Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Tachau si
1) vezme prášek
2) dostuduje 361/2000Sb
Osvětlení vozidel
§ 32
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu2). Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
+ kdyby to z toho ještě nebylo dost jasné, tak si zopakujeme taky něco z §2:
§2
Vymezení základních pojmů
ff)
snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu
Ostatním doporučuji užití jedné velmi praktické vlastnosti phpBB:
Potom to tady vypadá takhle:
což je minimálně takový balzám na nervy, jako nebýt mezi uřvanými čechy.
1) vezme prášek
2) dostuduje 361/2000Sb
Osvětlení vozidel
§ 32
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu2). Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
+ kdyby to z toho ještě nebylo dost jasné, tak si zopakujeme taky něco z §2:
§2
Vymezení základních pojmů
ff)
snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu
Ostatním doporučuji užití jedné velmi praktické vlastnosti phpBB:
Potom to tady vypadá takhle:
což je minimálně takový balzám na nervy, jako nebýt mezi uřvanými čechy.
Království a půl princezny za 511.
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Dík, to se bude hodit ve více případech.
Re: to dd: jizda mezi rozsvicenymi auty a zhaslymi auty je jako
Přál bych ti někdy jezdit v zemích, kde se moc nesvítí ani v noci, to by teprv byla dovolená!Tachau píše:jizda mezi zhaslymi auty je jak dovolena, kde 3 tejdny nepotkas ukriceny (orvany) a vojeceny cechy.,,, Clovek prijede jako znovuzrozeny.... A ted to srovnej s dovolenou s vojecenymi cechy a poznas ten rozdil.... Samozrejme, kdyzs nikdy nezazil jak se jede mezi zhaslymi auty tak tezko muzes neco srovnavat
Pro Adminy: Prosím, nebanujte Tachova, pokud někomu ty jeho komické vložky vadí až příliš, může použít Bobkův recept!
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
diky bobku, genialni funkce. mam zapnuto.
to BOBEK.: ty jsi ale chytry, pocet tunelu v cesku 4 ks od r
5ks. jenom nechapu, ze jste cesi tak nenavistni a intolerantni v pripade jineho nazoru. . ale te nenavisti co mas v sobe... Obcas je mi z vas mindraci smutno. A ted jeste navod jak dat nekoho na Bann
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Tachau, že ty nerozumíš srandě? A když jsi takový "mistr světa", který ví jak to tady stojí za ...., že se necháš tak snadno vytočit...?
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Spíš je zajímavé že tady bydlí,když je to v čechách tak hrozné.
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
No asi ho jinde nechtějí !Sosa píše:Spíš je zajímavé že tady bydlí,když je to v čechách tak hrozné.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: to jann - vidis bezproblemu i ty co nesviti.
Vážený pane Tachau,Tachau píše:napr ve Spanelsku se jezdi be svetel hodne pozde do noci a clovek vubec neni vystresovany jako z Ceska, Slovenska, Madarska, kde jsou ridici oslnovani protijedoucimi. Ale ja jsem toto tema otevrel prave proto, ze je zvlastni, ze kde je 100% povinnost svitit je nejvice mrtvych. Pritom prave denni sviceni melo zabranit temto autohavariim.. (to znamena primy naraz, popr. quer pri odbocovani z vedlejsi na hlavni). Sviceni jsou vice naklady nez prednosti. Uz jen kdyz clovek jezdi hodne, tak ho oslnovani unavuje (jako kazde umele svetlo - vyvolava stres : zeptejte se fucika, kdyz byl v terezine
právě země jako Španělsko nebo Řecko patří k zemím s nejvyšší mortalitou na silnicích Pravda, troubí v zákrutách.
Slovensko tím, že zavedlo v roce 2008 radikální změny (dva zákony týkající se provozu a bezpečnosti na silnicích, snížilo MPR v obci ze 60 km/h na 50 km/h a vrazili se peníze do dopravní policie - jejich počet vzrostl z 900 na 1.300, k temu početní technika) se dopracovalo k tomu, že v roce 2009 zemřelo na silnicích o polovinu méně lidí než v roce 2002 a Slovensko tak splnilo závazek daný EU, kromě toho Slovensko je na čele řebříčku, co se týká tempa snížení úmrtí na silnicích. Až čas ukáže, co všechno přispívá ke snížení počtu mrtvých na silnicích. Řidiči v Německu a Rakousku jezdí ukázněně a dbají trošku jinak na ŽP, ale v zemích s vysokou úmrtností na silnicích prospějě třeba i celodenní svícení.
2002 ... 610 mrtvých na slovenských silnicích
2009 ... 347 mrtvých (zlepšení o 211 oproti roku 2008) ... -36%
2010 ... plán 305; je reální
Policejní akce se poslední dobou zaměřují na cyklisty, chodce a děti, protože každý 3. je jeden z této kategorie.
Bohužel, v roce 2009 se stala i velmi vážná nehoda na žel. priecestí při obci Polomka, kde na místě zemřelo 12 lidí v autobusu.
Re: to Mike : ale ze to je nadhera nevidet cechy alespon 2 tejdn
jak kdy, občas lepší čech než uřvaný eNDéRákTachau píše:
o rusácích ani nemluvě
ale třeba si vybírám špatné destinace
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
76 mrtvych za 2 tydny - rozsviceni cesi
tak do jeste dodat? Nejvetsi bomba jsou ti ustrasenci co maji nova auta s dennim svicenim, a stejne sviti halogeny... To pro 150% jistotu
to Mike: potkat vorvany cechy staci teplota 30C a rvou az do
to nemusis ani nikam jezdit. Cesi`=zaostali rusaci
Re: to Mike: potkat vorvany cechy staci teplota 30C a rvou az do
Zaostalí? Tak v tomhle jsme napřed, u nás je zákaz už dlouho: http://www.novinky.cz/auto/205915-rusko ... antem.htmlTachau píše:to nemusis ani nikam jezdit. Cesi`=zaostali rusaci
Dokonce někdy v 50tých letech příslušníci VB obráželi hospody a dávali řidičům preventivně dýchnout už v hospodě.
Jinak ke svícení, teď když svítěj všichni, tak se mezi auty ztrácej motorkáři, dřív, když svítla jen motorka, tak vynikla a když někdo čekal na vedlejší, tak ji viděl už dřív. Dnes se ztrácí a buch, řidič na vedlejší ji viděl pozdě.
Re: to Mike: potkat vorvany cechy staci teplota 30C a rvou az do
Řidič na vedlejší ji zpravidla vidí pozdě, protože se nepřibližuje devadesátkou jako každý normální člověk, ale jede (mnohdy i násobně) rychleji.Pája K píše: Jinak ke svícení, teď když svítěj všichni, tak se mezi auty ztrácej motorkáři, dřív, když svítla jen motorka, tak vynikla a když někdo čekal na vedlejší, tak ji viděl už dřív. Dnes se ztrácí a buch, řidič na vedlejší ji viděl pozdě.
Nedávno se v Plzni takový případ odehrál. Motocykl jedoucí (po městě!) rychlostí 140 Km/h trefil odbočující městský autobus do jeho zadní části. Rekonstrukce prokázala, že ve chvíli, kdy autobus křížil protisměr nemohl jeho řidič vidět motorku, která byla o několik bloků dále a přibližovala se nepřiměřenou rychlostí. Řidič motocyklu byl na místě mrtvý, nikdo jiný naštěstí nezraněn.
K dennímu svícení obecně: Počátkem července jsem navštívil Chorvatsko a cestou jsem mohl v reálném čase porovnávat podmínky řidiče v případě, že v dané zemi platí povinné denní svícení nebo ne. Kromě oveřených faktů, jako že svítící auta jsou mnohem lépe vidět i za slunného jasného dne např. v lese nebo přechodu z lesa do řidšího porostu, tak mě v zemích, kde se povinně nesvítí řidiči zklamali nejvíc tím, že nerozsvěcovali ani při snížené viditelnosti. Kousek před Salzburgem (ještě v Německu) jsem vjel do velmi hustého deště, že se i na kvalitní silnici nedalo jet více než padesát a přesto i za těchto podmínek mnoho řidičů nerozsvítilo (někteří po probliknutí ano). To samé platilo i při soumraku - procento svítících stále rostlo, přesto stále bylo pár těch, kteří (ještě) nesvítili a ti se stali prakticky neviditelnými. Toto všechno se dá eliminovat tím, že se svítí pořád a všude.
A všiml jsem si i rozdílu mezi Rakouskem a Německem. Je vidět, že v zemi pod Alpami se "kdysi" povinně svítilo, protože podíl těch rozumných, kteří i přes den dobrovolně rozsvítí je podstatně vyšší než v Německu. Já samozřejmě svítím vždy a všude.
A ke světlům pro denní svícení: Za ty podomácké LED nesmysly, které nejsou pořádně vidět a jejich majitelé je umisťují pod nárazník a ještě blízko ke středu vozu bych na místě sekal končetiny. Když už speciální SPDS (chápu, že to může šetřit žárovky v hlavních světlech), tak jedině přímo z výroby a jako součást tělesa potkávacích světel.
to Martin:L -
sviceni je skodlive, to je jednoznacne vec. Svetelny smog je pro zdravi skodlivy. A ty nevidis nerozsvicena auta na silnici? A co doktor uzs tam byl? A ja si rikal odkud prislo sviceni do Ceska a vono vod Jugosu. Jo ty sviti nejvic a dokonce maji nejvetsi pocet mrtvych v Evrope na 100 000 Km. Jinak rozsviceni ustraseni cesi - 3 tydny prazdni a skoro 100 mrtvych. Tak to je fakt Martine od tebe ftipny jak vidis jednoduse a jednobarevne problematiku sviceni.
Re: to Martin:L -
...pravil duhový (ve smyslu celospektrový) Tachov, model to kultivovaného diskutéra s maximální tolerancí k názorům druhých.Tachau píše:... Tak to je fakt Martine od tebe ftipny jak vidis jednoduse a jednobarevne problematiku sviceni.
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Světelný smog musí být, hlavně tedy ve dne, opravdu hrůza pro psychiku
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Web píše:Světelný smog musí být, hlavně tedy ve dne, opravdu hrůza pro psychiku
nastesti se na nasi stranu pridal i byvaly plukovnik Huml
jinak samozrejme pokud jezdis denne 20 kilometru a nevenujes se poradne rizeni, tak ti to sviceni nevadi... Skoda, ze nas narod je tak malo informovany o negativnich faktorech jako je nezdrava strava, denni sviceni v aute, elektrosmogetc... Konecne neni se divit - nevice rakoviny na svete, cesi jsou jedni z nejhorsich ridicu v evrope (myslim ze TOP 10 jsou jugosi, polaci a cesi)
to STANDA: cekam vysvetleni na dotaz
100mrtvych za 21 dni v Cesku na silnicich. Je to normalni, kdyz vsichni jezdi pomalu a sviti?
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
Tachau, kudy ty jezdíš? třeba brzy dopoledne z Prahy do Brna po D1? To musí být to nízké slunce horší než mučení, co?
Ale ty asi radši vpodvečer, hezky za soumraku (a samozřejmě bez světel).
Ale ty asi radši vpodvečer, hezky za soumraku (a samozřejmě bez světel).
Re: Denni sviceni - bezpecne nebo nebezpecne?
nezdrava strava, denni sviceni v aute, elektrosmogetc.. a to tu ještě máme chemtrails, ještírky a Aštara Šerana, tak se furt nedivte. Vy máte nějaký informace, kolik by bylo mrtvejch, kdyby se nesvítilo?
to MPMP a Jonas - kdy odpovidet na otazky?
a propo ceske road show pokracuje
http://zpravy.idnes.cz/na-prerovsku-se- ... _krimi_jav
asi svitili i mlhovkama jen tak pro bezpecnost.
http://zpravy.idnes.cz/na-prerovsku-se- ... _krimi_jav
asi svitili i mlhovkama jen tak pro bezpecnost.
Re: to MPMP a Jonas - kdy odpovidet na otazky?
Nehoda se stala kolem půlnoci, takže je z pohledu denního svícení mimořádně relevantní.Tachau píše:a propo ceske road show pokracuje
http://zpravy.idnes.cz/na-prerovsku-se- ... _krimi_jav
asi svitili i mlhovkama jen tak pro bezpecnost.