Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle
Jak je to ve skutečnosti s rozlišováním kategorií komunikací v Praze? Nevím kde, ale viděl jsem info, že v Praze se komunikace nerozlišují dle kategorií. Přijde mi, že je v tom nějaký guláš, protože fyzicky jsou některé komunikace značeny (I/6, I/8, I/12, II/240, II/599, II/610, ...) a některé ne. Případně jsou některé komunikce někde značeny, někde ne.
I na mapě ŘSD je to nějak zmatené, některé komunikce se na hranici hl.m. mění v jiné (I/2 na II/333), některé končí (II/240, II/605, II/608, II/610) a některé vedou i v Praze (I/4, I/8, II/100, II/241, II/600, atd.), pak je tu MO stále značen, jako R29.
Do toho všeho ještě víše zmíněný zmatek se značením v reálu. Když mi někdo objasní skutečnost, budu mu vděčný . Díky.
I na mapě ŘSD je to nějak zmatené, některé komunikce se na hranici hl.m. mění v jiné (I/2 na II/333), některé končí (II/240, II/605, II/608, II/610) a některé vedou i v Praze (I/4, I/8, II/100, II/241, II/600, atd.), pak je tu MO stále značen, jako R29.
Do toho všeho ještě víše zmíněný zmatek se značením v reálu. Když mi někdo objasní skutečnost, budu mu vděčný . Díky.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Značení komunikací v Praze
Pár let zpátky se Praha rozhodla že silnice na svém území čísly značit nebude. Tzn. veškeré ty 333ky a 29ky a podobné jsou už minulostí, ostatně I/29 je už dlouho mezi Pískem a Táborem. Pokud na té mapě ŘSD nějaká čísla pořád jsou, tak je to relikt minulosti.
Můj osobní pohled na věc je takový, že číselné značení výrazně pomáhá v orientaci řidiče a je to škoda, že to zmizelo, nicméně ten starý systém byl dost těžkopádný v kombinaci s přecpanými značkami, kdy se všude po Praze značí v podstatě všechny hlavní výpadové cíle. Ideální je to tak jak je to vidět na 5.května u Pankráce, tam je jen BRNO a (Městský okruh), myšleno tak že pod tím MO jsou schovány ostatní cíle a Brno je cíl pro navazující výpadovku, snad to takhle jednou bude všude...
Můj osobní pohled na věc je takový, že číselné značení výrazně pomáhá v orientaci řidiče a je to škoda, že to zmizelo, nicméně ten starý systém byl dost těžkopádný v kombinaci s přecpanými značkami, kdy se všude po Praze značí v podstatě všechny hlavní výpadové cíle. Ideální je to tak jak je to vidět na 5.května u Pankráce, tam je jen BRNO a (Městský okruh), myšleno tak že pod tím MO jsou schovány ostatní cíle a Brno je cíl pro navazující výpadovku, snad to takhle jednou bude všude...
Re: Značení komunikací v Praze
Osobně bych si tipl, že čísla budou na mapě Prahy až do zprovoznění R1. Zatím tyto komunikace suplují Pražský okruh, tedy ne všechny, ale velká část z nich. II/243 zase bude začínat na R1, takže taky to souvisí s R1.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Značení komunikací v Praze
Díky za vysvětlení. Pro oficiální neznačení se rozhodla pouze Praha, nebo i jiná města? Na Jižní spojce před múk Braník od východu je sjezd značn, jako II/103. Teda doufám, že jsem dobře viděl. Přitom II/103 vede v JČ. Je to víceméně pouze zajímavost.
Re: Značení komunikací v Praze
Ta II/103 by tam už měla být zamodřená, alespoň při jízdě od Smíchova tomu tak je.
Jinak toto je specifikum pouze Prahy, v ostatních městech se silnice I., II. i III. třídy značí jak jsme zvyklí. Samozřejmě pak má každé město i své místní komunikace.
V Praze jsou po novu místními komunikacemi vlastně všechny a spravuje je TSK, to byl jeden z hlavních důvodů proč k tomu to převodu došlo: Jednodušší majetková správa celé komunikační sítě.
Jinak toto je specifikum pouze Prahy, v ostatních městech se silnice I., II. i III. třídy značí jak jsme zvyklí. Samozřejmě pak má každé město i své místní komunikace.
V Praze jsou po novu místními komunikacemi vlastně všechny a spravuje je TSK, to byl jeden z hlavních důvodů proč k tomu to převodu došlo: Jednodušší majetková správa celé komunikační sítě.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Značení komunikací v Praze
Všimnul jsem si dalších pozustatků značení silnic v Praze. Před jednou křižovatkou na ulici K Barrandovu od R1 je směr k MO značen, jako I/29. Při jízdě od Holyně je zase ulice k Barrandovu (směr k R1) značen, jako II/600.
Re: Značení komunikací v Praze
No, pokud vím, tak současné trendy ve vztahu urbanismu a dopravy jsou takové, aby průjezdy městem byly pro řidiče co nejméně čitelné (aby zkrátka nebyli motivováni přes město jezdit), takže do budoucna by měl být značen jen okruh R1, vnitřní MO, možná hlavní radiály mezi mezi nimi a ostatní komunikace, které nejsou součástí tohoto základního systému by měly být nečitelné. Řidič, když se podívá do mapy, by prostě měl vidět jen okruhy a vše uvnitř by mělo působit zmatkem a nepřehledností. A docela to funguje (zkušenosti ze západních zemí)
Re: Značení komunikací v Praze
Myslím, že v éře navigací je tohle passé. Podívejte se někdy, kolik aut uvnitř "svítí".
Království a půl princezny za 511.
Re: Značení komunikací v Praze
Naopak, je to čistě věc mapy v navigaci. Pokud vše uvnitř MO bude v mapě jako městská komunikace s rychlostí 40 km/hod., navigace sama vás povede po okruhu.Bobek píše:Myslím, že v éře navigací je tohle passé. Podívejte se někdy, kolik aut uvnitř "svítí".
Re: Značení komunikací v Praze
No jistě, mě šlo hlavně o to, že je celkem jedno, jestli se cesta jmenuje R1, D0, R0, RO, II/123456 nebo BFMLPSVZ666. Asi jsem to tam přilepil poněkud nešťastně.
Království a půl princezny za 511.
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R1
Zákazové značky pro kamiony v Praze řada řidičů často nevidí
Praha - Policisté v Praze pokutují a odklánějí řidiče kamionů, kteří si ještě nezvykli na to, že už nesmějí jezdit na Jižní spojku a Barrandovský most. Řidiči tvrdí, že zákazovou značku neviděli a nevědí proto, že nemůžou jezdit, jak byli zvyklí. Policie připouští, že značení v souvislosti s novým obchvatem metropole není dostatečné.
http://www.ct24.cz/doprava/102418-zakaz ... to-nevidi/
Praha - Policisté v Praze pokutují a odklánějí řidiče kamionů, kteří si ještě nezvykli na to, že už nesmějí jezdit na Jižní spojku a Barrandovský most. Řidiči tvrdí, že zákazovou značku neviděli a nevědí proto, že nemůžou jezdit, jak byli zvyklí. Policie připouští, že značení v souvislosti s novým obchvatem metropole není dostatečné.
http://www.ct24.cz/doprava/102418-zakaz ... to-nevidi/
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R1
Už změnili před odbočením z D1 na Spořilovskou to svislé značení? Tedy aby z hlavní trasy D1 byly dva pruhy na Centrum a pravý na ten tranzit Ústí, HK? Možná je to ve "Spořilovském masakru", ale k tomu se dnes nedostanu, tak sorry, jestli už bylo řešeno/odpovězeno.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R1
Zajímalo by mě, jestli pro 12t zůstala dostupná Strakonická až na Smíchov. V bývalém Lihovaru parkovalo dost kamionů, po těch zákazech na Jižní spojce je to asi jediná možná přístupová cesta.
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R1
tam je taky zákaz
ale řeší to dopravní obsluha, ne?
ale řeší to dopravní obsluha, ne?
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R1
Právě mě zarazilo, že pokud je tam zákaz, tak proč jsou na Strakonické směrem na barrandovskou radiálu značky s šipkou zákaz vjezdu nad 12t (rovně nejsou). To pak nedává smysl, když tam to 12t vozidlo nemá kudy vjet.kasme píše:tam je taky zákaz
ale řeší to dopravní obsluha, ne?
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R1
ve středu nad D1 beze změnymartini píše:Už změnili před odbočením z D1 na Spořilovskou to svislé značení? Tedy aby z hlavní trasy D1 byly dva pruhy na Centrum a pravý na ten tranzit Ústí, HK? Možná je to ve "Spořilovském masakru", ale k tomu se dnes nedostanu, tak sorry, jestli už bylo řešeno/odpovězeno.
foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 1.JPG.html
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R1
Nevim jak vypadá svislé značení v kolektoru, ale většina šoférů je asi z přešipkování vytrslá, včera přede mnou vpravo dva brzdili a blikali na zebře, když zjistili že pravej už nejede na spořilovskou spojku ale dolu na světla. Já to naštěstí prohlíd včas a schoval se za kamion v levym. Tam je to taky na plechy co nejdřív.
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R
Tak po nějaký době jsem se projel s kamionem po JS. Vezl jsem něco ze Štěrbohol do ulice Pod Kotlářkou a druhý den zpět. Cesta tam byla jasná. Všude zákazy takže jsem jel po okruhu. Na Plzeňský byl zákaz nad 12t mimo dopravní obsluhy takže cesta pro mě volná. Druhý den jsem vyjel a dal jsem se doleva na centrum. Žádný zákaz tam nebyl. Ulice Vrchlického ok. Tunely Mrázovka i Zlíchovský ok. Barrandovský most ok a hned za nim zákaz. Musel jsem tedy sjet do Modřanské. Na centrum 6t na Modřany nic. Hned na další křižovatce odbočka na JS bez zákazu. Najel jsem a pokračoval na Štěrboholy.
Ten zákaz za barranďákem mi přišel dost dementní. Když už člověk do nějaký zákazový oblasti musí vjet, tak by měl mít možnost opustit ji po kapacitní komunikaci a ne že je řidič vyhnán do místn´ho provozu
Ten zákaz za barranďákem mi přišel dost dementní. Když už člověk do nějaký zákazový oblasti musí vjet, tak by měl mít možnost opustit ji po kapacitní komunikaci a ne že je řidič vyhnán do místn´ho provozu
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R
To je zajímavé. Kamionem nejezdím, ale když jsem jel do zákazu jako dopravní obsluha, tak jsem považoval za samozřejmost vyjet ven nějakou rozumnou cestou (asi jako kdyby zákaz vjezdu byla zóna - když už musím dovnitř, tak na mě ty další zákazy vjezdu neplatí). Ale naštěstí mě policie nezastavila.
Jezdit ze Štěrbohol na Kotlářku po okruhu je také moc pěkné. To je tak 3x delší, ne?
Jezdit ze Štěrbohol na Kotlářku po okruhu je také moc pěkné. To je tak 3x delší, ne?
Re: Změny dopravního značení v souvislosti se zprovozněním R
A ani zpět to nebylo přímou cestou
Re: Úkazy na českých silnicích
Bohužel jen další krok v prosazování trendu, že v Praze nic jiného než pražské cíle neexistuje.kasme píše:"cedule u Let. tunelu s "uličními" cíli
celkový pohled http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 7.JPG.html
dříve (ale přeškrtané) http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
Re: Úkazy na českých silnicích
Však pro tranzitéry bude vespod Blanka, ne?
Re: Úkazy na českých silnicích
hadam, ze dneska uz nikdo nejede do velkeho mesta, ktere nezna, bez gps navigace. a ti, co to znaji, na cedule nekoukaji. tedy - ja bych tyhle cedule zrusil uplne?