Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

kuba-km
Příspěvky: 2
Registrován: 16.3.2009 23:52:54
Bydliště: Kroměříž

Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od kuba-km »

Dálnice A1 je strategická dopravní tepna celé země. V provozu jsou A1 po Ploče, tedy celkem je v provozu cca. 480 km. :arrow:
A1.JPG
A1.JPG (108.01 KiB) Zobrazeno 28870 x
*je čistě v rámci vnitrozemí
*spájí dvě největší města, hlavní město Zagreb a druhé největší město Split
*je to mj. nejdelší dálnice v zemi: po dostavbě bude mít dle zakončení 550-555 km
*největší část byla dokončená v letech 2001-2008
*nacházejí se na ní dva nejdelší dálniční tunely v zemi: Mala Kapela a Sv. Rok

Samozřejmě, že této dálnici bude věnována náležitá pozornost. :idea:


Dále k vysvětlení obsahu tohoto příspěvku. Dnem 29.7.2010 se začala přestavba základní kostry fóra Chorvatsko, kdy přecházíme z čistě župního systému na systém kombinace dle dálnic (a župy dle zájmu), čím došlo k přesunu některých příspěvků na vytvoření nových témat a tedy uživatel kuba-km se stal de facto autorem této témy. Já jsem jí doplnil o základní obsah (úvod). Ovšem aby se zachovala diskuze, text jeho příspěvku je zde k dispozici i nadále.

Diaľničiar
:arrow:
Diaľničiar píše:Na A1 sa otvoria druhé tunelové rúry na tuneloch Mala Kapela a Sveti Rok.
Znáte přesné datum kdy to bude :?:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 16:34:13, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chorvatsko

Příspěvek od Diaľničiar »

kuba-km píše:
Diaľničiar píše:Na A1 sa otvoria druhé tunelové rúry na tuneloch Mala Kapela a Sveti Rok.
Znáte přesné datum kdy to bude :?:
30.6.2009 budou obě roury v provozu 8-)

A mimo to, už jsou nové roury v provozu :shock:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:44:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chorvatsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunely Mala Kapela a Sveti Rok jsou již v převádzke na obě tunelové roury. :P

Stalo se tak o 1 měsíc dřív, než bylo plánováno. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chorvatsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Mala Kapela je nejdelším tunelem na chorvatské dálnici A1, z které je již 399 km otevřených pro motoristy a krokem otevření druhého tubusu obou tunelů (+Sv. Rok) je celá dálnice na plní profil.

Tunel Mala Kapela: Pravá roura je dlouhá 5780m a levá 5821m. Stavební práce se začali v roku 2002 a 06/2005 se jako první otevřela pravá roura. Levá byla ovšem vyrazená a až do roku 2008 se na levé dělali práce na portálech, tedy nikdy se zde stavební práce nezastavili. Je úspěch chorvatské dopravní politiky a stavebnictví v zemi, že Chorvati dokázali ve svích povojnových podmínkách za 8 let postavit 2 tunelové roury delší jak 5 km. 8-)

Levá roura tunela Sveti Rok je dlouhá 5679m a pravá 5670m. Výstavba se rozběhla již v roce 1993, za války (1990-1995) :o , a v 06/2003 byla spuštěná pravá roura.

V tunelech byla obojsměrná přemávka s max. rychlostí 80 km/h, což se nyní mění a rychlost se zvyšuje na 100 km/h. :P

Již odzvonilo kolonám, které v létě v pátky a soboty přesahovali 10 km, někdy dokonce téměr 15 km. :o ... Již také není důvod přecházet kvůli tomu na vedlejší silnici. :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Chorvatsko

Příspěvek od martin »

Diaľničiar píše:Levá roura tunela Sveti Rok je dlouhá 5679m a pravá 5670m. Výstavba se rozběhla již v roce 1993, za války (1990-1995) :o , a v 06/2003 byla spuštěná pravá roura.
To byla docela frajeřina, když oblast Zadaru byla pod kontrolou Srbů 8-)
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Chorvatsko

Příspěvek od elrondecuba »

Sice je to území BiH, ale týká se to dálnice Zagreb - Split. Rozestavěný a již nikdy nedokončený úsek někdy z druhé poloviny 20. století. Těleso pokračuje pár kilometrů na jih.

ZDE JE ODKAZ
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Šibenicko-kninská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice A1 blízko Šibeniku:
v pozadí je pohoří Trtar, kde vyrostla největší větrná elektrárna v zemi
v pozadí je pohoří Trtar, kde vyrostla největší větrná elektrárna v zemi
Trtar.jpg (69.21 KiB) Zobrazeno 33754 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Státní HAC vypsal soutěž na vypracování projektové dokumentace na úsek A1 Ravča-Ploče (od km cca 93+000 do km 98+500); konkrétně na část s tunelem Šubir.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:48:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

A1 Ravča-Ploče se sice staví pomaleji, ale staví se :arrow:

Viadukt Šare
Viadukt Šare má délku 600 m.
Viadukt Šare má délku 600 m.
are.jpg (149.61 KiB) Zobrazeno 34123 x
Viadukt Kokorići
Viadukt Kokorići má délku 1380 m a je nejdelším objektem na úseku.
Viadukt Kokorići má délku 1380 m a je nejdelším objektem na úseku.
Kokorići.jpg (144.64 KiB) Zobrazeno 34122 x
Kokorići 2.jpg
Kokorići 2.jpg (123.68 KiB) Zobrazeno 34121 x
Kokorići 3.jpg
Kokorići 3.jpg (132.04 KiB) Zobrazeno 34118 x
Viadukt Lučka
Viadukt Lučka má délku 390 a 360 m.
Viadukt Lučka má délku 390 a 360 m.
Lučka.jpg (120.18 KiB) Zobrazeno 34120 x
Viadukt Veliki Prolog
Viadukt Veliki Prolog má délku  630 a 570 m.
Viadukt Veliki Prolog má délku 630 a 570 m.
Veliki Prolog.jpg (137.53 KiB) Zobrazeno 34120 x
Na úseku budou také 2 tunely: tunel Umac (495 m) a tunel Šubir (962 a 825 m).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa

Příspěvek od mapman »

Martin Němec píše:Několik obrázků z úseku Ravča-Ploče.Údajně má být příští rok hotovo.
04.JPG
04.JPG (101.71 KiB) Zobrazeno 33816 x
05.JPG
05.JPG (82.47 KiB) Zobrazeno 33821 x
06.JPG
06.JPG (93.71 KiB) Zobrazeno 33829 x
07.JPG
07.JPG (110.42 KiB) Zobrazeno 33832 x
08.JPG
08.JPG (74.75 KiB) Zobrazeno 33822 x
09.JPG
09.JPG (93.47 KiB) Zobrazeno 33821 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Split - Dubrovnik)

Příspěvek od Diaľničiar »

Letos jde na novou výstavbu A1 na jihu 520 mil. HRK. Konkrétně na stavbu plného profilu na úsek při Ravči a dalších 10 mil. HRK se našlo na projektové dokumentace části Osojnik-Doli.

Stavební část dálnice A1 při Ravči se ukončí do počátku sezóny 2011 a dálnice do Ploče se otevře začátkem sezóny 2012. Další práce na dálnici směrem na Dubrovnik se rozdělí na 2 úseky: Ploče-MÚK Pelješac a Osojnik-Doli. Stavět se začne po roce 2012, kdy se snad již vyřeší financování dluhů státního monopolu rozvoje dálniční sítě, HAC.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici A1 mezi Záhřebem a Karlovacem a dále mezi Zadarem a Splitem se tvořili v sobotu i neděli dlouhé kolony, které přes den spůsobovali až 8h časové prodlevy; všechny instituce (včetně auto-motoklubů) odporučili, aby ti, co mohou ať využijí staré silnice, které se dali sice v kolonách, ale v pohodě projet. :idea:

I přes fakt, že tunely Sv. Rok a Mala Kapela jsou na 2 tunelové roury, tvořili se před nimi dluhší kolony. Na provoz na dálnici A1 byla tenhle víkend zapojená nejen dopravní (dálniční) policie, ale rovněž i posilněné hlídky (hlavně na odpočívkách) a nasazené byli i vrtulníky na monitoring toku dopravy.

Kolony na mýtnici Lučko (Záhřeb) dosáhli rekordní časové lhůty (vybavení jednoho vozidla); nepomohlo ani rozšíření mýtnice.

Chorvatské úřady alespoň uklidnili řidiče, že velmi podobná situace je i v sousedních zemích a přes rádio žádali o trpělivost.

Mimořádná byla i situace mezi Splitem a Ploče, kde se staví dálnice A10, na které se má letos kousek otevřít a vzhledem k tomu je i dálnice zatížená stavebními stroji.

Na vypracování výnosů z mýtnic (dle koncesionářů) se čeká.

Můj názor: a teď si představme, že by tam ta dálnice ani nebyla :o ... se jezdilo 16-20h, ... takže sice teď to bylo téměř 12-15h, ovšem nikdo nerozkázal Němcům, aby se tuto sobotu zvedli a jeli k Stredozemí. :jidlo: Pozitivum je, že servisní služby A1 jeli naplno. :ok: Negativum bych viděl v té výstavbě A10. :ko:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já hlavní negativum vidím v tom středověkém systému mýtnic, které zcela popírají smysl dálnice - to jest
urychlit přesun. :kladivo:
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Diaľničiar »

Martine, ovšem fakta: síť musí mýt mýto - to jde vybrat jen přes mýtnice aneb elektronicky. Vy jste proti elektronické formě (Velký bratr) a co ti zbylo ? Mýtnice ... i když i přes ně dá jet rychleji (místní to využijí) přes kartu ENC.

Dále, dálnice urychlí přesun. Nedá se to zajistit, když jde dálnicí za 24h přes 60 tis. aut, na to totiž není prostor ... ale jinak je kdyby platilo co ty píšeš, tak je lepší jít kdykoliv po jiných silnicích ... opravdu je těch 15 min. (na Zagreb-Split) v běžný den ? Já myslím, že to opravdu není zdržání ... oproti jiným možnostem přesunu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Obyčejná papírová známka - fertig, porád s tím mýtem. ;)
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Diaľničiar »

Mé zkušenosti z tohoto a předchozího víkendu na mýtnici Záhřeb-Lučko (přechod z A1 na A3 od Splitu) :arrow:

*4 km před mýtnicí (cestarina) jsou 2 možnosti: pruhy pro placení v hotovosti, 2 pruhy "no cash"
*3 km před mýtnící se tyto možnosti reálně rozdvojí na 2+2 oddělené svodidly (v sobotu zde stojí dálničář, kteří usměrňuje ty, co nerozumí možnostem ... (no cash = platba platební kartou nebo kartou ENC)

Já jsem 1. krát šel "no cash" (MPR zde 100 km/h), čekal jsem celkem asi 15 min., protože bylo 13:00 a kolona vozidel stála ještě před možností rozdvojení. Těch 15 min. se rovná cca. 1 km kolony. Pak jsem jel plynule, včetně placení kartou, které trvalo déle než placení v hotovosti, ale jenom o pár vteřin. Vozidel sem směrujících je minimum (platil jsem sám :o ).

Druhýkrát jsem šel standardním placením, protože jsem se chtěl zbavit HRK. Bylo 12:30, když jsem dojel do kolony a do 13:27 jsem se posouval, než jsem zaplatil. :idea: Kolona byla necelých 4 km dlouhá. Když jsem jel kolem placení "no cash", které je paralelně, ale svodidly oddělené, bylo úplně prázdné. I samotní cestarina Lučko se rozšířila, co do počtu výběrčích míst, ... z druhé strany (směr Split) byli v provozu pouze 3 výběrčí místa a stálo tam do 5 aut v každém místě.

Co potěšilo bylo, že pracovníci rozdávali grátis 0,5l vody na počet lidí ve vozidle + nějaký film pro turisty na DVD.

...

Dále přidám zkušenosti, že v soboty je v sezóně problémem jet v úsecích s tunelama Mala Kapela a Sv. Rok i těch 100 km/h. :x Evropané nevědí jezdit, ... neumějí se zařadit, i když neumí jet 130 km/h a tvoří se tak kolony v oboch směrech (jde o úseky se stoupáním a třemi jízdními pruhy). Pak nastává situace, že pravý jízdní pruh je mírně rychlejší a dělají se myšičky z pravého do levého a zpátky. :roll:

V tunelech je pak MPR 100 km/h, ovšem jelo se mezi 9:00 a 11:00 (obě soboty) do 80 km/h.

...

Nejnovější úseky od Splitu na jih (Šestanovac, Dugopolje) jsou v perfektním stavu (povrch, značení, info systém).

...

V soboty nepostačují ČSPH na části Split-Karlovac. Nejvíc jsou vytížené OMV (pro kvalitu služeb) a INA (opravdu nízký počet stojanů). Na PHM jsem já osobně čekal 20-40 min. Když nechce řidič riskovat jetí pod 1/4 nádrže, tak se někde načerpat musí a interval ČSPH na 40 km je prostě slabý. ČSPH fungovali všechny. Stav WC výborný, až na ČSPH Crobenz (je jenom jedna na celé A1).

...

Pravidelně se zde vyskytují policejní hlídky na motorkách. Osobně jsem viděl, jak těsně přede mnou BMW M5 odchytilo piráty a to dva najednou a bez jakéhokoliv spůsobení chaosu. Odstavili je na rozšířeném místě u středových svodidel. Jinak jsem jel v rozpětí 80-155 km/h a i když za mnou projelo policejní auto s majáčkem (nikoliv civilní), neřešilo zjevně přestupky tohoto rozpětí.

...

Na středových svodidlech obě soboty je pokaždé 5-6 míst, kde jsou převalené a bohužel tuto sobotu 14.8. se zde stala skoro ráno i vážná dopravní nehoda, kdy šofér autobusu dostal mikrospánek a svodidla přerazil. Když já jel kolem, byla zde kolona 1 km (informace o ní na infopanelech 7 km), dálničáři zde již pouze umetali štěrk. Převalené místa jsou vidět všem: na úsecích je přenosné dopravní značení s MPR 100 km/h a pak je vidět dopravní kužele u svodidel. Minulý týden zahynuli 2 lidé.

...

Celkový dojem z dálnice A1: dobrý. Na to, že jsem jel pouze o nejvytíženějších dnech v roce, tak Chorvati vědí, co dělat a jak to dělat a policie nedělá zbytečné problémy (mohli by vybírat vesele stovky HRK za rychlost), ale urychluje provoz a pokutuje pouze neukázněné řidiče. Problematický až neuralgický je nyní bod: Záhřeb, Lučko, kde se tvoří kolony i přes pracovní týden; v letní sezóne se pak pouze prodlužují nad 10 km, co jsou ovšem minima (statisticky na dny v roce).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Diaľničiar »

Jo, a abych nezapomněl. Problémy s větrem neskončili ani dostavěním mega staveb "anti-air system", které se v úseku Mala Kapela - Sv. Rok realizovalo v letech 2005-2008. Já když jsem jel před více jak týdnem, tak zde byl zákaz pro auta nad 7,5t :o z důvodu větra a i moje vozidlo mělo co dělat, infopanely sice hlásili MPR 60 km/h a já zvládal 70 km/h ;) rovněž jako s některými třáslo i na cca. 50 km/h, poslední nejvyšší bod na daném úseku směrem na Split hlásil infopanel 40 km/h :shock: (to jsem ještě kvůli větru nikdy neviděl nejenže né na A1, ale nikde ve světě) a tam jsem jel 37 km/h a mohu říct, že volant se mi třásl a doslova i moje auto s náporem větra bojovalo. Robustní Mercedes přede mnou přejížděl i z pruhu do pruhu. Dálnici pak dokonce (vím z rádia) na 1h a 20 min. uzavřeli, protože nějaké dodávky skončili ve svodidlech.

Tohle bych tedy nepodceňoval. Celkově ty infopanely na A1 někdy "klamou", když na nich svítí MPR 100 km/h kvůli dešti, který již byl a vozovka je suchá anebo má být a nakonec ani není. To je spůsobené nedostatkem měračů počasí. Ale když svítí MPR pod 80 km/h (tedy 60-40) z důvodů kolony/nehody/větru, tak je dobré to respektovat alespoň zpomalením z původní rychlosti. :kladivo:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od dd »

Diaľničiar píše:Odstavili je na rozšířeném místě u středových svodidel.
U středových svodidel :shock: ??

Jinak já tam jednou jel a velký kus dálnice včetně tunelů byl kvůli větru zavřený úplně. Objíždět to po starých silničkách bylo nic moc.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, u středových svodidel. Tam jsou 2-3 místa, které jsou při středových svodidlech mnohem širší a policie to zde využívá k takovým akcím. Jinak slouží na úplně jiné účely (bezpečnostní pro manevrování velikých záchranních strojů a jako nouzové využití pro leteckou dopravu).

Co se týká toho větru, Chorvaté již neplánují další investice, takže situace se nezlepší a úseky se budou uzavírat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od martin »

Dovolil bych si hrubě nesouhlasit, že policie ví, co má dělat. Když jsme byli před dvěma léty v Chorvatsku, foukala toho času velice silně Bora. Při zpáteční cestě od Splitu na Záhřeb byla dokonce dálnice v úseku Maslenica-Sveti Rok uzavřena úplně. Nejenže na ZPI několik km před uzavírkou nebyla ani jedna informace, že je dálnice uzavřená (naprosto neskutečné!), ale policie u jediné cesty na Záhřeb stála jak trvdé y a dál pouštěla jenom osobní auta. My, s obytným přívěsem, jsme byli ponecháni napospas osudu a milý turisto, na Záhřeb se dostaň kudy chceš. Žádná organizace dopravy, žádné objízdné trasy. Na Jadranské magistrále byl zákaz vjezdům pro nákladní automobily, vydali jsme se tedy po ní doufaje, že se za Senjem dostaneme na dálnici. Omyl, po pár km jsme dojeli skupinu podobně zoufalých turistů s obytnými automobily a přívěsy, které kvůli zákazu vjezdu a závoře na silnici nemohli jet dál. Některá osobní auta z vesela jezdila dál. Všichni byli zoufalí, policie nikde, informace žádné. Kde je uzavírka, jak dlouho, nikdo z nás nic nevědel. Silnice úzká, šance, že se na ní otočí auto s přívěsem, byla mizivá. Nakonec jsme museli vzít reflexky, vysílačky, zablokovat silnici, vycouvat a otočit. Já jsem o několik stovek metrů od nebezpečného konce zastavené kolony informoval ostatní to málo, co jsme se dozvěděli od ostatních. Vraceli jsme se hluboko ke Splitu a do vnitrozemí se dostali tam. Kdyby byla informace o uzavírce uvedená na ZPI již za Splitem, mohli všichni bez problémů sjet dříve a ušetřit si tyto anabáze, když už to policie a v HAC takto nezvládli.

Takže můj dojem z Chorvatska rozhodně není růžový a v případě problémů čekejte všechno, jenom ne civilizovanou zemi klasického západního pojetí.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Diaľničiar »

Martine: Správně ale říkáte, že to bylo před dvěma léty. Já tam jezdím hodně často (asi 10x do roka od roku 2001) a poslední roky se situace hodně zlepšila.

Zde jde o dva parametry: organizace kompetencí (jedna věc je pracovník obsluhy v řídícím středisku, druhá věc je dálniční policie) a další je reální vybavení technologických prvků. V roce 2005 zde bylo 9 meteo- zařízení, nyní je jich tam 26, ... tedy je to i o tem.

A pak nakonec i já, jel jsem naposledy 40 km/h, házelo to i se mnou a prvně v životě jsem jel 37 km/h po poloprázdní dálnici ... bohužel, tak je to postavěné a s tím vetrem je tam na vrcholku hor problém. Po 10 min. mé jízdy se dálnice uzavřela. Tedy zřejmě byl na to důvod.

Ale vzhledem k faktu, že tuto sezónu jsem tudy jel pouze v soboty, kdy jsou špičky a dálnice má o 10:30 překročené kapacity, tak vím, čo říkám, že organizace práce a činnost (nejen) policie byla na velmi dobré úrovni. To se nedá říct třeba o slovenské D2, na které o 20:10 prodávala skupinka cikánů kradnuté zboží a to je první kontakt turistu/cizince se Slovenskem od Maďarska. A co je vámi pojmenované západné pojetí ? Myslíte snad situace, kdy se srazí 100 vozidel na sledovatělém povrchu ? :D Protože dálničáři nemají kapacity a nedostatečně rychle úsek uzavřou ? Příklady z Německa, Francie a Británie. Nebo co tedy ? Nizozemie a Belgie ? To opravdu chcete srovnávat takové země s balkánskou zemí, která je 15 let po válce ?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)

Příspěvek od Honda »

Video ze stavby Ravča - Ploče ,jen by to chtělo český komentář.
http://www.youtube.com/watch?v=A0EJ0iJelCc
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn

Příspěvek od Honda »

Ravča - Vrgora E65 termín otevření:

Vijadukt Gradina 630 m open 06/2011 E65
Tunel Umac 495m open 06/2011 E65
Vijadukt Crip 210m open 06/2011 E65
Sare Vijadukt 600 m open 06/2011 E65
Vijadukt Kokorići 1,38 tisíce m open 06/2011 E65
Vijadukt Paklina 150 m open 06/2011 E65
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:48:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn

Příspěvek od Honda »

Úterý, 18.ledna 2011
Kalmeta: Ravča - Vrgorac se otevírá 1.Června 2011
Ministr moře, dopravy a infrastruktury Božidar Kalmeta po pracovním obědě s představiteli Vrgorska řekl, že dálnice Ravča - Vrgorac se pravděpodobně otevře 1 . Června letošního roku.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:48:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn

Příspěvek od Honda »

Chorvatské dálnice: Uzel Vrgorac se otevírá prvního Července
Chorvatské silnice potvrdily, že provoz 11 km dlouhé dálnice Ravča-Vrgorac bude spuštěn do 1. Července.
Zatím není rozhodnuto, zda se oficiálně otevřena 29. Června na svátek sv. Petra a Pavla, patrona Vrgorac, nebo 30 Června, v den zahájení festivalu "s Tinou ve Vrgorac", akce se koná pod záštitou předsedy vlády a prezidenta republiky.

Řidiči zaplatí o pár centů vyšší mýtné: čtyři kategorie sazeb:
1kategorie - 4 kuna
2 kategorie - 6 kuna
3kategorie - 9 kuna
4kategorie - 14 kuna
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:53:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“