[D1] MÚK Měšín (D1×II/352)

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

[D1] MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od Avantime »

V informačním systému EIA byl zveřejněn posudek k záměru Výstavba mimoúrovňové křižovatky dálnice D1 a silnice II/352 Měšín. MŽP vydalo k záměru nesouhlasné stanovisko.
MŽP píše:... takto předložený projekt ve všech variantách řešení zhorší stávající stav životního prostředí v dotčeném území a má významné negativní vlivy na hlukovou situaci území, kdy navržené řešení záměru nezajistí splnění legislativou stanovených hlukových limitů u většiny dotčené obytné zástavby, a hluková zátěž v obytné zástavbě dosahuje hodnot významných z hlediska zdravotních rizik pro obyvatelstvo.

Další důvody pro návrh nesouhlasného stanoviska:
- Předložená dokumentace je již v současné době poněkud neaktuální, neboť přepracovaná hluková studie, kvůli čemuž bylo pozastaveno zpracování posudku, byla zástupcem oznamovatele předložena až po 3 letech od tohoto požadavku. Mezitím došlo ke skutečnostem, které dokumentace nezohledňuje – schválení záměru rozšíření dálnice D1 v daném úseku na 3 jízdní pruhy v každém směru, které koliduje s řešením MÚK Měšín, navrženým v předložené dokumentaci z roku 2006.
- Je sporná potřebnost tohoto záměru, neboť podle údajů v dokumentaci je uvedeno, že reálné hodnoty dopravní intenzity na silnici II/352 budou podstatně nižší než je uvedeno v dokumentaci a že značná (patrně nadpoloviční) část vozidel z průmyslové zóny bude pro napojení na dálnici D1 a dopravu v severních směrech nadále využívat MÚK Pávov a silnici I/38.
- V období od předložení oznámení a dokumentace došlo k přehodnocení koncepčních dokumentů, ze kterých vycházel předložený záměr MÚK (opuštění koncepce silnice II/352 jako páteřní komunikace Jihlava – Žďár nad Sázavou a nezařazení Truckcentra Heroltice do souboru změn č. 4 ÚPMJ)
- Vzhledem k závažným metodickým a výpočtovým chybám jak v původní hlukové a rozptylové studii, tak v opravené hlukové a rozptylové studii (které tím většinou podhodnocují negativní vlivy) nebyly v předložené dokumentaci dostatečně správně a věrohodně vyhodnoceny nejdůležitější vlivy záměru – vlivy na hluk a vlivy na ovzduší. Z toho vyplývá, že jak rozptylová studie a hluková studie, tak i hodnocení vlivů na zdraví a zdravotních rizik, vycházející z výsledků těchto studií, může být zkresleno, a to pravděpodobně směrem k příznivějším výsledkům oproti reálně předpokládanému stavu.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od Avantime »

Ještě doplním shrnutí z dokumentace:
Dokumentace záměru píše:Posuzovaným záměrem je výstavba mimoúrovňové křižovatky na trase dálnice D1 v lokalitě Měšín, tzn. novostavba dopravního uzlu, využívající stávající nadjezd silnice II/352 nad dálnicí tak, aby zásah do území byl minimalizován. Obě komunikace budou vzájemně propojeny rampami mimoúrovňové křižovatky, jejíž realizace si vyžádá rozšíření předmětného úseku dálnice D1 z kategorie D26,5/120 na kategorii D33,5/120, šířkové úpravy současné silnice II/352, celkovou rekonstrukci stávajícího nadjezdu, přeložku lokální asfaltové komunikace, rekonstrukci sítí technického vybavení území a přestavbu protihlukové stěny směrem k obci Měšín.

Během předprojekční přípravy byly uvažovány různé tvarové varianty záměru (severní a jižní delta, osmičková křižovatka v obou úhlopříčkách), výsledkem jejichž hodnocení z řady hledisek je předkládaná varianta jižní delty.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od Lenny »

MŽP ještě nevydalo stanovisko, pouze zpracovatel posudku navrhuje vydání nesouhlasného stanoviska. Ve většině případů vydá MŽP stejné stanovisko, jaké je navrženo v posudku.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od Avantime »

Lenny píše:MŽP ještě nevydalo stanovisko, pouze zpracovatel posudku navrhuje vydání nesouhlasného stanoviska. Ve většině případů vydá MŽP stejné stanovisko, jaké je navrženo v posudku.
Máš pravdu Lenny, díky! Ostatním se omlouvám za špatnou interpretaci. :oops:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od jonáš »

Přesně 3 km od křižovatky Pávov, to se zas někdo podělává z chystaný rozvojový zóny? Jestli by měl Bárta něco zařezávat, tak takovýhle okrajování dálnice na okresku místního významu. Sice tudy taky rád jezdívám na Žďár přes Polnou, ale kvůli tomu nepotřebuju extra exit :lol:

Mmch píšou tam novostavba ..spojená s demolicí současného nadjezdu takže žádný "doplnění ramp". Co takhle že by si městečko Jihlava ke svý zóně Sever zafinancovalo třeba nějakou tu obslužnou komunikaci, napojenou na kapacitně předimenzovanou a provozně nevyužitou MUK Pávov 4x4?
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od Avantime »

jonáš píše:Přesně 3 km od křižovatky Pávov, to se zas někdo podělává z chystaný rozvojový zóny? Jestli by měl Bárta něco zařezávat, tak takovýhle okrajování dálnice na okresku místního významu. Sice tudy taky rád jezdívám na Žďár přes Polnou, ale kvůli tomu nepotřebuju extra exit :lol:
To jezdíte z Jihlavy, nebo snad znáte nějaký "neveřejný" výjezd z D1 na II/352? :-) Mně v každém případě přijde lepší II/353, po zprovoznění obchvatu Bohdalova o to víc... A jestli se můžu zeptat, to jezdíte Polná - Záborná - Újezd - Nové Veselí - Žďár, nebo snad rallye verzi Polná - Nížkov - Rosička - Česká Mez - Žďár?
jonáš píše:Mmch píšou tam novostavba ..spojená s demolicí současného nadjezdu takže žádný "doplnění ramp". Co takhle že by si městečko Jihlava ke svý zóně Sever zafinancovalo třeba nějakou tu obslužnou komunikaci, napojenou na kapacitně předimenzovanou a provozně nevyužitou MUK Pávov 4x4?
MÚK Pávov by potřebovala doplnit o větve v severozápadním segmentu, alespoň vratnou Brno - Jihlava, ono do jihozápadní části Jihlavy je to od Žďáru časově lepší po D1 a I/38, než přes Beranov a centrum.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od Standa »

Já jsem vždycka jezdil (či spíš se vozil) z Polné do Žďáru přes Zábornou - Skrýšov - Poděšín - Sirákov - Újezd - Nové Veselí :) , loni jsem si to nostalgicky projel opačně a pak se u Stříteže nestačil divit, co tam za těch asi 15 let, co jsem tam nebyl, vyrostlo za zónu! Takže by se tam ten sjezd na II/352 asi uživil, ale platit by to měl developer. Už si zvykli i Poleňáci (těm to dost vadilo, když se otevřela D1, přeci jen je to pohodlnější napojení).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od jonáš »

Avantime píše: To jezdíte z Jihlavy, nebo snad znáte nějaký "neveřejný" výjezd z D1 na II/352? :-) .. nebo snad rallye verzi Polná - Nížkov - Rosička - Česká Mez - Žďár?
Časově možná, ale přes Nížkov je to větší pařba 8-)
Jezdim normálně, MUK Pávov na sever a přes Střítež. Tak ať si tu okresku zkapacitněj, a udělaj obchvat, přece nechceme (a nemáme na to) stavět MUK každý tři kilometry ;)
Ono to pak vede k jevům jako R10 u Boleslavi, kde se prej jednou bude přistavovat 3. pruh a stejně tam furt bude stovka, protože skrze to motání lokální dopravy s tranzitem se to rychlejc nedá. Když během 3 km naroste intenzita na trojnásobek a u Kosmonos klesne zpátky na třetinu. Provoz musí bejt aspoň trochu homogenní, aby byla komunikace bezpečná.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Nová MÚK Měšín (D1×II/352)

Příspěvek od multi »

Tato nová MÚK případně padne do kategorie "blízko větších sídelních útavrů"? Ptám se kvůli vzdálenosti mezí MÚK v tomto úseku. :?:
Odpovědět

Zpět na „D1“