Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od martini »

jonáš píše:Ono to pak vede k jevům jako R10 u Boleslavi, kde se prej jednou bude přistavovat 3. pruh a stejně tam furt bude stovka, protože skrze to motání lokální dopravy s tranzitem se to rychlejc nedá. Když během 3 km naroste intenzita na trojnásobek a u Kosmonos klesne zpátky na třetinu. Provoz musí bejt aspoň trochu homogenní, aby byla komunikace bezpečná.
Bezesporu může vzniknout zajímavá diskuse. Pokud někdo dokážete sumarizovat připravované projekty v oblasti, hoďte to sem, ať můžeme navázat na konkrétno. Zatím díky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od mapman »

Co si představuješ pod pojmem něco konkrétního? Podle mě jedinou záchranou je od MÚK Bezděčín po MÚK Kosmonosy vybudovat 1) paralelní komunikaci nebo 2) kolektory v celé délce. Ještě je možnost 3) dobudovat třetí jízdní pás v každém směru, ale ani to se neobejde bez přestavby křižovatek a napojení benzinek a navíc neumožní zpoplatnit průjezd po R10 tak, aby se dalo projet po I/38 nebo I/16 bez poplatku. Pak je tu ještě var.0) nechat to tak jak to je, ta je bezpochyby nejhorší ale na příštích deset let naprosto samozřejmá ;)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Lenny »

Žádné omezení rychlosti tam není, pokud si dobře pamatuji.

Připravuje se přeložka silnice I/16 Kosmonosy - Židněves. V ÚP VÚC Mladoboleslavsko je i návrh na propojení silnic I/16 a I/38 jižně od MÚK Bezděčín, asi to souvisí se zjednodušením MÚK Bezděčín.

Jak není možnost projet bez poplatku, ať jedou po staré cestě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Mike »

před sjezdem Bezdečín - samozřejmě od Prahy - je 110kmh
myslím,že nájezdem to omezení končí - on tam defacto není připojovací pruh a sjezdxvýjezd jsou dost u sebe
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od egelebege »

mapman píše:kolektory v celé délce
to by se mi líbilo ale...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od jonáš »

Omezení je u Bezděčína je snad i ve směru do Prahy, instalaci protihlukovek se to tam náležitě "zpřehlednilo". Na hlavní MUK s Jičínskou teď nevim, možná aktuálně není, ale slušelo by .. omezuju tam samovolně, pokud neni brzo ráno nebo pozdě v noci.

Preferoval bych samostatný obchvat 16 a 38 východně od R10 .. nebo pro to využít stávající část R10 a budoucí D10 protáhnout východněji do města. Ale už je to tam ucpaný obchodní zónou .. než rozšíření 2x3 nebo kolektory 4x2 by možná stačilo přistavět třetí jízdní pás a mosty pro místní provoz (dvojpruh), jako je to jižně od Bezděčína, a nově vyřešit křižovatky.
T.o.m.m.i.
Příspěvky: 13
Registrován: 29.8.2009 10:25:18

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od T.o.m.m.i. »

Rychlostní omezení jsou na MÚK Bezděčín a MÚK s I/16 oba směry 110 km/h. Někde jsem četl, že v plánu je jen rozšíření na 3+3 a samozřejmě přestavba MÚK Bezděčín, protože to je fakt šílenost co se tam vybudovalo. Kolektory by byli vynikající řešení, Ale jsou tam dvě Benzinky a parkoviště obchoďáku co stojí v cestě rozšíření.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od egelebege »

T.o.m.m.i. píše:Kolektory by byli vynikající řešení, Ale jsou tam dvě Benzinky a parkoviště obchoďáku co stojí v cestě rozšíření.
Nevim jak parkoviště, ale benzinky by se daly vzřešit jako v Barceloně na A7
AP-7.JPG
AP-7.JPG (84.3 KiB) Zobrazeno 40934 x
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od MPMP »

Daly, nebýt jedné "maličkosti": nejseme ve Španělsku, ale v Čechách. :(
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od dd »

Tak to je i na můj vkus trochu moc betonu a křižovatek. A to opravdu nejsem ekofanatik.

Nevím, jak to tam vypadá, ale co třeba udělat "okruh MB" jako I/něco tady a tady ?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od jonáš »

dd píše:co třeba udělat "okruh MB"
Když nevíte, přepněte si aspoň na turistickou ať vidíte terén. Západem je to KO, ale východní spojka v souběhu s dálnicí by určitě prošla, jen by se musel udělat přes 16 do Jičína trochu delší most a nějak to zapojit do křižovatky.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od dd »

Jenomže jednička vedle dálnice toho moc nevyřeší. Většina lidí má známku a tak pojedou po dálnici, když to bude stejně daleko a rychleji.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Lenny »

Východně od R10 je částečně u ni přírodní park.

A proč vůbec se nevyužija stará I/10, resp. I/38?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od jonáš »

Přírodní park neni zeď. Zvlášť bezprostředně za pankejtem dálnice .. trocha papírování, který teď nový ŘSD s novym ředitelem a pod Bártovym laskavym dohledem zvládne levou zadní do vánoc ;)

Starou 10/38 myslíte hlavní městskou třídu? Dost neprůchodný, často i neprůjezdný víc jak krokem. Už to tvrdim dýl, že R/D nemůžou suplovat funkci obchvatů měst na jedničkách, tim se to celý zasekává. Ono jednou dojde i na ten Chlumec na 611 a Velemín na 608 nebo jak se ty trasy budou jmenovat. Nemluvě o tom, že budou regradovány a upgradovány zpět na jedničky .. pak se každej diví, že nejde půl dne dojet k Brnu při jednom ťuknutí na dálnici 8-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od martini »

V minulosti jsme se tu bavili hlavně o těch kolektorech. Přestože by se mi líbili nejvíc, přemýšlel jsem krátce o tom a vypadla mi z toho právě lépe, resp. ekonomicky přijatelněji, právě výstavba paralelní komunikace mezi exitem Bezděčín a Kosmonosy, tak jsem chtěl znát názory ostatních a mapman to "provaří" hned v první odpovědi 8-)

Jedinou chybkou toho řešení je překonání té obchodní zóny a trati + křižovatka v tomto místě. A toho přírodního parku jsem si tedy také nevšiml, to se přiznávám, ale kdo ví, kde přesně je hranice, teď se mi to nechce zjišťovat.

EDIT: A samozřejmě ještě ta spojka na Židněves, co mi ji Lenny potvrdil, protože o její přípravě jsem také již slyšel.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od martini »

Počínaje rokem 2011 se začíná ze SFDI předfinancovávat též akce "Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi", jejímž faktickým investorem je kraj. Jedná se o tento úsek, který vytvoří obchvat centra města a měl by odvést dopravu z přetížených ulic Václava Klementa, T.G. Masaryka a Jičínská.

Nevíte někdo, v jakém stavu se ta akce nyní fakticky nachází?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
T.o.m.m.i.
Příspěvky: 13
Registrován: 29.8.2009 10:25:18

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od T.o.m.m.i. »

Kus Severovýchodní tangenty je postaven asi 300 metrů od tř. Václava Klementa kvůli napojení autobusového stanoviště a nákupního centrahttp://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=134204 ... 6576@z=16" jinak na zbytek se nešáhlo snad ještě křižovatka u Intersparuhttp://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=134251 ... 00464@z=16 Jsem rád, že už se to konečně bude stavět už to chvíli slibujou, že to postaví.Doprava tam bude stát dál dokud se neprodlouží 4 pruh I/16 aspoň k Řepovu a ze světelných se stanou MÚK a železniční křížení zmizí. Ale cestu městem to výrazně zkrátí mimo špičky ;) Jinak všechno je připravený hned jak budou peníze začne se stavět.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od jonáš »

K té spojce od Židněvsi by patřilo ještě přestavět MUK Kosmonosy (km 46) aby rozumně pobrala provoz od Jičína na Prahu. Aspoň vratnou rampu.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Jarda Š. »

Nebylo by řešením vybudovat západní obchvat zhruba takto: http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=134153856+ ... 00288@z=11 ?
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od jannnn »

Jako nejlepší (a bohužel nejdražší) řešení mi přijde vytvoření kolektorů mezi MÚK Kosmonosy a Bezděčín, s tím, že na MÚK Kosmonosy by šlo vjet/sjet jak na R10, tak do kolektoru. Zbylé MÚK pouze do kolektoru. A samozřejmě postavit onu přeložku Židněves-Kosmonosy + zjednodušení MÚK Bezděčín a MB-Střed. Pak si myslím, že západní obchvat by ani nebyl třeba.

Jistě levnější by byla doprovodná komunikace, jak píše martini, ale tam mi přijde relativně složité ji bezpečně začlenit do současných MÚK.

Rozšíření na 3+3 toho dle mého moc neřeší, pořád se to tam bude mlít :)
arnold
Příspěvky: 51
Registrován: 22.6.2010 9:35:51
Bydliště: u D10 nedaleko Mladé Boleslavi

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od arnold »

Ministerstvo dopravy uvažuje, že by od 1.1.2011 zpoplatnilo doposud nezpoplatněné úseky dálnic a silnic pro motorová vozidla. Týkalo by se to samozřejmě i R10 v úseku Bezděčín (exit 39/40)- MB průmyslová zóna (exit 46). Magistrát MB s tímto nesouhlasí, přimejmenším do dostavby Severovýchodní tangenty (od Intersparu k Bondy).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Lenny »

MÚK Bezděčín má zajímavý tvar, vlastně jde o 2 křižovatky v těsné blízkosti, neznáte někdo důvody co k tomu vedly? Divné na tom celém je, že to šlo postavit daleko jednodušeji.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
arnold
Příspěvky: 51
Registrován: 22.6.2010 9:35:51
Bydliště: u D10 nedaleko Mladé Boleslavi

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od arnold »

A nemůže být jedním z důvodů křížení s žel. tratí MB- Nymburk? Toto řešení umožňuje mimoúrovňové křížení ze všech směrů.
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od pinus »

Zeleznicni prejezd v Bezdecine je velmi neprehledny, takhle se mu muze doprava, zejmena nakladni, zcela vyhnout.
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od petrsida »

On je to docela paskvil, protože pro oba jedničkové směry nutí auta najet na dálnici, i kdyby měla po chvíli zase sjet

podle mě jde o to, že se tím řešil úrovňový přejezd na původní I/38, který je dnes zrušen

koukněte na starou mapu sem http://kontaminace.cenia.cz/

ten přejezd, který je dnes v obci, byl původně na I/16

a zároveň bylo třeba napojit i I/16 (dnes II/610) v místě, kde vede železnice


tohle místo je kvůli extrémně krátkým připojovacím pruhům docela o hubu a zasloužilo by předělat podle současných norem

hlavně řešení nájezdu na směr na Turnov je ukázka vrholu nedomyšlenosti, ano, máme bezkomfliktní odpojení na I/38 jak ve směru od Nymburka, tak ve směru od I/16, ale ve výsledku ten konflikt přenášíme na R10, když už nechceme odbočení vlevo, tak bych místo vratné rampy udělal toto

http://www.mapy.cz/#!d=ward_6745_1&x=14 ... SjH7Ow4EQf


jinak řešení peáže je dvojí

hodně vyřeší nové trasování I/16 na křižovatku v Kosmonosích, je to v územních plánech, velká část provozu vede právě sem, neb škodovka má druhý závod ve Vrchlabí

druhá a monhem dražší část by byla o stavbě třetího pruhu od Bezděčína ke Kosmonosům a hlavně o předělání jak Bezděčínské, tak Boleslavské křižovatky, v tuhle chvíli jsou zbytečně složité se zbytečnými připojováky a nenormové (Bezděčín jsou vlastně dvě křižovatky vzdálené od sebe 200 m

Bezděčínskou křižovatku bych řešil tím, že bych severní část zrušil, jižní předěla na normovanou křižovatku se všemi směry (z I/16 dnes na R10 nenajedete) a II/610 bych řešil napojením na I/16 pomocí nového obchvatu Bezděčína
Odpovědět

Zpět na „D10“