Katar

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

qa-flag.gif
qa-flag.gif (545 bajtů) Zobrazeno 36545 x
qa-map.gif
qa-map.gif (31.12 KiB) Zobrazeno 36545 x
Rozloha: 11 437 km2
Počet obyvatel: cca. 2,9 mil.
Hlavní město: Doha (cca. 0,4 mil. obyv, s okolím cca. 2,4 mil. obyv.)


Dodatek k 27.11.2020: doposud se tento projekt nezrealizoval a po zhoršení sousedských vztahů (blokáda Kataru od r. 2017 ze strany S. Arábie a její spojenců) to ani pro projekt nevypadá dobře, ale odkazuje na něj v rámci fóra vícero příspěvků, a proto ho tady ponechávám :arrow:
Nejnovější výzva v oblasti dopravní infrastruktury: Most Přátelství, který spojí Katar s Bahrajnem a který se po dostavbě stane nejdelším mostem na světě.
bridge4_full.jpg
bridge4_full.jpg (101.7 KiB) Zobrazeno 36537 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.11.2020 1:06:45, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar je moderní stát s otevřenou ekonomikou a vysoce vyspělou infrastrukturou (dopravní, telekomunikační, energetická, ekologická, bytová). I tak se ale připravují projekty ve všech sektorech, které se klidně mohou nazvat jako megalomanské. Přitom ropa se bude těžit ještě klidně dalších více než 100 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Připravované velké projekty v Kataru

1. Totální přestavba silniční sítě. :arrow: Venkovní silnice se pokryjí asfaltem, hlavní silnice dostanou ráz silnic dálničního typu a vedlejší silnice se přestavějí na hlavní silnice.

2. Modernizace letiště v hlavním městě. :arrow: Přestavba a rozšíření.

3. Strategická nová dálnice, která spojí Katar a Bahrajn přes moře. :arrow: Budu se tomu podrobněji věnovat; jde o 40 km dálničního mostu v hodnotě přes 3 mld. USD. Tento projekt je společným dílem katarské Diar Real Estate Investment Company a francouzské firmy Vinci C. Project s podílem 51/49 % ve prospěch katarské firmy. Do projektu se taky přidali železnice - železniční nákladní doprava.

Hospodářské postavení Kataru umožnilo vybudovat infrastrukturu dle nejnáročnějších kritérií. Síť nových silnic (2001-2008) v délce více jak 1200 km, 2 přístavy a mezinárodní letiště Doha s postupně modernizovanými službami představují výborné dopravní zázemí. Telekomunikace, které zaznamenaly v roce 2005 růst až na 800 000 předplatitelů prostřednictvím státní firmy Qatar Telecom. Disponibilita elektrické energie, dodávek vody, dostatek pohonných hmot, rostoucí flotila soukromých i státních taxi služeb zajištují dopravní služby na vysoké úrovni. Katar má velmi dobře rozvinuty sektor bankovních a finančních služeb.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový dálniční most "Friendship" Katar-Bahrajn

https://en.wikipedia.org/wiki/Qatar_Bahrain_Causeway

Po dostavění to bude nejdelší most na světě. :arrow:

Francouzská stavební společnost "Vinci" podepsala smlouvu za 3 miliardy dolarů na postavení mostu v délce 40 km, který překlene Perský záliv. Stavba, která bude sestávat ze dvou visutých mostů, spojí emiráty Bahrajn a Katar.

Nejdelší most na světě se brzy překlene přes Perský záliv. Společnost Vinci a její dceřiná společnost Middle East Dredging Company podepsaly kontrakt s Qatar-Bahrain Causeway Foundation na stavbu mostu v délce 40 km, který spojí království Bahrajn s emirátem Katar. Smlouva na tři miliardy dolarů (1.94 milionu EUR) zahrnuje projekty a výstavbu trvalého dálničního spojení mezi Bahrajnem a Katarem. Tento "Most přátelství", který se skládá z 2x2 silnic v délce 40 km, spojí tato dvě místa za třicet minut. V současné době trvá cesta po dálnici kolem moře přes Saúdskou Arábii pět hodin.

18 km umělých hrází a 22 km mostů a viaduktů na nejhlubších částech bude propojeno dvěma visutými mosty v délce 400 metrů. Stavba, která začne po devíti měsících výzkumů, bude trvat 51 měsíců, tj. do roku 2013.

Projekt «Mostu přátelství» chce podpořit obchod mezi Katarem a Bahrajnem. V současné době je nejdelší most na světě na východě Číny. Měří 36 km, klene se nad zálivem Hangzhou a spojuje města Ningo a Jiaxing.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.3.2016 9:31:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálniční propojení mezi Katarem a Bahrajnem (článek z 10/2009)

*výstavba se začne v roce 2010; projekt mešká kvůli studiím a měřením
*původní náklady se zvedají z 3 mld. USD na 5 mld. USD
*mimo dálnice se zde postaví i železniční trať
*projekt by se měl ukončit v roce 2015
*hlavní dodavatel je Vinci, jeho partnerem se stal Hochtief
*náklady se rozdělí mezi státy Bahrajn a Katar; ovšem většinu bude platit Katar (největší vývozce skapalněného zemního plynu)
*automobily zde pak budou platit mýtné za přejezd
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

ZDE NALEZNEME informace a fotky z katarských dálnic a silnic. Jak je vidět, většina nových dálnic má 2x3 a 2x4 pruhy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Katar

Příspěvek od Marooned17 »

A teď mi nědo vysvětlete, k čemu am ty prázdné dálnice jsou, vždyť ten stát má nižší počet obyvatel, než Praha. Toto mě přijde čiré megalomanství. Ale je to jejich problém. :roll:
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Katar

Příspěvek od dd »

Také mě to napadlo. Hlavně ty 2x5 s pár auty, pro které by u nás stačila běžná jednička :-)

Myslím, že hlavním důvodem je to, že by chtěli být jako Dubai, kde ještě před pár desetiletími byla poušť a teď je to velkoměsto, kde 2x4 dálnice nestačí. Nevím, jak reálnou šanci mají. Uvidíme za 20 let. Ale když na to mají peníze, místo a nikdo jim to neblokuje jako u nás, tak se staví snadno. A dalším důvodem jsou plány na Olympiádu a další velké sportovní události, které krátkodobě ty dálnice zaplní.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Pohled na stavěniště rozsáhlého parkoviště pro Sheraton park ve hlavním městě. Jde o plochu 73.000 m2, kde na povrchu bude park a v podzemí parkoviště na dvou poschodích. S povrchem tady budou spojovací tunely. Struktura parkoviště je navrhnuta tak, aby vydržela minimálně 100 let, práce se dokončí na konci roku 2012. Dávám sem tuto fotku pouze jako zajímavost na pohled okolní silniční infrastruktury. :arrow:
Sheraton.jpg
Sheraton.jpg (119.56 KiB) Zobrazeno 35676 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Katar

Příspěvek od Sponik »

stvab mostu jede nebo se ani nezačlo? to mě moc zajímá takový obrovský projekt, nikde jsme o něm neslyšel
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Ne, zatím se nestaví. Datum výstavby se neustále odsouvá, je to i proto, že se přidává co vlastně přes most všechno má jít. Po prvních geol. st. se zvedla taky koneční cena a pak se zas společnost VINCI odmítla činit samostatně. Posledním obdobím začátku byl konec r. 2011 a most se měl dostat do provozu v roce 2015. Kdy se ale začne stavět, není zřejmé.

Nyní se připravuje využít i potenciálu síly z vody a slnka pro výrobu el. energie, co pak pokryje část peněz na stavbu. Předtím se studovali dopady na ŽP a i přínos pro něj.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Katar

Příspěvek od Sponik »

takže zatím se jen promýšlí studuje počítá a pod. ale nějaké připravy jsou zatím v nedohlednu ?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=2673#p2673

Katar vyhlásil tendry v celkové hodnotě 125 mld. USD. Zde dopravní projekty:

*1. fáze metra v délce 22 km a 15 stanic; náklady 35,7 mld. USD (ovšem již celé metro o rozsahu 100 stanic, bližší údaje nejsou prozatím k dispozici)
*výstavba nového letiště v nákladech 11 mld. USD
*výstavba nového přístavu v nákladech 5,5 mld. USD
*dopravní koridor hlavního města, 1 mld. USD
*výstavba a modernizace silniční sítě, 20 mld. USD (není prozatím k dispozici seznam staveb)

Katar bude v roce 2022 hostit MS ve futbale a chce udělat masivní modernizaci dopravní sítě, bydlení a další, především energetické infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizován stav počtu obyvatel v zemi, z 0,8 mil. výrazně stoupá. A i stoupat má. Katar se mění a chce být ukázkou prosperity v regionu. Sníží podíl ropy a plynu na rozpočtu, formuje slobodnější pravidla pro občany, uvolňuje se cestovnímu ruchu.

Ještě hodnotnější než ropa je v zemi plyn. Katar disponuje 3. největšími zásobami zemního plynu na světě (14%) a je jeho největším exportérem. Plyn a ropa tvoří cca 62% HDP (léta 2007-11), 90% vývozu a 80% vládních příjmů. Státní rozpočet končívá přebytkem. Průměrný růst nominálního HDP za léta 2007-11 dosahoval 21%, reálného HDP 14,8%. Po r. 2012 by se růst reálného HDP měl ustálit na 4-5%, protože budou dokončeny velké ropné a plynové projekty. Motorem růstu HDP se tak stane neropný a neplynový sektor. Ten by měl profitovat z příjmů ropy a plynu a vládou naplánovaných investic v rámci Národní strategie rozvoje na léta 2011-16.

Finanční krize Katar příliš nezasáhla. Vláda intervenovala na ochranu bankovního sektoru přímými investicemi do bank (900 mil. USD). Pokles ceny ropy v r. 2008 zpomalil některé investice a rozvojové projekty v oblasti průmyslu, inrastuktury, turistiky, zemědělství a sportu. Katar má sportoviště na vysoké úrovni, která vyzkoušel při konání Asijských her v r. 2006. Katar získal pořadatelství v MS v kopané v r. 2022. Tato událost má i zásadní rozměr ekonomický. Katar přislíbil investovat 100 mld USD, což výrazně napomůže modernizovat zemi dle Národního generálního plánu do r. 2032. Záměr zahrnuje řadu infrastrukturních projektů, jako např.: národní železniční systém včetně metra za 25 mld USD do r. 2025, letiště za 10 mld. USD do r. 2027 pro 50 mil. cestujících ročně, přístav za 7 mld USD do r. 2027, 12 km přemostění zálivu v hl. městě za 1 mld USD do r. 2014, opravu starých a vybudování nových silnic, nové domy a byty, 9 nových a 3 rekonstruované fotbalové stadióny s klimatizací, hotely, železniční most mezi Katarem a Bahrajnem. To vše bude impulsem pro katarskou ekonomiku poté, co velké plynové projekty budou ukončeny.

Připraven byl Národní generální plán 2010-32, který se dotýká celkové podoby země. Jeho součástí je i rozvoj hromadné dopravy - zejména železnice a metra. V příštích 10 letech by se měl počet obyvatel zvojnásobit, což si vyžádá oživení doposud řídce obydlených oblastí.

Stavebnictví tvořilo 5,6% HDP v letech 2007-11. V letech 2004-08 se jednalo o nejrychleji se rozvíjející sektor. Vláda přidělila na další rozvoj infrastruktury pro rok 2012 celkem 31 mld USD.
Sponik píše:takže zatím se jen promýšlí studuje počítá a pod. ale nějaké připravy jsou zatím v nedohlednu ?
Je to opravdu rozsáhlý projekt, je nutno si uvědomit, že náklady na zhotovení jsou o bezmála +100% vyšší, bylo nutno prozkoumat dopad na ŽP, ale od projektu se neupustilo. Stavět se má začít během horizontu 3-5 let, t.j. s 5 letým zpožděním. Země totálně mění svojí infrastrukturu, znásobuje počet obyvatel, mění základ svojí ekonomiky a vynákladá na infrastrukturu takové částky, že tenhle projekt nestál na penězích, ale na doplnění podkladů k němu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Doposud žádný odkaz na oficiální weby, tak je čas je doplnit. :idea:

Ministerstvo územního plánování :arrow:

http://www.mme.gov.qa/cui/index.dox

Úřad veřejných prací :arrow:

http://www.ashghal.gov.qa/ar/Pages/default.aspx
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.11.2020 0:49:56, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Katar připravuje výstavbu téměr 200 km dlouhé dálnice od hlavního města Doha až po Ras Laffan, tedy přístav z hl. města s oblastí zpracování plynu. Dálnice bude zároveň tvořit bypass Doha.

Společnost QDVC (51% Qatari Diar a 49% VINCI Construction) vybudují 2. etapu této trasy a to konkrétně :arrow:
NOH-Qatar3Copyright-Ashghal-hd.jpg
NOH-Qatar3Copyright-Ashghal-hd.jpg (60.41 KiB) Zobrazeno 34133 x
*47 km dálnice při Doha (New Orbital Highway)
*parametry: 2x5 pruhy pro OA a 2x2 pro NA
*v nákladech 850 mil. €
*bude zde 6 viaduktů, 17 mostů a podjezdů
*320m tunelový objekt

Začátek prací: 05/2014
Délka trvání prací: 36 měsíců.

Zdroj informací: server www.vinci.com
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Katar

Příspěvek od Standa »

Vypadá to zajímavě, ale docela by mě zajímalo, kam chtějí těch 200 km nacpat... Z Ras Laffanu je to až na hranice s KSA nějakých 170 km, z čehož ještě něco zkrátí bypass Dohy. Viz mapu. Navíc většina cesty na mapě jsou už dnes dálnice 4+4 nebo 5+5 (ne, že bych jim to nezáviděl ;) ) a zbývá jim odhadem tak 50 km od dálnice č.1 do Ras Laffanu, plus dalších 47 km zmíněný nový "orbit". Každopádně 2+5+5+2 je super! Díky za potěšující zprávy pro fanoušky dálnic (alespoň z té ciziny ;) )!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, možná, že těch 200 km je jako celek pro tah, který tam již je. Já to nevyčetl takhle. Proto jsem se zaměřil informačně na nový bypass hlavního města. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Katar

Příspěvek od Marooned17 »

Standa: Ano, skutečně jen pro fanoušky, neboť je to ukládání peněz do zcela nesmyslných projektů.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Katar

Příspěvek od Standa »

Marooned 17: Faktem je, že podle provozu, co je vidět na Google maps (stačí si kdekoli přiblížit můj odkaz), by 3+3 stačilo s bohatou rezervou. Auto už tam má asi každý a nějaký výrazný nárůst populace asi taky nenastane (co by v té poušti dělali, když zrovna není F1 nebo MS ve fotbale). Ta megalomanie tam samozřejmě je - to je stejné, jako ty závody, kdo bude mít nejvyšší mrakodrap, přičemž hlavní argument pro stavbu do výšky, tedy cena pozemků, se v "nekonečné" poušti poněkud vytrácí...

Na druhou stranu na vnějším obchvatu Dohy se bude asi trochu mísit tranzit nákladní dopravy s místní dopravou a oddělit ho v rámci jedné dálnice není úplně špatná myšlenka (inspirace pro Suchdol :twisted: ). S pozemky asi problémy mít nebudou (MÚK budou samozřejmě poněkud větší - ta na obrázku je poněkud nekompletní), volné přírody (pouště) zbyde v okolí pořád dost a samotné těleso už o tolik dráž nevyjde (myslím třeba 5+5 oproti 3+3, 2+5+5+2 bude snad jen na tom obchvatu). Takže to nakonec bude možná o něco účelnější, než ty mrakodrapy (tím nechci říct, že by se mi třeba Burdž Chalífa nelíbila ;) ).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Marooned17 píše:Standa: Ano, skutečně jen pro fanoušky, neboť je to ukládání peněz do zcela nesmyslných projektů.
a proč pak? :o

Vkládání peněz do kvalitní infrastruktury jsou ty nejlépe vloženy státní prostředky. 8-) Katar míní investovat v příštích letech do realizace 650 km železnic. V situaci, kdy hodně států EU železniční tratě uzavírá pro jakousi nerentabilnost. Katar znásobil investice do vodovodních potrubí, do celé sítě telekomunikací. Investoval do energetiky, která nyní přináší 3x více peněz. A z teho investují všude jinde, aby nebyly odkázani za 20-30 let jenom na ropní průmysl. :idea:

Katar je právěže země, která si naplánovala vše pro to, aby nebyla zcela závislá na produkci plynu a ropy. Tyto komodity nyní tvoří většinu HDP, vládních příjmů atp. Výdaje na rozvoj země mají dosáhnout do roku 2022, kdy má být zde MS ve fotbale v hodnotě 100 mld. USD. Již jsou za námi největší investice do ropních a plynových projektů, nyní převažuje rozvoj dopravní infrastruktury: železnice, metro a silnice (včetně dálnic).

V příštích 10 letech by se měl počet obyvatel zvojnásobit, což si vyžádá oživení doposud řídce obydlených oblastí. :idea: Je to stejný cíl zahuštění státu jako má třeba Kanada s tím rozdílem, že Kanada, aby si udržela TUR, tak musí získavat více pracovníků, kterých je doma prostě málo, kdežto Katar potřebuje více lidí, aby byl schopen fungovat.

Zadlužení země je nyní někde na úrovni 34% HDP, do roku 2016 má dosáhonout 90%. Tedy, na ten rozvojový plán není dostatek kapitálu ani z té ropy. Ale je to země, kde na 1 hlavu připadá 100.000 USD. Finanční krize Katar nijak nezasáhl, stát vynaložil ani né 1 mld. USD na banky, pouze z propadnuté ceny ropy se zpomalily některé projekty. Dluhy vznikají, ačkoliv státní rozpočet je běžně v přebytku. Vznikají, protože pro stát je to jednuchší, nejsou vázáni nějakým mantinelem. A když na to mají - proč ne? Někdo má vodu, někdo ropu. Umí se prodat.

Dálnice, ačkoliv vypadá navržena opravdu luxusně je plánována i po zkušenostech ze S. Arábie a SAE. Tam se to postavilo na 4+4 nebo 3+3 a do 10 let se kapacita vyčerpala. :shock: Tím, že zde se jedná o propojení hlavního města s nejvíce průmyslnou zónou státu je právěže dobře, že se zde plánuje i s kolektorama čistě pro NAD. :idea: Někdo staví s výhledem 40 let, jiný ne.

Auto zde má opravdu snad každý, když jsou levné PHM. A co se týče cen, majetek je ve vlastnictví státu a státních představitelů, ti většinou dají pozemky grátis. Asfalt je zde levný a je ho hodně. Ceněn je kámen. Tak jak všude v těchto zemích majitelé lomů jsou za vodou.

Zcela jistě je v tem i hodně image. "já na to mám", podívejte se :lol: je to nezbytnost v tomto regionu, na druhé straně, mnoho dalších služeb je zde takřka zadarmo v rámci státu. A jsou k dispozici okamžitě: v sektoru zdravotnictví například. Nezaměstnanost je zde 4%, i to ale především v řadech "ne-Katařanů".

Zde všude na arabském polostrovu, kde je hodně ropy se musí stavět výhledově. Tam za dalších 5 let bude taková hustota výstavby a zástavby, že rozšíření nepřipadne v úvahu. Leda tak pod zem.

Jsou zde stavby opravdu de luxe, ale i to je další cíl - pro turistický ruch. Katar se hodlá otevřít ještě více světu. A když chce zajišťovat i nadále vysoce kvalitní služby a infrastrukturu, pro stále rostoucí obyvatelstvo, musí se umět i plánovat. Je to relativně malá země. A plánování nespočívá v tem, že ja nyní vystavím 2x3 pruhovou dálnici a pak kolem ní přistavím tolik budov, že za 15 let to bude jedna dlouhá kolona pohybující se rychlostí 60 km/h. :roll:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jsem trošku pátral a dopátral jsem se po instituci ASHGHAL (jak již v tomto vláknu stojí jde o úřad pro veřejné práce) a zde tedy originální text :arrow:
The Public Works Authority ‘Ashghal’ has awarded three contracts for projects under the Expressway programme, with a total value exceeding QR 12.6 billion.

H.E. Eng. Nasser bin Ali Al-Mawlawi, President of the Public Works Authority, signed the contracts with the awarded contractors, at a signing ceremony held on 23rd March 2014, in the presence of Ashghal’s management and companies representatives.

Two contracts were signed for the design and construction of the New Orbital Highway and Truck route including a contract for phase 2 of the project stretching from Salwa Road to North Relief Road encompassing 41 km of new dual carriageway, and a contract for phase 3 of the project stretching from Mesaieed to Salwa Road encompassing 57 km of new dual carriageway. Third contract was signed for the design and construction of the Al Wakrah Bypass Road encompassing approximately 11 km of new dual carriageway.

Two design and construction contracts were awarded for the New Orbital Highway and Truck Route. The New Orbital Highway and Truck Route is one of the largest projects being delivered through Ashghal’s Expressway Programme linking Mesaieed area to Al Khor and Ras Laffan Industrial City. This project is considered as a very vital addition to the roads network of Qatar as it will form a free flowing traffic route connecting Qatar’s Northern with Southern Regions without the need to travel through Doha city. This will divert traffic outside the city, particularly trucks, and better manage heavy vehicles movement throughout the city providing greater journey choice.

The Orbital Highway Project and Truck Route will encompass the design and construction of approximately 200 km of dual carriageway including 22 major intersections of bridges and tunnels. Major infrastructure improvements will be implemented as part of the project including a storm water drainage network, treated sewage effluent networks, electrical and telecommunication networks, street lighting and substations.

Among the unique features of the project’s design is segregating heavy good vehicles from general traffic by dedicating 2 separated truck lanes in each direction to improve safety by removing slower moving trucks from the flow of faster vehicles.

Earlier in January 2014, Ashghal had awarded the contract for the 1st phase of the design and construction of the Orbital Highway encompassing 45 km of new roads. Below are the details of the two contracts for Orbital Highway and Truck Route awarded today:

1- Design and construction of New Orbital Highway and Truck Route

Contract 2: Salwa Road to North Relief Road

Valued at QR 4,250,934,250.00 the contract for Salwa Road to North Relief Road project was awarded to QDVC-Bin Omran Joint Venture (JV). The project will include five lanes and two separated truck lanes in each direction with the provision of two future lanes. The project will include the following eight grade separated interchanges:

Orbital Highway and North Road– 2 level interchange with North Road at grade and Orbital Highway as flyover.
Orbital Highway and Al Gharrafa Expressway – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and Al Gharrafa Expressway as flyover.
Orbital Highway and Celebration Road – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and connections to Celebration Road as flyover.
Orbital Highway and Al Rayyan Mall/Stadium Access Road – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and Access Road as flyover providing access to the Al Rayyan Mall and Stadium.
Orbital Highway and Dukhan Highway – 2 level interchange with Dukhan Highway at grade and Orbital Highway as flyover.
Orbital Highway and Truck Route- 2 level interchange with Orbital Highway at grade and Truck Route as underpass/tunnel.
Orbital Highway and Saliya Street – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and Saliya Street as flyover.
Truck Route and Dukhan Highway – 2 level interchange with Dukhan Highway at grade and Truck Route as flyover.
Major infrastructure improvements will be implemented as part of the project including a storm water drainage network, treated sewage effluent networks, electrical and telecommunication networks, street lighting and substations. The project is estimated to commence by Q2 2014 and completed by Q2 2017.

2- Design and construction of New Orbital Highway and Truck Route

Contract 3: Mesaieed to Salwa Road

Valued at QR 6,158,397,379.00 the contract for Mesaieed to Salwa Road project was awarded to Leighton Contracting Qatar W.L.L – Al Jaber Engineering LCC, JV. As part of the Orbital Highway and Truck Route Project, the Mesaieed to Salwa Road will provide an orbital route of around five lanes and two separated truck lanes in each direction with the provision of two future lanes.

This phase will include the following five grade-separated interchanges:

Orbital Highway and Mesaieed Road 1 – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and Mesaieed Road 1 as flyover.
Orbital Highway and Wukair Road 2 – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and Wukair Road 2 as flyover.
Orbital Highway and Wukair Road 1 – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and Wukair Road 1 as flyover.
Orbital Highway and East West Corridor – 2 level interchange with Orbital Highway at grade and East West Corridor connections as flyover.
Orbital Highway and Salwa Road – 2 level interchange with Salwa Road at grade and Orbital Highway as flyover (to match existing arrangement).
Major infrastructure improvements will be implemented as part of the project including a storm water drainage network, treated sewage effluent networks, electrical and telecommunication networks, street lighting and substations. The project is estimated to commence by Q2 2014 and completed by Q2 2017 Below are the details of the third contract awarded for Al Wakrah Bypass:

3. Design and Construction of the Al Wakrah Bypass Road

Located to the west of Al Wakrah connecting Mesaieed to Doha City, the main Al Wakrah bypass road will provide five traffic lanes in each direction; it will act as the main link between Al Shamal and Mesaieed, as well as connect Mesaieed and Wakra City directly to the centre of Doha without the need to travel though Al Wakra City. In addition, it will provide extra traffic capacity during the construction of Al Wakra Main Road which is also part of Ashghal’s Expressway Programme.

Valued at QR 2,187,800,000.00 the contract for the Al Wakrah Bypass was awarded to Larsen & Toubro Limited. The project will include approximately 11 km of new dual carriageway and will include the following six grade separated interchanges:

Al Wakrah Bypass/Al Mashaf Road: 2-level modified cloverleaf interchange with Wakrah Bypass at grade and Al Mashaf Road as Flyover.
Al Wakrah Bypass/Al Wukair Road: 2-level modified cloverleaf interchange with Wakrah Bypass at grade and Al Wukair Road as Flyover.
Al Wakrah Bypass/Road: 2-level single point urban interchange with Wakrah Bypass at grade and Road MAC-4 as Flyover.
Al Wakrah Bypass/ Al Wukair Area 2-level modified cloverleaf interchange with Wakrah Bypass at grade and Road Mac-3 as over-bridge.
Al Wakrah Bypass/Mesaieed Road: 2-level modified cloverleaf interchange with Wakrah Bypass at grade and Al Mesaieed Road as Flyover.
Road Tunnel under the Al Wakra bypass in the vicinity of Interchange 11A to allow for a propos3ed road corridor.
Major infrastructure improvements will be implemented as part of the project including electrical substations, culverts, intelligent transport systems, treated sewage effluent networks, potable water, street lighting, sewerage lines, power lines, and landscaping.

The project will start by Q2 2014, and is due to be completed by Q1 2017.

Ashghals’ Expressway Programme will provide vital highway links across Qatar connecting key cities, towns and villages. Delivering more than 34 major projects with over 980 kilometres of new roads, 240 multi-level interchanges, an array of underpasses and flyovers, the programme will enable free-flowing traffic and improved journey times.
Zdroj: http://www.ashghal.gov.qa/en/MediaHub/N ... z6H2_l_tqU
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 2.6. se odevzdal do provozu přestavěný 9 km dlouhý úsek Dukhan Highway v západní části Doha.

Více informací: http://www.ashghal.gov.qa/en/MediaHub/N ... ntral.aspx
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.10. se zde odevzdala do provozu 8-pruhová komunikace (není to dálnice, protože jsou zde 4 křižovatky se semaforem) Al Huwailah Link Road do města Ras Laffan. Komunikace vznikla na původní silnici 1+1, je kompletně osvětlena a pod kamerovým dohledem. Již brzo bude pokračovat do industriální zóny ve měste Ras Laffan.
10653730_290334364485719_785325329453720120_n.jpg
10653730_290334364485719_785325329453720120_n.jpg (119.9 KiB) Zobrazeno 32395 x
Zdroj: http://www.ashghal.gov.qa/en/MediaHub/N ... -flow.aspx
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Katar

Příspěvek od Diaľničiar »

F-Ring Road :arrow:

Dne 21.12. se odevzdal do provozu 7 km úsek 8-pruhové dálnice v hlavním městě mezi Industrial Area Road a Ras Abboud Street v jižní části města.

Zdroj: http://www.gulf-times.com/qatar/178/det ... to-traffic

East Industrial Street :arrow:

Dne 20.12. se odevzdal do provozu 4 km úsek 6-pruhové dálnice s obslužními komunikacemi.

Zdroj: http://www.ashghal.gov.qa/en/MediaHub/N ... -Flow.aspx
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“