Původní kategorie a postup rozšířování

Bělotín – Frýdek-Místek – Český Těšín
Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Mario píše:Když se má vozovka rozšiřovat na každé straně o 75cm, bude se to dělat tak, že se rozšíří dálnice jen z jedné strany o 1,5m stejně jak tomu bude u R48?
Kde tomu tak bude u R48? :o
R48 -> D48 se podařilo!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já si toho u té R48 taky právě nejsem vědom, jedině kde vám kde se to odklání od osy tak je úsek od MÚK Rychaltice po Motorest, ale to je defacto novostavba.
Jo a pak ještě na obchvatu Příbora se posunuje osa, tak jestli nemyslel Mário tohle.
R48 -> D48 se podařilo!
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Mario »

Tak nevím jak to vypadá u D1, ale u R48 mi přijde jako nesmysl kopat a navážet zeminu z obou stran, když na jedné straně už je odvodnění, terénní úpravy, zeleň, svodidla - vše hotovo. Stejně se musí horní vrstva dát pryč, protože se tam bude dávat CB kryt a dávat uprostřed svodidla... Takže myslím, že nějaké posunutí osy by nemělo nikomu vadit. Rozhodně by to mělo být i levnější a v průběhu navážky by mohl být provoz veden jako 2+1.

Četl jsem to na dalnice-silnice.cz, tak snad jsem to pochopil správně..

"Stavba začíná za MÚK Bělotín-východ. Odtud je vedena v trase původní silnice, která bude rozšířena vpravo. Následuje MÚK Dub se silnicí III/44018 (osmička)...."

Stejně tak by to asi šlo i u D1, když se bude dávat komplet nový povrch a nejen dobetonovávat metrový pruh...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Lenny »

Kategorie S 15,0 byla stavěna trochu jinak. Původně to měl být dvoupruh s jízdními pruhy širokými 3,75 m a s odstavnými 2,75 m, atd. Taková široká silnice s širokými odstavnými pruhy. Po vyčerpání kapacity dvoupruhu měla být silnice dostavěna na čtyřpruh tak, že při dostavbě by se jeden odstavný pruh + nezpevněná krajnice využili jako střední dělící pás a byly dostavěny vnitřní a vnější vodící proužek, 2 jízdní pruhy a zpevněná a nězpevněná krajnice.

R48 se bude rozšiřovat:
- vpravo
- vlevo
- oboustranně
vždy závisí na konkrétních podmínkách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pravda, jsem si neuvědomil, že původně to byly jen dva pruhy s odstavnými.
R48 -> D48 se podařilo!
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

kategorie S15,0,S16,5

Příspěvek od Michel »

návaznost na tuto diskuzi
Lenny píše: Kategorie S 15,0 byla stavěna trochu jinak. Původně to měl být dvoupruh s jízdními pruhy širokými 3,75 m a s odstavnými 2,75 m, atd. Taková široká silnice s širokými odstavnými pruhy. Po vyčerpání kapacity dvoupruhu měla být silnice dostavěna na čtyřpruh tak, že při dostavbě by se jeden odstavný pruh + nezpevněná krajnice využili jako střední dělící pás a byly dostavěny vnitřní a vnější vodící proužek, 2 jízdní pruhy a zpevněná a nězpevněná krajnice.
Tak to je opravdu velká škoda, že se to tak u R48 neudělalo a místo dostavby dalších dvou pruhů se po vyčerpání kapacity jenom přemalovala na 4x3,5 m nebo jak vlastně :(

A byl vůbec někdy nějaký úsek R48 kdy nalajnovaný, tak jak píšete? (2x3,75 jízdní + 2x2,75 odstavný) A nebo se to stavělo S15,0 rovnou s tím, že to bude čtyřpruh?

A jak je to s kategorií S16,5 - to je taky nějaký přemalovaný hybrid nebo to byl dřív podle norem regulérní čtyřpruh?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: kategorie S15,0,S16,5

Příspěvek od Lenny »

Michel píše:Tak to je opravdu velká škoda, že se to tak u R48 neudělalo a místo dostavby dalších dvou pruhů se po vyčerpání kapacity jenom přemalovala na 4x3,5 m nebo jak vlastně

A byl vůbec někdy nějaký úsek R48 kdy nalajnovaný, tak jak píšete? (2x3,75 jízdní + 2x2,75 odstavný) A nebo se to stavělo S15,0 rovnou s tím, že to bude čtyřpruh?

A jak je to s kategorií S16,5 - to je taky nějaký přemalovaný hybrid nebo to byl dřív podle norem regulérní čtyřpruh?
Ničím to zatím podložné nemám, ale domnívám se, že R48 byla značena rovnou jako čtyřpruh. Např. ve vzorovém příčném profilu z roku 1973 je S 15,0 dvoupruh, v 80. letech už je čtyřpruh.

Např. stavba 004 Přípojka silnice I/3 Mirošovice - Benešov je postavena s volnou šířkou 14 m. (Bližší kategorie se mi nepodařila zjistit, mám za to, že to byla S 15,0.) Tato stavba byla nalajnovaná jako dvoupruh

S 16,5 vznikla později jako náhrada za S 15,0, která odstranila některé nedostatky S 15,0.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: kategorie S15,0,S16,5

Příspěvek od Mario »

Tak od mostu s R56 smer rychaltice je dvoupruh s sirokymi odstavnymi pruhy, ve kterych parkuji mistni jelikoz je to v obci mezi domky
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: kategorie S15,0,S16,5

Příspěvek od pp21 »

Já pamatuju akorát když šel do provozu obchvat Příbora a ještě nějaký kousek Paláčov - Stará Jičín a obojí šlo do provozu rovnou ja 4pruh.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od martini »

Taky v MÚK s I/35 je navržena R48 v úplně nové trase. V podstatě se domnívám, že z původní silnice toho bohužel bude využito méně než by šlo...

Pozn. následuje přesun.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od Michel »

Aha, děkuji všem za odpovědi :)

Tak to potom vypadá, že se opravdu stavěl rovnou čtyřpruh S15,0, jen aby se ušetřilo... :roll:

I když ty úseky, které uvádí Petr Pokorný vlastně šly do provozu skoro jako úplně poslední z celého neděleného čtyřpruhu (na přelomu 80/90 let). Tak teď by to chtělo najít nějakého pamětníka, který si pamatuje zprovoznění staveb Bělotín - Polom (1976) a Nový Jičín - Příbor (1972-3) :D aby nám řekl, jak to bylo nalajnované. (Data zprovoznění čerpána z http://dalnice-silnice.cz/R/R48.htm)

>Mario: Jj, máte pravdu, díky, že jste to připomněl, toho si taky vždycky všimnu, že i když se I/48 na výjezdu z Frýdku směrem na Rychaltice zužuje na dvoupruh, je pořád tak široká, že by se tam dal vyznačit čtyřpruh, dokonce to je vidět i na letecké mapě :)

>martini: díky za přesun :)
Na druhou stranu občas se taky ze stávající silnice využívá víc než by bylo zdrávo - třeba estakádu v Novém Jičíně bych daleko radši viděl přestavěnou (zvlášť když je hned za ní (směr FM) MÚK), i když je to asi celkem nereálné a hlavně nákladné... A ostatně R6 přes Ohři vypadá podobně.
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od Mario »

OK, a když se tedy bude R48 rozšiřovat vpravo, vlevo nebo oboustranně podle místních podmínek, bude to stejně tak prováděno i s D1, nebo tam zachovají tu osu se svodidly a rozšíří to oboustranně?
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od pp21 »

Mario píše:OK, a když se tedy bude R48 rozšiřovat vpravo, vlevo nebo oboustranně podle místních podmínek, bude to stejně tak prováděno i s D1, nebo tam zachovají tu osu se svodidly a rozšíří to oboustranně?
Tak znovu ;o)

D1 se dle dnešních předpokladů bude rozšiřovat 2x. Jednou o necelý metr a pak následně na šestipruh. Vždy zůstane zachována osa dálnice a bude se vždy rozšiřovat do stran. Drobnou vyjímky asi budou kolem některých mostů, které se budou přistavovat vedle (např. Šmejkalka).

R48 se bude přestavovat v podstatě komplet. Většinou to bude ve stopě stávající silnice. Někde se rozšíří doleva, někde doprava, někde na obě strany. Bude se ale předělávat i příčný dklon, takže v případě R48 nepůjde ani tak o rozšíření, jako spíš o kompletní přestavbu.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od FlakY` »

Mě by spíše zajímalo jestli dojde k rozšíření silnice za Místkem směrem do Rychaltic k napojení na nové Rko.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ne, provizorní napojení stavby R48 Rychaltice - F-M na stávající komunikaci před Místkem bude pouze dvoupruhové.
Přílohy
napojeni.JPG
napojeni.JPG (47.8 KiB) Zobrazeno 27588 x
R48 -> D48 se podařilo!
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od Jarda Š. »

FlakY` píše:Mě by spíše zajímalo jestli dojde k rozšíření silnice za Místkem směrem do Rychaltic k napojení na nové Rko.
To bude vyřešeno až vybudováním stavby F.-M. obchvat, zatím tam bude jen dvoupruhové provizorium (viz plánek od Martina z Ostravy).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Příspěvek od Lenny »

V oblasti MÚK Palačovská spojka nebylo možné dodržet parametry směrových oblouků pro návrhovou rychlost, proto bylo přistoupeno k dílčí přeložce. Dále tam bylo území limitováno zářezem u Vysoké.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D48“