Financování výstavby dálnic
Re: Financování výstavby dálnic
Politici slibi vse,aby se zalibili volicum,ale mam takovy dojem,ze eda janota skrtl na pristi rok dalsi 5 miliard.Takze sbohem R1 dostaveni ,D1 atd.Nejhorsi je jak jsem psal v prispevku D3 tak i kdyz budou penize tak to nepomuze viz D8 D11 a nejnoveji i D3.Jedine to muze zachranit Rikovice Lipnik. Na morave nejsou tak chamtivi jak v cechach i kdyz ekol. sdruzeni jen cekaji na nove stavby.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Tak jsem četl o -5 mld. Kč pro segment dálnic a silnic. Tak ale to je kolik, 10% z rozpočtu ? To zase není tak hrozné.
Re: Financování výstavby dálnic
No, upřímně řečeno, je to livkidační, pokud k tomu dojde, tak nejenže nebude na stavby které jsou naplánovany na tento rok ale bude muset dojít i k zakonzervování některých již rozestavěných staveb. V rozpočtu SFDI opravdu není v soušasnosti kde škrtat...
Re: Financování výstavby dálnic
Je to 5% rozpočtu roku 2010. Při přípravě návrhů na státní rozpočet byl strop na 90% rozpočtu 2010 max. ve všech "nemandatorních" kapitolách. Je to opravdu tragický. SFDI takhle prostě fungovat nemůže, takhle nelze plánovat infrastrukturní stavby! Uvidíme, co nová vláda, ale obávám se, že se s tím budeme muset nějak vyrovnat
EDIT: Záměr TOPky na soukromé dálnice už jsem komentoval jinde... v PPP vláknu.
EDIT: Záměr TOPky na soukromé dálnice už jsem komentoval jinde... v PPP vláknu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Financování výstavby dálnic
Martini, o jaké částky tedy jde v absolutních počtech? Letos má SFDI 96 mld. Pokud vezmu, že je Eda zastropoval na 90%, byli by na cca 86,5mld. Jestliže se nyní škrtne dalších 5mld. je to 81,5mld. - pořád druhá nejvyšší částka v historii. A nezbyde náhodou taky něco z letoška? Jen namátkou, co jsem zachytil tady na fóru - 1 mld. D3, D8 se asi taky nestaví za celých 2,1mld. na úseku 0805 A.
A pak tam je takový pěkný bufřík - "konzervace rozestavěných staveb" - letos za 118 mio, příští rok za 3,476 mld.??? A to už vůbec nemluvím o zde populárním úseku Lubenec-Bošov - 715 mio na příští rok.
Já myslím, že tam ještě pár pěkných čertíků je...
I/11 Mokré Lazce - hranice Op/Ova - já vám to tam přeju, ale 3mld. za 2011/2012???
A pak tam je takový pěkný bufřík - "konzervace rozestavěných staveb" - letos za 118 mio, příští rok za 3,476 mld.??? A to už vůbec nemluvím o zde populárním úseku Lubenec-Bošov - 715 mio na příští rok.
Já myslím, že tam ještě pár pěkných čertíků je...
I/11 Mokré Lazce - hranice Op/Ova - já vám to tam přeju, ale 3mld. za 2011/2012???
Re: Financování výstavby dálnic
Nezapomente ,ze v te castce jsou naklady na udrzbu, na Kapsch,na splatky dostavenych dalnic, na ruzne majetkove dorovnani tak vam z tech 86 miliard zustane tak 8-15 miliard,vcera jsem se dival na rozpocet SFDI a je tam 2011 hezky nasponovany,a to nemluvim o Evr. fondech bylo tam pocitano s nejakou castkou na D8 a nebude nic.Co se jedna o D3 tam jsem zjistil,ze se muze pokracovat ve stavbe i v prubehu vyvlastnovani aspon neco politici zaridili.
Re: Financování výstavby dálnic
Přesně tak, nezdá se to, sice je to vysoké číslo, ale ještě stále se hodně staví (brzy bude po srandě) a to něco stojí. Desítky miliard jdou na pokrytí národní části k projektům OPD (peníze EU), takže na čistě naše stavby už teď zbývá pár jednotek milirad, z kterých je ukrajováno na opravy, povodně a nebude zhola na nic - například potřebné Malenovice (navíc teď až bude Hulín hotov), které za týden startují je dopravně nutná stavba a uvidíte, že s tím bude problém.
Re: Financování výstavby dálnic
Pocital jsem to z dat "Ceske dalnice" tak za poslednich 5 let bylo zprovozneno 235 km to nas myslim radi na predni mista v evrope.Andy uz jsi prevedl SFDI rozpocet do exelu jestli jo dej nejaky odkaz.Predvcerem jsem se do toho dival zkousel pocitat z hlavy ,ale je tam dost dat a je to malym pismem.
Re: Financování výstavby dálnic
Zatím je identifikován i propad v "daňových" příjmech o cca 3 mld. Kč.
Janota navrhuje sebrat dalších 5 mld. Kč a to je opravdu katastrofa pro nějaké další plánování, kdy výhled rozpočtu už tak byl velmi napjatý...
Podrobnosti dodám.
Janota navrhuje sebrat dalších 5 mld. Kč a to je opravdu katastrofa pro nějaké další plánování, kdy výhled rozpočtu už tak byl velmi napjatý...
Podrobnosti dodám.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Na přední místa jako absolutně vyjádřeno nebo v poměru k obyvatelstvu, rozloze, HDP ?Pime píše:Pocital jsem to z dat "Ceske dalnice" tak za poslednich 5 let bylo zprovozneno 235 km to nas myslim radi na predni mista v evrope.
Re: Financování výstavby dálnic
Tak je to presne za 4 roky 225 Km ja bych rekl,ze ve vsech ukazatelech,ale muzu se mylit u nejakeho maleho statu.A nevim jak Polsko jinak mne nikdo nenapada.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Tak pak bych se ještě zeptal, co vy myslíte "popředím" a jestli EU nebo celou Evropu ?
Re: Financování výstavby dálnic
No Rusko neberu jako soucast Evropy,jinak mozna je vice na Ukrajine kdyz tam bude ME ve fotbale a dost se postavilo v Chorvatsku ,ale nedival jsem se jestli je to vic nez 200 Km.
Jinak k tem financim nezapomente ,ze cim vice se postavi, tak je drahsi udrba jak zimni tak letni + jsou nejake tunely (R1,"D47",budouci i soucasna D8),hasici a ja nevim co jeste patri pod min. dopr.(ty hasice myslim dalnicni hlasice) a ty mosty se musi kazdou chvili natirat cim je dal. nebo R ekolog. tak vice stoji udrzba.
Jinak k tem financim nezapomente ,ze cim vice se postavi, tak je drahsi udrba jak zimni tak letni + jsou nejake tunely (R1,"D47",budouci i soucasna D8),hasici a ja nevim co jeste patri pod min. dopr.(ty hasice myslim dalnicni hlasice) a ty mosty se musi kazdou chvili natirat cim je dal. nebo R ekolog. tak vice stoji udrzba.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Nemám přesné statistiky, ale myslím si, že třeba Španělsko postavilo za posledních 5 let víc jak 200 km, i když beru zase fakt, že to je větší země. Ano, Chorvatsko šlo hodně ku předu a dovolím si tvrdit, že předběhlo (nejen) Českou republiku. I když další léta budou skromné.
Nezapomínal bych třeba na Maďarsko, to pumpuje peníze do stavby dálnic i z rozpočtu i přes PPP; to je porovnatelná země s Českou republikou. Před 3 měsíci zprovoznili 145 km.
No a nezapomněl bych ani na Řecko, kde se dálnice zrovna od roku 2002 dostali hodně do popředí a nyní běží i přes PPP. Jenom Egnatia Odos na severu země dlouhá 670 km se postavila v letech 2003-2009. A v roce 2004 byli OH, takže se stavělo i na jihu atd. A to je rovněž porovnatelná země s Českou republikou.
Tím chci jenom říct, že Česká republika není rozhodně prvá, co se týče nové výstavby během posledních (třeba) 5 let. A to ani v absolutním vyjádření, ale ani v porovnání se srovnatelnými zeměmi. Tempo do 45 km ročně na to prostě nemělo, do krize. Ale jak je vidět, tak krize zasahuje i českou výstavbu dálnic. Tak se teprve uvidí, jak se výstavba pohne dál. I když je to hezké číslo.
No a doplním i fakt, že když se otevírají nové úseky, tak se zvedají náklady na údržbu: to jistě ano, ale rovněž stoupají příjmy z mýta a nálepek. A rovněž bych netvrdil, že náklady stoupají v závislosti od pokročilosti ekologie. Náklady stoupají hlavně věkem: kolik km D/R je starších jak 30 let ? A je faktem, že hodně z nich má starý CB povrch a stav je katastrofální, i když tam není moc mostních staveb.
Nezapomínal bych třeba na Maďarsko, to pumpuje peníze do stavby dálnic i z rozpočtu i přes PPP; to je porovnatelná země s Českou republikou. Před 3 měsíci zprovoznili 145 km.
No a nezapomněl bych ani na Řecko, kde se dálnice zrovna od roku 2002 dostali hodně do popředí a nyní běží i přes PPP. Jenom Egnatia Odos na severu země dlouhá 670 km se postavila v letech 2003-2009. A v roce 2004 byli OH, takže se stavělo i na jihu atd. A to je rovněž porovnatelná země s Českou republikou.
Tím chci jenom říct, že Česká republika není rozhodně prvá, co se týče nové výstavby během posledních (třeba) 5 let. A to ani v absolutním vyjádření, ale ani v porovnání se srovnatelnými zeměmi. Tempo do 45 km ročně na to prostě nemělo, do krize. Ale jak je vidět, tak krize zasahuje i českou výstavbu dálnic. Tak se teprve uvidí, jak se výstavba pohne dál. I když je to hezké číslo.
No a doplním i fakt, že když se otevírají nové úseky, tak se zvedají náklady na údržbu: to jistě ano, ale rovněž stoupají příjmy z mýta a nálepek. A rovněž bych netvrdil, že náklady stoupají v závislosti od pokročilosti ekologie. Náklady stoupají hlavně věkem: kolik km D/R je starších jak 30 let ? A je faktem, že hodně z nich má starý CB povrch a stav je katastrofální, i když tam není moc mostních staveb.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování výstavby dálnic
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=134&t=2080
Toto není rozhodně dobrá zpráva a doufám, že nová vláda ještě přehodnotí ekonomické aspekty toho rozhodnutí. Že se kvůli škrtům nedají čerpat peníze z OPD je fatální chyba.
Dnes jsem koukal na ČT24, kde rozebírali zahraniční tisk, zmiňovali tam Irsko, které taky dělá škrty ve státních výdajích a ekonomika se jim hezky propadá.
S těmi škrty by se mělo počkat až na konjunkturu, protože to jinak nedopadne dobře.
Toto není rozhodně dobrá zpráva a doufám, že nová vláda ještě přehodnotí ekonomické aspekty toho rozhodnutí. Že se kvůli škrtům nedají čerpat peníze z OPD je fatální chyba.
Dnes jsem koukal na ČT24, kde rozebírali zahraniční tisk, zmiňovali tam Irsko, které taky dělá škrty ve státních výdajích a ekonomika se jim hezky propadá.
S těmi škrty by se mělo počkat až na konjunkturu, protože to jinak nedopadne dobře.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Financování výstavby dálnic
To je jen další kolo klasického sporu keynesiánců a "laisse fair", oba tábory jsou ovšem skálopevně přesvědčeny o své pravdě a podle toho vypadá i odraz v médiích. Osobně mám spíš blíže k liberálům, růst HDP je taková oblíbená modla, která ještě nic neukazuje (klasicky: rozbiju-li okno, zvyšuji tím HDP). Přitom krize (a propad) má i pozitivní dopady - vyčistí se trh od nekonkurenceschopných firem, které se dají levně skoupit. Proto, kdo má v krizi investiční prostředky, může dost vydělat, což platí i z hlediska financování budování infrastruktury (v krizi by se mělo stavět levněji, tudíž by byla škoda to nevyužít, bohužel u nás se to tak nevidí).Martin z Ostravy píše:...Dnes jsem koukal na ČT24, kde rozebírali zahraniční tisk, zmiňovali tam Irsko, které taky dělá škrty ve státních výdajích a ekonomika se jim hezky propadá.
S těmi škrty by se mělo počkat až na konjunkturu, protože to jinak nedopadne dobře.
Re: Financování výstavby dálnic
Zajímavá byla zmínka o důsledku vyšší sazby spotřební daně -> po zvýšení sazby se vybere v Česku méně daní... Ekonomická klasika.
Sám raději tankuji po cestě na letiště v Niederösterreich diesel za 1,14 EUR/litr (minulý pátek) než za 31,90 kč v Brně... Že by na to přišli i ostatní, zejména kamioňáci ?
Sám raději tankuji po cestě na letiště v Niederösterreich diesel za 1,14 EUR/litr (minulý pátek) než za 31,90 kč v Brně... Že by na to přišli i ostatní, zejména kamioňáci ?
Re: Financování výstavby dálnic
Doufám taky, z téhle úřednické vlády bych zvracel, poslední dobou jen škodí, nic neřeší, je to pro mě ztělesnění alibismu.Martin z Ostravy píše:http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=134&t=2080
Toto není rozhodně dobrá zpráva a doufám, že nová vláda ještě přehodnotí ekonomické aspekty toho rozhodnutí. Že se kvůli škrtům nedají čerpat peníze z OPD je fatální chyba.
Dnes jsem koukal na ČT24, kde rozebírali zahraniční tisk, zmiňovali tam Irsko, které taky dělá škrty ve státních výdajích a ekonomika se jim hezky propadá.
S těmi škrty by se mělo počkat až na konjunkturu, protože to jinak nedopadne dobře.
Stát dostane z divident ČEZu 20 mld., tak by mohli 5 mld. šoupnout zase zpátky.
Re: Financování výstavby dálnic
Kam "zpátky"? Odkdy ČEZ=silnice?Maniac píše:... Stát dostane z divident ČEZu 20 mld., tak by mohli 5 mld. šoupnout zase zpátky.
Re: Financování výstavby dálnic
A ono je snad někde explicitně řečeno, že ČEZ = cikáni?MPMP píše:Kam "zpátky"? Odkdy ČEZ=silnice?Maniac píše:... Stát dostane z divident ČEZu 20 mld., tak by mohli 5 mld. šoupnout zase zpátky.
Re: Financování výstavby dálnic
A ono je snad někde řečeno, že sestavovaná vláda chce dát peníze ČEZ na sociální dávky?
Re: Financování výstavby dálnic
Právě že není, proto doufám, že je užije nějak produktivně.MPMP píše:A ono je snad někde řečeno, že sestavovaná vláda chce dát peníze ČEZ na sociální dávky?
Re: Financování výstavby dálnic
na TN.cz jsou uvedeny stavby v ohrožení z důvodů škrtů a je to trošku zarážející :
D47 Lipník - Bělotín -na dokončenou stavbu zprovozněnou v roce 2008 nebudou peníze !!!???? To je snad překlep ne ?
D47 Hladké Životice - Bílovec - na dokončenou zprovozněnou stavbu v roce 2009 nebudou peníze ??!!
D47 Bělotín - Hladké Životice - ku--va ma se to otevřít za dva měsíce, tak to snad dodělají ne ??!!!! nebo se to neotevře kvůli pár km chybějích protihlukových stěn ??!!!
I/56 Prodloužená Místecká -sakra, to se opravdu nedokončí téměř finišující stavba, která má být hotová za pár měsíců na podzim ???!!!
D47 Lipník - Bělotín -na dokončenou stavbu zprovozněnou v roce 2008 nebudou peníze !!!???? To je snad překlep ne ?
D47 Hladké Životice - Bílovec - na dokončenou zprovozněnou stavbu v roce 2009 nebudou peníze ??!!
D47 Bělotín - Hladké Životice - ku--va ma se to otevřít za dva měsíce, tak to snad dodělají ne ??!!!! nebo se to neotevře kvůli pár km chybějích protihlukových stěn ??!!!
I/56 Prodloužená Místecká -sakra, to se opravdu nedokončí téměř finišující stavba, která má být hotová za pár měsíců na podzim ???!!!
Re: Financování výstavby dálnic
No jo, koukám na to, a jsou to nějaké píčoviny. http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/stat-ne ... budou.htmlvypravec píše:na TN.cz jsou uvedeny stavby v ohrožení z důvodů škrtů a je to trošku zarážející :
D47 Lipník - Bělotín -na dokončenou stavbu zprovozněnou v roce 2008 nebudou peníze !!!???? To je snad překlep ne ?
D47 Hladké Životice - Bílovec - na dokončenou zprovozněnou stavbu v roce 2009 nebudou peníze ??!!
D47 Bělotín - Hladké Životice - ku--va ma se to otevřít za dva měsíce, tak to snad dodělají ne ??!!!! nebo se to neotevře kvůli pár km chybějích protihlukových stěn ??!!!
I/56 Prodloužená Místecká -sakra, to se opravdu nedokončí téměř finišující stavba, která má být hotová za pár měsíců na podzim ???!!!