VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
další
- Přílohy
-
- začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu - mohutné základy v místě kde bude galerie přesypána parkem
- IMG_3958m.jpg (105.05 KiB) Zobrazeno 7418 x
-
- začátek galerie - v pozadí severní portál tunelu
- IMG_3958m.jpg (105.05 KiB) Zobrazeno 7418 x
-
- výstavba galerie u přesýpané části tunelu
- IMG_3956m.jpg (83.37 KiB) Zobrazeno 7418 x
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
poslední
- Přílohy
-
- severní portály obou galerií i tunelu
- IMG_3968m.jpg (86.66 KiB) Zobrazeno 7421 x
-
- budoucí jízdní pruh směr Kralovo Pole
- IMG_3965m.jpg (65.54 KiB) Zobrazeno 7421 x
-
- budoucí jízdní pruh směr Pisárky
- IMG_3963m.jpg (95.92 KiB) Zobrazeno 7421 x
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Pevne kolejové lože. Furt slyším o tehle technologii uchycení kolejí. V čem je to "revoluční" nebo jiné ? Jak se to dělalo předtím ? Diky
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Na těch fotkách je to vidět.....
... klasické koleje jsou - uválcovaná srovnaná plocha a několik vrstev štěrku na ní v poslední jsou pražce (dnes betonove) a na nich přichycené koleje....
... pevné kolejové lože je defakto betonová deska ke které jsou připojené přímo koleje .... tady konkrétně to dělají tak, že je tam podkladní beton na něj se umístí trámce (nenosné) ty zajistí pozici kolejí, udělá se armování a poté koleje s přichycenými držáky, celé se to poté zaleje betonem ....
výhoda je nižší výška a tím menší díra v tunelu a delší životnost, nevýhoda - musí se to udělat dobře, tady se to jen tak neopraví
... klasické koleje jsou - uválcovaná srovnaná plocha a několik vrstev štěrku na ní v poslední jsou pražce (dnes betonove) a na nich přichycené koleje....
... pevné kolejové lože je defakto betonová deska ke které jsou připojené přímo koleje .... tady konkrétně to dělají tak, že je tam podkladní beton na něj se umístí trámce (nenosné) ty zajistí pozici kolejí, udělá se armování a poté koleje s přichycenými držáky, celé se to poté zaleje betonem ....
výhoda je nižší výška a tím menší díra v tunelu a delší životnost, nevýhoda - musí se to udělat dobře, tady se to jen tak neopraví
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
ještě pro pochopení je tu detailnější fotka toho pevného kolejového lože
- ten betonový trámec je nenosný - od podkladu je udržován těmi šrouby a fixuje tak koleje - je to cca každý pátý pražec
- ty černé čtverečky zašpiněné od betonu - to jsou jen krytky které chrání spony při betonáži od zašpinění
- pod nimi je vidět čený kus s trnem mezi armování - to je přesně to co bude držet koleje na místě
... ostatní je asi jasné
- ten betonový trámec je nenosný - od podkladu je udržován těmi šrouby a fixuje tak koleje - je to cca každý pátý pražec
- ty černé čtverečky zašpiněné od betonu - to jsou jen krytky které chrání spony při betonáži od zašpinění
- pod nimi je vidět čený kus s trnem mezi armování - to je přesně to co bude držet koleje na místě
... ostatní je asi jasné
- Přílohy
-
- detail pevného kolejového lože před betonáží
- IMG_3951m.jpg (119.15 KiB) Zobrazeno 7171 x
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Nejsou takhle standardně uchycené koleje v tunelech pražského metra ?
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Většinou se používá termín pevná jízdní dráha (PJD).
Výstavba je dražší a pracnější, ale má některé výhody. Snižuje výšku kolejového lože, je tužší, umožňuje jízdu IZS tunelem...
Využití je právě většinou v tunelech, na mostech nebo na nějakých namáhaných místech.
Je vícero systémů, jsou jiné pro vlaky, metro, tramvaje - takže sice v principu to je stejné, jen se to liší provedením.
Revoluční to není, používá se to už dlouho, ale není to úplně obvyklé.
Tady je konkrétně použitý systém V-tram.
Výstavba je dražší a pracnější, ale má některé výhody. Snižuje výšku kolejového lože, je tužší, umožňuje jízdu IZS tunelem...
Využití je právě většinou v tunelech, na mostech nebo na nějakých namáhaných místech.
Je vícero systémů, jsou jiné pro vlaky, metro, tramvaje - takže sice v principu to je stejné, jen se to liší provedením.
Revoluční to není, používá se to už dlouho, ale není to úplně obvyklé.
Tady je konkrétně použitý systém V-tram.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Možná někde ve stanici?! Ale mimo stanice je domnívám se klasický železniční svršek, jak popisuje kolega výšekot píše:Nejsou takhle standardně uchycené koleje v tunelech pražského metra ?
Až mě to překvapilo, když se měnily výhybky na frekventovaných stanicích (vždy víkendová akce), tak to bylo z reportáží o výměně patrné. Tedy jak tam vyhrabávali ty pražce a štětk, naváželi nový štěrk atd.ttc píše:... klasické koleje jsou - uválcovaná srovnaná plocha a několik vrstev štěrku na ní v poslední jsou pražce (dnes betonove) a na nich přichycené koleje....í
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
V našich tunelech metra štěrkové lože není - foto třeba tady https://www.idnes.cz/mobil/tech-trendy/ ... b_tech_LHR
Ta uválcovaná plocha pod štěrkovým ložem je skloněná aby po ní mohla stékat voda do drenážního systému. Štěrk se nevrství - musí fungovat jako jeden celek. A stále se používají i dřevěné nebo ocelové pražce, i když v menší míře.
Ta uválcovaná plocha pod štěrkovým ložem je skloněná aby po ní mohla stékat voda do drenážního systému. Štěrk se nevrství - musí fungovat jako jeden celek. A stále se používají i dřevěné nebo ocelové pražce, i když v menší míře.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Likas: Ale je. Obr1, Obr2
Ve většině tras se však používá pevná dráha nebo dělené kotvené pražce - kvůli tlumení hluku.
Co se W-tram týče, tak nevím, jak je na tom Brno, ale v Praze jich je už celkem dost. A pár i po obnovovacích rekonstrukcích. Ono se to dá oddělit mezivrstvou mezi právě deskou, do které jsou zavrtané kotevní šrouby (na fotkách vám koukají jejich spodky kryté tím plastem) a pak výplní až po hlavy kolejnic včetně asfaltového pojezdu při pojížděných provedeních. Při další rekonstrukci pak stačí vyrazit jen onu výplň a jde "velmi rychle" vyndat a vyměnit (obroušené, ojeté) koleje. Zde to ale je spíš vybráno kvůli požární bezpečnosti a dostupnosti techniky.
Ve většině tras se však používá pevná dráha nebo dělené kotvené pražce - kvůli tlumení hluku.
Co se W-tram týče, tak nevím, jak je na tom Brno, ale v Praze jich je už celkem dost. A pár i po obnovovacích rekonstrukcích. Ono se to dá oddělit mezivrstvou mezi právě deskou, do které jsou zavrtané kotevní šrouby (na fotkách vám koukají jejich spodky kryté tím plastem) a pak výplní až po hlavy kolejnic včetně asfaltového pojezdu při pojížděných provedeních. Při další rekonstrukci pak stačí vyrazit jen onu výplň a jde "velmi rychle" vyndat a vyměnit (obroušené, ojeté) koleje. Zde to ale je spíš vybráno kvůli požární bezpečnosti a dostupnosti techniky.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Aktuální průjezd:
https://www.youtube.com/watch?v=P7DmIwYOseo
https://www.youtube.com/watch?v=P7DmIwYOseo
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
7.10.2022
VIDEO: Unikátní pohled na VMO Žabovřeská v Brně. Proleťte se nad obří stavbou
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... reske.html
VIDEO: Unikátní pohled na VMO Žabovřeská v Brně. Proleťte se nad obří stavbou
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... reske.html
Zedňa
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Tak jsem se po delší době dostal na stavbu a přidal par fotek na web https://zabovreska.webnode.cz/
Začínají už pokládat koleje od Bráfovy
Začínají už pokládat koleje od Bráfovy
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
A taky otevřeli druhou frontu na stropy galerie od severního portálu.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
V tunelu je položená 1/3 druhé koleje.
Chystá se napojení únikovky do nouzového zálivu tunelu.
Chystá se napojení únikovky do nouzového zálivu tunelu.
- Přílohy
-
- IMG_20221014_103259.jpg (70.34 KiB) Zobrazeno 5184 x
-
- IMG_20221014_103558.jpg (121.07 KiB) Zobrazeno 5184 x
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Výstavba portálu.
Pokládka kolejí směrem k Bráfové.
Bohužel pršelo, tak se mi nechtělo moc trajdat po stavbě.
Pokládka kolejí směrem k Bráfové.
Bohužel pršelo, tak se mi nechtělo moc trajdat po stavbě.
- Přílohy
-
- IMG_20221014_104019.jpg (144.57 KiB) Zobrazeno 5183 x
-
- IMG_20221014_104102.jpg (142.04 KiB) Zobrazeno 5183 x
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Díky Likasi ! Tunel vypadá luxusně....
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Stavba super jede ! Škoda, že tento stav není standartní taky jinde...
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 16.10.2009 17:04:03
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Nejsou už nějaké zprávy, kdy by mohla vyrazit na svou trať tramvaj? Vypadá to, že se trať úspěšně dokončuje. Je tam ještě spousty práce, samozřejmě, to je mi jasné.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Už se to tady řešilo - koncem března. Finální ptáce v tunelu - montáž technologie se totiž potkala s dokončováním tunelu ke Campusu. Jak se předají Bohunice, vrhnou se všechny síly na Žabovřeskou. U kapličky vyrostly opěry PHS, zasunutí segmentu už bude hračka. Stojí už i stožáry TV, koleje z Bráfovy jsou položeny, ale jak jsem uvedl na začátku, limitující je vystrojení a odzkoušení.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
O 3. adventní neděli po setmění se intenzívně podbíjela TT mezi jižním portálem tunelu a Kamenomlýnskou. od severního portálu k Bráfově už je nataženo i TV. K překvapení navzdory hraničním teplotám pokračovalo betonování stropu galerie.
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Je to tak, laicky bych řekl, že se tam maká pořád naplno, i po tmě a v mrazu. Koleje vypadají, že jsou kompletně natažené (tím nemyslím dokončené), probíhá sanace a zajišťování skály v jižní části, pokračují práce na jižní lávce pro pěší, betonuje se galerie (nejenom strop, ale i chybějící části okolo únikového tunelu).
Re: VMO: Žabovřeská I, II. etapa
Jo makají naplno. Já z toho mám pocit, že si uvědomují, že mají klid na práci a jakmile jim tam začne jezdit šalina tak už se nikam nedostanou. Navíc mam povít, že chtějí co nejdříve poslat i auta do galerie, protože je to začne omezovat na druhé straně.