(OT) MHD - koncepce, plány
(OT) MHD - koncepce, plány
Jenže na "snad jednou" se nedá už moc dlouho čekat, takže snaha využít případnýho uvolnění BM k preferenci MHD je celkem jasná. Bohužel u trasy D se projektanti zasekli na bezradnosti z technologie a dalšim přivaděči do centra, kterej víceméně kopíruje C, místo aby řešil vztah na sever a východ jinudy než přes Muzeum-Florenc .. okružní E nejspíš nebude nikdy, zato expresbus Kačerov-Anděl je prej na spadnutí.
Ona je bohužel celá koncepce metra v Praze naprosto zpackaná, už od toho že neni přestup aspoň dvou linek pod nádražim a je vedle uzel Muzeum, kde byla následně moudře zrušena návaznost na povrchovku. Další rána byla politický ohnutí severního C (mělo vést do Bohnic) východně do polí, čimž vyžralo prostor plánovanýmu konci D via Flora-Ohrada-Palmovka a skoro se potkalo s trasou B, teď to dodělaj tou chalupoidou do Motola (kde se zase skoro potká s B do Zličína, zatimco jinde obrovský oblasti zůstanou plonk) a déčko jako účelová doprava slepou uličkou do Palladia tomu dá ránu z milosti .. škoda toho města.
Ona je bohužel celá koncepce metra v Praze naprosto zpackaná, už od toho že neni přestup aspoň dvou linek pod nádražim a je vedle uzel Muzeum, kde byla následně moudře zrušena návaznost na povrchovku. Další rána byla politický ohnutí severního C (mělo vést do Bohnic) východně do polí, čimž vyžralo prostor plánovanýmu konci D via Flora-Ohrada-Palmovka a skoro se potkalo s trasou B, teď to dodělaj tou chalupoidou do Motola (kde se zase skoro potká s B do Zličína, zatimco jinde obrovský oblasti zůstanou plonk) a déčko jako účelová doprava slepou uličkou do Palladia tomu dá ránu z milosti .. škoda toho města.
Re: Barrandovský most
Pod nádražím se snad bude křížit s C trasa D, další směrování na NR je mnohem účelnější, než megalomanský projekt na Prosek (v poslední verzi nikoli via Flora - Ohrada - Palmovka, ale via Nákl.nádr.Žižkov - Chmelnice - nádraží Libeň - Vysočanská), navíc může jednou pokračovat na Letnou a do Bohnic. Podle jednoho experta ze SŽDC, se kterým jsem se o tom bavil, by byla ta původní "klikatina" přes HN příliš málo centrická. Dost mě to štve, bydlím u Chmelnice, ale zní to logicky. Céčko se do Bohnic zvažovalo takovou "chalupoidou" (konečná měla být stejně v Ďáblicích), ale odpískalo se to už za bolševika, později to opravdu zprasili na Prosek a Letňany, jenže kdyby tam čekali na déčko, tak ho tam mají někdy kolem roku 2050. Aspoň tam máte kousek metra na té tangentě . Chalupoida do Motola je na hlavu, doufám, že bude pokračovat do Řep, kde metro celkem chybí. K ukojení svého lokálpatriotismu jsem vymyslel ještě jednu dostatečně centrickou trasu (asi neokružní E): Chmelnice ( ) - Žižkov - NM - IP - KN - alternativně AN nebo Újezd a Strahov - oboje s možností pokračování směrem na Petřiny a letiště.jonáš píše:...Ona je bohužel celá koncepce metra v Praze naprosto zpackaná...
Re: Barrandovský most
No jistě že to byla chalupoida, ale přece jen o něco logičtější než je to zasyslený teď .. tim totiž Bohnice vypadly ze hry docela. Protože kopat to přes Letnou a Stromovku pro pejskaře a už třetim tunelem pod řekou do Troje /sotva stovky metrů od sebe/ se nemůže vyplatit nikdy. Dostanou tramvaj, možná 2050.
http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg
A jakej má smysl vykřížit u nádraží trasu, která je na jednu stranu slepej šturc a na druhou vede převážně stejnym směrem, na to muj potenciál nestačí. No, Chmelnici holt mít nebudete
http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg
A jakej má smysl vykřížit u nádraží trasu, která je na jednu stranu slepej šturc a na druhou vede převážně stejnym směrem, na to muj potenciál nestačí. No, Chmelnici holt mít nebudete
Re: Barrandovský most
Někde jsem slyšel, že kvůli opravě Nuselského mostu, aby bylo alternativní spojení metrem. Ale to se mi zdá hodně na hlavu, stavět metro jenom kvůli tomu. I když pražský magistrát dovede vymyslet blbostí..
OT - metro
Smysl to má ten, že to umožní přestup na ostatní trasy - ten šturc na B, a křížení na C v centru. D má obsluhovat hlavně oblast od Kačerova na jih. Pokud by vedla tou variantou 87, nebo pozdější verzí se stanicí na východě HN a dál na Žižkov, všichni, co by chtěli jet do centra, pokračovat B směr Palmovka nebo C na sever, by přestoupili na C už na Pankráci. Tím by se C nijak neulehčilo, to už by se mohla realizovat rovnou původní varianta jih D = C1 (odbočka C z Pankráce).jonáš píše:A jakej má smysl vykřížit u nádraží trasu, která je na jednu stranu slepej šturc a na druhou vede převážně stejnym směrem, na to muj potenciál nestačí. No, Chmelnici holt mít nebudete
Trasa přes Žižkov na Vysočanskou byla za komančů vymyšlena proto, že Žižkov se měl zbourat, postavit tam velké sídliště, no a z něj navážet dělníky do Vysočan a Libně. To dnes nemá smysl, navíc D na Žižkově by vedlo jen na A, opět bez rozumných možností přestupu, takže současná tram 9 by byla mnohem užitečnější. Sice je D 87 hezká tangenta, ale tangenta bez odpovídajících radiál je špatné řešení. Víc na metrowebu, tam se D probírá už hodně dlouho.
Ne kvůli tomu, ale je dobré s tím počítat. D se staví proto, že chybí obsluha oblasti na jih od Kačerova a C je přetížené. Až se bude opravovat Nuselák, mělo by být schopno pobrat většinu zátěže, protože jih se 150000 lidmi jinak nic neodveze. Nezapomeňte, že to nepůjde ani náhradními busy, protože magistrála taky nebude.dd píše:Někde jsem slyšel, že kvůli opravě Nuselského mostu, aby bylo alternativní spojení metrem. Ale to se mi zdá hodně na hlavu, stavět metro jenom kvůli tomu. I když pražský magistrát dovede vymyslet blbostí..
Re: Barrandovský most
Pokud se kdy metro D dostane z NR na Letnou a dále na sever tak už ne tunelem, ale spíš nad povrchem se zastávkami Stromovka a ZOO tak, aby se dalo rozumně stoupat nahoru na sídliště. Stavět tady další tunel je donebevolající nesmysl, to je jasnéjonáš píše:Protože kopat to přes Letnou a Stromovku pro pejskaře a už třetim tunelem pod řekou do Troje /sotva stovky metrů od sebe/ se nemůže vyplatit nikdy. Dostanou tramvaj, možná 2050.
Re: Barrandovský most
Tak ty by mne ukrutně zajímalo, jak to projde přes památkáře (zámek Troja a usedlost Rybáře)...mapman píše: Pokud se kdy metro D dostane z NR na Letnou a dále na sever tak už ne tunelem, ale spíš nad povrchem se zastávkami Stromovka a ZOO tak, aby se dalo rozumně stoupat nahoru na sídliště. Stavět tady další tunel je donebevolající nesmysl, to je jasné
Variantu krtka D do Bohnic jsem někdy v minulosti již na káčku nastřeloval a počítal s velmi hluboko postavenými stanicemi (ještě je tam údolí v Čimicích za cvokárnou a Drahaň, pokud by D někdo uvažoval s možností stavět dál).
Zpátky ke světlům na barranďáku...
Re: Barrandovský most
Se nám to OT o metru nějak rozjelo , možná by to už stálo za přesun na samostatné téma.
Re: Barrandovský most
To je tak když jedna paní povídala pokud si to povídání dobře pamatuju, tak to šlo cestou nízkého mostu, který nahrazoval současný pěší most mezi Císařským ostrovem a Trojou, jehož součástí byly i nové pěší a cyklistické propojení, ve Stromovce polozapuštěně v zakrytém a zarostlém tubusu na hraně Výstaviště, v oblasti Letné ve stopě Kamenické ulice s výstupy na Milady Horákové. Pod zemvždy na hraně kopce na obou stranách. Kdo a kdy to kreslil po mě nechtějte páč to nevimkalanis píše:Tak ty by mne ukrutně zajímalo, jak to projde přes památkáře (zámek Troja a usedlost Rybáře)...
Re: Barrandovský most
Problem je v tom, ze metro ze Zizkova do Krce nebo z Libuse na Chmelnici je zkratka nesmysl, kolik v tehle relacich jezdi lidi? Nejbliz centru by se takova trasa dostala na Namesti Miru, coz rozhodne nestaci, pro cesty na Andel, Karlak nebo Mustek by takove metro bylo nepouzitelne...jonáš píše:A jakej má smysl vykřížit u nádraží trasu, která je na jednu stranu slepej šturc a na druhou vede převážně stejnym směrem, na to muj potenciál nestačí. No, Chmelnici holt mít nebudete
Re: OT - metro
No a recipročně by lidi co jedou na Vinohrady, Žižkov, Libeň, Vysočany přestoupili z C na D a nepřetěžovali by centrální úsek C ani přestup na tramvaje na IPP, to se nepočítá. Stejně na B na Č.most by se vyplatilo přestupovat až ve Vysočanech a možná i dvakrát z toho céčka. Bohužel ti co jedou na Prosek a do Letňan už odpadli, když je tam zakroucenej Bémův syslí ocásek. Ale o to už se hádáme léta i na K-repu. Vono tam taky experti tvrdili, že tram 14 Myslíkovou nemá smysl, protože mine Karlák, a ejhle, ono to po čtrnácti dnech provozu jezdí mnohem natřískanější než dřív, asi protože to je ze Smíchova na Václavák rychlejší a nemusí se fárat. Že tam teď neni frekvence je logický, když tam jezdí pár rozklepaných busů, zato je furt plná IAD jak přes Bělocerkevskou a přes Skalku tak po Průmyslový.JirkaS píše:Pokud by vedla tou variantou 87, nebo pozdější verzí se stanicí na východě HN a dál na Žižkov, všichni, co by chtěli jet do centra, pokračovat B směr Palmovka nebo C na sever, by přestoupili na C už na Pankráci. Tím by se C nijak neulehčilo, to už by se mohla realizovat rovnou původní varianta jih D = C1 (odbočka C z Pankráce).
A Žižkov sice komunisti zbourali jen částečně, ale je tam velká dostavba proluk a nástaveb, a místo NN se chystá dokonce celá nová čtvrť. Takže tam se z hlediska budoucí poptávky moc nemění. Tak schválně jestli to utáhnou jen tramvaje jak ve třicátejch letech. Na to pokračiövání Stromovkou jsem moc zvědav, stejně jak na visutej tramvajovej most do Bohnic (schválně, co vyhraje¨, nebo bude oboje jak na letiště?) ale už si uvědomuju že se možná nestihnu ani projet tim dálničnim mostem u Suchdola, jak čas utíká. Záleží v kolika mi seberou papíry
Re: OT - metro
V relaci jizni konec D <-> Vinohrady, Zizkov, Liben, Vysocany jezdi naproste minimum lidi, s relaci do centra se to neda srovnavat.jonáš píše:No a recipročně by lidi co jedou na Vinohrady, Žižkov, Libeň, Vysočany přestoupili z C na D a nepřetěžovali by centrální úsek C ani přestup na tramvaje na IPP, to se nepočítá.
Kolik lidi z jihu potrebuje na Cerny Most a kolik na nekterou ze stanic mezi Florenci a Andelem?jonáš píše:Stejně na B na Č.most by se vyplatilo přestupovat až ve Vysočanech a možná i dvakrát z toho céčka.
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
Nakonec se tady vede o metru skoro živější diskuse, než na metrowebu ! Jonáš píše naprosto přesně o nebezpečí, číhajícím na Žižkov a Jarov (tedy i na mě , pokud nenaplním svoji výhrůžku a nebudu všude jezdit autem, což by určitě prospělo játrům ) - taky se obávám, že to tramvaje nepoberou, a obává se i starostka Prahy 3, takže nakonec prosadila jako alternativu do změn ÚP Prahy alespoň jakýsi paskvil (větev D o 4 stanicích ) v trase NR - HN - Žižkov - zrušené nákl.nádr.Žižkov (Chmelnice už tam není ). Jinak, podle vytížení B kolem Palmovky, kde denně jezdím, ten provoz tímto směrem už opravdu dneska není tak velký (to, co psal JirkaS 100% platí). Prostě v Praze se uživí linka metra pouze pokud projíždí užším centrem. Navíc hodně expertů (na metrowebu) říká, že je potřeba dodělat D na NR a dál už nic nestavět, jinak si metro zadělává na neufinancovatelný provoz (v poměru k výkonům).
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
S tím si dovolim souhlasit, ale je potřeba taky rozlišovat těžké/lehké metro, s tím že lehké metro nemá problém se zatoulat mimo centrum nad povrch. Ten potenciál pro další tratě tu rozhodně je a bude...Standa píše:Navíc hodně expertů (na metrowebu) říká, že je potřeba dodělat D na NR a dál už nic nestavět, jinak si metro zadělává na neufinancovatelný provoz (v poměru k výkonům).
Re: OT - metro
Uvidíme, co bude místo NNŽ. Současná dostavba naproti NNŽ ale moc požadavků na MHD negeneruje, to jsou domy pro zbohatlíky, ti "sockou" nepojedou. Tramvaje to nezvládají pořádně už teď, protože oproti 30. letům chybí jedna větev - TT Koněvovou, alespoň že se udělal spoj na Palmovku. Ale D v úseku NM-Vysočanská by moc nepomohlo. Přetěžovalo by úsek A od NM do centra, na Vysočanskou by toho proti původním plánům moc nejezdilo - na místě ČKD jsou dnes byty. Chce to i tuhle větev trochu přetrasovat, Standův návrh je rozumný. Praha není Moskva a proto metro v tangentách nebude nikdy dostatečně vytíženo. Má prostě moc velkou kapacitu. I když nám Steiner s "lehkým" D může ukázat, že jde za stejné peníze postavit i metro s mnohem menší kapacitoujonáš píše:A Žižkov sice komunisti zbourali jen částečně, ale je tam velká dostavba proluk a nástaveb, a místo NN se chystá dokonce celá nová čtvrť. Takže tam se z hlediska budoucí poptávky moc nemění. Tak schválně jestli to utáhnou jen tramvaje jak ve třicátejch letech.
Naposledy upravil(a) JirkaS dne 13.8.2010 11:01:24, celkem upraveno 1 x.
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
S tím touláním se na povrch bych to neviděl tak vážně. To se hodí do nově budovaných čtvrtí. Praha ale zatím dostavuje metro do čtvrtí už stojících, kde by s povrchovým metrem byly dost problémy - kvůli místu i hlučnosti. A jako lepší varianta se mi jeví to, co se povedlo na jihozápadním městě - metro jde v mělkém hloubeném tunelu, protože se s ním již při stavbě sídlišť počítalo.mapman píše:S tím si dovolim souhlasit, ale je potřeba taky rozlišovat těžké/lehké metro, s tím že lehké metro nemá problém se zatoulat mimo centrum nad povrch. Ten potenciál pro další tratě tu rozhodně je a bude...
Na Metrowebu je jen o D skoro 3000 příspěvků, takže tam už spíš není znovu o čem debatovatStanda píše:Nakonec se tady vede o metru skoro živější diskuse, než na metrowebu !
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
Jo, v tomhle smyslu to i bylo myšleno (+ mladé ještě "nedozaplněné" čtvrti), ve staré zástavbě se tam člověk jen tak nedostane, nicméně třeba zrovna ty Bohnice mají dost místa i na povrchu, krásně se to ukázalo i na Proseku, kde je trasa hloubená... Možná jsem měl napsat místo "nad povrch" spojení "k povrchu". Smyslem je dostat se s náklady na výstavbu níž a hlavně takovou trasu přiblížit i "na kroky", nejsem moc fanda dlouhých eskalátorů...JirkaS píše:To se hodí do nově budovaných čtvrtí.
Když už jsme u toho déčka a řešíme ty konce, protože nikdo tu neprostestuje proti trase D v úseku Krč - Náměstí Míru, to je vcelku jasná věc, ale co mimochodem říkáte na to "nové" zakroucení do Modřan? Co je pro město lepší? Písnice či Modřany? Já s pořád nemůžu zbavit dojmu, že obě větve se neuživí a že ta Písnická má větší dojezdový potenciál.
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
Písnická má větší dojezdový potenciál pro mimopražské, ale Modřanská má hodně obyvatel sídlišť dosud svážených busy. Dokud se nevybuduje nějaká kapacitní doprava z jižních satelitů, bude ta Modřanská zatíženější - stačí porovnat počet městských a příměstských busů v Krči.mapman píše:Když už jsme u toho déčka a řešíme ty konce, protože nikdo tu neprostestuje proti trase D v úseku Krč - Náměstí Míru, to je vcelku jasná věc, ale co mimochodem říkáte na to "nové" zakroucení do Modřan? Co je pro město lepší? Písnice či Modřany? Já s pořád nemůžu zbavit dojmu, že obě větve se neuživí a že ta Písnická má větší dojezdový potenciál.
Re: OT - metro
To jsem taky moc zvědav, na Praze 3 se o to teď dost bojuje - radnice by tam chtěla cca 12 000 obyvatel (tzn. spíš menší byty - nechci říkat vyloženě sociální, ale nic pro zbohatlíky), to už by potřebu MHD trochu přiživilo (na druhou stranu, Želivského je v pěším dosahu...). Naproti tomu opoziční volební koalice (SZ + lidovci + pár obč. iniciativ) chce zachovat stávající budovu NNŽ (jako "významnou funkcionalistickou stavbu") pro lofty a prostory pro alternativní kulturu (asi squattery ), což by opravdu moc poptávky po MHD nevytvořilo a ještě by se znemožnilo prodloužení Olšanské ulice jako páteře té nové zástavby...JirkaS píše:...Uvidíme, co bude místo NNŽ. Současná dostavba naproti NNŽ ale moc požadavků na MHD negeneruje, to jsou domy pro zbohatlíky, ti "sockou" nepojedou. ...
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
Však to prodloužení nemusí bejt nutně po přímce .. takhle "vadí" i národní muzeum na historicky významnym spoji Václavák-Vinohradská. Škoda bourat technicky unikátní památku, jen aby se nemuselo točit volantem, to jsme mohli nechat bolševika dobourat a ortogonalizovat ten Žižkov celej. A místa v kolejišti pro novou zástavbu tam furt zbyde dost. Pěší docházka na Želivárnu od Basilejskýho? Asi máte mladý a dlouhý nohy, ale pak nebude žádnej problém ani na Ohradě, můžete si přece dojít dolu na béčko
Když jsou ve Vysočanech místo ČKD byty (a budou další), tak to žádný dopravní proudy pro MHD negeneruje?
Když jsou ve Vysočanech místo ČKD byty (a budou další), tak to žádný dopravní proudy pro MHD negeneruje?
Re: OT - metro
Škoda, že je ta budova v ose ulice. Jinak si dovedu představit, že by se z ní udělalo obchodní a jiné zázemí budoucí čtvrti. 12000 obyvatel, to je o něco víc, než má sídliště Malešice (které zabírá větší plochu). K tomu už je potřeba postavit školu, školku, polikliniku (a zajímalo by mě, jestli s tím také radnice počítá). Dopravně by to zvládla tangenta Palmovka-Želivského + Vysočanská - Jarov, po výstavbě MO v tomto segmentu by mohla být i méně vytížená IAD.Standa píše:To jsem taky moc zvědav, na Praze 3 se o to teď dost bojuje - radnice by tam chtěla cca 12 000 obyvatel (tzn. spíš menší byty - nechci říkat vyloženě sociální, ale nic pro zbohatlíky), to už by potřebu MHD trochu přiživilo (na druhou stranu, Želivského je v pěším dosahu...). Naproti tomu opoziční volební koalice (SZ + lidovci + pár obč. iniciativ) chce zachovat stávající budovu NNŽ (jako "významnou funkcionalistickou stavbu") pro lofty a prostory pro alternativní kulturu (asi squattery ), což by opravdu moc poptávky po MHD nevytvořilo a ještě by se znemožnilo prodloužení Olšanské ulice jako páteře té nové zástavby...
Samozřejmě generuje, ale ne primárně na spojnici Vysočany - Žižkov.jonáša píše:Když jsou ve Vysočanech místo ČKD byty (a budou další), tak to žádný dopravní proudy pro MHD negeneruje?
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
O kroucení volantem nejde, spíš se tam bude muset přidat semafor a měla by tam jezdit i tramvaj, kterou jedny světla a dvě zatáčky navíc docela zdrží (pamětníkům stačí srovnat dobu jízdy z Ohrady do centra JirkouS zmíněnou Koněvkou s dnešní trasou). O unikátnosti památky si diskutovat netroufám, to by měli rozhodnout památkáři, nástřel nového ÚP ale počítá s odstřelem. Jinak máte pravdu, že ten areál bude dost rozsáhlý, takže z té strany od Basilejského to už je pěšmo na Želivárnu trochu z ruky.jonáš píše:Však to prodloužení nemusí bejt nutně po přímce .. takhle "vadí" i národní muzeum na historicky významnym spoji Václavák-Vinohradská. Škoda bourat technicky unikátní památku, jen aby se nemuselo točit volantem, to jsme mohli nechat bolševika dobourat a ortogonalizovat ten Žižkov celej. A místa v kolejišti pro novou zástavbu tam furt zbyde dost. Pěší docházka na Želivárnu od Basilejskýho? Asi máte mladý a dlouhý nohy, ale pak nebude žádnej problém ani na Ohradě, můžete si přece dojít dolu na béčko
Když jsou ve Vysočanech místo ČKD byty (a budou další), tak to žádný dopravní proudy pro MHD negeneruje?
Ty dopravní proudy probíhají mezi "zdrojovou" a "cílovou" oblastí, přičemž zatímco ČKD a spol. byly spíše oblastí cílovou, byty jsou spíše zdrojové, stejně jako větší část jižní strany trasy D (v okolí Budějovické se to trochu mění i ve prospěch té cílové, ale jestli to bude stačit ?), takže vedení D mimo centrum by už nemělo takové využití.
Re: OT - metro
Však taky na ty dvě zstávky se nevyplatí fárat. Co Vysočany-Pankrác, třeba. A přestup na A jinde než "povinnej" václavák. Nojo, všechno na metrowebu dávno vyřešený a na magoši taky.JirkaS píše:samozřejmě generuje, ale ne primárně na spojnici Vysočany - Žižkov.
Re: OT - metro
Vysočany Pankrác jistě nějakou poptávku vygenerují, ale tu pobírá B+C. A na tu vzdálenost to ani nebude zásadní zrychlení. Vše již dávno vyřešené není, vždyť to přetrasování na NR je hodně nová záležitost. Než se vůbec dostaví Písnice - Pankrác, je ještě dost let na přemýšlení, ale zrovna to D na NR se mi v novém UP líbí (na rozdíl od Chalupoidy a vůbec priority výstavby A před D).jonáš píše:Co Vysočany-Pankrác, třeba. A přestup na A jinde než "povinnej" václavák. Nojo, všechno na metrowebu dávno vyřešený a na magoši taky.
Re: (OT) Metro - koncepce, plány
K NNŽ .. když voni Hurda s Kozumplíkovou sami nevěděj, jestli tam chtěj magistrálu nebo rezidenční čtvrť. A maj to stejně jen do švestek.