Rwanda
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Rwanda
Počet obyvatel: cca. 12,7 mil.
Hlavní město: Kigali (cca. 1,1 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.9.2020 15:22:46, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Rwanda je bohužel známá především díky genocidě, která zde proběhla mezi kmeny: Tutsi (vysokými a světlejšími lidmi) a Hutu (malými, tmavými lidmi). Ve Rwandě se měnila moc; postupně od Belgičanů přes Němce, zpátky přes Belgii (přes OSN). Roku 1959 zemřel rwandský panovník a následné drobné střety vyústily v masakr Tutsiů, kteří odpověděli stejně; výsledkem byla silná migrační vlna do sousedních zemí.
Po vyhlášení nezávislosti v roce 1962 pokračovaly násilnosti a vyhánění Tutsiů. V ugandském exilu založené ozbrojené hnutí zahájilo r. 1990 invazi do Rwandy, které se dostalo vojenské podpory z tehdejšího Zairu i z Evropy. Armáda začala vyzbrojovat civilisty a vytvářet milice; do roku 1994 rostl počet obětí násilí, většinou Tutsiů.
V dubnu 1994 bylo u letiště v Kigali sestřeleno letadlo, ve kterém cestovali burundský a rwandský prezident. Během několika hodin vypuklo organizované vraždění Tutsiů a tzv. umírněných Hutu – především inteligence, středních vrstev a těch, kteří se nechtěli podílet na zabíjení. Za necelých 100 dnů byl povražděn téměř milion osob, statisíce lidí uprchly do Zairu, Ugandy, Tanzanie a dalších zemí. Až pak zasáhlo spoločenství.
Od genocidy r. 1994 Rwanda prošla nesnadným, ale v zásadě úspěšným obdobím. Vláda zahájila proces stabilizace a rozvoje státu, ze zahraničí se vracejí uprchlíci. Hospodářský vývoj je jednoznačně příznivý – Rwanda jako jedna z mála zemí subsaharské Afriky dosahuje stabilních ročních přírůstků HDP okolo 10 %. Hlavní město je upravené a bezpečné. Vláda je oceňována ze strany EU za minimální (na africké poměry) zpronevěru rozvojových fondů EU, v zemi je nastolena atmosféra nulové tolerance vůči korupci. Nepřehlédnutelný je cílevědomý přechod od tradiční francouzštiny: obyvatelé hovoří anglicky stejně jako francouzsky, hlavní místní deník je již v angličtině.
Po vyhlášení nezávislosti v roce 1962 pokračovaly násilnosti a vyhánění Tutsiů. V ugandském exilu založené ozbrojené hnutí zahájilo r. 1990 invazi do Rwandy, které se dostalo vojenské podpory z tehdejšího Zairu i z Evropy. Armáda začala vyzbrojovat civilisty a vytvářet milice; do roku 1994 rostl počet obětí násilí, většinou Tutsiů.
V dubnu 1994 bylo u letiště v Kigali sestřeleno letadlo, ve kterém cestovali burundský a rwandský prezident. Během několika hodin vypuklo organizované vraždění Tutsiů a tzv. umírněných Hutu – především inteligence, středních vrstev a těch, kteří se nechtěli podílet na zabíjení. Za necelých 100 dnů byl povražděn téměř milion osob, statisíce lidí uprchly do Zairu, Ugandy, Tanzanie a dalších zemí. Až pak zasáhlo spoločenství.
Od genocidy r. 1994 Rwanda prošla nesnadným, ale v zásadě úspěšným obdobím. Vláda zahájila proces stabilizace a rozvoje státu, ze zahraničí se vracejí uprchlíci. Hospodářský vývoj je jednoznačně příznivý – Rwanda jako jedna z mála zemí subsaharské Afriky dosahuje stabilních ročních přírůstků HDP okolo 10 %. Hlavní město je upravené a bezpečné. Vláda je oceňována ze strany EU za minimální (na africké poměry) zpronevěru rozvojových fondů EU, v zemi je nastolena atmosféra nulové tolerance vůči korupci. Nepřehlédnutelný je cílevědomý přechod od tradiční francouzštiny: obyvatelé hovoří anglicky stejně jako francouzsky, hlavní místní deník je již v angličtině.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
V zemi je cca. 14.200 km silnic, přičemž asi 2.700 km má zpevněný povrch a z nich je 1.200 km ve velmi dobrém stavu. Silnice se poslední roky opravují z mezinárodní pomoci a opravy realizují nadnárodní stavební společnosti; například Strabag.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Několitek fotek z hlavního města
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.9.2020 15:23:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Rwanda je zemí, kde má dopravní policie tu čest vlastnit i prvky pro měření rychlosti. Ovšem mnohem častěji je policie vidět opravdu jen jako dozorní orgán pro dopravu.
Dále přidávám základní silniční mapu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Jeden z největších silničních projektu je výstavba mezinárodní silnice Rwanda – Burundi, na trase Nyamitanga- Ruhwa-Ntendezi- Mwityazo- Karongi. Celková délka činí 273 km, přičemž stavební práce se rozběhli v roce 2010. Stavba je téměř výhradně placená ze zahraniční pomoci pro Rwandu. Náklady na stavbu jsou 146,9 mil. USD. Projekt zahrnuje i výstavbu a obnovu dalších silnic v celkové délce 80 km, co jsou přípojky do okolitých vesnic a měst.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Vláda v 07/2009 spustila projekt v hodnotě 30,8 mil. USD na zpevnění a opravu 36 km silnic v hlavním městě. Projekt byl slavnostně ukončen minulý měsíc. Hlavním partnerem i zhotovitelem byla společnost China Road and Bridge Corporation, přičemž se jednalo o offsetový program za výhody v těžařském sektoru.
Re: Rwanda
"Hlavním partnerem i zhotovitelem byla společnost China Road and Bridge Corporation, přičemž se jednalo o offsetový program za výhody v těžařském sektoru."
moderni zpusob kolonizace a ovladnuti sveta. rusim hodiny anglictiny a presedlam na cinstinu.
moderni zpusob kolonizace a ovladnuti sveta. rusim hodiny anglictiny a presedlam na cinstinu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Poslední větší investice v rámci silniční infrastruktury:
1. Do provozu se v srpnu 2016 dostala 3 km silnice v hlavním měste Kigali kolem Kigali convention center, což je zároveň bypass města. Silnice má parametry 1+1, ale je dostatečně široká. Financování zajištěno státním rozpočtem.
2. V rámci hlavního města Kigali se investuje 72,5 mil. USD (úvěr z čínské EX-IM banky) na upgrade 51,5 km silnice v rámci hlavního města. Informace je z 08/2016: http://www.procurementandlogisticsonlin ... d-upgrade/ .
Konkrétně se jedná o následující seznam výstavby:
-Expansion and upgrading to dual carriage way from City centre roundabout-Muhima-Nyabugogo-Gatsata
-Expansion and upgrade to dual carriage way from Rwandex-Sonatubes-Prince House
-Overlaying and replacing streetlights on Kanogo-Rwandex
-Construction of Kimihurura road network
-Rwandex-Gishushu (Dual carriage)
-Rwandex-Mu myembe (Dual carriage)
-Mu myembe-Kimihurura (Primature) Roundabout (Dual carriage)
-Construction of Nyamirambo-Rebero-Kicukiro (Nyanza) road
-Construction of Nyamirambo-Cyumbati-Gikondo road
-Construction of Kagugu-Batsinda-Nyacyonga road
-Construction of Down town-Yamaha road (dual carriage)
-Construction of Kimisange-Cyumbati road
Práce potrvají 32 měsíců a zrealizuje je čínská společnost China Road and Bridge Corporation.
3. Na podzim 2015 se odevzdala do provozu silnice Kigali - Gatuna. Jde o 77,8 km dlouhou silnici, která spojila hlavní město s Ugandou. Náklady na výstavbu dosáhli 62,156 mil. € a realizace byla možná díky podpoře EU. Výstavba se začala v 01/2012. Jedná se o státní silnici RN3, která je součástí Severní Koridoru, který pokračuje dále na Kampalu a Mombasu. Silnice tvoří 50% vnitřního dovozu do Rwandy a její význam je poté i pro sousední DRK, kam pokračuje další náklad, takže celý ten tah má cca. 1.700 km (Mombasa - Kigali). Do tohoto tahu se investují znační prostředky, takže na její projetí postačuje cca. 27-30 hodin. EU poskytla na projekt 57 mil. €, tedy 92% nákladů. Rehabilitační studii spracovala Rwanda za pomoci grantu z Japonska v roce 2008. Silnice dostala nové podkladové vrstvy, kvalitní betonové podklady a zcela novou asfaltovou vozovku, včetně odvodnění, značení atd. 4. Rwanda vytvořila fond pro údržbu: Rwanda Maintenance Fund: http://www.fer.gov.rw/ , ze kterého nové silnice opravuje a volné peníze směruje do lokálních projektů. Tak se stalo, že třeba i nedávno odevzdali do provozu stavbu Kirogotero Bridge, který postavili na silnici DR28 (Nkuri - Rurembo - Gifunzo) za 5 měsíců s datem zahájení 04/2016. Financování ale kryl i státní rozpočet. Most má vydržet nepřízeň počasí v podobě silných srážek a zajistit dostupnost regionů na služby: školy, obchody atd. Výstavba mostu stála 200 tisíc €. 5. Aktuálně běží tendr na projekt Rehabilitation And Widening Works Of Kagitumba-Kayonza-Rusumo Road In Rwanda. Financování zajišťují: African Development Bank - AfDB | European Union - EU | Japan International Cooperation Agency - JICA. Tento projekt obnáší 3 etapy:
Lot 1: Rehabilitation and Widening of Kagitumb a - Bugaragara - Gabiro road (60km) in two sections: Kagitumba - Bugaragara road (25km) and Bugaragara - Gabiro road (35km), and ancillary works (rehabilitation of six (6) milk collection centers and construction of 10 water boreholes).
Lot 2: Rehabilitation and widening works of Gabiro - Kayonza road (56km) and ancillary works (rehabilitation of four (4) milk collection centers) .
Lot 3: Rehabilitation and W idening works of Kayonza - Rusumo road (92km). For a bidder to be awarded more than one Lot, it shall provide separate equipment s’ and personnel for each Lot.
1. Do provozu se v srpnu 2016 dostala 3 km silnice v hlavním měste Kigali kolem Kigali convention center, což je zároveň bypass města. Silnice má parametry 1+1, ale je dostatečně široká. Financování zajištěno státním rozpočtem.
2. V rámci hlavního města Kigali se investuje 72,5 mil. USD (úvěr z čínské EX-IM banky) na upgrade 51,5 km silnice v rámci hlavního města. Informace je z 08/2016: http://www.procurementandlogisticsonlin ... d-upgrade/ .
Konkrétně se jedná o následující seznam výstavby:
-Expansion and upgrading to dual carriage way from City centre roundabout-Muhima-Nyabugogo-Gatsata
-Expansion and upgrade to dual carriage way from Rwandex-Sonatubes-Prince House
-Overlaying and replacing streetlights on Kanogo-Rwandex
-Construction of Kimihurura road network
-Rwandex-Gishushu (Dual carriage)
-Rwandex-Mu myembe (Dual carriage)
-Mu myembe-Kimihurura (Primature) Roundabout (Dual carriage)
-Construction of Nyamirambo-Rebero-Kicukiro (Nyanza) road
-Construction of Nyamirambo-Cyumbati-Gikondo road
-Construction of Kagugu-Batsinda-Nyacyonga road
-Construction of Down town-Yamaha road (dual carriage)
-Construction of Kimisange-Cyumbati road
Práce potrvají 32 měsíců a zrealizuje je čínská společnost China Road and Bridge Corporation.
3. Na podzim 2015 se odevzdala do provozu silnice Kigali - Gatuna. Jde o 77,8 km dlouhou silnici, která spojila hlavní město s Ugandou. Náklady na výstavbu dosáhli 62,156 mil. € a realizace byla možná díky podpoře EU. Výstavba se začala v 01/2012. Jedná se o státní silnici RN3, která je součástí Severní Koridoru, který pokračuje dále na Kampalu a Mombasu. Silnice tvoří 50% vnitřního dovozu do Rwandy a její význam je poté i pro sousední DRK, kam pokračuje další náklad, takže celý ten tah má cca. 1.700 km (Mombasa - Kigali). Do tohoto tahu se investují znační prostředky, takže na její projetí postačuje cca. 27-30 hodin. EU poskytla na projekt 57 mil. €, tedy 92% nákladů. Rehabilitační studii spracovala Rwanda za pomoci grantu z Japonska v roce 2008. Silnice dostala nové podkladové vrstvy, kvalitní betonové podklady a zcela novou asfaltovou vozovku, včetně odvodnění, značení atd. 4. Rwanda vytvořila fond pro údržbu: Rwanda Maintenance Fund: http://www.fer.gov.rw/ , ze kterého nové silnice opravuje a volné peníze směruje do lokálních projektů. Tak se stalo, že třeba i nedávno odevzdali do provozu stavbu Kirogotero Bridge, který postavili na silnici DR28 (Nkuri - Rurembo - Gifunzo) za 5 měsíců s datem zahájení 04/2016. Financování ale kryl i státní rozpočet. Most má vydržet nepřízeň počasí v podobě silných srážek a zajistit dostupnost regionů na služby: školy, obchody atd. Výstavba mostu stála 200 tisíc €. 5. Aktuálně běží tendr na projekt Rehabilitation And Widening Works Of Kagitumba-Kayonza-Rusumo Road In Rwanda. Financování zajišťují: African Development Bank - AfDB | European Union - EU | Japan International Cooperation Agency - JICA. Tento projekt obnáší 3 etapy:
Lot 1: Rehabilitation and Widening of Kagitumb a - Bugaragara - Gabiro road (60km) in two sections: Kagitumba - Bugaragara road (25km) and Bugaragara - Gabiro road (35km), and ancillary works (rehabilitation of six (6) milk collection centers and construction of 10 water boreholes).
Lot 2: Rehabilitation and widening works of Gabiro - Kayonza road (56km) and ancillary works (rehabilitation of four (4) milk collection centers) .
Lot 3: Rehabilitation and W idening works of Kayonza - Rusumo road (92km). For a bidder to be awarded more than one Lot, it shall provide separate equipment s’ and personnel for each Lot.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
V návaznosti na výše zmíněný bod č.5 informuji, že AFDB poskytne Rwandě úvěr 94 mil. USD na zásadní vylepšení 208 km dlouhé silnice Kagitumba - Kayonza - Rusumo ve východní Rwandě. To je tato trasa, de facto od hranic s Ugandou po hranice s Tanzánii. V souvislosti s tím je nutno dodat, že v Ugandě dojde k zásadnímu zlepšení úseku u hlavního města, kde je již problém nikoliv s kvalitou komunikace, ale s její přetížením, takže AFDB poskytne i 151 mil. USD Ugandě a ta za to postaví rychlostní silnici, více pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 33#p140433 .
Rwanda trpí izolovaností od moře/oceánu, ostatně to i Uganda, ale Rwanda více, takže je snaha budovat a zlepšovat koridory napříč centrální Afrikou a tady tento koridor zásadně zlepší napojenost Rwandy na Tanzánii, čímž si polepší i jih a centrální Uganda. Ta pak zesiluje své budovatelské snahy i směrem na Keňu a zase Jižní Sudán směruje svojí pozornost na Ugandu a Keňu, takže Uganda je jakési centrum a všechna doprava končí v hlavním měste Kampala, kde se musí zrychlit realizace rychlostních silnic a obchvatů. Rwanda je vysloveně závislá na zkvalitnění silničních tahů. A bohužel její západní soused je obrovská překážka pro jakýkoliv rozvoj. Zvláštností zde je to, že tento koridor nejde přes hlavní město Rwandy, Kigali. S tím zase souvisí výše zmíněný bod č.3, který se již zrealizoval a právě i odlehčí budoucí opravený tah zde popsaný, protože kdo bude mít cstu do Kigali, tak pojede v rámci Rwandy a částečně i v Ugandě již jinudy. Ty tahy se přelínají, ale neformuje je Rwanda, ale ekonomické instituty (banky a fondy) a Rwanda se tomu přizpůsobuje. I Tanzánie si polepší a to hlavně regiony kolem jezera, které jsou relativně odříznuté od hlavního města a pobřežní linie.
Rwanda trpí izolovaností od moře/oceánu, ostatně to i Uganda, ale Rwanda více, takže je snaha budovat a zlepšovat koridory napříč centrální Afrikou a tady tento koridor zásadně zlepší napojenost Rwandy na Tanzánii, čímž si polepší i jih a centrální Uganda. Ta pak zesiluje své budovatelské snahy i směrem na Keňu a zase Jižní Sudán směruje svojí pozornost na Ugandu a Keňu, takže Uganda je jakési centrum a všechna doprava končí v hlavním měste Kampala, kde se musí zrychlit realizace rychlostních silnic a obchvatů. Rwanda je vysloveně závislá na zkvalitnění silničních tahů. A bohužel její západní soused je obrovská překážka pro jakýkoliv rozvoj. Zvláštností zde je to, že tento koridor nejde přes hlavní město Rwandy, Kigali. S tím zase souvisí výše zmíněný bod č.3, který se již zrealizoval a právě i odlehčí budoucí opravený tah zde popsaný, protože kdo bude mít cstu do Kigali, tak pojede v rámci Rwandy a částečně i v Ugandě již jinudy. Ty tahy se přelínají, ale neformuje je Rwanda, ale ekonomické instituty (banky a fondy) a Rwanda se tomu přizpůsobuje. I Tanzánie si polepší a to hlavně regiony kolem jezera, které jsou relativně odříznuté od hlavního města a pobřežní linie.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Rwanda pokračuje v investicích do hlavních silničních tahů s cílem zlepšit jejich celkovou únostnost, technický stav a bezpečnost
- A US$89.7 million finance package from the World Bank will pay for the construction of a new highway in Rwanda. The project calls for the construction of a 66.5km highway, which forms part of a larger plan to build a 117 km route from Ngoma to Nyanza.
Funding worth $65 million will be provided by the Japan International Cooperation Agency (JICA). The Ngoma to Nyanza road project is itself part of a much wider plan to improve transport connections right across East and Central Africa.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Rwanda přestaví důležité silniční spojení a to díky grantu z Číny ve výši 42 mil. USD. Peníze půjdou na 10 km úsek silnice Kigali - Masaka, ležící východně od Kigali. Zásadně se tak zlepší cestování tímto směrem a zesilní se růst hospodářství v oblasti. Po novém 4-pruh.
Zdroj: https://www.newtimes.co.rw/news/rwanda- ... -expansion
Zdroj: https://www.newtimes.co.rw/news/rwanda- ... -expansion
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Tak jsem podíval po více než jednom roce na tento stát , provedl pár kontrol linek, aktualizoval pár údajů, kde se tak stalo, tam je o tom zmínka. Více méně Rwanda má své hlavní tahy v dobrém sjízdném stavu a postupně je v poměrně dlouhých úsecích přestavuje: rozšiřuje je, zesilňuje podloží a používá lepší asfalt. Základní snahou je zlepšení silničního spojení na Ugandu, protože ta bude mít aneb již má prakticky opravdu kvalitní dopravní spojení na Keni, což je rozhodující pro přístav v Mombasa a tedy dovoz a vývoz tovaru a rozvoj ekonomiky.
Z hlediska mezinárodní logistiky ta situace vypadá takhle: Prakticky to kopíruje mapu v tématu. Ale jde o to, že tyhle červené tahy jsou maximální priorita a když se podíváte v tématu na to co se rekonstruuje a upgraduje a i na ten fakt jaké jsou možnosti napojení na sousední státy, proč je nejdůležiejší právě ta Uganda, ovšem Rwanda má opravdu kvalitní napojení na všechny své sousedy, čeho taky sousední země využívají.
Všechno důležité co se v silniční dopravě děje zastřesuje ministerstvo infrastruktury, to vypracovává dopravní sektorovou politiku. Všechny ty hlavní tahy jsou vhodné i pro těžkou nákladní dopravu a tím, že Kigali jakožto hlavní město je propojeno s provinciemi a zároveň i sousedními státy, tak ačkoliv je Rwanda vnitrozemský stát, tak těží právě z kvality své silniční sítě.
Rwanda je i z hlediska bezpečnosti silničního provozu, ale i celkové bezpečnosti (jízda v noci atp.) na tom i z hlediska Afriky velmi dobře, pouze hraniční pásmo s DRK má snížené hodnocení tohoto parametru a všeobecně se nedoporučuje jízda mimo hlavních tahů tady v tomto prostoru v noci aneb si je potřebné sehnat někoho kdo to tady dobře zná.
Státní silnice, mají označení RN a je nutno poznamenat že jsou jak zpevněné asfaltem tak taky štěrkové. Což je běžný stav v mnoha státech světa, že stát se stará o silnice v různé kvalitě, ale je celková vize, že všechny budou zpevněné. Provincie resp. regiony totižto nemají dost peněz na údržbu takových silnic a tím by utrpěla kvalita spojení na regiony.
Rwanda zahájila mimo upgradů silnic taky mostní program, což je taky něco v rámci Afriky málo vidět. Mnoho mostů mimo měst se nanovo staví. Takže když kdysi most byl průjezdný pro 1 nákladní vozidlo v 1 směru, tak dnes jsou to klasické široké mosty, které unesou provoz v obou směrech. Problémem jsou mosty v rámci zastavaných území, kde přetrvávají dopravní omezení. Jednoduše řečeno, je problém jednak postavit "vedle" starýho nový most, protože často není kde a není snadné zahájit rekonstrukce stávajících bez existujících variant obcházek. Proto se často spíš různě zpevňují a spíš se na nich limituje provoz, což samozřejmě způsobuje stejně kolony.
Teď v tomto měsíci se fyzicky dokončil upgrade 53 km dlouhé silnice Huye - Kitabi. Po dokončení prací se pozvedne jak možnost pro cestovní ruch tak taky se zrychlí růst agro sektoru. V Kitabi je závod na pěstování čaje. Práce jdou přes agenturu Rwanda Transport Development Agency a realizuje je čínská firma CRBC. Kontrakt se podepsal v roce 2017, ale vlastně se zahájil jen administrativní proces. Na financování se kromě místní vlády podílejí: Arab Bank for Economic Development in Africa (BADEA), OPEC Fund for International Development (OFID) a the Saudi Fund for Development. (SFD). Úvěr je domluven na 30 let s odkladem 10 let, s úrokem 1% ročně. Celkové práce vyjdou na v propočtu 30 mil. USD. Odevzdání do provozu se plánuje na 10/2020. Projekt tím ještě nekončí, teď se budou ještě sázet stromy a keře, upravovat terén atp. Infrastruktura se tady ponímá celkově. Třeba pro rok 2024 se počítá s kompletní elektrifikací státu.
Z hlediska mezinárodní logistiky ta situace vypadá takhle: Prakticky to kopíruje mapu v tématu. Ale jde o to, že tyhle červené tahy jsou maximální priorita a když se podíváte v tématu na to co se rekonstruuje a upgraduje a i na ten fakt jaké jsou možnosti napojení na sousední státy, proč je nejdůležiejší právě ta Uganda, ovšem Rwanda má opravdu kvalitní napojení na všechny své sousedy, čeho taky sousední země využívají.
Všechno důležité co se v silniční dopravě děje zastřesuje ministerstvo infrastruktury, to vypracovává dopravní sektorovou politiku. Všechny ty hlavní tahy jsou vhodné i pro těžkou nákladní dopravu a tím, že Kigali jakožto hlavní město je propojeno s provinciemi a zároveň i sousedními státy, tak ačkoliv je Rwanda vnitrozemský stát, tak těží právě z kvality své silniční sítě.
Rwanda je i z hlediska bezpečnosti silničního provozu, ale i celkové bezpečnosti (jízda v noci atp.) na tom i z hlediska Afriky velmi dobře, pouze hraniční pásmo s DRK má snížené hodnocení tohoto parametru a všeobecně se nedoporučuje jízda mimo hlavních tahů tady v tomto prostoru v noci aneb si je potřebné sehnat někoho kdo to tady dobře zná.
Státní silnice, mají označení RN a je nutno poznamenat že jsou jak zpevněné asfaltem tak taky štěrkové. Což je běžný stav v mnoha státech světa, že stát se stará o silnice v různé kvalitě, ale je celková vize, že všechny budou zpevněné. Provincie resp. regiony totižto nemají dost peněz na údržbu takových silnic a tím by utrpěla kvalita spojení na regiony.
Rwanda zahájila mimo upgradů silnic taky mostní program, což je taky něco v rámci Afriky málo vidět. Mnoho mostů mimo měst se nanovo staví. Takže když kdysi most byl průjezdný pro 1 nákladní vozidlo v 1 směru, tak dnes jsou to klasické široké mosty, které unesou provoz v obou směrech. Problémem jsou mosty v rámci zastavaných území, kde přetrvávají dopravní omezení. Jednoduše řečeno, je problém jednak postavit "vedle" starýho nový most, protože často není kde a není snadné zahájit rekonstrukce stávajících bez existujících variant obcházek. Proto se často spíš různě zpevňují a spíš se na nich limituje provoz, což samozřejmě způsobuje stejně kolony.
Teď v tomto měsíci se fyzicky dokončil upgrade 53 km dlouhé silnice Huye - Kitabi. Po dokončení prací se pozvedne jak možnost pro cestovní ruch tak taky se zrychlí růst agro sektoru. V Kitabi je závod na pěstování čaje. Práce jdou přes agenturu Rwanda Transport Development Agency a realizuje je čínská firma CRBC. Kontrakt se podepsal v roce 2017, ale vlastně se zahájil jen administrativní proces. Na financování se kromě místní vlády podílejí: Arab Bank for Economic Development in Africa (BADEA), OPEC Fund for International Development (OFID) a the Saudi Fund for Development. (SFD). Úvěr je domluven na 30 let s odkladem 10 let, s úrokem 1% ročně. Celkové práce vyjdou na v propočtu 30 mil. USD. Odevzdání do provozu se plánuje na 10/2020. Projekt tím ještě nekončí, teď se budou ještě sázet stromy a keře, upravovat terén atp. Infrastruktura se tady ponímá celkově. Třeba pro rok 2024 se počítá s kompletní elektrifikací státu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rwanda
Milionové město Kigali si má zásadně dopravně polepšit. První lvl již má za sebou: zkapacitnění silnic, zpevnění sirších bloků a semafory. Po novém se připravují 4- pruhy a flyovery v rámci křižovatek, čímž se město dekongestuje.
More four-lane roads, 43 flyovers planned for Kigali
https://www.newtimes.co.rw/news/more-fo ... ned-kigali
Do roku 2024 se postaví/zmodernizuje na 216 km silnic a postaví se 43 nadjezdů na křižovatkách. Postupně v 6 etapách. V první se začne s prvníma 34 km.
More four-lane roads, 43 flyovers planned for Kigali
https://www.newtimes.co.rw/news/more-fo ... ned-kigali
Do roku 2024 se postaví/zmodernizuje na 216 km silnic a postaví se 43 nadjezdů na křižovatkách. Postupně v 6 etapách. V první se začne s prvníma 34 km.