Protihlukový tunel v Hradci Králové

Silniční okruh Hradec Králové (I/11, I/37)
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové - Fotogalerie

Příspěvek od Lenny »

No nevím, jestli bych se chtěl dívat z okna do nějakého špinavého protihlukového tunelu. Viz 9. fotka. To bych to raději oželel a měl lepší výhled. A čekal na dostavbu R35.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od FlakY` »

Nevím proč už tedy naplánují v Hradci nějaký podobný okruh jako bude mít Praha nebo Brno..
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od Thomas »

zřejmě proto, že už asi 30 let takový okruh HK má a ty fotky jsou právě z jedné jeho části. Okruh sice nemá mimoúrovňové paramtry, jako to, co se staví v Praze a Brně, ale je to alespoň směrově nedělný čtyřpruh, který, alespoň podle mých zkušeností kapacitně dostačuje a městem se dá rozumně projet od Jičína k Brnu či na Šumperk i ve špičce. HK má totiž necelých 100 tis. obyv., zatímco Brno, které je mu z obou druhých jmenovaných měst nejblíž má aktuálně 370 tis. obyv.

Jinak podle územního plánu HK se plánují i různé dílčí obchvaty, např. severem i jihem od D11 kolem města na východ, ale zřejmě se neplánuje realizace v blízké době.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od martini »

Jo, Kotasova architektura je krásná, ale bohužel náklady na údržbu jsou asi mnohem vyšší, neb je to samé sklo a to vyžaduje pravidelné mytí. Také bych o to bydlet za tou zaprasenou skleněnou zdí nestál, to snad radši ten hluk. Otázka, jak moc se o to bude ŘSD starat, ale zdá se, že by to mohli umývat co týden.

Jinak co se týče urbanisticko dopravního řešení v HK, je jedním z nejlepších u nás. Až bude D11 a R35, bude vše opravdu ok a jak zmíněno, postavili to už před více než 30 lety. Holt když někdo myslí nadčasově...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Jo, Kotasova architektura je krásná, ale bohužel náklady na údržbu jsou asi mnohem vyšší, neb je to samé sklo a to vyžaduje pravidelné mytí. Také bych o to bydlet za tou zaprasenou skleněnou zdí nestál, to snad radši ten hluk. Otázka, jak moc se o to bude ŘSD starat, ale zdá se, že by to mohli umývat co týden.

Jinak co se týče urbanisticko dopravního řešení v HK, je jedním z nejlepších u nás. Až bude D11 a R35, bude vše opravdu ok a jak zmíněno, postavili to už před více než 30 lety. Holt když někdo myslí nadčasově...
Prostě Gočar se nezapře, už ve 30. letech navrhl tuto koncepci.;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od Thomas »

ono "za Gočára" se v HK postavilo prakticky celé předměstí od historického centra k nádraží, které působí urbanisticky vyvýženým dojmem - jedna výrazná široká třída, překvapivě se jmenuje Gočárova a dokonce je tam náměstí (Masarykovo), které je jakýmsi alternativním centrem města. Dokonce jsou okolo něho pěší zóny.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od FlakY` »

Thomas: To vím, že HK má okruh a že se jedná konkrétně o okruh ale měl jsem na mysli to, že ty parametry mohli být lepší. Nejlepší úseky tohoto okruhu jsou zdřejmě na jihu, protože nevedou zástavbou a ještě tam plánují nějaké změny... Kolem zástavby by to mohlo být řešeno alespoň šetrněji k zastavěnosti území. Ta estakáda mi tam opravdu nepasuje.
Sice pochybuji, že by to dnes někdo předělával na tuto variantu... : http://www.mapy.cz/#x=136324416@y=13640 ... 4+384-5760
Ale byla by určitě lepší a zbourat by se muselo akorát minimum domů a jedna fabrika. Na dnešní poměry možná zbytečné ale do budoucna určitě ano. HK má potenciál se dále rozšiřovat.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Kotislaw
Příspěvky: 80
Registrován: 16.4.2009 10:16:56

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od Kotislaw »

FlakY` píše:Thomas: To vím, že HK má okruh a že se jedná konkrétně o okruh ale měl jsem na mysli to, že ty parametry mohli být lepší. Nejlepší úseky tohoto okruhu jsou zdřejmě na jihu, protože nevedou zástavbou a ještě tam plánují nějaké změny... Kolem zástavby by to mohlo být řešeno alespoň šetrněji k zastavěnosti území. Ta estakáda mi tam opravdu nepasuje.
Sice pochybuji, že by to dnes někdo předělával na tuto variantu... : http://www.mapy.cz/#x=136324416@y=13640 ... 4+384-5760
Ale byla by určitě lepší a zbourat by se muselo akorát minimum domů a jedna fabrika. Na dnešní poměry možná zbytečné ale do budoucna určitě ano. HK má potenciál se dále rozšiřovat.
No me se to zda trosku zbytecne bourat tolik domu, zas tak spatne to tam neni, mozna do budoucna jak pises, ale i tomu moc neverim
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od Thomas »

ten "tunel" opravdu stačí. HK sice určitý potenciál pro růst má, ale není centrem "velkého" kraje, protože mu ve východních Čechách konkurují prakticky stejně velké Pardubice. do 30 let se to město může zvětšit z dnešních 100 tis. tak na max. 140 tis. a i na to bude tento spoj stačit.

To už by bylo lepší, tento krátký úsek zakopat pod zem, než bourat.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Protihlukový tunel v Hradci Králové

Příspěvek od kik »

Problem je v tom, ze nadjezd pres Pospisilovu tridu byl postaven nekdy na prelomu 70. a 80. let a uz tenkrat tam mel ten protihlukovy tunel byt. Bohuzel se to nestalo a tak veskera tranzitni doprava mestem byla vedena po nezkouladovanem nadjezdu a teprve pohruzka hygieniku, ze se tam proste nebude jezdit vedla RSD k vybudovani tohoto tunelu.
Navic diky Gocarovi nebyl problem s vedenim okruhu mestem protoze ty ulice pro nej byly vlastne uz pripraveny (Strelecka i Okruzni).
Odpovědět

Zpět na „I/31“