Britská Kolumbie

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt dostavby horské dálnice, Kicking Horse Canyon Phase 4

další aktuální fotky: https://www.flickr.com/photos/tranbc/al ... 6547031288

1 ze 4 nových mostů na trase, Sheep Bridge:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

B.K. byla koncem r. 2021 zasažená historicky nejrozsáhlejšími povodněmi. O tom jsem pojednával zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 36#p245436 a v dalších příspěvcích na té straně. Provincie dovedla v omezeném režimě zajistit provoz na všech hlavních trasách, no a postupně zadává kontrakty na novou výstavbu zničených neexistujících úseků, které se sebou vzala voda nebo které se jednoduše i se svahem do koryta řek dostávají po těch povodních a proud je rozemlel na kousky. Kromě silniční výstavby probíhá masivní zpevňování břehů řek ...

Contract awarded for Highway 1, Malahat Tunnel Hill permanent repair (úsekem projíždí na 35 tis. vozidel za den)
https://news.gov.bc.ca/releases/2022TRAN0044-000822
50m úsek s 80m ochrannou zdí vyjde na 15 mil. dolarů. Rozsah prací má chránit tento úsek před jakýmkoliv příštím nepřiznivým vývojem počasí, které se změnilo a mění a dosavadní infrastruktura na něco takové jednoduše nepamatuje.

Ministerstvo pro tento úsek zřídilo galerii: https://www.flickr.com/photos/tranbc/al ... 0296411221 .

V souvislosti s klimatem web The Weather Network přinesl video: A look at B.C., 6 months after storms cut off the Lower Mainland; https://www.theweathernetwork.com/ca/ne ... r-mainland .

A je to nutno zdůraznit, že ty škody jsou tak ohromující, že probíhá pouhá snaha o rekonstrukci s ohledem do budoucna ... B.K. byla považována za stabilizační prvek kanadského počasí. Poslední dekády se stupňující se intenzitou se zde vyskytují extrémní lesní požáry, extrémní vedra a již i extrémní bouře jak sněhové tak s dešťovýma srážkama. Tyto přírodní jevy mění charakter provincie mnohem rychleji, než to stačí odbornící vyhodnocovat a než si na to stačí zvyknout i obyvatelstvo. Zachránou života to začíná, protože ani to není garance na celé planetě, ovšem obnova zničeného majetku je složitá a často je to až nadlidský úkol.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Britská Kolumbie se rozhodla za 40 mil. dolarů vyměnit vozovku na 300 km silnicích v západní části provincie u pobřeží. Respektivě 296 km. Tolik budou činit náklady na frézování a pokládku nových vrstev. V tomto rozsahu a výhradně pro Pacifický region je to snad 1. v historii.

Přitom na celé řadě míst probíhá rekonstrukce po historkých povodních z minulého roku ...

Největší stavební činnost je miliardová dostavba dálnice na složitém horském úseku Trans-Canada Highway a největší připravovaná investice je nový tunel Massey, o kterém ve vláknu již píšu taky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Proč provincii trvá tak dlouho upgradovat Trans-Canada Highway na svém území na 4- pruh :?: Dočtete se zde: https://www.tranbc.ca/2021/07/21/four-l ... -answered/ .

:arrow: zde je jeden z renovovaných úseků dálnice Coquihalla; upgradem prošlo jak těleso dálnice, tak koryto řeky ... https://www2.gov.bc.ca/gov/content/tran ... -highway-5

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info; v provincii vládne letní turistika, zdržení na silnicích je pro minuloroční požáry a sesuvy svahů, stržených mostů po povodních doopravdy velké; na mnoha místech je pro semafory pro omezení jízdy na 1 JP běžné i 20 minut na 50 km úsek, který nemá prakticky alternativu; stavební práce se tady na rozdíl od evropských zemí nezastaví

Připomínám rozsah silniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 93#p226693 .

Taky foto akcí z min. dopravy: https://www.flickr.com/photos/tranbc/albums

:arrow: Odpočívky v provincii mají vlastní podstránku:

https://www2.gov.bc.ca/gov/content/tran ... rest-areas

Provincie se stará o síť 170 odpočívek s vybavením pro motoristy.

Na odkazu lze nalézt nejen online mapu ...

:arrow: Jak se vyvíjí dobíjecí infra- pro EV: https://www2.gov.bc.ca/gov/content/tran ... ev-station .

:arrow: Výstavba horské části dálnice Trans- Canada Highway, fáze 4:

Obrázek

video záběry:



:arrow: V souvislosti s historickými, až biblickými povodněmi z 2021 se již přistupuje k ochraně těles silnic, další infrastruktury. Zpevňují se koryta řek atd. Samozřejmě se i nadále usilovně pracuje na všech stržených částech dálnic, silnic, mostů ... až po lesní silnice, které se budou muset vystavět nanovo.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný megaprojekt v tématu

Kicking Horse Canyon - Sheep bridge byl částečně zprovozněn. Není dostavěn, ale je možno již po něm vést dopravu. Další milník pro tuto část horského úseku ve výstavbě.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Poslední dny je v ohrožení požáru 20 tisícové město Cranbrook na JV provincie. Nejdříve do lesů udřel blesk důsledkem čeho vznikl požár. Ten byl nejdříve o velikosti do 100 hektarů, pak 200 hektarů a dnes již 1400 hektarů.

Kolem města panují samozřejmě existenční obavy, protože město je vsazené do lesního porostu. Požár je v rozsahu 15 až 25 km od města. V uplynulých 24h sem bylo nasměrováno z celé provincie především 40+ kusů nejtěžší techniky, která musí za každou cenu zajistit bezpečnostní zónu, tedy kompletní "odlesnění". Logistická výzva pro celou širší oblast, protože některé stroje bylo potřebné převézt na více než jednom nákladním vozu a zase poskládat. Nejenže je snaha k hašení, ale po zkušenostech je snaha vytvořit pojistku, když hašení selže ... protože je sucho, protože fouká silný vítr atd.

Obrázek

K 7.8. bylo na hašení požáru nasazeno 69 lesních hasičů, 7 vrtulníků. Do města dorazil tým na ochranu budov Structure Protection Specialist, tedy třeba "obalit zvláštní fólii" některé objekty. A realizovat další opatření včetně "navigace" ke shazování látek ze vzduchu. Do města také směruje velitelské vozidlo k organizování velících prací k hašení požáru. Lidské síly jsou tedy početné, vzhledem k nasazení lesní a jiné techniky včetně lesníků.

Obrázek

Provincie B.K. je nyní ohrožována vícero požárama ze sousedního státu USA: Montana, ale také z Idaho.

V rámci provincie se jináč i nadále realizují především: obnova poškozené dálniční a silniční sítě po minuloročních povodních a výstavba trans-canada dálnice (4- pruh), tak jak je ve vláknu uvedeno. Jen díky kvalitní údržbě a rozsahu silniční sítě si alespoň obyvatel zachrání život, když už nic dalšího nestihne ... a často doopravdy nestihne, protože má "na to 15 minut". Jedna věc je systém varování a propočtů, jiná reální možnost utéct. Není tomu tak zdaleka všude na této planetě.

Vzhledem k rozsahu těchto prací + rozsahu požárů se nemohu již věnovat všemu. Pokud by se situace změnila ke špatnému v rámci Cranbrook, tak o tom budu informovat. Sám se zajímám o postupy k evakuacím a důsledkům ničivých plamenů na infrastrukturu ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: B.C. Highway 1 je mezi křižovatkou B.C. Highway 12 a B.C. Highway 8 mezi Spences Bridge a Lytton uzavřená pro provoz. Bez možnosti obcházky, tedy nutno využít alternativní trasy, které cestování prodlouží. Bude k dispozici po vydání stanoviska, že je v pořádku, ale v omezeném režimě. Nastal tady masivní sesuv a prakticky část silnice se ocitla pod svahem, který ohrožuje zbytek tělesa silnice. Hlavní provinční tah. :idea: To vše jsou důsledky 5- ročních požárů, intenzivních srážek, které destabilizují půdu, narušují doposud stabilní území. :idea:

Obrázek

Paralelní trasa s B.C. Highway 12 má omezení pro hmotnost vozidel a nákladní vozidla zcela a již dnes střídavý provoz v jednom jízdním pruhu. Tranzit to má tedy v provincii čím dál složitější.

Kanadská federální vláda od tohoto roku mimořádně dotuje sanační práce po minuloročních historických záplavách jako jedinou provincii v zemi a taky přispívá na trans-canada highway na novou výstavbu vzhledem k horskému úseku a vysokým nákladům.

:arrow: BC Flooding: What Does the Road to Recovery Look Like for Our Highways?

rozcestník: https://www.tranbc.ca/2022/05/10/bc-flo ... 1660260933
fotky prací: https://www.flickr.com/photos/tranbc/al ... 0296359564
Obrázek

:arrow: Na B.C. Highway 4 na Kennedy Hill se instalují svahové sítě, které mají chránit silnici před pádem skal. Je to součást rozsáhlého projektu zvyšování bezpečnosti. Dočasně se musela posunout dosavadní silnice po provizorním řešení a i to jen pro stavební vozidla, aby se u svahu dalo vůbec pracovat. Poté se bude "znovu" stavět nová silnice.

The Pacific Rim Highway 4 is the only east-west corridor on Vancouver Island servicing the west coast communities of Ucluelet and Tofino as well as the Pacific Rim National Park Reserve at Long Beach. This is a critical route for moving goods, linking communities, and supporting a thriving tourism industry in the region.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Na stejné silnici se již zpevňuje okraj silnice tak, aby se zde dala vybudovat nová komunikace. Jiné řešení, které by zajistilo bezpečnost a bylo levnější, neexistuje.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Popis projektu:

Projekt se nachází v blízkosti jezera Kennedy asi 14 km od křižovatky Tofino/Ucluelet Highway 4.
Celková délka upgradu: 1,5 km. (v prostoru V4 by se to nazvalo bodová závada)

Hlavní práce:

*zajištění na 2 úplné jízdní pruhy a k tomu zpevnění krajnic včetně silniční bariéry podél jezera
*horizontální úpravy, odstranění nevyhovujících zákrut, narovnání silnice a odstranení zákrut s doporučenou rychlostí 30 km/h
*vertikální úpravy, na snížení sklonu kopce o 12%
*odstřel a hloubení skalního podloží na přizpůsobení k výše uvedeným cílům, odstranění převisů nad povrchem vozovky
*zajištění stabilizace skalního svahu, síťování svahu na zmírnění pádu skal na silnici včetně kanálu na záchyt skal
*instalace 4 "konzol" u okraje podél jezera ve formě mostních konstrukcí
*výstavba odpočívky s výhledem na jezero i pro busy a kamiony

Náklady na projekt činí asi 54 mil. dolarů. Z toho 13,5 mil. poskytla federální vláda prostřednictvím fondu New Building Canada Fund.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Britské Kolumbii existuje stroj, kterým jsem odjakživa fascinován. Ne přímo v této provincii, ale všeobecně tím strojem. Tohle téma využiju ještě jednou pro rozepsání činnosti stroje. Je to taková perlička, kterou tady chci více rozvést, protože jí na čas umístním do svého podpisu. Já sám mám rád jistou "pravidelnost", nesnáším asymetrii, ale taky jsem ochotnej připustit, že je možno zavést i výjimky pro praktický život. Ve značkách na autech větší metropole proto mají jiný systém, než ve zbytku země, stejně tak jistá forma přepínaná provozu s četností jízdních pruhů. Využitelnost pruhů dle dopravní špičky, což šetří místo a dynamizuje provoz. Není jich mnoho ve světě provozovaných, protože tak jak všechno, tak to není levné jakkoliv si to myslíme, ale je to nejbezpečnější forma u změny počtu jízdních pruhů a to právě pro to, že to je fixní bariéra, kterou stačí posunout. Všechny jiné formy jsou nebezpečnější (ruční posunutí kuželů, pouhá signalizace na jízdním pruhem atd.).

Barrier transfer machine: https://en.wikipedia.org/wiki/Barrier_transfer_machine

psáno na str. 5:
Diaľničiar píše:Alex Fraser Bridge, Vancouver

Zipper Truck v nasazení (pro méně znalé, jde o "autíčko", které za jízdy přesouvá betonová svodidla, čímž dle dopravní špičky v daném dopr. proudu vylepšuje kapacitu v daném směru jízdy)
Obrázek
Alex Fraser Bridge je 2,5 km most ve městě Vancouver (délka odpovídá třeba mostu Pelješac v Chorvatsku). Upnu pozornost na Zipper Truck.

Protiproudový systém mostu Alex Fraser Bridge, první svého druhu v západní Kanadě, funguje díky charakteristické části vybavení – vozíku se zipy – který pravděpodobně sesadil z trůnu vozík pro kontrolu mostů jako nejlepší ze všech nástrojů ministerstva.

Pokud jste nezažili podobný protiproudový systém pohyblivých bariér jižně od hranice – například Golden Gate Bridge v San Franciscu – může to chvíli trvat, než si na to zvyknete. Vytvořili jsme animované video, aby řidiči věděli, co mohou očekávat při přejezdu mostu Highway 91.



Obdrželi jsme mnoho dobrých otázek ohledně protiproudého systému pohyblivé bariéry; není překvapivé, vzhledem k tomu, že je to v západní Kanadě tak nové. Zde jsme shromáždili nejčastější dotazy (a odpovědi).

Proč jste zvolili tento systém?

Zvažovali jsme další možnosti, jako je signálem ovládaný protiproudový systém, jaký vidíte na tunelu George Massey a Lions Gate Bridge. Věc se má tak, že systémy ovládané signálem neposkytují fyzické oddělení mezi příchozím provozem během protiproudých operací. Na druhé straně systém pohyblivých bariér umožňuje, aby střední bariéra vždy oddělila opačné směry provozu (bod za bezpečnost!).

Jaký je plán protiproudu?
Zvláštní jízdní pruh bude zřízen pro severní dopravu každý všední den od 4:30 do 11:30, aby se snížily zácpy během ranního dojíždění. Mimo tyto hodiny a o víkendech bude pro provoz na jih zřízen čtvrtý jízdní pruh.

Museli jste s mostem něco udělat, abyste vyhověli zvýšenému provozu?
V rámci těchto vylepšení jsme k mostu přidali sedmý pruh překonfigurováním šesti předchozích pruhů a odstraněním krajnic. Šířka jízdních pruhů byla zmenšena z 3,7 metru na 3,55 metru. Aby cestující byli v bezpečí a provoz byl v rámci protiproudých operací efektivní, byl rychlostní limit na mostě trvale snížen z 90 km/h na 70 km/h.

Most jsme také zpevnili, abychom se přizpůsobili dodatečné hmotnosti dalšího jízdního pruhu, včetně oprav hlavního pole mostu, úprav dilatačních spár a lokalizovaného vyztužení/zesílení nosníků.

Obrázek

Kdo řídí náklaďáky se zipy?

Náš dodavatel údržby, Mainroad, využívá k řízení nákladních vozidel dva vyškolené operátory současně.
zipper-truck-training-1024x498.jpg
zipper-truck-training-1024x498.jpg (46.37 KiB) Zobrazeno 5735 x
Jak dlouho by trvalo zipovému náklaďáku otevřít 4. pruh?
Asi 20 minut.

Jaká je rychlost náklaďáku se zipem při přemísťování závor na mostě?
Až 10 km/h při přenášení bariérových úseků na mostě a až 30 km/h, když není zip.

Proč jsou tam dva vozíky na zip?
Druhý vozík je v pohotovostním režimu jako záloha, pokud je to potřeba a když se na jednom z vozíků provádí běžná údržba.

Jak funguje zipový vozík za sněhových podmínek?
Dodavatel údržby odorá sníh před zahájením provozu zipového vozíku.

Mohl by se do dráhy dostat led? Používá se tento systém i jinde, kde teplota klesá pod bod mrazu?
Ve východních Spojených státech existuje několik systémů pohyblivých bariér, které zažívají chladné počasí, jako je Philadelphia, New York a Washington DC.
0156.JPG
0156.JPG (122.22 KiB) Zobrazeno 5735 x
Je nákladní automobil vždy připojen k závorě, nebo se od mostu vzdaluje, když se nepoužívá?
Po dokončení přesunu pohyblivé bariéry zaparkuje vůz se zipem buď pod nadjezdem Nordel Way nebo nadjezdem Cliveden Avenue, v závislosti na směru jízdy.

Co když dojde k incidentu? Mohou být operátoři reaktivní a posunout bariéru mimo plánované časy protiproudu?
Ano, v případě potřeby mohou operátoři reagovat na události, které vyžadují změnu plánu protiproudu.

Co když někdo narazí na bariéru? Jak dlouho opravy trvají?
Každý kus pohyblivé zábrany lze vyměnit vytažením zajišťovacích kolíků. Objednali jsme další zábrany, abychom je měli po ruce, pro každý případ. Nebo, pokud pohyblivé zábrany vyžadují po nárazu drobné narovnání, je to tak jednoduché, jako přejet náklaďákem se zipem po celé délce zábran.

Takže tady to máte, lidi – docela skvělý nástroj, který se používá k boji proti zácpám v Lower Mainland.

BONUS, video z Golden Gate Bridge z USA v akci:



z Japonska:



z Německa:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 80#p204180

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.8.2022 15:54:31, celkem upraveno 2 x.
Důvod: doplněn obsah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: sledovaný megaprojekt v tématu

https://www.kickinghorsecanyon.ca/

3 fázy projektu v délce 21 jsou hotové. Realizuje se nejtěžší 4. fáze v délce 4,8 km. Ve výsledku bude zkapacitněnou moderní silnicí. Práce jdou dle plánu, hotovo má být v 2023/2024. Náklady na 1 km jsou asi 100 mil. USD na 1 km. Federální vláda přispívá 1/3.

Obrázek

Jízda dálnicí na vrcholu kaňonu, podél něho. Žádá si to extrémní práce. K vidění jsou v Kolumbii v rámci podobných prací.

V rámci fóra byl tohle jeden z prvních projektů, kterému jsem lépe věnoval. To se psal rok 2010: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 763#p19763 . (čtení doposud bezmála 47,5 tis.)

Když jsem pak v roce 2012 rozčlenil Kanadu na provincie, tak tímto projektem jsem začal: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 358#p64358 .

Ministerstvo dopravy uvedlo, že úsek bude uzavřen pro provoz od 26.9. do 1.12. s výjimkou svátků 7.10. až 11.10. :idea:

Úsek, tedy i dosavadní stávající silnice Highway 1 vedená tímto kaňonem. Vyžaduje si to počasí a s tím spjatá omezení, aby se mohlo pokračovat ve výstavbě jak až to bude možné.

Objížďka bude vedená po Highway 93S a Highway 95. Pro řidiče to značí prodloužení doby jízdy o 1 až 1,5h.

:arrow: V důsledku ničivých povodní v roce 2021 se v letošním roce pracuje na velmi dlouhém seznamu silnic a mostů. Provincie společně s federální vládou v letošníím roce 2022/2023 proinvestují 5 mld. CAD. Rok předtím to bylo 3,5 mld. CAD. I v dalších letech bude částka atakovat 5 mld. CAD.

Tolik kamene, co se v letošním roce použilo v této provincii na zpevnění těles silnic, řek a menších potoků, aby se tak ochránila silniční síť při dalších srážkách, se tady nepoužilo nikdy. Bohužel, v letošním roce zároveň řidiči musí překonávat velké objížďky po né zrovna příznivém terénu (viz klasifikace silnic a rozloze), tedy upravených štěrkových silnicích. V letošním roce se alespoň neodehrálo žádné extrémní drama v požárech. Jsou to menší projekty, ne dálniční, ale pro názornost se jim občas věnuji. Rozhodně to nejsou snadné práce. Jsou místa, kde urvalo celé úseky silnic, kde zůstal jenom svah. Jednoduše silnice není. K tomu v letošním roce další sesuvy v lokálních místech všude tam, kde nejsou stromy a jsou větší srážky. Provincie tak vynakládá obrovské peníze na sanační práce, zajištění svahů v délkách stovek metrů.

Z hlediska investicí se letos investuje asi 1 mld. CAD do 4 projektů:

Highway Corridor Rehabilitation - 343 mil. (obnova "cargo dálnic" po povodních ´21)
Pattullo Bridge Replacement - 300 mil.
Highway 1 to Alberta Border - 283 mil. :arrow: to je ten projekt kaňonu, 4. fáze
Highway 99 Tunnel Program - 91 mil.

Pattullo Bridge Replacement: https://www.pattullobridgereplacement.ca/
https://www.youtube.com/watch?v=ZiGdT7fVco8

výstavba původního, kterého odevzdání do provozu se stalo ještě před IIWW:


Na všechny dopravní investice v rámci pozemní linie se vyčlenila částka skoro 3 mld. CAD.
Na údržbu silniční sítě se letos vyčlenila 1 mld. CAD.

:arrow: Jak si stojí těžce poškozená Coquihalla highway lze nejlépe vidět z jízdy po ní: (S-J horská dálnice)

nejnovější záběry z pohodové jízdy: :P


srpnové záběry Coquihalla, the Highway Thru Hell: (kamera na nákladním vozu, oboustranní; třeba ta 54. minuta)


Kromě doopravdy těch úseků, kde šel k zemi most, tak jsou ostatní části již v obou směrech pro každý směr jízdy. Občas se nedají využít všechny jízdní pruhy, protože ačkoliv to není vidět, tak jsou poškozené svahy nad/pod, ale pracuje se velmi intenzivně, aby se dálnice v plné míře co nejrychleji dala do pořádku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: sledovaný projekt v tématu

https://www.kickinghorsecanyon.ca/

Letecký pohled na Lynx viadukt, vedoucí na východ k Frenchman’s Bridge a zářezu poblíž Dart Creek.

Obrázek

:arrow: Dne 7.10. se otevře upgrade uzlu Nordel Way přes B.C.Highway 91, což znamená lepší plynulost dopravy, rychlejší dojíždění a lepší bezpečnost. (Vancouver)

Zlepšení dálnice 91 na mimoúrovňové křižovatce Nordel Way jsou klíčovým přínosem projektu modernizace dálnice 91/17 a Deltaport Way v hodnotě 260 milionů dolarů. Projekt byl navržen tak, aby zlepšil bezpečnost silničního provozu a podpořil rostoucí hospodářský a obchodní rozvoj jižně od řeky Fraser.

Křižovatka, která je poslední křižovatkou budovanou v rámci projektu, zahrnuje modernizované nájezdy do az Delty. Rampy pomohou snížit dopravní zácpy a zkrátit cestovní dobu pro komerční a pravidelnou dopravu.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

jedná se o opravy po extrémní historického rozsahu povodně v listopadu 2021

Tři zakázky na projektování a stavební práce na trvalé opravy na úsecích dálnice 1 přes Fraser Canyon byly uděleny:

*Tým společností Eurovia VINCI (skupina ECV) na opravu mostu Falls Creek, 55 kilometrů jižně od mostu Spences
*Ledcor CMI Ltd. na opravy přejezdu Tank Hill Crossing, 23 kilometrů jižně od Spences Bridge; a
*Kiewit Infrastructure BC ULC pro opravy mostu Nicomen River Bridge, 19 kilometrů jižně od Spences Bridge.

Projekty budou dokončeny prostřednictvím kolaborativního modelu výstavby, kde ministerstvo a dodavatel spolupracují na dokončení návrhu a výstavby projektu, včetně sdílení rizik a pobídek. Stavební práce na navrácení dálnice na předchozí kapacitu začnou na podzim 2022 a očekává se, že budou v podstatě dokončeny v roce 2024.

https://news.gov.bc.ca/releases/2022TRAN0100-001502

Základní stabilizace, nouzová přemostění a zákl. sjízdnost jsou hotové jak jen to šlo v nejdůležitějších částech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pohled na rozestavěný Frenchman's Bridge, vedoucí k „Cut 3“ poblíž Dart Creek vpravo, na Kicking Horse Canyon Phase 4.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Specialisté na odstraňování kamenů shora

Scalers – Top to Bottom Rock Removal Specialists
https://www.tranbc.ca/2022/10/20/scaler ... ecialists/

Článek je ukázkou těchto prací. Více podrobnějších informací a mapujících fotek. Je to činnost potřebná v mnoha státech, v této provincii se takto pracuje stále někde vzhledem na charakter přírodních podmínek a silniční sítě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

V řece Peace River západně od Fort St. John v Britské Kolumbii se staví nová přehrada. Ta se prozatím nazývá "přehrada lokality C" (to by bylo samo o sobě, je to projekt za asi 12 mld. USD). S výstavbou se začalo v roce 2017, dokončení má být v 2025 a bude to 4. největší vodní elektrárna v provincii. :idea:

Až bude údolí zaplaveno, B.C. Highway 29 se staví na nové trase ve vyšší nadmořské výšce. Postupně se jednotlivé úseky odevzdávají do provozu. Dne 28.10. byl uveden do provozu nový most u Farrell Creek: https://energeticcity.ca/2022/10/28/far ... o-traffic/ . Je to součást nákladů na přehradu. Most je dlouhý 417m a vysoký 36m.

Obrázek

BONUS, v B.K. již nějaký týden sněží. Horský dálniční přechod Coquihalla (v tématu bohatě opsán) ze 7.11. ráno:

Obrázek

Co a jak zimní služba v provincii a především boj s námrazou:

https://www.tranbc.ca/2021/03/08/reveal ... -of-brine/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný stav po historických povodních

Dnešní *obrovský* milník obnovy po povodních! :ok:

Rok po extrémní klimatické události z loňského listopadu je B.C. Highway 8 mostem Merritt & Spences již otevřen pro veškerou automobilovou dopravu, čímž se obnovuje spojení s obyvateli, domorodými komunitami a místními průmyslovými odvětvími. :jidlo:

https://news.gov.bc.ca/releases/2022TRAN0114-001688

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Rozšíření Highway 1 začíná nahrazením přechodu Glover Road

Zahájení výstavby je naplánováno na projekt rozšíření Province’s Highway 1 216th–264th Street Widening Project, který pomůže zmírnit dopravní zácpy pro řidiče a nabídne udržitelnější možnosti dopravy pro všechny cestující.

Nahrazení přechodu Glover Road je klíčovou součástí vládního závazku rozšířit dálnici 1 z 216. ulice na 264. ulici. Jedná se o první ze tří hlavních zakázek na dílo.

Dokončení přejezdu Glover Road se předpokládá v létě 2024. Očekává se, že ostatní prvky projektu rozšíření budou vypsány letos v zimě, přičemž práce začnou na jaře 2023. To zahrnuje výměnu stávajícího železničního přejezdu těsně východně od Glover Road, výměnu mimoúrovňové křižovatky 232nd Street a rozšíření silnice 1 z 216. na 264. pro přidání dalšího jízdního pruhu v každém směru.

Highway 1 216th-264th Street Widening Project má hodnotu 345 milionů $. Vláda Kanady přispívá částkou 95,9 milionu dolarů, provincie B.C. přispívá částkou 225,58 milionů dolarů a městská čtvrť Langley přispívá zbývajícími 23,37 miliony dolarů.

https://news.gov.bc.ca/releases/2022TRAN0115-001693

:arrow: Obnovil a do konce roku se obnoví provoz v obou směrech (1+1) na Kennedy Hill, Highway 4.

psaj jsem o tom v tomto příspěvku, co to bylo za "existenční práce": http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 06#p258806

https://news.gov.bc.ca/releases/2022TRAN0119-001740

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Kicking Horse Canyon Project Phase 4, záběr na novou silnici, která je nižší než stará trasa, aby bylo dosaženo šetrnějšího a konzistentního sklonu. Tyto nové budoucí jízdní pruhy na východ povedou 2-pruhový provoz, zatímco budoucí jízdní pruhy na západ budou postaveny na stejné úrovni.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady jsem se zmínil o velkém projektu nahrazení mostu Patullo ve městě Vancouver: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 96#p260196 . Je to mj. v letošním roce 2. samostatně největší investice z rozpočtu provincie do silniční výstavby.

Jedná se o 1,4 mld. CAD investici, která se začala v roce 2021 přípravou v řece a ukončit se má v roce 2024. Most bude dlouhý 1,5 km, bude 4- pruhový a bez mýta.

zopakuji, web: https://www.pattullobridgereplacement.ca/
https://www.roadtraffic-technology.com/ ... h-columbia

Pattullo Bridge přes řeku Fraser ve Vancouveru. Pylon bude vysoký 167 metrů.

stav výstavby:

Obrázek

výstavba původního:



vizualizace:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

je zima a tak je čas na další zimní záběry :P

tak třeba tady je most Dry Gulch Bridge na dálnici Coquihalla z roku 1985, naprosto báječné veledílo celý tento horský úsek:

Obrázek

nebo jak pokračuje výstavba dálnice v části Kicking Horse Canyon v rámci B.C. Highway 1 (sledovaný projekt v tématu), protože samozřejmě, že i v zimě se pracuje a vyjma pár období je to uzavřeno pro provoz s dlouhou obcházkou, přičemž výjimky se týkají svátků, no a co se tak asi dělá? třeba se bourá a odváží "původní linie silnice" vedle již nových mostních úseků:

Sheep Bridge s viaduktem Bighorn ve výstavbě v popředí:
Obrázek

Frenchman Bridge a nový průjezd nedaleko Dart Creek:
Obrázek

odstraňování původní silnice:
Obrázek

takhle to vypadá v širším záběru:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Často píšu o dálnici Coquihalla aneb B.C. Highway 5. Není to tak dávno, 11/2021 co to tady 1/2 sebrala voda. A nejen tady, takže se za miliardy CAD investuje do nové výstavby, doslovně jde o novou výstavbu. Nejen této dálnice, ale i do dalších silnic. Je hrůza, že nejdřív tady masivně hoří a pak lijáky co berou s sebou všechno. Tak se změnila klima a tak se zřejmě bude měnit nadále.

Historické povodně jsem zaznamenal tady a o příspěvky níže: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 36#p245436

Byla a je to výzva to obnovit. Podmínky jsou to složité. I tak je cílem do konce 2023 dálnici plně obnovit. Tady je ale trochu jiný přístup k silnicím, takže tady se asfaltuje i dočasně tzv. hrubou směsí i v zimě, aby se dalo jezdit. Pak se to obnovuje jináč. Stejně tak se běžně staví i v zimě cokoliv je třeba, přidávají se příměsy. Dokud opravdu není extrémní mráz nebo nepříznivý vítr, tak se staví. To je ten rozdíl z Evropou.

takhle to tady vypadalo, kdo se tam dívat nechtěl:

Obrázek

Nedávno byla zprovozněná na 1/2 profil. S omezením, ale předse.

Počáteční opravy dálnice jsou dokončeny a dálnice se po těžkých škodách způsobených bouřemi v loňském roce znovu otevřela na 4 jízdní pruhy. Tento významný úspěch zvýší bezpečnost a sníží dopravní zácpy pro řidiče právě včas před prázdninami. Trvalý stav bude dosažen koncem 2023. I nadále bude potřebné zvýšit pozornost jak v zimním období do jara ´23, tak i u dalších omezení souvisejících s prácemi za plného provozu.

Vládní zpráva: https://news.gov.bc.ca/releases/2022MOTI0129-001905

Obrázek

Rychlá fakta:

*Coquihalla byla 14. listopadu 2021 uzavřena pro pravidelnou automobilovou dopravu kvůli škodám způsobeným silným deštěm a záplavami.
*Záplavy a sesuvy spojené s dešti z listopadu 2021 poškodily více než 20 míst podél 130 kilometrů Coquihally mezi Hope a Merritt.
*To zahrnovalo sedm mostů, kde se rozpětí zhroutila nebo byla jinak těžce poškozena.
*Více než 300 dělníků s použitím 200 kusů zařízení přemístilo více než 400 000 metrů krychlových štěrku, kamení a dalšího materiálu, aby opravili a znovu otevřeli Coquihallu pro provoz užitkových vozidel za 35 dní, 20. prosince 2021 a pro veškerou dopravu 19. ledna 2022.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

stav prací po biblických povodních koncem ´21; Coquihalla Highway (B.C. Highway 5), úsek Merrit - Hope, což je hornatá část mezi městem Vancouver a Kamloops (tam napojení na tah 1):

Úsek je zprovozněn, lokálně prozatím v 1/2 profilu, intenzivně se pracuje na dobudování na plný:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost, ze života

Žena ze Sorrenta z BC chce zlepšit bezpečnost na trans-canada highway poté, co kamion narazil do domu

https://globalnews.ca/news/9469028/sorr ... uck-crash/
  • Ministerstvo dopravy a infrastruktury v prohlášení pro Global News uvedlo, že stále shromažďuje informace o havárii.

    "Ministerstvo navíc přezkoumá bezpečnostní historii oblasti a zváží, jaká další bezpečnostní opatření mohou být na tomto místě vyžadována," uvedlo v prohlášení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Britská Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: report, jak vypadají poškozené silnice po rekordních povodních z podzimu 2021 :?:

BC Flooding: What Does the Road to Recovery Look Like for Our Highways?
https://www.tranbc.ca/2022/05/10/bc-flo ... -highways/

Obrázek

:arrow: Webové kamery, které na DriveBC neuvidíte: https://www.tranbc.ca/2013/12/26/the-we ... n-drivebc/

ten web driveBC zopakuji: https://www.drivebc.ca/

:arrow: No a nakonec pro představu, ačkoliv jsem vícekrát charakterizoval silniční síť v B.K. Samotné provinční ministerstvo spravuje 2900 mostů v celkové délce 150 km. Základem jejich dobré kondice jsou pravidelné obhlídky a řešení pro nepříznivé změny.

https://www.tranbc.ca/2013/09/06/keepin ... spections/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Kanada“