Keňa

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

ke-flag.gif
ke-flag.gif (1.32 KiB) Zobrazeno 35461 x
KE-map.gif
KE-map.gif (21.64 KiB) Zobrazeno 18865 x
Rozloha: cca. 580 000 km2
Počet obyvatel: cca. 53,5 mil.
Hlavní město: Nairobi (cca. 4,4 mil., s okolím 9,4 mil. obyv.)
Druhé největší město: Mombasa (cca. 1,2 mil. obyv., s okolím 3,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 21:20:53, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav k 31.12.2007:

Celková délka silniční sítě v Keni je 150 000 km; z toho je však pouze 9 000 km s pevným povrchem a 50 000 km s povrchem prašným. Dle údajů vlády je plných 40% sítě v takovém stavu, že vyžadují zásadní opravu. Částka potřebná na tuto opravu je dle ministerstva komunikací 1,3 mld USD.

V současné době se vláda snaží, z prostředků mezinárodní rozvojové spolupráce, alespoň udržovat stávající silniční komunikaci a to především silnic do atraktivních turistických oblastí a hlavních tahů mezi městy. Povrh komunikací trpí především přeloženými nákladními automobily, kde kontrola váhy je pouze teoretická a podléhá korupci. Určitý přínosem je prakticky dokončená silnice Nairobi – Mombasa, která byla financovaná z prostředků EU.

Historie silniční sítě:

Země zdědila z koloniální éry síť 2 000 km asfaltových silnic (z celkové tehdejší délky sítě 40 000 km). V šedesátých letech byl proto důraz kladen zejména na zpevnění stávajících hlavních tras, v následujícím desetiletí pak byla snaha výstavbou nových silnic napojit vznikající ekonomická střediska na stávající síť. Počátkem osmdesátých let byly však asfaltové silnice z koloniální a těsně postkoloniální éry již na hranici své životnosti. Do určité míry sice probíhaly dílčí opravy, bylo však zřejmé, že země nemá dostatek prostředků na efektivní údržbu a bylo jen otázkou času, kdy se celý systém zhroutí. K tomu došlo ve druhé polovině devadesátých let za přispění jak extrémních klimatických podmínek (El-Niňo), tak situace ve společnosti (korupce) a s tím spojené projekty, které ve své většině existovaly pouze na papíře.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy, infrastruktury, bydlení a veřejných prací :arrow:

http://www.transport.go.ke/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 21:33:13, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Strabag, největší stavebný podnik střední a východní Evropy (rok 2008: 76.000 zaměstnanců, tržby 13,7 mld. €) bude stavět a provozovat Nairobi Bypass přes PPP.

Celkové investiční náklady: 740 mil. €
Koncese: 30 let
Spůsob koncese: standardní výběr mýtného
Podíl: 50% (dalších 50% izraelský partnerský podnik Shikun & Binui)
Stavební náklady: 475 mil. €

Popis: 4 roky se bude rekonstruovat a rozširovat cca. 45 km Nairobi Bypass, 30 let se bude zajišťovat převádzka celkem 106 km dlouhé 1x2 až 2x4 proudové komunikace.

Podepsání smlouvy: leden 2010
Uzavtvoření finančních podmínek: druhá polovice r. 2010

Zdroj: http://www.strabag.sk
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňský web o silniční síti :arrow:

http://www.krb.go.ke

*státní organizace
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Kenya National Highways Authority: :arrow:

http://www.kenha.co.ke/

*správa hlavních silnic třídy A, B a C
*úřad spadá pod státní organizaci řídící celý rozvoj silniční sítě (o 1 příspěvek výše)

Kenya Rural Roads Authority :arrow:

http://www.kerra.go.ke/

Kenya Urban Roads Authority :arrow:

http://www.kura.go.ke/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav silniční sítě k 1.1.2009:

V zemi je celkem 178.000 km silnic, z čeho zpevněný povrch má asi 9.500 km.

Silnic mezi městy je 63.600 km, přičemž silnice typu A s mezinárodním významem je 3.620 km, silnice typu B hlavní silniční tahy dosahují délku 2.680 km a hlavních silnic (nižšího významu) typu C je 8.000 km. Na hlavní silnice (A, B a C) směruje kolem 40% všech peněz určených na rozvoj silniční sítě.

Vláda vypracovala v roce 1999 plán na celkovou obnovu silnic. Po prvé se zadefinovaly základní parametry, komplexně se provedla klasifikace silnic a vyčleňují se finance na vylepšování hlavních silnic. Prozatím ale stále platí, že asfaltových silnic je cca. 2.250 km (A, B, C) a tedy stav se nepodařilo výrazně zlepšit.

Země se snaží vylepšovat mezinárodní tahy: staví se třeba 2+1 pruh, zlepšilo se značení, dostavěli se svodidla atd. aneb je i program na zpevňování silnic ve městech. Všechny programy a úřady se ale potýkají s nedostatkem peněz. Jediné co se daří plnit je udržení stavu silnic, t.j. zvýšili se výdaje na pravidelnou údržbu.

O silnice a provoz na nich se stará rozsáhlá státní síť: ministerstvo dopravy, ministerstvo silnic, ministerstvo veřejných prací a dále pak úřady pro konkrétní typy silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna z nejvýznamnějších hlavních silnic, dokonce s mezinárodním významem, je silnice A109, která začíná při Nairobi na křižovatce se silnicí A104 a pokračuje na jih k Indickému oceánu do města Mombasa. Silnice má délku 467 km. Vláda této silnici věnuje mimořádný význam; jednak jí udržuje ve výborném stavu, ale postupně ji staví na silnici s 2x2 jízdními pruhy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.8.2017 18:27:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Informace a fotky ze silnic v této zemi

Prakticky všechny silnice typu A jsou od Nairobi a v okolí větších měst přebudované na 2x2 jízdní pruhy, někde i dálničního charakteru.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Keňa

Příspěvek od dd »

Podle fotek se tam jezdí vlevo?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, je to bývalá britská kolónie a jezdí se tam vlevo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

V Nairobi se spustil projekt výstavby expresní silnice Thika road :arrow:

Začátek výstavby: 06/2009
Konec výstavby: 2012
Náklady: 330 mil. USD
Délka: 50 km

Již dnes je silnice Thika road postavěná na 2x2 jízdní pruhy. Po přestavbě bude mít 2x8 jízdních pruhů, i když někde pouze 2+2+2+2 anebo 2+2. Aby toho nebylo málo, nad poměrně frekventovaným úsekem půjde nadjezd (tzv. flyover) a pod ním bude přestavěný existující kruhový objezd.

Tohle byl stav z 05/2010 :arrow:
Thika_2009.jpg
Thika_2009.jpg (268.88 KiB) Zobrazeno 35205 x
Silnice se musí přebudovat za stávající přemávky. :arrow:
vidíte velmi dobře: přestavba se dělá za pochodu, staví se opěrná zeď a auta jezdí i po prašním povrchu; to by ve vyspělé zemi zřejmě nikdy neprošlo<br /><br />silnice je tak v kolapsu, protože po hliněném povrchu to mají nákladní auta do kopce opravdu těžké
vidíte velmi dobře: přestavba se dělá za pochodu, staví se opěrná zeď a auta jezdí i po prašním povrchu; to by ve vyspělé zemi zřejmě nikdy neprošlo

silnice je tak v kolapsu, protože po hliněném povrchu to mají nákladní auta do kopce opravdu těžké
Thika_collaps.jpg (55.76 KiB) Zobrazeno 35206 x
jak je vidět, tak stavební společnost informuje, že změna přinese lepší dopravu, i když je něco třeba si vytrpět; zde byla pouze silnice, která po přestavbě bude 2x2 pruhovým vstupem na dálnici
jak je vidět, tak stavební společnost informuje, že změna přinese lepší dopravu, i když je něco třeba si vytrpět; zde byla pouze silnice, která po přestavbě bude 2x2 pruhovým vstupem na dálnici
Thika Highway.JPG (69.41 KiB) Zobrazeno 35205 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.4.2016 13:20:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění údajů
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Keňa

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Buďme tedy rádi, že u nás se dělá provizorní komunikace i s AB povrchem :)
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, Martine, jinak já jsem čekal, kdo to napíše. :D Ale při pohledu na některé snahy o výstavbu dálnic v některých rozvojových státech se vždy potěším i já, že to není s ČR/SR/... zase tak špatné. :P

Celkem je zde 6 projektů, které se musí dělat najednou:

I. projekt představuje expanzi Thika road z 2x2 na 2x4 (2x4, 2+2+2+2) pruhovou superdálnici.
II. projekt představuje rozšíření University Way z 2x3 na 2x4 (i v kolektorové konfiguraci), dále 2x2 nadjezd (tzv. flyover), dále Globe Roundabout (kruhový objezd), dále rozšíření Murang’a Road na 2x3 pruhy, dále podjezd Pangani a i flyover nad Muthaiga Roundabout.
III. projekt představuje přestavbu a rozšíření na Forest Road – Museum Road – Museum Hill roundabout z 2x2 na 2x3 pruhy.
IV. projekt představuje Muthaiga roundabout, pouze přestavba napájecích pruhů a exitů.
V. projekt představuje výstavbu obslužních a servisních komunikací a zajištění možnosti plynulé přemávky počas stavebních prací. Dále výstavbu dočasných křižovatek a kruhových objezdů.
VI. projekt představuje především údržbu staveb vybudovaných v V. projektě a dále výstavbu 2x3 flyover východní Bypass a napojení místních objektů na celý projekt.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

ZDE naleznete několik desítek stran k výstavbě rychlostní silnice Nairobi - Thika. Počáteční cena 330 mil. USD byla již dávno překročená vlivem dalších prací nejen na silniční síti v okolí. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

9.11.2012 byla super dálnice Thika road oficiálně kompletně odevzdána do provozu. Výstavba trvala 42 měsíců, v celkem 3 základních etapách, financování stavby bylo za účasti státního rozpočtu, Africké rozvojové banky a EX-IM banky Číny. Stavba pomohla zkrátit cestování na trase Nairobi - Thika z předešlých 2-3h na 30-45 min. V 70-letech 20. století zde byla asfaltová silnice, pak v letech 2006-2008 se připravoval tenhle projekt a opravdu se ho podařilo úspešně dokončit, čím si vydechli i řidiči, protože během přestavby a výstavby se tvořili nekonečné kolony.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Nestačím se tomu všemu ani věnovat ... :cry:

Thika Road spustil i speciální web věnovaný velikým projektům v zemi:

Megaprojects Kenya :arrow:

http://www.megaprojects.co.ke/
po novém twitter: https://twitter.com/megaprojectske
NewWiteithie.jpg
NewWiteithie.jpg (184.48 KiB) Zobrazeno 33178 x
NewWiteithie4.jpg
NewWiteithie4.jpg (231.79 KiB) Zobrazeno 33178 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 21:27:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi je již zpevněných 12.500 km silnic. I když je to o 1/4 více za poslední 3 roky, je to stále málo oproti celému rozsahu silnic. Nejlepší je cestování v hlavním městě a pak ve větších městech, udržovány jsou i hlavní silniční tahy. Ale všude, i v těch větších městech se stále naleznou i nezpevněné prašné komunikace. Na druhou stranu se daří ve velkých městech řešit dopravní situaci na silnicích díky velikým projektům, na které peníze jsou a stejně tak se daří udržet sjízdnost silnic i když jen pro terénní vozidla, ale celoročně.

40% peněz určených na silnice směruje na státní silnice s národním významem
22% peněz směruje na vesnické silnice (reální spojení mezi vesnicemi)
15% směruje na městské silnice (budování nových ulic, výstavba obchvatů)
1% směruje na upgrade silnic v národních parcích

ostatních 22% směruje na konkrétní investiční cíle v rámci 5-letých plánů Ministerstva silnic

Tento mechanizmus přerozdělování finančních zdrojů zajišťuje rovnoměrnost pro celý stát. Nic to ale nemění na faktu, že peněz pro silnice je málo. :cry:

Vize 2030 :arrow:

http://www.vision2030.go.ke/

Aktuální fotky, paralely ... :arrow:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (992.36 KiB) Zobrazeno 32488 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (956.51 KiB) Zobrazeno 32488 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa je stát, který realizuje velké těžiskové projekty, kterými dokáže řešit lokální dopravní problémy velmi účinně s cílem pro co nejvíce obyvatel a pak v rámci spojení území se řeší jen nejdůležitější tahy. Nyní, zcela aktuální informace z tohoto měsíce je výstavba Západního Obchvatu Nairobi.

zde dávám celkový přehled velkých projektů v rámci státní národní silniční sítě :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (90.44 KiB) Zobrazeno 29813 x

Kód: Vybrat vše

The scope of works of the project include:

1.  A total project length of 126 lane-kilometres which consist of four (4) lane expressway of 16.5 KM
    and service roads of 17.4 KM;
2.  Six  (6)  traffic  interchanges  and  overpasses  at  Gitaru,  Wangige,  Kihara,Ndenderu and Ruaka,
     each with a configuration of (4) traffic lanes, and eleven (11) traffic bridges and underpasses;
3.  Separate foot paths,  cycle tracks  and street lighting  as  enhanced safety and security features.

4.  Retaining walls and slope protection to mitigate against encroachment of the road reserve,
     and noise barriers and common utility service duct among other features;
5.  A bus park at Wangige to enhance public transport efficiency and to ensure that traffic congestion
     and interruptions occasioned by public transport vehicles is reduced. Provision of adequate bus
     bays at all the major existing commercial centres and settlement areas is also made.
Realizací tohoto projektu vznikne Ring Road Nairobi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše zmíněná stavba má hodnotu asi 170 mil. USD. Hlavním zhotovitelem je China Road and Bridge Corporation. Z hlediska obchvatu metropole Nairobi, které má jinak populaci jako asi celé Bulharsko je v provozu první i druhá část obchvatu, což jsou východní a severní obchvat a před dokončením je již jižní obchvat. Západní část má délku 16,5 km v parametrech 4-pruhy s návrhovou rychlostní 100 km/h. Budou zde mj. 4 křižovatky.
1362945.jpg
1362945.jpg (116.02 KiB) Zobrazeno 29387 x
33.jpg
33.jpg (136.45 KiB) Zobrazeno 29387 x
Keňa je v tomto regionu společně s Ugandou silně rozvíjející se země, ještě více než Uganda. V Keni se již sformovalo asi 7 mil. lidí v rámci tzv. střední třídy, které již nepostačují služby v nemocnicích, takže se budují soukromé nemocnice. Budují se lepší školy. Roste výkonnost průmyslu a investuje do infrastruktury. Staví se hodně nových bytů a i zde je doslovně boom. Kromě toho je Keňa důležitý stát pro boj s terorizmem a má k dispozici dobře vyzbrojenou armádu a policii. Stejně tak vysoce kvalitní výcvik. Keňa je tak mj. hlavním státem v boji se somálskými bojovými organizacemi. Jen málo zemí dokáže v v Africe vyslat své vojsko mimo svojí zem. Z hlediska místní spolupráce je zde trio: Keňa, Uganda a Tanzánie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

V Keni se zahájila realizace naplnění cílů koridoru LAPSSET (zde více). Webová stránka: http://www.lapsset.go.ke/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa oznámila, že otevírá výběrové konání na další rychlostní silnici. Tentokrát se plánuje rozšířit silnice 1+1 Nairobi - Mombasa na 2x3. Formou PPP. Projekt zvýší kapacitu silnic v obou městech a posílí regiony mezi nimi. Cílový rok je 2022. Kromě toho vláda připravuje další projekt a to rozšíření 157 km dlouhé silnice mezi Nairobi a Nakuru.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa zpevní asfaltem 192 km silnici, která spojuje města Kibwezi, Ikutha, Mutomo, Kitui, Kabati a Migwani. Vynaloží na to celkem 182 mil. USD. Podpoří se tím rozvoj JV a V části území, zrychlí se dostupnot regionů na Mombasu a Nairobi a zároveň se stane dostupnější i hranice se Somálskem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak jsem nedávno informoval, tak Keňa již hledá dodavatele na výstavbu 42 km silnice dálničního typu mezi Mombasa a Marikani (součást tahu Mombasa - Nairobi). V každém směru mají být 2 jízdní pruhy. Náklady na výstavbu se očekávají ve výšce 213,4 mil. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

NOVINKY a doplnění tématu:

zde jsem zmínil tabulku s investicemi http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p131243 a nalezne v ní mj. Outer Ring Road :arrow:

*fotografie a informace z mezinárodního fóra SSC: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1530484
*stránka k projektu: https://outeringroad.wordpress.com/

vizualizace:

Snímka10.PNG
Snímka10.PNG (840.68 KiB) Zobrazeno 27212 x
National Transport and Safety Authority :arrow:

http://www.ntsa.go.ke/index.php

Dále:

Keňa má již natolik dobře rozběhnuté investice do výstavby nových zpevněných silnic, do výstavby koridorů, do městských silnic a vesnických silnic, do dálničních projektů v Nairobi, do realizace dálnice formou PPP, že agentura pro megaprojekty tam již začleňuje energetické a železniční projekty.

Hlavní silniční úřad funguje teprve 8,5 roku.

Dále, pro letošní fiskální rok je sestaven rekordní rozpočet pro ministerstvo dopravy a infrastruktury a to až 2,77 mld. USD. Vzhledem k rozahu země, potenciálu a nedostatkům je to stále málo. Prozatím ohledně koridoru LAPSSET investoři z Asie, JAR a Ameriky hodlají formou PPP proinvestovat dalších 12 mld. USD. Ani to nestačí a Keňa chce konkrétní projekty v silniční síti řešit formou PPP:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (33.48 KiB) Zobrazeno 27212 x
Nairobi - Nakuru - Mau Summit Highway project je za 700 mil. USD.
Nairobi-Mombasa Road za dalších 235 mil. USD.
Provoz a údržba již hotové Thika Road za 35 mil. USD.

To je tedy jen formou PPP cca. 1 mld. USD.

V roce 2015 ministerstvo dopravy a infrastruktury uveřejnilo, že se připravují investice do telekomunikací, energetiky a dopravní infrastruktury za 55 mld. USD. Dále, že na hlavní silniční projekty se musí vynaložit 5,14 mld. USD, aby se povedlo vyřešit nekonečné kolony. A vidíte o fiskální rok později jsou tady první výsledky k financování. :ok:

Členění a stav silniční sítě: http://www.kenha.co.ke/index.php/road-network


A ještě se vrátím k tomu velkému projektu za 550-700 mil. USD :arrow:

Nairobi - Nakuru - Mau Summit Highway:

Do užšího výběru jsou vybrané 3 sestavy firem:

*Aiim, Egis, Mota-Engil a Orascom
*ITNL International Pte LTd (IIPL) a IL&FS Transportation Networks Limited (ITNL) (Indie a Singapur)
*Rift Valley Connect, Vinci Highways SAS, Meridian Infrastructure Africa Fund (MIAF) a Vinci Concessions SAS

Co udělá vítěz?

*rozšíří 175 km silnice A8 mezi Rironi a Mau Summit na 4-pruhy
*zesilní 57,8 km silnice A8 mezi Rironi a Naivasha
*bude provozovat a udržovat 12,43 km úsek silnice A8 mezi Gitaru a Rironi a 28,6 km Nairobi Southern Bypass

To vše dle představ úřadu za 550 mil. USD. Částka do 700 mil. USD je hodnota kontraktu.

Hlavní silnice mezi Nairobi a Mau Summit je součástí A8 a tzv. Nothern Corridor, který spájí přístav Mombasa s Nairobi dál do Malaba u hranic s Ugandou a pokračuje do tamní Kampaly.

Northern Corridor je nejvíce vytížený a nejdůležitější dopravní koridor Východní a Centrální Afriky, vstupní branou je keňský přístav Mombasa a tvořen silnicí, železnicí, ropovodem do vnitrozmských států Uganda, Burundi, Jižní Súdán a východná polovina DRK pro tamní reální nedostupnost se západem území u Kinshasa. I proto se obrovská pozornost věnuje Ugandě, která napájí ostatní státy. Ale hlavní a největší investice jsou zde v Keni.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 21:32:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“