Protihlukový tunel v Hradci Králové
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové - Fotogalerie
No nevím, jestli bych se chtěl dívat z okna do nějakého špinavého protihlukového tunelu. Viz 9. fotka. To bych to raději oželel a měl lepší výhled. A čekal na dostavbu R35.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
Nevím proč už tedy naplánují v Hradci nějaký podobný okruh jako bude mít Praha nebo Brno..
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
zřejmě proto, že už asi 30 let takový okruh HK má a ty fotky jsou právě z jedné jeho části. Okruh sice nemá mimoúrovňové paramtry, jako to, co se staví v Praze a Brně, ale je to alespoň směrově nedělný čtyřpruh, který, alespoň podle mých zkušeností kapacitně dostačuje a městem se dá rozumně projet od Jičína k Brnu či na Šumperk i ve špičce. HK má totiž necelých 100 tis. obyv., zatímco Brno, které je mu z obou druhých jmenovaných měst nejblíž má aktuálně 370 tis. obyv.
Jinak podle územního plánu HK se plánují i různé dílčí obchvaty, např. severem i jihem od D11 kolem města na východ, ale zřejmě se neplánuje realizace v blízké době.
Jinak podle územního plánu HK se plánují i různé dílčí obchvaty, např. severem i jihem od D11 kolem města na východ, ale zřejmě se neplánuje realizace v blízké době.
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
Jo, Kotasova architektura je krásná, ale bohužel náklady na údržbu jsou asi mnohem vyšší, neb je to samé sklo a to vyžaduje pravidelné mytí. Také bych o to bydlet za tou zaprasenou skleněnou zdí nestál, to snad radši ten hluk. Otázka, jak moc se o to bude ŘSD starat, ale zdá se, že by to mohli umývat co týden.
Jinak co se týče urbanisticko dopravního řešení v HK, je jedním z nejlepších u nás. Až bude D11 a R35, bude vše opravdu ok a jak zmíněno, postavili to už před více než 30 lety. Holt když někdo myslí nadčasově...
Jinak co se týče urbanisticko dopravního řešení v HK, je jedním z nejlepších u nás. Až bude D11 a R35, bude vše opravdu ok a jak zmíněno, postavili to už před více než 30 lety. Holt když někdo myslí nadčasově...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
Prostě Gočar se nezapře, už ve 30. letech navrhl tuto koncepci.martini píše:Jo, Kotasova architektura je krásná, ale bohužel náklady na údržbu jsou asi mnohem vyšší, neb je to samé sklo a to vyžaduje pravidelné mytí. Také bych o to bydlet za tou zaprasenou skleněnou zdí nestál, to snad radši ten hluk. Otázka, jak moc se o to bude ŘSD starat, ale zdá se, že by to mohli umývat co týden.
Jinak co se týče urbanisticko dopravního řešení v HK, je jedním z nejlepších u nás. Až bude D11 a R35, bude vše opravdu ok a jak zmíněno, postavili to už před více než 30 lety. Holt když někdo myslí nadčasově...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
ono "za Gočára" se v HK postavilo prakticky celé předměstí od historického centra k nádraží, které působí urbanisticky vyvýženým dojmem - jedna výrazná široká třída, překvapivě se jmenuje Gočárova a dokonce je tam náměstí (Masarykovo), které je jakýmsi alternativním centrem města. Dokonce jsou okolo něho pěší zóny.
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
Thomas: To vím, že HK má okruh a že se jedná konkrétně o okruh ale měl jsem na mysli to, že ty parametry mohli být lepší. Nejlepší úseky tohoto okruhu jsou zdřejmě na jihu, protože nevedou zástavbou a ještě tam plánují nějaké změny... Kolem zástavby by to mohlo být řešeno alespoň šetrněji k zastavěnosti území. Ta estakáda mi tam opravdu nepasuje.
Sice pochybuji, že by to dnes někdo předělával na tuto variantu... : http://www.mapy.cz/#x=136324416@y=13640 ... 4+384-5760
Ale byla by určitě lepší a zbourat by se muselo akorát minimum domů a jedna fabrika. Na dnešní poměry možná zbytečné ale do budoucna určitě ano. HK má potenciál se dále rozšiřovat.
Sice pochybuji, že by to dnes někdo předělával na tuto variantu... : http://www.mapy.cz/#x=136324416@y=13640 ... 4+384-5760
Ale byla by určitě lepší a zbourat by se muselo akorát minimum domů a jedna fabrika. Na dnešní poměry možná zbytečné ale do budoucna určitě ano. HK má potenciál se dále rozšiřovat.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
No me se to zda trosku zbytecne bourat tolik domu, zas tak spatne to tam neni, mozna do budoucna jak pises, ale i tomu moc neverimFlakY` píše:Thomas: To vím, že HK má okruh a že se jedná konkrétně o okruh ale měl jsem na mysli to, že ty parametry mohli být lepší. Nejlepší úseky tohoto okruhu jsou zdřejmě na jihu, protože nevedou zástavbou a ještě tam plánují nějaké změny... Kolem zástavby by to mohlo být řešeno alespoň šetrněji k zastavěnosti území. Ta estakáda mi tam opravdu nepasuje.
Sice pochybuji, že by to dnes někdo předělával na tuto variantu... : http://www.mapy.cz/#x=136324416@y=13640 ... 4+384-5760
Ale byla by určitě lepší a zbourat by se muselo akorát minimum domů a jedna fabrika. Na dnešní poměry možná zbytečné ale do budoucna určitě ano. HK má potenciál se dále rozšiřovat.
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
ten "tunel" opravdu stačí. HK sice určitý potenciál pro růst má, ale není centrem "velkého" kraje, protože mu ve východních Čechách konkurují prakticky stejně velké Pardubice. do 30 let se to město může zvětšit z dnešních 100 tis. tak na max. 140 tis. a i na to bude tento spoj stačit.
To už by bylo lepší, tento krátký úsek zakopat pod zem, než bourat.
To už by bylo lepší, tento krátký úsek zakopat pod zem, než bourat.
Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové
Problem je v tom, ze nadjezd pres Pospisilovu tridu byl postaven nekdy na prelomu 70. a 80. let a uz tenkrat tam mel ten protihlukovy tunel byt. Bohuzel se to nestalo a tak veskera tranzitni doprava mestem byla vedena po nezkouladovanem nadjezdu a teprve pohruzka hygieniku, ze se tam proste nebude jezdit vedla RSD k vybudovani tohoto tunelu.
Navic diky Gocarovi nebyl problem s vedenim okruhu mestem protoze ty ulice pro nej byly vlastne uz pripraveny (Strelecka i Okruzni).
Navic diky Gocarovi nebyl problem s vedenim okruhu mestem protoze ty ulice pro nej byly vlastne uz pripraveny (Strelecka i Okruzni).