí a tyto zaslaly na MŽP. V krátkosti:
1) uplatnění rozdílného hodnocení v roce 2008 a 2022 (dnes prošly i varianty s vyšším dopadem, než dříve zamítnuté – byla porušena zákonná zásada předvídatelnosti)
2) nestanovení vah jednotlivých variant („o kolik je která lepší“ – u některých variant dokumentace uvádí jejich nepřijatelnost, přitom ve výrokové části toto není zohledněno, pouze v odůvodnění naznačeno)
3) neposouzení širších dopravních vztahů (v současnosti jsou na místě bezproblémové dopravní toky, kdy dle studií se dá infrastruktura ještě vylepšit)

http://www.decinskeforum.cz/2023/01/29/ ... -decin_d8/
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

to Honza1:
Opětovně díky za aktuální info. Rozumím myšlence připomínek i jejich formální stránce, ale upřímně, je to klišé. Vím, že jste součástí oněch místních spolků a chtěl jsem se zeptat, co SKUTEČNĚ vadí na variantě Chrochvická? (a fakt to myslím bez prudy!)
Varianta Chrochvická přeci obsluhuje celé Jílové (nejen jeho západní část), ale hlavně Bynov. Dále převádí transit z Podmokel do Děčína a též dává šanci na rozvoj území v prostoru Oldřichov - Studenec - Václavov. Navíc je to kratší (bude to generovat méně emisí), výrazně levnější varianta a dává to možnost racionálně překonat tok Labe a pokračovat na I/13, do budoucna snad na Manušickou spojku...

Je hlavní trouble ona geologie? Nebo něco jiného?
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Není zač Michale. Vím, že jste říkal, že jste navázaný na místní establishment :). Pokud se mám vyjádřit, tak mohu hovořit jen za sebe. Je toho ale víc, proto jsem Vám nabízel v minulosti setkání. Můj názor má víc vrstev. Ale pokusím se.

1) Jsme natolik vyspělou společností, že pokud se má stavět přes přírodně chráněnou oblast, tak jen tím nejvíce ohleduplným způsobem a pouze pokud nelze vylepšit stávající trasy  

2) Má-li se stavět nová silnice, s odůvodněním, že odlehčí místním obyvatelům, pak rozdíl mezi počtem, komu se odlehčí a komu naopak přitíží, musí být výrazný (pouze přesunutí dopravy pod okny stejnému nebo skoro stejnému počtu obyvatel nedává smysl)

3) Pokud se má stavět kvůli tranzitu, tak ten musí být opravdu výrazný. Stavět jen kvůli tomu, že to hezky vypadá na mapě, nebo si někdo honí politické body by mělo být minulostí (prioritizace staveb)

4) Nová silnice by neměla mít výrazná rizika sesuvů a rozhodně by neměla by být v nějakém ohledu nepřijatelná - viz např. vliv na krajinný ráz EIA (stavět silnice jako „pěst na oko“? - stačí se podívat na dálnici centem Trmic a co to udělalo s místní skladbou obyvatelstva - „šílenost“)

Asi bych mohl pokračovat. Ale myslím si, že to stačí. Jinak ještě okomentuji Vaše argumenty.... Varianta Chrochvická nepomůže, Děčínu Podmoklům. Většina aut by sjela minimálně u H.O. a dál by stejně jela údolím (je to i v EIA). Nikdo nebude kvůli 2 km kroužit kolem celého Děčína. / Rozvoj území Bynov - Oldřichov - Studenec - Václavov - Chrochvice nepřichází v úvahu. Naopak by tyto čtvrti čekal osud Trmic. V současnosti jsou to relativně klidné rezidenční čtvrti a po přivedení kamionové dopravy do jejich blízkosti by se ekonomicky aktivní obyvatelstvo stěhovalo pryč. Jinak rozvoj ve smyslu výstavby zde také možný není.  Jsou zde sesuvy /prakticky každý plot ve svahu se naklání/. Území je v CHKO, tak zde územní plán dovoluje stavět jen v prolukách. Ve volné krajině se stavět se nesmí. (ÚP mj. nařizuje zachovávat čtvrti ve svém charakteru oddělené - nesuvislou zástavbu. Dále i mnohde není kanalizace což vše také limituje jakoukoliv výstavbu. 
Překonání Labe, teoreticky nejlépe umožňuje Zelená varianta. Ale k tomu se zatím ani v náznacích nikdo nemá. Zatím vše směřuje k "Novému mostu", třebaže jeho další životnost je sporná a veškeré napojení problematické. Stavět další nový most u varianty Chrochvické poblíž stávajícího Nového mostu by nedávalo ekonomický smysl. Děčín není Praha. Stačí se juknout na problémy jaké to vyvolalo v ÚL (stát odmítl financovat a město na pokraji krachu)

…. já jsem říkal, že těch argumentů je hodně to bych jistě mohl i pokračovat… :). Pěkný den, ať se daří!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honey72 »

1/ Přes CHKO není stavba silnic tolik omezena, jako třeba u dálnic. Má se přece stavět pouhá přeložka, žádná komunikace dálničního typu.
2/ někam se z obcí doprava přesunout musí a pochopitelně to bývá za okraj zástavby. Tyto obyvatele lze účiněji chránit před dopadem dopravy (PHS, zářezy, valy, tunely...). Takovou péči obyvatelům podél starých silnic zajistit nelze.
3/ čísla nejsou všechno a tranzit není nutný. I slepé silnice vedoucí jen do hor se překládají. Život a bezpečnost v obcích zatěžuje už pár tisíc aut za den. A určitě nikdo nestaví silnice jen kvůli hezké čáře na mapě.
4/ Sesuvy se pochopit dají, ale poslední dobou se riziko často bere jako záminka, proč stavbu neprovádět. A dávat za příklad dálnici přes Trmice je dost ubohé. Všichni dobře víme, ve které době se zrovna tato stavba prováděla.
Argumenty, že všichni budou sjíždět do Podmokel, aby si nemuseli zajíždět 2 km nejsou jisté. Kolik asi těch lidí je? A jaký je rozdíl mezi pohodlnou cestou a klikatou? Dnes je nejdůležitější čas, ne kilometry. A výše se psalo, že tu není žádný tranzit, ale najednou na obchvatu vadí kamiony?

Prostě typická NIMBY. Postavte obchvat, ale ne kolem nás, protože tady padá svah, je tu CHKO, bydlí tu aktivní lidé a jako strašák Trmice. Samozřejmě, nikdo nechce mít silnici kolem svého baráku a snaží se najít argumenty které se hodí. Respektive, které se hodí jemu ;)

Žádná varianta není ideální, ale je stále xkrát lepší než stávající stav. Pokud existuje varianta, která bude vyhovovat všem, sem s ní.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

JJJ naběhl jsem si na upřímnou výzvu Michala.
Vést jalové diskuze ohledně temínů tolik..., pouhá... čísla nejsou všechno... Můžeme vést nekonečně. Ano s tím nezlze než souhlasit. :)

Uvedl jsem čtyři podmínky, co jsou pro mě důležité. Ať si každý udělá svůj názor, zda s nimi souhlasí. A k těm Trmicím ... z EIA vypývá, že zdejší varianty mají /kromě jediné/ velmi silný tedy nepřijatelný vliv na krajinný ráz. Tak to asi nebude žádná "nádhera". - Znáte nějakou jinou silnici, kde by bylo něco takového konstatováno?
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Takže zachování současného stavu je nejlepším řešením Honzo ? Pochopil jsem to správně ?
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Sice s Vámi, Honzo, prakticky skoro ve všem nesouhlasím, ale díky moc za odpověď.
Jenom nám, prosím, neblbněte hlavu s argumentem, že si transit bude sjíždět do údolí, aby si zkrátil cestu a nevyužil obchvat. Řekl bych, že v tomto bodě až příliš spoléháte na to, že zdejší diskutující na první dobrou nevidí ten nesmysl...

A pravda, nějak jsem též nepochopil to s tím napojením na místní establishment... Nějak netuším,jak to souvisí s tématem děčínského obchvatu.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

O všem bych se mohl zasvěceně bavit hodiny. A na všechno existují protiargumenty. Písemně v pár větách to bude velmi složité. Ale zkusím to. - Za mě jsou tři možnosti.

A) Zachování současného stavu s omezením těžké nákladní dopravy přes Jílové a zlepšit silnici podél vody a v ÚL (Jílové a Libouches spokojeni, ani jinde to nevyvolává extra problémy, nicméně i z dlouhodobého hlediska je nutné řešit mostky a estakády, které jsou ve velmi špatné stavu, starou hlukovou zátěž, bezpečnost a celkovou dopravu ve městě ÚL  - na tyto existují dvě studie) Dle dosavadních vyjádření a rozhovorů má tuto variantu ŘSD připravenou,resp. připravuje jako záložní. (Všichni relativně spokojeni, až na ŘSD resp.  to by muselo ustoupit nejvíce. Z jeho pohledu to není ideální řešení - Svého času byli svolní i místní autodopravci.)

B)  Jediná varianta co regulérně prošla EIA - Zelená. To je nejdražší řešení. Bez dalšího mostu není ale super sexi. A s úplně novým mostem nikdo nepočítá. Ale svého času by byla skousnutelná AOPK (nyní AOPK nemá vedení, tak je těžké určit postoj) a se skřípěním zubů i Jílovým a Malšovicemi (viz. vyjádření do EIA)

C) - A to to mě místní snědí. - Dovedu si představit i variantu upravená „Kozí dráha".  Ale na tu teprve přijde čas. Varianta Kozí dráha neprošla, protože svého času chtěli všichni ušetřit. Vedla se převážně po povrchu. Ale pokud by se použili délky tunelů, jako u jiných variant (třeba Chrochvické) tak by šly průjezdy přes obytné čtvrti udělat tunely. Varianta by vedla po rovině. A i tak by byla nejlevnější z nyní uvažovaných. V koridoru dopravní tepny, který už je. Kdy průchody sesuvy jsou jakž takž. Na AOPK říkali, že by se dalo o ní diskutovat. Na odboru strategie ŘSD mě však prosili, ať už nic nového nevymýšlím. Stejně tak s Jílovým by se musela vymyslet nějaká opravdu super paráda (uzavřený most, jako metro, nevím, netuším). - Bylo by to řešení „Ála Bílina“. Tam to také vypadalo nejpre jako nesmysl. Ale jak říkám, k tomu musí dozrát čas. Až se  nic nebude dařit a železnice bude stát. Nyní jezdí příležitostně. 
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Michale jen jste tvrdil něco o mě a já něco o Vás, tvdil jste jak radíte "vládě v Děčíně". Nic ve zlém. :).

Ohledně využívání sjezdu do DC, to není argument můj, ale to najdete v EIA. Určitě jste jí četl, že?
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Jaroslav »

Nevíte prosím někdo, zda jako přivaděč z D8 do Děčína nebyla zvažována varianta protažení I/63 (I/13) na pravý břeh Labe a tam odtud kolem Děčína na Českou Lípu? asi nějak takto: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 07983&z=10
přijde mi to jako rozumné řešení, které by zároveň znamenalo systémové pokračování I/13 na Liberec...
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Jaroslave, prosím, nejprve se zajeďte podívat do Ústí/ do Děčína, abyste viděl tu krajinu kolem... Pak vám totiž dojde, jaký nesmysl jste namalov do mapy.
Na druhou stranu, pokud jste opravdu velký fanda do tunelů, tak tomu pak rozumím. Jenom se pak chci optat, zda jste uvážil to, že zhruba 16km úpatní tunel není, pravda, nejlevnější řešení....
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Jaroslav »

Michale, oprostím se od zbytečného napadnutí, že jsem navrhl nesmysl... Rozumím tomu, že jsou lidé, kteří umějí něco postavit pouze na rovince :) Takovým je určitě dobře v Nizozemí, jinde se ale cítí nesví.

Jedním z hlavních úkolů dálniční sítě je zpřístupňovat špatně a časově náročně dostupná místa a zároveň koncepčně vytvářet homogenní celek. V ČR je takových míst hromada, namátkou mohu zmínit podkrkonoší (zvláště Semilsko), Liberecko podél I/14, Jesenicko a mnoho dalších včetně Děčínska. Vytváření "fousů" jako je pouhý vlastně jednosměrný přivaděč z města na dálnici pak znamená umrtvení celé oblasti za tímto městem (v tomto případě směr Nový Bor, Čeká Lípa, Liberec). To je nekoncepční, neboť to znemožňuje vytvoření zasíťovaného homogenního celku. To by se nemělo stávat, a ke slovu by mělo jít posouzení zvýšených nákladů na výstavbu něčeho celorepublikově přínosného, místo hašení požáru typu připojíme 50ti tisícové město na dálnici.

Vůbec nerozumím tomu, jak Vás mohlo napadnout řešení formou 16 km tunelu, to i průměrný člověk pozná, že je to nesmysl. V daném terénu se nabízí řešení s mnoha mosty, zářezy a podobně. Určitě 3x dražší řešení než je přivaděč. Zároveň ale řešení, které znamená další zkoncepčnění naší sítě a zdostupnění odloučených a nepropojených regionů.

Co myslíte?
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od darwousek »

No sice bych asi úplně neprosazoval verzi s prodloužením I/63. Na to u Ústí fakt není terén a je to vidět už z mapy. A v Norsku nejsme :) . Ale rozhodně bych prosazoval 4-pruh .Aby vznikla 4-pruhá spojka Liberec-Vary A mám svojí verzi taky se zhruba 4km tunelem. A s napojením rovnou na stavbu Děčín – Manušice
https://mapy.cz/s/gegafanufu
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od NullDeVoid »

Ano! 4pruh mezi KV a Libercem! Přesně tak.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Před dalším směřováním bylo rozhodnuto nejprve provést samostatnou zakázkou směrový dopravní průzkum, která zahrne celou levobřežní oblast Ústí a Děčína (D8, sil. I/13, I/62), s cílem zanalyzovat tranzitní i cílovou dopravu. Předpoklad provedení průzkumu v 09/2023. Průzkum patrně provede ČVUT Děčín. (ČVUT již takový průzkum částečně provádělo na objednávku města Jílového a to k poslední EIA)
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Tak jestli bude cokoli provádět ČVUT Děčín, tak pánbůh s místními a všechno zlé pryč 😉

Ale abych nebyl jen kousavý cynik, tak si řekněme, jak to skutečně je. Nikdo nechce veřejně přiznat, že tato stavba je zcela mimo reálný horizont realizace. A tak se zpracuje sedmnáctá studie a dvacáté páté posouzení, aby se "něco dělo". Promarnila se možnost realizace, ale to už je hodně let nazpět. Jakkoli byl ministr dopravy Řebíček gauner non plus ultra, tak v té době ležela na stole reálná možnost stavět přeložku I/13 v původní trase. Ale to se jedné bláznivé matikářce a dalším spolkům podařilo zaseknout a teď mají děčínští s přeložkou utrum.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Michale vůbec nejsi kousavý a k tomu ještě cynik. Vše co píšeš je želbohu realita. Co se změnilo od prvého příspěvku před 13 a 1/2 rokem ? Studie, studie a posuzování zprava a zleva... Máš absolutně pravdu !
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od martas »

Vydáno souhlasné stanovisko EIA bez upřesnění nejvýhodnější varianty: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
Nicméně ze závěrů toto: Následovné pořadí variant bylo zpracovatelem posudku určeno na základě dostupných dat.
Varianta 0 – 4,4 km fakticky bez významných problémů. Nutno posoudit možnost snížení nivelity úseku v okolí Libouchce.
Pro úsek 4,4 – 6 km v pořadí variant: 1. Severní (z důvodu zajištění větší ochrana Přírodní památky Jílovské tisy) 2. Jižní
Pro úsek od 6 km v pořadí variant: 1. Malšovická (předpokladem je technicky schůdné řešení napojení na I/62) 2. Chrochvická 2.1 Chrochvický potok (podvarianta 2018) 2.2 Varianta 2015 není doporučena 3. Pastýřská
Odpovědět

Zpět na „I/13“