Dálnice tvoří součást Panevropského koridoru Vb Budapešť - Zagreb - Rijeka a i proto je její začátek na hranicích s Maďarskem, i když byla tato část postavěná jako poslední, protože se zde stavěl most přes řeku Mura.
spoj s Maďarskem .............. 1,35 km ............. 2008 Goričan – Čakovec ............. 16,0 km ............. 1997 Čakovec – Varaždin ............ 15,6 km ............ 1998 Varaždin – Novi Marof ......... 13,65 km ........... 2003 Novi Marof – Breznički Hum ... 9,6 km .............. 2003 Breznički Hum – Komin ......... 12,3 km ............ 2000 Komin – Sveta Helena .......... 10,0 km ............ 1998 Sveta Helena – Popovac ...... 12,4 km ............ 1998 Popovac – Ivanja Reka ......... 6,0 km ............. 1980 1/2 profil, dostavba 2003
Náklady na výstavbu této dálnice dosáhli celkem 4,294 mld. HRK. Na daný čas to v € představovalo 580,315 mil. €. Je to nejlevnější dálnice (v propočtu na 1 km), která se stavěla po roce 1995.
Úseky, které se dostavěli před rokem 2000 jsou již vážně poškozené. Nevím proč, ale povrch je zvlněný, častěji to houpe a skáče. Dokonce jsou zde značky s informacemi o jamách a nerovnostech v délkách 100m až 3 km, kde se dokonce musí snížit rychlost na 100 km/h. Když jsem tudy jel před více jak týdnem, tak vodorovní dopravní značení (VDZ) bylo staré a neobnovené, co pro letní sezónu nepovažuji za normální stav. Bylo zde celkově nejhorší značení ze všech dálnic a silnic, kterými jsem po Chorvatsku jel. Situace se zlepšila co do VDZ již při přejezdu tenhle víkend, i když jsem jel pouze po výjezd Varaždinske Toplice. Co se týká služeb, tak jsou absolutně nedostatečné hlavně na hranicích. I když je tenhle úsek zadarmo, protože první mýtnice se objeví až po dlouhých km, tak úroveň a rozsah služeb a počet stojanů na 1. ČSPH prostě neodpovídá stavu a situaci a další možnost pro zastavení není v časovém dohledu, nemluvě o parametrech, kde se musí jet 100 km/h pro ostřejší klopení zákrut. Je to dle mého názoru nejdrahší dálnice, protože nemá zdaleka tak dobré parametry jako ostatní a paralelní silnice je ve velmi dobrém stavu (z toho asfaltu by se dalo i jíst ), jen bohužel, vplyvem krize chorvatské (rovněž i maďarské, srbské nebo černohorské) menší obce nesvítí ještě ani o 23:30 ... a riziko setkání se s podnapilým člověkem je opravdu reální.
Úseky, které se dostavěli před rokem 2000 jsou již vážně poškozené. Nevím proč, ale povrch je zvlněný, častěji to houpe a skáče. Dokonce jsou zde značky s informacemi o jamách a nerovnostech v délkách 100m až 3 km, kde se dokonce musí snížit rychlost na 100 km/h. Když jsem tudy jel před více jak týdnem, tak vodorovní dopravní značení (VDZ) bylo staré a neobnovené, co pro letní sezónu nepovažuji za normální stav. Bylo zde celkově nejhorší značení ze všech dálnic a silnic, kterými jsem po Chorvatsku jel. Situace se zlepšila co do VDZ již při přejezdu tenhle víkend, i když jsem jel pouze po výjezd Varaždinske Toplice. Co se týká služeb, tak jsou absolutně nedostatečné hlavně na hranicích. I když je tenhle úsek zadarmo, protože první mýtnice se objeví až po dlouhých km, tak úroveň a rozsah služeb a počet stojanů na 1. ČSPH prostě neodpovídá stavu a situaci a další možnost pro zastavení není v časovém dohledu, nemluvě o parametrech, kde se musí jet 100 km/h pro ostřejší klopení zákrut. Je to dle mého názoru nejdrahší dálnice, protože nemá zdaleka tak dobré parametry jako ostatní a paralelní silnice je ve velmi dobrém stavu (z toho asfaltu by se dalo i jíst ), jen bohužel, vplyvem krize chorvatské (rovněž i maďarské, srbské nebo černohorské) menší obce nesvítí ještě ani o 23:30 ... a riziko setkání se s podnapilým člověkem je opravdu reální.
Projeto i v roce 2013. Stav je stejný a dokonce i horší.
1.) úseky s upozorněním na kvalitu vozovky se prodloužili i až na 5 km 2.) na paralelní silnici se nesvítí ještě ani o půlnoci v mnoha obcích
Po cestě tam jsem najížděl až na Varaždinu, po cestě zpátky jsem se odpájel až v Čakovci, ale to jsem neměl dělat.
Čakovec - přestavba hlavní ulice, první obrovské zdržení (cca. 15 min.); komplikace se vůbec dostat přes KO tam, kde byla potřeba Čakovec - modernizace žel. přejezdu, druhé obrovské zdržení (cca. 20 min.); komplikace jesnosměrného provozu na předtím hlavní široké silnici
Stav dálnice nezlepšen. I nadále omezení v řádu km na 100 až 110 km/h čistě pro nerovnost vozovky. Některé úseky s omezením vzhledem na zatáčkovitý terén. Zde mohu odporučit klidně sjezd na paralelní silnici, 110 km/h se tam jet nedá, ale i v sobotu téměř prázdný a vysoce kvalitní tah a hlavně zdarma s téměř nulovým rozdílem časové ztráty oproti dálnici, pokud nejedete vysloveně směrem na Goričan.
Není prozatím peněz pro upgrade vybraných prací na této dálnici, vláda rozhodla, že s rozšířením uzlu Sv. Helena a uzlu Goričan se začne nejdříve v roce 2016.
Na dálnici A4 na 31. km mezi křižovatkami Varaždin a Ludbreg došlo k propadnutí vozovky na obou stranách dálnice. Stalo se tak v rámci výstavby kanalizace pro samosprávu. Jde o 31. km.
Obcházkové trasy:
směr Zagreb - Goričan: Varaždin - D528 - D3 - D2 - D530 - Ludbreg směr Goričan - Zagreb: Ludbreg - D530 - D2 - D3 - D528 - Varaždin
Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.1.2021 22:25:13, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
7.9.2018 22:26:00
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 19974 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A4 (Goričan - Zagreb)
Na dálnici A4 finišují rekonstrukční práce na 2 úsecích a to Sveta Helena - Breznički Hum a Goričan - Varaždin a celkem pak na 40 km. Probíhá tady oprava vozovky v hodnotě 108,3 mil. HRK. V další sezoně se pojede po lepším. Jak jsem i v tématu psal, ta dálnice již tyto investice potřebuje jako sůl. Investici realizuje HAC. Práce jsou od 11/2017, přerušené zimou, poté zas letní sezonou, ale pokud bude dobré počasí, tak se letos již dokončí.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.1.2021 22:25:23, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
25.10.2018 9:51:28
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 19974 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A4 (Goričan - Zagreb)
Koncem minulého roku se zahájilo tendrování rekonstrukci spojnice na HP Goričan. To je jediná větší investice pro tuto dálnici pro celý tento rok. Na jaro se začala tato investiční akce realizovat. Náklady jsou 23,3 mil. HRK bez DPH. Zdemoluje se starý nadjezd, postaví se nový nadjezd, vynoví osvětlení i značení atd. Práce potrvají 16 měsíců.
Příloha:
Kreće-rekonstrukcija-spoja-na-granični-prijelaz-Goričan-6.jpg [ 114.87 KiB | Zobrazeno 15376 krát ]
Práce na HP Goričan nabírají jiný rozměr vzhledem k faktu, že je po letní sezoně. Od 2.9. do 15.11. se zvětšil rozsah rekonstrukce MÚK u HP Goričan a to má za následek i odkloněni trazitní dopravy vedené po dočasné komunikaci s navedením na obcházkovou trasu: Goričan křižovatka- ŽC2026 -DC3- starý GP Goričan.
Cílem rekonstrukce této křižovatky je, aby se dalo na dálnici dostat z každé strany. Bourají se nevyhovující nájezdy a staví se nové. Kromě toho se instaluje nové LED osvětlení, nová signalizace, značení a umožní se využít všechny služby na HP a i v okolí; pohostinství související s cestovním ruchem, ale i službami pro tranzitní dopravu. Má to tedy i přímý hospodářský dopad pro region kolem řeky Mura.
Provoz na HP Goričan je pro osobní dopravu umožněn, pro nákladní platí obcházky.
Zbog radova na GP Goričan tranzitni teretni promet preusmjerava se preko čvora Goričan i dalje obilaznim pravcem na stari GP Goričan (obilazni pravac: čvor Goričan-ŽC2026-DC3-stari GP Goričan).
před tohtoroční letní cestovní sezonou by mělo být hotovo v rámci prací, kterým se tady poslední příspěvky věnuji
Zrušil se starý nadjezd a komplexně zmodernizuje úsek i se silniční spojkou. Doplnilo se LED osvětlení a další prvky. Celková investice činí 24 mil. HRK. Obnoví se i vozovka. Plánuje se i ekodukt. V minulém roce tudy projelo na 5,56 mil. cestujících a dalších 150 tisíc kamionů.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.1.2021 22:26:47, celkově upraveno 1
aktualizace obsahu příspěvku
26.1.2020 18:23:33
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 19974 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A4 (Goričan - Zagreb)
Přečetl jsem celou tému, všechny odkazy a informace platí. Doplním novinku k výše uvedenému a v tématu opsanému mnohokrát:
Dne 29.6.2020 se do provozu dostala nová spojovací silnice k HP Goričan I. Cílem těchto prací bylo odstranit původní stav neúplné MÚK do nového tvaru MÚK. Dále se provedl upgrade služeb a prostorů ke stravování, ubytování jak pro řidiče profesionály, tak pro turisty. Dále se již instalovalo nové LED osvětlení, další signalizace a značení. Hodnota investice byla ve výši 24 mil. HRK a práce provedl Colas a Tegra.
Příloha:
Goričan-4.jpg [ 241.42 KiB | Zobrazeno 7846 krát ]
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru