Trasa přeložky je v celé délce vedena v extravilánu a je navržena v kategorii S 11,5/70. Na projekt I/34 Česká Bělá – obchvat budou navazovat další etapy přestavby tohoto tahu, a to I/34 Roušťany – Pohled a obchvat Krátké Vsi.
Leták stavby uvádí předpokládané uvedení stavby do provozu 12/2010, v médiích se ale opakovaně objevují o něco dřívější termíny, viz např. zde:
havlickobrodsky.denik.cz píše:Stavba obchvatu České Bělé patří, a to nejen nákladově, ale i rozsahově, k největším stavbám, které jihlavské ředitelství silnic a dálnic na Vysočině v současné době realizuje. Přesahuje ji pouze výstavba obchvatu Moravských Budějovic na Třebíčsku. „Celkové náklady v České Bělé dosáhnou půl miliardy korun,“ uvedla [ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Marie] Tesařová... „Výstavba silničního obchvatu České Bělé, jehož součástí bude i most o sedmi polích, je financována z pětaosmdesáti procent penězi Evropské unie z Operačního programu doprava..."
Projekt počítá s výstavbou silničního tělesa v celkové délce hlavní trasy 3,235 km. Stavba je řešena jako úplný obchvat obce, která je na obchvat připojena třemi křižovatkami. Křižovatka ve směru od Havlíčkova Brodu je navržena jako mimoúrovňová se dvěma větvemi. Její součástí bude i nadjezd, který vytvoří třípolový most v délce dvačtyřiceti metrů. Ostatní křižovatky jsou řešeny jako úrovňové.
Součástí obchvatu je i sedmipolový most přes říčku Bělou a silnici II/351 z České bělé do Přibyslavi. „Most dosáhne výšky dvaceti sedmi a délky 289 metrů. Vytvoří ho šest pilířů a dvě opěry,“ popsal rodící se nejvyšší a zároveň i nejdelší most na Havlíčkobrodsku, stavbyvedoucí Přemysl Pavka z dodavatelské firmy Sangreen Praha. Výstavba mostu, jehož cena dosáhne stošedesátipěti milionů korun, by měla skončit letos v listopadu. Celý obchvat předá ředitelství silnic a dálnic do užívání na podzim roku 2010.