I/13 Kladrubská spojka (jižní obchvat Teplic)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
I/13 Kladrubská spojka (jižní obchvat Teplic)
Zakládám diskuzi o 5 km dlouhé 4proudé komunikaci, která má tvořit jakýsi obchvat Teplic, respektive zkratku mezi Bílinou a Ústím nad Labem, aby se nemuselo zbytečně zajíždět 2,5 km nepřehlednými zatáčkami až k Teplicím a zpět.
Nějaké zajímavé informace o Kladrubské spojce jsou na konkurečním webu Dalnice-silnice.cz:
http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm,
dále pak v této výborně zpracované 4stránkové brožurce ŘSD, vydané v řijnu 2008, přímo o Kladrubské spojce, včetně podrobné mapy:
(PDF, 298 kB) http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... spojka.pdf
V brožurce ŘSD je mj. uvedeno, že po dostavbě Kladrubské spojky dojde přeznačení R63 na I/13 (R63 zanikne) a také přesunu trasy E442 na tuto silnici.
Časový harmonogram, uvedený v brožurce ŘSD (aktuální k 10/2008):
06/2009 - získání stavebního povolení
07/2009 - vyhlášení výběrového řízení
10/2009 - zahájení výstavby
01/2012 - zprovoznění celé komunikace v plném profilu
Další údaje, uvedené v brožurce ŘSD (aktuální k 10/2008):
-délka: 5096 m
-kategorie: S 24,5/100
-počet mimoúrovňových křižovatek (MÚK): 2
-protihlukové stěny: 1748 m
-předpokládaná cena bez daně: 1.720.822.000 Kč
Stavba výrazně zkrátí a zrychlí cestu z Mostu do Ústí nad Labem a odkloní dopravu od Teplic. Po dostavbě této spojky (2012) a dálnice D8 přes České středohoří (2011) tak mj. i vznikne souvislá 4proudá komunikace z Mostu do Prahy.
Nějaké zajímavé informace o Kladrubské spojce jsou na konkurečním webu Dalnice-silnice.cz:
http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm,
dále pak v této výborně zpracované 4stránkové brožurce ŘSD, vydané v řijnu 2008, přímo o Kladrubské spojce, včetně podrobné mapy:
(PDF, 298 kB) http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... spojka.pdf
V brožurce ŘSD je mj. uvedeno, že po dostavbě Kladrubské spojky dojde přeznačení R63 na I/13 (R63 zanikne) a také přesunu trasy E442 na tuto silnici.
Časový harmonogram, uvedený v brožurce ŘSD (aktuální k 10/2008):
06/2009 - získání stavebního povolení
07/2009 - vyhlášení výběrového řízení
10/2009 - zahájení výstavby
01/2012 - zprovoznění celé komunikace v plném profilu
Další údaje, uvedené v brožurce ŘSD (aktuální k 10/2008):
-délka: 5096 m
-kategorie: S 24,5/100
-počet mimoúrovňových křižovatek (MÚK): 2
-protihlukové stěny: 1748 m
-předpokládaná cena bez daně: 1.720.822.000 Kč
Stavba výrazně zkrátí a zrychlí cestu z Mostu do Ústí nad Labem a odkloní dopravu od Teplic. Po dostavbě této spojky (2012) a dálnice D8 přes České středohoří (2011) tak mj. i vznikne souvislá 4proudá komunikace z Mostu do Prahy.
Naposledy upravil(a) Fox Mulder dne 18.3.2009 3:35:43, celkem upraveno 1 x.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
To byl úvod do tématu, teď diskuze!
Měl bych na odborníky Ceskedalnice.cz dvě otázky:
1. Podaří se naplnit časový harmonogram, stanovený (odhadovaný?) ŘSD v řijnu 2008? Vypadá to reálně, podle současného průběhu příprav?
2. V brožurce ŘSD je uvedeno, že současná R63 (D8<->Teplice) bude přeznačena na I/13. Znamená to tedy, že přijdeme v tomto úseku rychlostní komunikaci a možnost jezdit legálně 130 km/h? Nebo se statut R silnice ponechá a třeba i protáhne až třeba k Bílině jako R13?
Děkuji za zodpovězení otázek.
Měl bych na odborníky Ceskedalnice.cz dvě otázky:
1. Podaří se naplnit časový harmonogram, stanovený (odhadovaný?) ŘSD v řijnu 2008? Vypadá to reálně, podle současného průběhu příprav?
2. V brožurce ŘSD je uvedeno, že současná R63 (D8<->Teplice) bude přeznačena na I/13. Znamená to tedy, že přijdeme v tomto úseku rychlostní komunikaci a možnost jezdit legálně 130 km/h? Nebo se statut R silnice ponechá a třeba i protáhne až třeba k Bílině jako R13?
Děkuji za zodpovězení otázek.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Podle současných předpokladů o R63 a 130km/h přijdeme. Je asi zbytečné dodávat, že 100% lidí na tomhle fóru by si přálo R13, že?Fox Mulder píše:... současná R63 (D8<->Teplice) bude přeznačena na I/13. Znamená to tedy, že přijdeme v tomto úseku rychlostní komunikaci a možnost jezdit legálně 130 km/h? Nebo se statut R silnice ponechá a třeba i protáhne až třeba k Bílině jako R13?
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Lze z toho dovozovat, že se zatím nezaregistrovali žádní "ekoteroristé"?Petr Pokorný píše:... Je asi zbytečné dodávat, že 100% lidí na tomhle fóru by si přálo R13, že?
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
soucasny stav: 5,4km (80km/h) + 6,9km (130km/h) = 7:14Fox Mulder píše: Stavba výrazně zkrátí a zrychlí cestu z Mostu do Ústí nad Labem a odkloní dopravu od Teplic. Po dostavbě této spojky (2012) a dálnice D8 přes České středohoří (2011) tak mj. i vznikne souvislá 4proudá komunikace z Mostu do Prahy.
po zprovozneni k.s.: temer presne 10km - 90km/h = 6:40
na soucasne trase uvazuji 80km/h pro pripad, ze chytnete kamion, prip. mirne zdrzeni na kruhaci u bystran. rozdil je 34 sekund ve prospech kladrubske spojky. vyrazne zrychleni MO-UL to urcite neni. pomer cena/vykon je u teto stavby naprosto tristni. soucasna silnice neni az tak problematicka, pokud z ni zmizi krizovatka u bystran. myslim, ze obec teto velikosti napojeni na silnici I. tridy nepotrebuje. odstranilo by se tim jedine nebezpecne misto na trase.
mimo to ani po vystavbe kladrubske spojky zadna souvisla 4 pruhova komunikace MO-PHA nebude, protoze v biline se nam blyska na krasny dvoupruhovy obchvat... bohuzel, na I/13 se napachalo takovych zrudnosti, ze kladrubska spojka je v jejich kontextu uplne zbytecna stavba. ty penize by se mely vyuzit ucelneji - udelat z I/13 silnici bez spuntu (treba prestavba MUK I/13 x I/27 u souse).
jinak v bystranech se loni (po zprovozneni D8, kdy znacne polevila nakladni doprava) vybudovaly giganticke PHS, ktere zrejme nebyly zadarmo. co s nima bude?? to se tam stavely na 2-3 roky jen tak pro srandu kralikum? tomu rikam vyhozeny penize!
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Kladrubská spojka je sice připravená, ale nebudou na ni peníze. Co vím, tak z těch aktuálních projektů vypadla, i když osobně mi zbytečná nepřijde, ale banjo má pravdu v tom že jsou opravdu důležitější stavby, do kterých by se mělo investovat. Od té doby co po I/8 v Teplicích nejezdí tranzit, tak se to tam relativně uklidnilo a KS počká...
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
mapman: to jsem rad, ze se nezacne. nechtel jsem tim prispevkem kladrubskou spojku uplne odepsat. ale ve chvili, kdy jsou na trase zavady typu prutah bilinou, je toto fakt zbytecna investice, ktera nic neresi. I/8 je ted v useku mezi I/13 a R63 fakt pohodova, navic pri pripojeni na I/8 ve smeru MO>UL nakreslili krasny pruplet a zaradit se na ni je oproti minulosti lahudka. jak rikam, zlikvidoval bych zbytecne bystranske krizovatky (byl by problem jedine kdyby do nejakeho bystranskeho podniku byla velka frekvence nakladni dopravy - nevim) a bylo by vystarano. ty necele 2 miliardy jsou potreba opravdu jinde v republice...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Tak to je docela zklamání, že R13 nebude.. Nechápu proč, vždyť budoucí úsek Bílina-Řehlovice je bez problémů, ne? Ach jo..Petr Pokorný píše:Podle současných předpokladů o R63 a 130km/h přijdeme. Je asi zbytečné dodávat, že 100% lidí na tomhle fóru by si přálo R13, že?Fox Mulder píše:... současná R63 (D8<->Teplice) bude přeznačena na I/13. Znamená to tedy, že přijdeme v tomto úseku rychlostní komunikaci a možnost jezdit legálně 130 km/h? Nebo se statut R silnice ponechá a třeba i protáhne až třeba k Bílině jako R13?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
No já nesouhlasim s tou kritikou Kladrubský spojky jako zbytečný stavby.. Současný stav, kdy se docela nebezpečně a nepřehledně člověk odpojí z I/13 na I/8, pak jede rychlostí 70 km/h celou I/8 za kamionem a pak projíždí kruháčem, aby se pak rozjížděl do kopce.. V opačnym směru kruháč, za kamionem 70 km/h a pak spirálovitý stoupání na I/8 a napojování bez připojovacího pruhu. Po zprovoznění Kladrubský spojky volný přejezd údolí potoka Bystřice a volné napojení na bývalou R63, bez jakékoli komplikace.. Podle mě je to hodně prospěšná stavba.banjo píše:soucasny stav: 5,4km (80km/h) + 6,9km (130km/h) = 7:14Fox Mulder píše: Stavba výrazně zkrátí a zrychlí cestu z Mostu do Ústí nad Labem a odkloní dopravu od Teplic. Po dostavbě této spojky (2012) a dálnice D8 přes České středohoří (2011) tak mj. i vznikne souvislá 4proudá komunikace z Mostu do Prahy.
po zprovozneni k.s.: temer presne 10km - 90km/h = 6:40
na soucasne trase uvazuji 80km/h pro pripad, ze chytnete kamion, prip. mirne zdrzeni na kruhaci u bystran. rozdil je 34 sekund ve prospech kladrubske spojky. vyrazne zrychleni MO-UL to urcite neni. pomer cena/vykon je u teto stavby naprosto tristni. soucasna silnice neni az tak problematicka, pokud z ni zmizi krizovatka u bystran. myslim, ze obec teto velikosti napojeni na silnici I. tridy nepotrebuje. odstranilo by se tim jedine nebezpecne misto na trase.
mimo to ani po vystavbe kladrubske spojky zadna souvisla 4 pruhova komunikace MO-PHA nebude, protoze v biline se nam blyska na krasny dvoupruhovy obchvat... bohuzel, na I/13 se napachalo takovych zrudnosti, ze kladrubska spojka je v jejich kontextu uplne zbytecna stavba. ty penize by se mely vyuzit ucelneji - udelat z I/13 silnici bez spuntu (treba prestavba MUK I/13 x I/27 u souse).
jinak v bystranech se loni (po zprovozneni D8, kdy znacne polevila nakladni doprava) vybudovaly giganticke PHS, ktere zrejme nebyly zadarmo. co s nima bude?? to se tam stavely na 2-3 roky jen tak pro srandu kralikum? tomu rikam vyhozeny penize!
Navíc nezapomeňte, že tento úsek silnice je jedním z nejvytíženějších v celém Ústeckém kraji! Podle statistiky v roce 2005 http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2005.jpg jelo po I/8 28.000aut/24h, z toho 8000aut/24h jelo na Cínovec. Pokud odečteme ten Cínovec, vyjde nám 20.000aut/24h a to určitě intezita za 4 roky ještě vzrostla, takže tam může být současnosti cca 22.000aut/24h. To když uvážíte, že I/7 (budoucí R7) u Postoloprt má jen 8000aut/24h a 4proudovku mít bude, dokonce Rko.. Myslím, že by si to tu důstojnou 4proudovku zasloužilo u těch Kladrub.
Smůla je, že nebude R13, to vidim jako zklamání. Ve 130 km/h rychlosti by to fakt bylo o něčem jiném. Fakt nechápu o co jim jde, doprovodných komunikací je všude dost a když aspoň tahle část mohla být 20 let Rko, proč už to nejde? Nechápu. Zřejmě to asi bude první zrušená dálnice/rychlostnice v historii. Ještě by to mohli přeřadit na II/313, jako to bylo dřív..
No jo, máte pravdu, ještě je tam po cestě Bílina. Ta mi ale paradoxně nějak nevadí. Ale taky vidim jako průšvih pouze dvoupruhový obchvat.. To jsem tu už jednou na fóru rozebíral (asi před rokem). Podle mě by tam byl ideální zahloubený tunel a 2x MÚK (na začátku a na konci Bíliny).
O křížení I/13 a I/27 u Mostu ani nemluvim, nad tim člověk může jen kroutit hlavou.. Co roz***ali za komoušů (MÚK, kde se nedá odbočit z Chomutova do Litvínova), teďka do***ali tim kruháčem, navíc blbě postavenym. Lahůdka bude, až k němu povede od Chomutova 4proudovka, to bude něco, až budou lidi v mlze jezdit skrz. Furt ale tento úsek je neporovnatelně kratší, než ten u Teplic, ten je poměrně dost dlouhej a kruháč je na něm taky.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
s timhle proste souhlasit nemuzu. soucasne odpojeni z I/13 na I/8 je fakt pohoda. nez tam namalovali ten pruplet, tak to byla hruza, protoze vubec nebylo videt co jede od cinovce, muselo se skoro zastavovat jen aby tam clovek videl. ale dneska je to fakt rozumne vyreseny. navic ve smeru do usti jsou kamiony vetsinou rozjety, je to trochu z kopce, prip. rovinka, takze se clovek za nima moc netahne.Fox Mulder píše: Současný stav, kdy se docela nebezpečně a nepřehledně člověk odpojí z I/13 na I/8, pak jede rychlostí 70 km/h celou I/8 za kamionem a pak projíždí kruháčem, aby se pak rozjížděl do kopce..
opacnej smer je horsi, to s vama souhlasim. zvlast napojeni na trinactku tou utahovaci zatackou bez pripojovaku.Fox Mulder píše: V opačnym směru kruháč, za kamionem 70 km/h a pak spirálovitý stoupání na I/8 a napojování bez připojovacího pruhu.
ty intenzity jsou dost silny argument, na druhou stranu to tady nepusobi zadne zasadni problemy. na I/7 bohuzel ty problemy vznikaly, protoze vetsina z krizovatek na trase je neprehlednych (at uz je to v postoloprtech u hriste, u bitozevsi nebo u vysocan - zejmena na tehle trech vznikaly smrtaky). je podle me dobre, ze se to neresi nejakym provizoriem, ale komplexne pomoci 4 pruhu. u bystran, za predpokladu zaslepeni krizovatky, odpadne problem nebezpecneho mista a silnice muze jeste par let slouzit.Fox Mulder píše: Navíc nezapomeňte, že tento úsek silnice je jedním z nejvytíženějších v celém Ústeckém kraji! Podle statistiky v roce 2005 http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2005.jpg jelo po I/8 28.000aut/24h, z toho 8000aut/24h jelo na Cínovec. Pokud odečteme ten Cínovec, vyjde nám 20.000aut/24h a to určitě intezita za 4 roky ještě vzrostla, takže tam může být současnosti cca 22.000aut/24h. To když uvážíte, že I/7 (budoucí R7) u Postoloprt má jen 8000aut/24h a 4proudovku mít bude, dokonce Rko.. Myslím, že by si to tu důstojnou 4proudovku zasloužilo u těch Kladrub.
no, to je proste prusvih. ale uprimne receno, neprekvapilo me to. na R63 se mi bude to ty 130km/h styskat. clovek na kopci vyradil a az do doliku to jelo bez problemu samo. tak ted hold budeme brzdit, no. rozcilovat se je asi zbytecny, beztak to nikoho kompetentniho nezajima. mimochodem, bacha na R63 na passata, uz jsem videl, jak jednomu ridici pomahal a chranil i tady!Fox Mulder píše: Smůla je, že nebude R13, to vidim jako zklamání.
no vidite a pritom prujezd pres bilinu je zhruba stejne dlouhy, jako dvoupruh kolem bystranFox Mulder píše: No jo, máte pravdu, ještě je tam po cestě Bílina. Ta mi ale paradoxně nějak nevadí.
jinak aby nevznikla nejaka mylka, bil bych se pro kazdou korunu pro dopravni stavby v nasem kraji, ale ta kladrubska spojka mi proste zatim chybet nebude.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Já teda nevim, ale ať jedu po I/8 kdykoliv, vždycky jedu 70 km/h, vyjímečně 80. Nevim proč, ale všichni řidiči maj na týhle silnici strach, nebo se domnívají, že jsou v obci a jezdí jen 70, přestože zde platí normálně 90 km/h. To mě tam vždycky dostává.banjo píše:s timhle proste souhlasit nemuzu. soucasne odpojeni z I/13 na I/8 je fakt pohoda. nez tam namalovali ten pruplet, tak to byla hruza, protoze vubec nebylo videt co jede od cinovce, muselo se skoro zastavovat jen aby tam clovek videl. ale dneska je to fakt rozumne vyreseny. navic ve smeru do usti jsou kamiony vetsinou rozjety, je to trochu z kopce, prip. rovinka, takze se clovek za nima moc netahne.Fox Mulder píše: Současný stav, kdy se docela nebezpečně a nepřehledně člověk odpojí z I/13 na I/8, pak jede rychlostí 70 km/h celou I/8 za kamionem a pak projíždí kruháčem, aby se pak rozjížděl do kopce..
Jo, souhlasim, že na I/7 jsou nebezpečný křižovatky a je tam třeba udělat rovnou 4pruh Rko. Nevím ale co máte na mysli, když říkáte "zaslepení křižovatky"? Co konkrétně máte na mysli?banjo píše:ty intenzity jsou dost silny argument, na druhou stranu to tady nepusobi zadne zasadni problemy. na I/7 bohuzel ty problemy vznikaly, protoze vetsina z krizovatek na trase je neprehlednych (at uz je to v postoloprtech u hriste, u bitozevsi nebo u vysocan - zejmena na tehle trech vznikaly smrtaky). je podle me dobre, ze se to neresi nejakym provizoriem, ale komplexne pomoci 4 pruhu. u bystran, za predpokladu zaslepeni krizovatky, odpadne problem nebezpecneho mista a silnice muze jeste par let slouzit.Fox Mulder píše: Navíc nezapomeňte, že tento úsek silnice je jedním z nejvytíženějších v celém Ústeckém kraji! Podle statistiky v roce 2005 http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzity-2005.jpg jelo po I/8 28.000aut/24h, z toho 8000aut/24h jelo na Cínovec. Pokud odečteme ten Cínovec, vyjde nám 20.000aut/24h a to určitě intezita za 4 roky ještě vzrostla, takže tam může být současnosti cca 22.000aut/24h. To když uvážíte, že I/7 (budoucí R7) u Postoloprt má jen 8000aut/24h a 4proudovku mít bude, dokonce Rko.. Myslím, že by si to tu důstojnou 4proudovku zasloužilo u těch Kladrub.
No, souhlasím, že situace okolo Teplic není tragická, spíš "jen" otravná a že to neni ve stavu nouze. Přesto ale bych byl rád, kdyby byla co nejdříve postavena.
No já nevim, ale přijde mi, že po dostavbě Kladrubský spojky vznikne od horní části R63 až k elektrárně Ledvice vznikne nádhernej úsek, vhodnej pro stabilní 130 km/h rychlost.. Bude to nesmysl tam bazírovat na 90..banjo píše:no, to je proste prusvih. ale uprimne receno, neprekvapilo me to. na R63 se mi bude to ty 130km/h styskat. clovek na kopci vyradil a az do doliku to jelo bez problemu samo. tak ted hold budeme brzdit, no. rozcilovat se je asi zbytecny, beztak to nikoho kompetentniho nezajima. mimochodem, bacha na R63 na passata, uz jsem videl, jak jednomu ridici pomahal a chranil i tady!Fox Mulder píše: Smůla je, že nebude R13, to vidim jako zklamání.
Tak to jsem netušil, že temný Passat jezdí i tam.. To si budu muset dát pozor.
No jo, ale v případě Bíliny nikam nezajíždim a jedu přímo nejkratší cestou, byť tam jsou semafory a přechody pro chodce, tak asi proto mi to nevadí. Ale v případě u Teplic odbočuju někam na Teplice a pak jedu za kamionem a přes kruháč, když by stačilo jen pokračovat ve 4 proudovce, přejet kopec a údolí a bejt zpátky na 4 proudovce.. Proto bych jí chtěl.banjo píše:no vidite a pritom prujezd pres bilinu je zhruba stejne dlouhy, jako dvoupruh kolem bystranFox Mulder píše: No jo, máte pravdu, ještě je tam po cestě Bílina. Ta mi ale paradoxně nějak nevadí.
Mě jo. Když bych pracoval v Ústí a jezdil bych autem, tak by mi to dost usnadnilo a urychlilo cestu, když bych jel z Bíliny rovnou do Ústí přímo.banjo píše:jinak aby nevznikla nejaka mylka, bil bych se pro kazdou korunu pro dopravni stavby v nasem kraji, ale ta kladrubska spojka mi proste zatim chybet nebude.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
mam na mysli prehrazeni nasledujicich krizovatek svodidly, tzn. aby usek mezi krizovatkou s I/13 a kruhacem byl bez jakekoliv krizovatky.Fox Mulder píše: Nevím ale co máte na mysli, když říkáte "zaslepení křižovatky"? Co konkrétně máte na mysli?
mapa 1 mapa 2
myslim, ze obce velikosti bystran nemaji mit na ryze tranzitni tahy pristup. jinymi slovy kazda krizovatka znamena riziko.
jo, to vznikne. dokonce i zmizi zatacka u kladrub, coz pry byl hlavni argument, proc tady casto merej rychlost ve smeru do biliny. no jo, ale je to marny, dokud nahore nebudou sedet osviceni lide, tak se proste zmeny nedockame. vzdyt uz se to resi takovou dobu, Jan Horeni jim naserviroval 2 podrobny materialy kde by se dala zvysit rychlost a nikoho to nezajimalo... jsou tam proste lidi, ktery nejsou ochotni hnout prstem a udelat neco navic...Fox Mulder píše: No já nevim, ale přijde mi, že po dostavbě Kladrubský spojky vznikne od horní části R63 až k elektrárně Ledvice vznikne nádhernej úsek, vhodnej pro stabilní 130 km/h rychlost.. Bude to nesmysl tam bazírovat na 90..
Tak to jsem netušil, že temný Passat jezdí i tam.. To si budu muset dát pozor.
no dojizdet bilina-usti, nebo mozna i most-usti, tak by byl muj nazor na kladrubskou spojku asi jinej ale kdyz tvori usek most-usti jen cast cesty a zbytek je po dvoupruhu, tak absence kladrubsky spojky nechava cloveka v kliduFox Mulder píše: Mě jo. Když bych pracoval v Ústí a jezdil bych autem, tak by mi to dost usnadnilo a urychlilo cestu, když bych jel z Bíliny rovnou do Ústí přímo.
I/13 Kladrubská spojka
Nevíte někdo co se stalo s Kladrubskou spojkou v přehledné mapě výstavby na léta 2009 - 2011 není. A přitom byla mimojiné v předešlé verzi mapy a i v návrhu na spolufinancování z OPD.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Posun termínů na 2012 - 2014...
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Ale zas na druhou stranu aspoň zůstane trochu déle R63, to je na tom pozitivnímapman píše:Posun termínů na 2012 - 2014...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Myslíte, že degradace R63 na silnici I. třídy, která je plánována je nutně spojena s realizací Kladrubské spojky?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Úplně nutně ne, nicméně s dostavbou Kladrubské spojky má myslím dojít k přetrasování I/13 na peáž s D8, čili se změní i číslo komunikace, ideální způsob jak skloubit obojí do jednoho.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Prý by to tak mělo být. Byla by to ale historicky asi první zrušená dálnice (nebo rychlostnice). Je tu ještě také trošku problém v tom, že I/13 není plánována jako R13, leda že by se změnily plány.martini píše:Myslíte, že degradace R63 na silnici I. třídy, která je plánována je nutně spojena s realizací Kladrubské spojky?
Osobně si ale myslím, že dostanou rozum a udělají vyjímku, tedy že R13 bude od D8 MÚK Řehlovice až někam k Bílině.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Hlavně by se měl změnit zákon, aby bylo lokálně možné zvýšit rychlost i mimo obec. Jinak zajímavá věc je, že zákon o provozu na pozemních komunikacích říká, že:
§18 (4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h -1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h -1.
§18 (7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h -1.
Z toho mě jaksi vyplývá, že by šlo na D/R ve městě zvýšit rychlost až na 110 km/h... Přitom v tom zákoně by stačilo do odst. 7 doplnit za číslovku 4 text "a 3" a v tom by spočívala celá mnou navrhovaná změna a rázem by se na silnicích I. třídy dalo lokálně zvýšit rychlost až na 120 km/h, což už považuji za dostatečné.
§18 (4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h -1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h -1.
§18 (7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h -1.
Z toho mě jaksi vyplývá, že by šlo na D/R ve městě zvýšit rychlost až na 110 km/h... Přitom v tom zákoně by stačilo do odst. 7 doplnit za číslovku 4 text "a 3" a v tom by spočívala celá mnou navrhovaná změna a rázem by se na silnicích I. třídy dalo lokálně zvýšit rychlost až na 120 km/h, což už považuji za dostatečné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
Jo, to souhlasím, že rychlost mimo obec by měla být "místně" povolena vyšší. Zvlášť tady na I/13 je 90 km/h fakt směšná.
Jenže oni by to stejně nepoužívali (místní navýšení rychlosti), protože kde by pak vybírali pokuty? Dosud jsem ještě nikdy a nikde neviděl měřit jinde, než na těch nejrychlejších úsecích. Tzn. obec na výpadovce, mimo obec na 4proudý "skorodálnici", apod.
Jenže oni by to stejně nepoužívali (místní navýšení rychlosti), protože kde by pak vybírali pokuty? Dosud jsem ještě nikdy a nikde neviděl měřit jinde, než na těch nejrychlejších úsecích. Tzn. obec na výpadovce, mimo obec na 4proudý "skorodálnici", apod.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
OFF TOPIC:
budu oponovat. 90km/h na smerove nedelene komunikaci povazuju jako rozumny rychlostni limit a jsem proti jeho zvysovani z bezpecnostnich duvodu. dal bych nevymyslel nejaky dalsi dobastlovani zakona (uz ted je misty dost neprehlednej) a proste bych trinactku osadil znackou "silnice pro motorova vozidla", ktera je z principu urcena pro kapacitni komunikace s vyloucenim pomalych vozidel. objektivni duvody proti oznaceni jako R podle me nejsou, at si rika kdo chce co chce.
budu oponovat. 90km/h na smerove nedelene komunikaci povazuju jako rozumny rychlostni limit a jsem proti jeho zvysovani z bezpecnostnich duvodu. dal bych nevymyslel nejaky dalsi dobastlovani zakona (uz ted je misty dost neprehlednej) a proste bych trinactku osadil znackou "silnice pro motorova vozidla", ktera je z principu urcena pro kapacitni komunikace s vyloucenim pomalych vozidel. objektivni duvody proti oznaceni jako R podle me nejsou, at si rika kdo chce co chce.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
No já si myslim, že by nebyl problém 100-110 km/h mimo obec, ale to patří do jiné diskuze.banjo píše:OFF TOPIC:
budu oponovat. 90km/h na smerove nedelene komunikaci povazuju jako rozumny rychlostni limit a jsem proti jeho zvysovani z bezpecnostnich duvodu. dal bych nevymyslel nejaky dalsi dobastlovani zakona (uz ted je misty dost neprehlednej) a proste bych trinactku osadil znackou "silnice pro motorova vozidla", ktera je z principu urcena pro kapacitni komunikace s vyloucenim pomalych vozidel. objektivni duvody proti oznaceni jako R podle me nejsou, at si rika kdo chce co chce.
Chtěl bych reagovat na ty slova ohledně toho, že "objektivní důvody proti označení R13 nejsou" - a co doprovodné komunikace? Neznám přesně ty pravidla ohledně doprovodných komunikací D a R, ale z nějaký podobný dálniční diskuze před lety vzešlo, že největším problémem je úsek Chomutov-Most, kde tato silnice je jediná široko daleko. Tak nevím.
Nicméně s vámi souhlasím, že by bylo fajn přeznačit I/13 na R13, ale asi by to chtělo pak ještě doupravit ty některé (asi většinu) připojovacích a odpojovacích pruhů, které jsou velmi krátké, nebo dokonce úplně chybějí.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
jj, omlouvam se, reakci jsem psal jeste nez jsem zjistil, ze byla zalozena ta spravna vlakna:-)Fox Mulder píše: No já si myslim, že by nebyl problém 100-110 km/h mimo obec, ale to patří do jiné diskuze.
no, me prave "chybejici doprovodna komunikace" jako objektivni duvod neprijde, spis jen jako zaminka proc to nejde. uz proto, ze vsude (bez vyjimky) se da najit doprovodna komunikace. v pripade useku chomutov-most by nejrozumnejsi alternativa byla asi II/251 + I/27. je to sice dost krkolomna objizdka, ale zase je otazka, jestli by byla po lepsi doprovodne komunikaci vubec poptavka...Fox Mulder píše: Chtěl bych reagovat na ty slova ohledně toho, že "objektivní důvody proti označení R13 nejsou" - a co doprovodné komunikace? Neznám přesně ty pravidla ohledně doprovodných komunikací D a R, ale z nějaký podobný dálniční diskuze před lety vzešlo, že největším problémem je úsek Chomutov-Most, kde tato silnice je jediná široko daleko. Tak nevím.
kratke nebo chybejici pripojovaky jsou problem, urcite by toto chtelo na I/13 vyresit. ale na R7 je to bohuzel standard, ktery se znacnym drhnutim funguje i ve 130 km/hFox Mulder píše: Nicméně s vámi souhlasím, že by bylo fajn přeznačit I/13 na R13, ale asi by to chtělo pak ještě doupravit ty některé (asi většinu) připojovacích a odpojovacích pruhů, které jsou velmi krátké, nebo dokonce úplně chybějí.
Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)
predem se omlouvam za OT.
na I/13 (pobliz ledvicky elektrarny), R63 a mam pocit, ze i na I/8 u bystran pribyly LED promenne dopravni znacky.zrejme jeste nejsou v provozu. nevite nekdo co to je a proc to tam je?
na I/13 (pobliz ledvicky elektrarny), R63 a mam pocit, ze i na I/8 u bystran pribyly LED promenne dopravni znacky.zrejme jeste nejsou v provozu. nevite nekdo co to je a proc to tam je?
Re: I/13 Kladrubská spojka (jižní obchvat Teplic)
Tak Kladrubská spojka v procesu DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE viz. h[url]ttp://www.dopravnistrategie.cz[/url]/ respektive http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/SEA_MZP129K
vyzněla zcela nepatřičně.
vyzněla zcela nepatřičně.