Bolívie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

bl-flag.gif
bl-flag.gif (1.01 KiB) Zobrazeno 33972 x
bl-map.gif
bl-map.gif (13.17 KiB) Zobrazeno 33972 x
Rozloha: cca. 1 100 000 km2
Počet obyvatel: cca. 11,6 mil.
Hlavní město: Sucre (cca. 0,3 mil. obyv.)
Administrativní centrum: La Paz (cca. 0,8 mil., s okolím cca. 1,8 mil. obyv.)
Největší město: Santa Cruz de la Sierra (cca. 1,4 mil., s okolím cca. 2,3 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 18:01:28, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bolívie je známá silnicemi smrti, které dodnes trápí a sužují celou zem a této zemi taký patří smutné prvenství při úmrtích při dopravních nehodách souvisejících s parametrami silnic. Silnice mezi městami La Paz a Sucre se již používá v menším rozsahu, protože se staví postupně nová kvalitní silnice, s četnými přídavními jezdnými pruhy. Dodnes ovšem není skompletizovaná souvisle.

Několik fotek :arrow:

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 18:01:54, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální vládní stránky :arrow:

https://www.presidencia.gob.bo/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 18:03:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací a bydlení :arrow:

http://www.oopp.gob.bo/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Obrovské neštěstí, jaké se zde stávají jednou za nějaký čas, se zopakovalo i dnes. :evil:

Na silnici mezi městy Cochabamba a Potosí, v její hornaté části, se v centrální části země zřítil autobus z mosta do řeky. Autobus prorazil o ochranné zábradlí a spadl z 11m výšky. Vzhledem k faktu, že se nezanechala žádná brzdní dráha a autobus dle očitých svědků dokonce zrychloval ještě před nárazem, tak se jako prvotní příčina udává selhání brzd.

Při této nehodě zemřelo nejméně 25 lidí. :( :o Dalších 44 je zraněných. :|
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní silniční síť v zemi, zadefinována v roce 2007
červenou barvou jsou silnice za rok 2007 - zpevněné silnice
červenou barvou jsou silnice za rok 2007 - zpevněné silnice
pagesfromabc2007.jpg (156.05 KiB) Zobrazeno 33342 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní státní silnice v zemi se vyznačují dlouhými rovnými úseky. Dálnice, na jaké jsme zvyklí, jsou pouze ve hlavním městě La Paz. Silnice v Bolívii především v horských oblastech patří k nejnebezpečnějším na světě, i přes záměry vlád od roku 2000 tenhle stav změnit.
Ruta Fundamental 1 (Kantutani Mortorway) v La Paz
Ruta Fundamental 1 (Kantutani Mortorway) v La Paz
camino1.jpg (94.37 KiB) Zobrazeno 33342 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Koridor Bioceanico

*jde o koridor dvou oceánů, od západu po východ země
*v roce 2009 zde bylo 65% délky pokryto asfaltem a 35% štěrkem
*cílem je/bylo, vylepšit parametry silnice a kompletně jí zpevnit a opravit
koridor_01.jpg
koridor_01.jpg (143.11 KiB) Zobrazeno 33339 x
koridor_02.jpg
koridor_02.jpg (74.63 KiB) Zobrazeno 33339 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Zadefinování koridorů po celé zemi v roce 2011 :arrow:
red vial.png
red vial.png (141.6 KiB) Zobrazeno 33340 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bolívie

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Diaľničiar píše:Hlavní státní silnice v zemi se vyznačují dlouhými rovnými úseky. Dálnice, na jaké jsme zvyklí, jsou pouze ve hlavním městě La Paz. Silnice v Bolívii především v horských oblastech patří k nejbezpečnějším na světě, i přes záměry vlád od roku 2000 tenhle stav změnit.
camino1.jpg
Tyto dvě souvětí mi tak trochu nekoresponduje s tou fotografii.
To co jsem podtrhl asi mělo být spíše nejnebezpečnější, aby to korespondovalo se zbytkem souvětí ;)
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

ano, je to tak ... již je to opraveno.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Bolívie

Příspěvek od Standa »

Při prohlížení legendy k mapě silniční sítě jsem si všiml, že jsou zde posunuté barvy: carretera pavimentada (čili asfaltovaná silnice) odpovídá černé barvě, nikoli červené. Červená by měla představovat štěrkové silnice (zpevněné, ale bez asfaltu - bohužel nepřečtu text v legendě), žlutá jsou nezpevněné silnice (zemina), žlutá s čárkováním jsou silnice plánované.
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Bolívie

Příspěvek od Nosorožec »

V Bolivii se celkem intenzivne rozsiruje 200km usek La Paz - Oruro na 2x2. Zaujala me predpokladana cena 257 mil. USD.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi je cca. 68.000 km silnic, z čeho asi 29.000 km má zpevněný povrch. Následují štěrkové silnice - a to i na hl. silnicích. Mnoho hlavních silnic je celkově ve špatném stavu pro hornatý terén země. Hlavní koridory se pomalu vylepšují: probíhá rozšiřování a asfaltování silnic, ovšem s pomalším tempem pro nedostatek peněz.

Inspiroval jsem se Nosorožcem a trochu jsem hledal. Takže v zemi nyní probíhají 2 megaprojekty v oblasti výstavby silnic:

La Paz - Oruro

*celková délka: 203 km (3 etapy: 70,77,56)
*náklady: 247 mil. USD
*ukončení: 2013

Santa Bárbara - Caranavi - Quiquibe

*celková délka: 184 km
*náklady: 237 mil. USD
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jak jsem psal posledně, tak La Paz - Oruro, i když s omeškáním jde do provozu :arrow: více zde
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Administración Boliviana de Carreteras :arrow:

http://www.abc.gob.bo/

V srpnu 2016 vyšla informace: http://prensa-latina.cu/index.php?o=rn& ... de-bolivia , ve které stojí že se doposud investovalo za současného prezidenta 6 mld. USD do oprav 10.000 km silnic a do roku 2020 se investuje dalších 11 mld. USD a tedy silniční síť je maximální investiční priorita. Nechce se mi to celé překládat, ale stovky mil. USD (celkem 0,7 mld.) směrovalo od roku 2006 do roku 2015 na zpevňování silnic. Státní silnice jdou renovacemi nějakým plánem, který je nyní naplněn na 60%, v roce 2020 to má být 75% a v roce 2025 se má dosáhnout 100%. Za posledních 10 let se postavilo na 7 km mostů a tunelů a je zmíněná i dualizace o příspěvky výše zmíněného projektu.

Na odkazu úřadu je mnoho dalších informací z aktuálních i připravovaných projektů. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Shrnutí stavu rozvoje silniční sítě:

Bolívie pokračuje v investicích do silnic na všech frontech: zpevňování asfaltem namísto štěrku, zlepšováním parametrů (klopení, šířka), dualizace. Má to být 2005 - 2025 období investic, které změní silnice státu. Zdroje financování jsou všemožné: státní, provinční, z daní a poplatků na to určených se tam navyšují, z mezinárodní pomoci atd.

Světová banka schválila úvěr 230 mil. USD pro upgrade silnice (povrch) mezi San Ignacio de Velasco a San Jose de Chiquitos. Nyní je to asi 200 km silnice, po které se reálně jede 4h.

A dále se 14.1. dostala do provozu nová silnice Paracaya - Mizque - Aiquile v celkové délce 207 km v nákladech 120 mil. USD. Odevzdání do provozu se zůčastnil prezident Evo Morales i ministr veřejných prací a další politická elita státu. Na silnici se vybudovali i 4 nové mosty v délkách od 12 do 250m. Je to delá státní silnice č. 23, která byla předtím nezpevněná štěrková; v katastrofálním stavu. Nyní je to normální asfaltová silnice se svodidly, odvodněním atd.

Jinak HDP Bolívie se od roku 2008 2x, je na úrovni 33 mld. USD. Nezaměstnanost je pod 10%. Státní dluh je kolem 40% HDP.

Dálnice je zde pouze v hlavním městě a to spojnice centra s letištěm v délce cca. 11 km je to Autopista La Paz - El Alto. Pak je od La Paz vícero dualizovaných silnic, ta nejdelší je po Oruro. Dál na Sucre vede již jen asfaltová silnice různých parametrů. Ale silnice hrůzy pominula. Zásadní práce se dělají na celé trase od Oruro po Sucre a má se doba cestování zkrátit ze současných 7h na 4h. Tuto investici naleznete pod jménem Diagonal Jaime Mendoza. V 06/2016 jsou práce hotové na 46%. Je to 62 km upgrade silnice a práce potrvají do konce letošního roku. Celá silnice se zpevňuje několika vrstvy asfaltu a zlepšují se i šířkové parametry.

Letos se má zahájit výstavba objektu Túnel del Aguaragüe, který se dlouho připravuje do realizace. Bude se nacházet na silnici smrti mezi Yacuiba a Carapari. Přes složité horské podmínky a přitom je to hlavní trasa do Argentiny. Samotná silnice se vylepšuje, ale práce nebudou hotové bez tunelu. Na tuto stavbu se v zemi čeká nesmírně dlouho. Odkládala se pro nedostatek zdrojů a nyní je zas v omeškání pro chybějící studie dopadů na ŽP.

Dále, prezident Morales informoval, že vláda investuje do silnic v regionu Cochabamba 2,8 mld. USD do roku 2020. Postaví se za to 959 km nových silnic včetně mostu ponad řeku, aby se lépe spojila Cochabamba a La Paz. Od roku 2006 do roku 2015 vláda vložila do regionu 756 mil. USD na výstavbu mnoha silnic. Region oplývá bohatstvem nerostních surovin, největší státní zásopy ropy, plynu a mnoho baní. Koncem roku 2016 se odevzdala do provozu dualizovaná silnice Quillacollo – Suticollo v rámci regionu Cochabamba. Je to 30 mil. USD na 13 km tahu. Zásadně se tím zlepšilo cestování v tomto městě. :arrow:

Obrázek

Do infrastruktury a energetiky hodlá Bolívie investovat v letech 2016 - 2020 (5 let) celkem 48,6 mld. USD. Stoupne HDP, i příjmy a stoupnou výdaje do dopravní infrastruktury, prioritně do silnic. Prezident Morales v roce 2006 znárodnil co šlo, dlouhé roky se investovalo nejen do silnic, ty se stávají totální prioritou teprve poslední roky s udržením investicí i do těch ostatních oblastí.

Z hlediska hmatatelných ročních státních výdajů šlo v roce 2015 celkem 6,2 mld. USD. V roce 2016 pak 6,4 mld. USD. Do infrastruktury se vložilo v roce 2015 celkem 2,5 mld. USD, v roce 2016 pak 30% z rozpočtu a v infrastrukturních projektech zcela dominuje výstavba silnic.

Každý ten hlavní region dostává přibližně stejné částky: několik miliard USD. Regionů je 9, dominuje jen několik. Do infrastruktury spadají tisíce projektů měst, obcí atd. až po velké práce zahrnující právě novou výstavbu silnic a mostů. Vzhledem k nízkým cenám (oproti vyspělému světu zcela!) se za ty peníze provádí obrovské množství prací.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

A je to tady, od slibů k činům: Bolívie vybrala čínskou společnost Sinohydro na zhotovení 28 km úseku silnice dálničního typu mezi Santa Cruz a Cochabamba u El Sillar (jak jsem psal výše). Bude to stát 450 mil. USD, financování poskytne i čínská EX-IM banka. Do provozu se má odevzdat v roce 2019.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Bolívii se staví důležitá silnice Monteagudo - Ipati. Díky ní se zlepší cestování mezi departementy Santa Cruz a Chuquisaca. Nová silnice bude mít délku 96 km a náklady na ní se pohybují na úrovni 126 mil. USD. Na silnici se staví i tunel Incahuasi v délce 1,26 km. Navzdory hornatému charakteru Bolívie zde moc tunelů není, což je i přičína složitých horských přechodů často označovaných za silnice smrti a to taky komplikuje cestování a dostupnost regionů. Na novou silnici toužebně čeká tranzitní doprava směrem na Paraguay a Argentinu. Hotová byla k 12/2016 z 22%. Na silnici se bude nacházet 13 mostů v délce od 10m do 150m. Jedná se o standardní 1+1 silnici se zesíleným podložím a speciální vozovkou.

Fotogalerie:
1.PNG
1.PNG (1018.14 KiB) Zobrazeno 28249 x
2.PNG
2.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 28249 x
3.PNG
3.PNG (968.41 KiB) Zobrazeno 28249 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Region La Paz investuje do silniční infrastruktury v letech 2017 - 2020 celkem 2,58 mld. USD. Plán počítá s prácemi na celkem 800 km silnic, zlepší se napojení La Paz na ostatní regiony. Vypisovat tahy nebudu.

Tento týden se odevzdal do provozu zdualizovaný úsek silnice San Roque - Huarina. Délka úseku je 47 km. Náklady na upgrade jsou 61 mil. USD. Zkracuje se tak cestování k jezeru Titicaca. Na odevzdávání byl i prezident Evo Morales. Více informací: https://www.oopp.gob.bo/index.php/notic ... ,1960.html .

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 18:10:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

jeden ze silničních projektů ... zpevnění silnice Tupiza - Atocha - Uyuni :arrow:
zdroj: mapy google
zdroj: mapy google
0.PNG (442.29 KiB) Zobrazeno 26407 x
Jde o silnici č. 21, po které cestovat je utrpením, ale tak je tomu v mnoha regionech Bolívie, ale to se zásadně poslední roky mění. Tak se dostala pozornost i k tomuto tahu a úseku. Práce na ní se začali v 12/2014, jde o 189 km dlouhé práce a náklady jsou 150 mil. USD. Zajímavostí je, že 72% peněz tvoří úvěry EIB a CAF - Latin American development bank a 28% proplácí region Potosí. Práce mají trvat 42 měsíců a datum zprovoznění je 06/2018. Benefity této investice: zlepšení dostupnosti regionu pro cestovní ruch, těžební průmysl, dostupnost pro zemědělce a dojde i ke zkrácení cestovního času a úsporu PHM. Dnes reálně trvá cestování 4,5-5 hodin a toto se zkrátí na 2 hodiny a 25 minut. Takže tím získají i obyvatelé větších sídel na trase: Uyuni, Noel Mariaca, Cerdas, Atocha, Villa Solano, Thola Mayu, Palca Flores, Salo, San Miguel a Tupiza.
1.PNG
1.PNG (243.08 KiB) Zobrazeno 26407 x
Trasa silnice prochází úpatím Bolívijských And, ale jde i po rovinatých úsecích. Na nich se upřednostňují dlouhé rovné úseky. Velký ohled se bere na povětrnostné vlivy a celkovou topografii a geologii. Na rovinách by nafukoval prach, v pohořích jsou velké výšky a žádá si to řešit různé sklony svahů. Trasa silnice se tak dělí na 2 části: prvních 86 km je v nižších polohách s minimálními zákrutami a 103 km je naopak o překonovávní hornatého terénu a jeho nástrah. Silnice se tedy nejen zpevňuje, ale ona se reálně staví od základů, rozšiřuje se a řeší se nejbližší okolí, aby byla silnice bezpečnou i z hlediska klimatických podmínek. Tomu se přizpůsobuje i vybrání stavebních materiálů, vícero typů kameniva a betonu s různou zátěží, pamatuje se na speciální odvodnění.
2.PNG
2.PNG (216.48 KiB) Zobrazeno 26407 x
Návrhová rychlost je 80 km/h, šířka jízdních pruhů je celkem 7m.
3.PNG
3.PNG (266.29 KiB) Zobrazeno 26407 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bolívie pozastavila stavební práce na výstavbě silnice Route 8 mezi Riberalta a Rurrenabaque směrem na hranice s Brazílii. Důvod je prostý: silnice za 579 mil. USD se má budovat v letech 2014 - 2020, ale je v plnění pouze 11% a čínský zhotovitel není schopný navýšit objem prací. Vláda prozatím vyplatila 220 mil. USD. Zajímavostí je, že na silnici poskytla úvěr čínská EX-IM banka a to ve výši 492 mil. USD. Je ale zájem silniční úsek dobudovat, protože se ním zvýší průchodnost hranic a zvýší se ekonomická aktivita v oblasti.

čínské firmy v mnoha státech světa nestačí plnit nabrané kontrakty a mnoho států je začíná právem penalizovat
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt El Sillar Road :arrow:

*státní silnice č. 4
*projekt se týká upgradu asi 28 km úseku z 2 na 4-pruhy
*vyžaduje si to tunelovou sekci, mostní úseky
*celkové náklady mají činit 426,13 mil. USD
*financování: 85% čínská EX-IM banka, 15% vláda
*zhotovitel: Sinohydro

Na úseku jsou obrovské problémy s geologii a sesuvy. Již toto si vyžádá možný odklad dostavby o půl roku. Celková délka prací přitom bude trvat od zadání kontraktu 6,5 roku vzhledem k terénu a stavebním možnostem. Práce se začali přitom teprve letos v létě. Celá silnice na trase, kde je její upgrade je asi 470 km dlouhá z Cochabamba - Santa Cruz. V realizaci je právě nejtěžší úsek mezi Paracti a Villa Tunari, na kterém je to samá serpentina a je to tady hodně nebezpečné. I samotná výstavba je náročná, protože sesuvy ohrožují i dělníky a stavební stroje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Bolívii jsou politické změny. Někdejší prezident Morales je v azylu v Mexiku. Prozatím se řeší platnost voleb a nové kolo voleb atd. Ještě před změnami stačil kabinet Moralesa informovat, že v letech 2006 - 2019 se vložilo do silniční infrastruktury v departementu Santa Cruz celkem na 2 mld. USD. Z toho na přípravu investicí šlo 300 mil. USD a 1,7 mld. USD na jejich realizaci. Jako největší metropolitní oblast to stojí za zmínku. Zpevnilo se 1.500 km silnic, postavilo mnoho mostů i několik dálničních úseků.

Morales také stačil inaugurovat nový most Madre de Dios v departementu de Pando (Amazónie, most je dlouhý 601m). I se silnicemi se pak postavilo celkem 7,2 km. Do tohoto departementu se vložilo do silnic dalších 312 mil. USD v daném období 2006 - 2019.

Obrázek

Dále Morales inauguroval novou zpevněnou silnici v těžařské oblasti na trase Caracollo - Colquiri, v regionu La Paz. Silnice je dlouhá 35,5 km.

Obrázek

Obrázek


V rámci investicí v posledních letech se třeba dualizovala silnice Santa Cruz – Cotoca:
http://www.abc.gob.bo/wp-content/upload ... TOCA-2.jpg

Prozatím se ale kromě výměny ředitelů na úřadech nezastavují investice. Není důvod nepokračovat v rozvoji země, takové je stanovisko dalších politiků.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací. Bohužel jsem zde musel odstranit 1 příspěvek od uživatele Standa, nakolik se nedala dohledat jedna dopravní nehoda a odkaz na ní v českém jazyku. To jen pro upřesnění.

V posledních 15 letech došlo k politickým změnám, kdy obyvatelstvo tak jak původně vítalo Eva Moralese, tak jej prakticky vyhnalo z funkce, ovšem plánuje znovu návrat do země, protože poslední volby získavají vítězství lidé z jeho strany. Vyčítalo se mu, že si nechal postavit nové sídlo (za 34 mil. USD), že si za ty roky "zvykl na luxus" a vyčítají se mu investice pro něj ve výši asi 1-sta mil. USD. K tomu fakt, že vládl delší dobu, než bylo uvedeno v ústavě atd. Bolívie je dnes označovaná za novodobý socialistický stát 21. století. Na internetu se lze v rámci státní administrativy dočíst všechno možné k uvedeným státním investicím. Investice tady pokračují bez ohledu na výměnu čelního představitele.

Je faktem, že Morales dokázal od nástupu k moci do roku 2019 změnit rozdělení zisků plynoucích těžebným společnostem víc do státního rozpočtu. Díky tomu v období 2004 - 2013 dokázal Morales zvednout výdaje z hlavního státního rozpočtu do: výstavby silnic o 380%, do údržby silnic o 650%, do vodohospodářských projektů o 780%, do energetiky samotné a zcela největší veřejné výdaje nasměroval do telekomunikací a to až o 40 000 % (satelitní program).

I proto se tak jak lze dočíst ve vlákně změnil obraz Bolívie. Nejhorší a nejsmrtelnější silnice světa jsou minulostí. Minimálně ve smyslu, že tady není náhrada aneb se využívají již jen kratší úseky a pracuje se na alternativních trasách. Postavilo se 20 000 km silnic díky jak nové výstavbě tak zajištění kvalitní údržby. Mnoho set km silnic se dualizovalo a dualizuje, staví se dálnice a rychlostní silnice. Investice směrují do jednotlivých regionů a jsou opravdu v řadu mnoha miliard USD. Regionální silniční infrastruktura se zvedla o 300% a síť místních silnic o 50%. Investice do vodovodů a dalších zařízení jako jsou zavlažovací systémy se zvedají až 19x ve srovnání roku 2012 s rokem 1990. Veřejné investice do energetiky se pak v tom samotném období povedlo zvednout až o 46x. Vláda masivně zvedla sociální investice, do kterých zahrnula sektory zdravotnictví, vzdělávání, bydlení a sanity a z tohoto výběru investice do bydlení činí 33%, dalších 31% pak vzdělávání. Tím se zásadně zvedla životní úroveň obyvatelstva.

Mapa hlavních silnic:
022.JPG
022.JPG (135.84 KiB) Zobrazeno 14859 x
Základní státní silniční síť tvoří 16 000 km silnic. Ta je součástí národní silniční sítě v rámci silničního úřadu.

Mapa železniční sítě:
023.JPG
023.JPG (77.75 KiB) Zobrazeno 14859 x
Vláda udržuje tratě v provozu společně s koncesními správci přes smlouvy s nimi. Nenechává železnici napospas osudu a udržuje jí v provozu schopném stavu.

Odkaz, který mi tady chybí je Správce mýta :arrow:

http://www.viasbolivia.gob.bo/

*vznik v roce 2006
*zpráva za rok 2019: http://www.viasbolivia.gob.bo/wp-conten ... l_2019.pdf

Dále kromě silničního úřadu má tady význam i společnost Empresa Estratégica Boliviana de Construcción y Conservación de Infraestructura Civil :arrow:

http://www.ebc.gob.bo/

*i sem spadá výstavba silniční sítě
*ta od roku 2019 převzala i výstavbu tunelu Incahuasi: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 87#p144187

La Paz - Oruro si lze prohlédnout i na mapách google, třeba zde je záběr: https://www.google.com/maps/@-17.385319 ... 312!8i6656 .

Santa Cruz - Cotoca, dualizace: https://www.google.com/maps/@-17.764494 ... 312!8i6656

Kolem Santa Cruz je dokončený 4. okruh:
santa cruz.JPG
santa cruz.JPG (125.17 KiB) Zobrazeno 14859 x
Jeden z největších silničních projektů ve formě rehabilitačních prací je nepochybně Santa Cruz - Trinidad:
S-T.JPG
S-T.JPG (114.34 KiB) Zobrazeno 14859 x
http://www.abc.gob.bo/?p=11351

*délka 563 km
*náklady 250 mil. USD

Ono se to nezdá, ale proces transformace silniční sítě, který se zahájil v roce 2006 tady přinesl ohromující proměnu v rychlosti propojení regionů. Bolívie si vypracovala v rámci silničního správce i rozsáhlý manuál, kde zadefinovala základní geometrii a jednotlivé typy silnic: http://www.abc.gob.bo/wp-content/upload ... etrico.pdf , takže má na čem stavět a ví co chce. Tady je dost inženýrů a to co stálo na náročnosti přírodních podmínek se překonává díky finančním prostředkům. Ten pokrok a proměna je tady opravdu citelná a není důvod, aby to nepokračovalo i v následující dekádě, což jak se jeví pokračovat bude ve stejné politické linii jako doposud. Je faktem, že USA a dalším státům se to nelíbí, takže informační zdroje se věnují spíš blokádám na silnicích, než tomu aby někdo napsal, že již začátkem poslední dekády, tedy v roce 2010 tady bylo na 600 km dálnic a rychlostních silnic.



Co se týče náročnosti z hlediska terénu, tak se sem do toho vlákna snad někdy vrátím a zmapuju pokrok na projektu El Sillar (ve vláknu vícero zmínek) a taky možná další projekty.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“