Barrandovský most

Články a úryvky k historii nejen českých silnic a dálnic
Odpovědět
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Barrandovský most

Příspěvek od miho »

Článek z listopadu 1988 a fotografie z výstavby Barrandovského mostu.
Zdroj: časopis Praha 88` č.:11
Článek se jmenoval: "Most benzinových koní"
Barr_most1.jpg
Barr_most1.jpg (83.89 KiB) Zobrazeno 30499 x
Barr_most2.jpg
Barr_most2.jpg (98.87 KiB) Zobrazeno 30505 x
most_benzinovych_koni.jpg
most_benzinovych_koni.jpg (83.7 KiB) Zobrazeno 30510 x
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Barrandovský most

Příspěvek od viky »

Tak vidíte,tehdy zbožně vzhlíželi k tomu,až se nákladní a tranzitní doprava převede z centra města na jižní spojku.
Teď se zbožně vzhlíží k tomu,až se tranzit z jižní spojky přesune na pražský okruh.
A nebude trvat ani tak dlouho,až bude pražský okruh přeplněný a bude se nadávat,proč nebyl postavený alespoň 3 + 3.
To,že za komunistů chyběla jakákoliv koncepce a výhled do budoucnosti,vidíme alespoň na tomto příkladu hned.Ale proč ta koncepce a výhled chybí i dnes,to opavdu nechápu... :cry:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Barrandovský most

Příspěvek od jonáš »

To teda nevim, já tam chybějící koncepci nějak nevidim. Ale je mi jasný, že nadávat na komunisty je povinný, stejně jak bylo dvacet let po válce povinný nadávat na německý revanšisty 8-)

Zajímavý, ani jsem netušil, že to bylo takhle zprovozněný v polovičnim profilu. Měl jsem tehdy asi docela jiný starosti, i když jsem bydlel za rohem. Mohli to v tý pulce nechat, tehdy to dopravě stačilo (když přece chyběla ta koncepce :lol: )
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Barrandovský most

Příspěvek od Standa »

Taky bych řekl, že základní koncepce už tehdy (přelom 70. a 80. let) byla docela propracovaná, co chybělo, byly peníze. U některých staveb bohužel, u některých bohudík (vnitřní okruh nebo hloubený tunel pod Stromovkou v Praze). Poněkud méně koncepčně se ovšem přistupovalo k pořadí důležitosti jednotlivých staveb.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Barrandovský most

Příspěvek od Bobek »

Koncepce samozřejmě byla, zrovna v tomhle časopise byl v té době o ZÁKOSu celý seriál. Kdysi jsem v nějaké zásuvce viděl dotyčné stránky, třeba se ještě někdy objeví. :)
Království a půl princezny za 511.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Barrandovský most

Příspěvek od viky »

jonáš píše:To teda nevim, já tam chybějící koncepci nějak nevidim. Ale je mi jasný, že nadávat na komunisty je povinný, stejně jak bylo dvacet let po válce povinný nadávat na německý revanšisty 8-)

Zajímavý, ani jsem netušil, že to bylo takhle zprovozněný v polovičnim profilu. Měl jsem tehdy asi docela jiný starosti, i když jsem bydlel za rohem. Mohli to v tý pulce nechat, tehdy to dopravě stačilo (když přece chyběla ta koncepce :lol: )
Já ty polovičaté řešení vidím dost na Ostravsku,(samozřejmě když odmyslím,co se vybudovalo v poslední době),dále třeba právě I/11 z Opavy- 4-pruhový průtah Komárovem a N.Sedlicemi,aby pak skončil pod Hrabyní - a hotovo.
R35,tehdy vlastně potažmo I/44 se z Olomouce udělá v plné palbě dělený čtyřpruh,který primárně sloužil jen jako rychlejší a pohodlnější cesta do Jeseníků,zatímco I/48,jako jedinou spojnici Ostravska a zbytku republiky s mnohem většími intenzitami ve stejné době dělají jako nedělený čtyřpruh,z Rychaltic(tehdy vlastně už z Příboru) do FM dokonce nechali normální jedničku.Vím,že v plánu tam ten nedělený čtyřpruh asi byl,ale tak probůh proč ten čtyřpruh místo toho udělali z FM do Frýdlantu,kde byl skoro nulový provoz kromě víkendových lufťáků do Beskyd?.Proč?Jaká to byla koncepce?
Já na komunisty nenadávám povinně,ale jen za naprosto konkrétní věci
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Barrandovský most

Příspěvek od andy »

Koncepce byly, akorát se podle nich moc nepostupovalo, resp. se místo nich realizovaly nesmyslný provizoria typu Chlumecká nebo K Barrandovu. Na druhou stranu se nedá říct, že by s koncem komunizmu skončil i tento způsob výstavby. Například mi hlava nebere, proč se křižovatka Kbelská x Veselská rovnou nestavěla mimoúrovňově..
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Barrandovský most

Příspěvek od jonáš »

viky píše: Já ty polovičaté řešení vidím dost na Ostravsku,(samozřejmě když odmyslím,co se vybudovalo v poslední době),dále třeba právě I/11 z Opavy- 4-pruhový průtah Komárovem a N.Sedlicemi,aby pak skončil pod Hrabyní - a hotovo....
No asi stejně jako se vnější okrug Pragy (sorry) dotlačil k D1 a pak Bárta stopne veškerý silniční stavby (sorry podruhý) a bude se dvacet let jezdit Spořilovem až do dalšího převratu. Ony za bolševika taky nebyly prachy na dodělání a taky se měnily posty a koncepce za jízdy, i když se volila furt jedna partaj. V tomhle se prostě doba tak moc nemění.

Mmch ten hloubenej tunel Stromovkou, nebo teď nedavno někdo psal dokonce "průtah Stromovkou" měl bejt v trase současný železný dráhy, max. 50 m od plotu a v rigolu již před stotřiceti lety vybagrovanym .. na tehdejší dobu celkem rozumný řešení, stálo by to pár šušňů a mohlo se tam už dvacet let jezdit. Sice by se nadávalo jak na magistrálu u Muzea .. 8-) Dneska máme sice "dokonalý" tunely a okruhy v projektu, ale s výhledem výstavby na dalších 150 let, tak nevim co přijde líp.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Barrandovský most

Příspěvek od viky »

Já si stejně myslím,že je nesmysl zákaz kamionů přes Barranďák.
Sice jsem nepražák,ale domnívám se ,že po 2-3 měsících provozu,až se to bude sukovat na Spořilově,Chodově a nájezdu na a z R1,tak ty kamiony směřující na Počernice přes Barrandovský most ještě rádi pustí.... Rád bych se mýlil.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Barrandovský most

Příspěvek od viky »

Jo ,s tou ne-koncepcí jsem chtěl hlavně poukázat na R1 budovanou 2+2 bez alespoň možnosti rozšíření na 3+3 minimálně.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Barrandovský most

Příspěvek od adamos »

viky píše:Jo ,s tou ne-koncepcí jsem chtěl hlavně poukázat na R1 budovanou 2+2 bez alespoň možnosti rozšíření na 3+3 minimálně.
Pokud bereme jako měřítko koncepčnosti možnost rozšíření, pak se koncepčněji stavělo spíš před listopadem - viz R1/510 a D11 0. - 9. km :-)
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Barrandovský most

Příspěvek od viky »

adamos píše:
viky píše:Jo ,s tou ne-koncepcí jsem chtěl hlavně poukázat na R1 budovanou 2+2 bez alespoň možnosti rozšíření na 3+3 minimálně.
Pokud bereme jako měřítko koncepčnosti možnost rozšíření, pak se koncepčněji stavělo spíš před listopadem - viz R1/510 a D11 0. - 9. km :-)
Tak se toho trendu měli držet.
Paradoxně tam,co je 3+3,jsou podle mne intenzity nejnižší z celé R1
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Barrandovský most

Příspěvek od martini »

Když by se však jednou okruh uzavřel na severu, tak ještě budeme za tu 3+3 na 516 a 517 velmi rádi. Tam je to ještě velmi důležité vzhledem k blízkosti křižovatek. Že z toho, že není jih okruhu 3+3 bude v nedaleké budoucnosti průser je nasnadě. Jediné, co pak může pomoci je dostavba severu a celé od D1 až po D5 to bude po severu 3+3, tak to snad nějak pobere.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Barrandovský most

Příspěvek od viky »

Když už vůbec začali 3+3,tak měl být takhle AUTOMATICKY vyprojektován celý okruh bez debat!¨Jakékoliv jiné řešení je paskvil!!!
O kolik by to bylo dražší vůči ceně celého okruhu,kdyby byl komplet 3+3?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Barrandovský most

Příspěvek od Mike »

Zákos byla rozhodně koncepce
sice můžeme diskutovat o jejích kvalitách, ale koncepce to byla
dnes stačí jeden podpis šibala na PF a celý okruh se odstěhuje o 8km

a hloubený tunel pod stromovkou ?
kdyby to bylo tenkrát postavený, tak už dnes ani nevíte, že tam něco bylo
jak už jsem tu psal, pamatuju D11 kdy to byl opravdu zářez do krajiny, vlevo hlína, vpravo jíl
a dneska tam vidíte běhat houbaře
kdo si vzpomene na přivaděč od sadské, proražený pruh vykýceným lesem, jak to tam vypadá dneska ?
ona si ta příroda za 20let poradí
bude se dvacet let jezdit Spořilovem až do dalšího převratu
jen aby, předtím bylo 40let a to by mě optimismem příliš nenaplňovalo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Barrandovský most

Příspěvek od Lenny »

Nebyly peníze, stavební kapacity a výkonnost stavebních firem nebyla v 80. letech už příliš valná. Jen si vemte, jak se změnil přístup k projektování. Dříve na celé dálnicii D47 byl nejdelší most ve Svinově délky cca 500 m, dalších pár mostů délky od 150 do 250 m a zbytek všechno do 100 m. A dnes? Nad 500 m je jich tam 7 mostů a o menších taky dost.

Když se dívám na tu první fotku, tak to šlo po Barrandovském mostě dojet jen na Strakonickou a opačně v první etapě zprovoznění?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: Barrandovský most

Příspěvek od miho »

Lenny píše: Když se dívám na tu první fotku, tak to šlo po Barrandovském mostě dojet jen na Strakonickou a opačně v první etapě zprovoznění?
Ano.
Ale hned v druhé etapě byla vybudována provizorní rampa směr Smíchov. Ta je vidět na druhém snímku pod estakádou. A na křížovatce na mostě začal fungovat semafor. Na tom prvním snímku už je vidět i v předstihu vyznačený odbočovací pruh doprava na Smíchov.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Barrandovský most

Příspěvek od P_V »

Mike: Kdyby byl tunel pod Stromovkou postaven už za komančů, tak při citlivé rekultivaci bychom možná opravdu nevěděli že tam něco bylo. Ale také je třeba vzít v potaz, že od Strahovského tunelu ke Spartě a od Výstaviště k magistrále to mělo vést povrchově. Rovněž by mj. odpadly tahanice kolem rychlodráhy, neboť místo elektrických vláčků by tam měli veleslavínskou radiálu :-)
Lenny: Na tom ale také něco je. Čím méně mostů, tím levnější údržba.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Barrandovský most

Příspěvek od Lenny »

miho píše:Ano.
Ale hned v druhé etapě byla vybudována provizorní rampa směr Smíchov. Ta je vidět na druhém snímku pod estakádou. A na křížovatce na mostě začal fungovat semafor. Na tom prvním snímku už je vidět i v předstihu vyznačený odbočovací pruh doprava na Smíchov.
A to zůžení Jižní spojky do dvoupruhu začínalo kde?
V tom případě kam šlo dojet po 515 od D5? Přes Radotín na Strakonickou nebo i přes Barrandov?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: Barrandovský most

Příspěvek od miho »

Barr_most3.jpg
Barr_most3.jpg (130.25 KiB) Zobrazeno 29825 x
Foto: zdroj časopis Praha 88`č.1 Autor: Josef Molín
Lenny píše: A to zůžení Jižní spojky do dvoupruhu začínalo kde?
V tom případě kam šlo dojet po 515 od D5? Přes Radotín na Strakonickou nebo i přes Barrandov?]
Na pravém břehu byla dočasná úrovňová křižovatka Jižní spojka x ulice Na Mlejnku řízená semafory. Z té vedl směrem na Barrandovský most jeden pruh. Opačným směrem se jeden pruh od Barrandovského mostu rozdělil na dva v místě oblouku. (Jedná se o ten oblouk, kde je dodnes takový rozšířený odstavný pruh.)

Od 515 se v době jeho otevření v roce 1983 dalo jet jen do Slivence. Silnice na Radotín byla zprovozněna později. Barrandovská spojka byla zprovozněna až v roce 1985.
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: Barrandovský most

Příspěvek od eccevita »

To za dob panování Marie Terezie se budovaly cesty až do vrat statků.Dnes nevyhovující tehdejší koncepce se dnes obtížně mění-tak,jak myšlení lidí(za posledních 40 let).Jenže řešení nutno hledat jinde.Přes velkou obydlenost kotliny kolem Prahy je Jižní spojka,Barrand´ák Severojižní spojka,auta otírající se o ohon koně sv.Václava...Řešením by mohlo být např:odklonit D11 ještě před Prahou,navést ORBITU(tak,jako na příklad kolem Berlína či Londýna.)Tedy:někde v okolí Lysé n.L.navázání na E65,pokračovat na E55-někde v širším okolí Mělníka.Odtud minout Slaný s MÚK na 7,pokračovat MÚK na 6 mezi Kladnem a Řevničovem,v okolí Berouna protnout MÚK D5,pokračovat přes 4 na D1 a okruh uzavřít MÚK na D11,odkud se vycházelo.Ano,nejsou peníze,ale dálková doprava ve většině případů se ráda zbaví všech průjezdů Prahy,které vymysleli projektanti od psacích stolů,nevědouce,pro koho vlastně komunikace tvoří-vždyt´ náhled těchto odborníků říká:ŘIDIČI KAMIONOVÉ DOPRAVY TOMU NEROZUMÍ!!! Snad výpočtům ap.ale vědí,jak to vypadá na západ od našich hranic.Standa stříkačka.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Barrandovský most

Příspěvek od Sosa »

eccevita píše:To za dob panování Marie Terezie se budovaly cesty až do vrat statků.Dnes nevyhovující tehdejší koncepce se dnes obtížně mění-tak,jak myšlení lidí(za posledních 40 let).Jenže řešení nutno hledat jinde.Přes velkou obydlenost kotliny kolem Prahy je Jižní spojka,Barrand´ák Severojižní spojka,auta otírající se o ohon koně sv.Václava...Řešením by mohlo být např:odklonit D11 ještě před Prahou,navést ORBITU(tak,jako na příklad kolem Berlína či Londýna.)Tedy:někde v okolí Lysé n.L.navázání na E65,pokračovat na E55-někde v širším okolí Mělníka.Odtud minout Slaný s MÚK na 7,pokračovat MÚK na 6 mezi Kladnem a Řevničovem,v okolí Berouna protnout MÚK D5,pokračovat přes 4 na D1 a okruh uzavřít MÚK na D11,odkud se vycházelo.Ano,nejsou peníze,ale dálková doprava ve většině případů se ráda zbaví všech průjezdů Prahy,které vymysleli projektanti od psacích stolů,nevědouce,pro koho vlastně komunikace tvoří-vždyt´ náhled těchto odborníků říká:ŘIDIČI KAMIONOVÉ DOPRAVY TOMU NEROZUMÍ!!! Snad výpočtům ap.ale vědí,jak to vypadá na západ od našich hranic.Standa stříkačka.
Kdo tam tudy pojede? Ono té tranzitní dopravy kolem prahy zase tolik není. Berlín s tím má už dnes taky problém a buduje okruh blíže centru.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Barrandovský most

Příspěvek od MPMP »

Sosa píše:Kdo tam tudy pojede? Ono té tranzitní dopravy kolem prahy zase tolik není. Berlín s tím má už dnes taky problém a buduje okruh blíže centru.
Souhlas. I dnes je výhodnější jet v Berlíně městem, než po okruhu, s výjimkou ranní a odpolední špičky, ale to je dost málo pro stavbu dálnice. ;)
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Barrandovský most

Příspěvek od vaclav »

vcera jsem jel kolem kriticke 17hod pres most na smichov a prujezd byl nadherny. jedina vada krasy je semafor v mysi dire smer strakonicka, tam se zbytecne tvori kolona, uz tady nekdo daval navrh, jak to v pohode vyresit se soubehem ze smichova. take vcera na moste probihalo nejake scitani.

pardon, koukam, ze jsem to napsal do historie. prosim o presun do toho fora, kde se resi doprava na moste.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Barrandovský most

Příspěvek od Mosquit »

Od železničních kolegů taky nějaká zajímavá fotka smíchovské strany...
Obrázek
zdroj: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostat ... st430.html
Odpovědět

Zpět na „Historie“